duminică 23 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: accidente

13 articole
Eveniment

Sens giratoriu nou la Săftica (DN1)

Sens giratoriu nou la Săftica (DN1). Giratoriul a fost amenajat după ani de zile de petiții și sesizări ale locuitorilor din zonă. Sens giratoriu nou la Săftica (DN1) Giratoriul se află la intersecția dintre strada Ion Lahovari din comuna Balotești (jud. Ilfov) și DN1. Citește și: Prima declarație a lui Ciolacu despre posibila relație cu fosta soție a lui Robert Negoiță: „Nu am o relație intimă cu Sorina Docuz. Există vreo poză cu mine, cu ea?” Intersecția este un loc frecvent de accidente rutiere. Motivul principal: traficul intens de pe DN1 și lipsa de prioritate a vehiculelor de pe strada Lahovari duc, de multe ori, la manevre riscante ale șoferilor care vor să pătrundă pe DN1. Riscantă este și intrarea pe strada Lahovari a vehiculelor care vin dinspre Ploiești.

Sens giratoriu nou la Săftica (DN1) (sursa: Vlad Nițescu)
Efectele accidentelor în care au fost implicate trotinetele Foto: Oradea.ro
Eveniment

Efectele accidentelor în care au fost implicate trotinetele

Zeci de morți și sute de răniți: acestea efectele accidentelor grave în care au fost implicate trotinetele electrice în doar trei ani, din 30 iunie 2021 în 30 iunie 2024. Doat în București au fost 187 de accidente majore, soldate cu 184 de răniți grav și trei morți, arată un răspuns al ministerului de Interne la o interpelare. Citește și: Salarii uriașe la Apele Române, instituția direct responsabilă de inundații: până și șoferii iau spor de absorbție a fondurilor europene Efectele accidentelor în care au fost implicate trotinetele În total au fost 24 de persoane ucise în accidente care au implicat trotinete electrice. Numărul răniților grav: peste 370. După București, cele mai multe accidente au fost la Cluj, 28, fiind soldate cu 25 de răniți grav și trei morți. Pe locul III vine, surprinzător, județul Mehedinți: 17 accidente, cu 16 răniți grav și un mort. Ministerul de Interne nu precizează dacă vina a fost a conducătorilor acestor trotinete sau a altor participanți la trafic. O statistică anterioară a ministerului de Interne arăta că din 2018 până în 2023 s-au înregistrat 23 de morți și 399 de persoane grav rănite în accidente în care au fost implicate trotinete electrice. În plus, 2.651 de persoane au fost rănite ușor.

Accidentele rutiere omoară mai ales nevinovați (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Accidentele rutiere omoară mai ales nevinovați

Accidentele rutiere omoară mai ales nevinovați. În lipsa unor autostrăzi care să preia traficul uriaş din judeţul Iaşi, numeroşi oameni mor pe şosele în fiecare an. Accidentele rutiere omoară mai ales nevinovați În ultimii cinci ani de zile, în Iaşi au avut loc accidente grave în care au murit zeci de oameni. Citește și: Selly și-a cumpărat Porsche 911 cu banii pe doi ani ai firmei lui: aproape 1,3 milioane de lei. În 2022, SRL-ul vlogger-ului a avut cifră de afaceri de 761.000 de lei o retrospectivă a celor mai înfiorătoare accidente care au avut loc pe şoselele din judeţul Iaşi în ultimii cinci ani scoate la iveală două realităţi îngrozitoare. Pe de o parte, toate s-au întâmplat urmare a unor inconştienţe crunte la volan. Pe de altă parte, şi mai revoltător: cei mai mulţi morţi din aceste tragedii au fost oameni nevinovaţi. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Zilnic, patru morți, zece răniți grav (sursa: Facebook/Poliția Română)
Eveniment

Zilnic, patru morți, zece răniți grav

Zilnic, patru morți, zece răniți grav. Peste 1.540 de persoane au murit şi alte circa 3.550 au fost rănite în accidente rutiere produse pe drumurile din ţară, în anul 2023, a informat, duminică, Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR). Zilnic, patru morți, zece răniți grav Potrivit unui comunicat, în anul 2023, la nivel naţional, au fost înregistrate 4.525 de accidente rutiere grave, soldate cu decesul a 1.545 de persoane şi rănirea gravă a altor 3.535. Citește și: EXCLUSIV Romarm vinde în străinătate cu 15 euro/kg pulberea pentru muniții scoasă gratuit din Rezerva de Stat și cumpără alta, pentru uzinele românești, cu 40 de euro/kg Comparativ cu anul 2022, au fost înregistrate cu 190 mai puţine accidente, cu 88 mai puţine persoane decedate şi cu 160 mai puţine persoane rănite grav, menţionează sursa citată, care adaugă că, pentru creşterea gradului de siguranţă rutieră, la nivel naţional, structurile de poliţie rutieră au executat 58.385 de acţiuni, cu 4.624 mai multe faţă de anul 2022 (+8,6%). Totodată, arată Inspectoratul, în anul 2023, au fost reţinute 225.887 de permise de conducere, dintre care 16.780 pentru contravenţia de conducere sub influenţa băuturilor alcoolice şi au fost descoperite 8.368 de infracţiuni de conducere sub influenţa băuturilor alcoolice, însumând, astfel, 25.148 de fapte de încălcare a legislaţiei din cauza consumului de alcool. Cele mai multe infracțiuni rutiere: alcool la volan De asemenea, pentru nerespectarea prevederilor OUG 195/ 2002, au fost aplicate 1.903.407 sancţiuni, 49.287 de sancţiuni aplicate fiind prevăzute de alte acte normative, precizează IGPR. "Au fost constatate 53.961 de infracţiuni privind siguranţa circulaţiei pe drumurile publice, cele mai multe fiind reprezentate de infracţiunile privind conducerea unui autovehicul sub influenţa alcoolului 8.368 (15,5%), pe linia conducerii fără permis de conducere - 4.702 (8,7%), urmate de conducerea sub influenţa substanţelor psihoactive - 3.699 (7%)", se mai arată în comunicat. În urma măsurilor aplicate, structurile de poliţie rutieră au reţinut 225.887 de permise de conducere, au retras 85.352 de certificate de înmatriculare/ înregistrare, respectiv 14.186 de plăcuţe de înmatriculare şi au anulat 8.555 de permise de conducere. Finanțări nerambursabile pentru dotări Poliţia Română spune că a investit în modernizarea instituţională, cu finanţare nerambursabilă, având ca obiectiv creşterea gradului de siguranţă rutieră. Astfel, prin intermediul proiectelor cu finanţare externă nerambursabilă, Poliţia Română a fost dotată, în anul 2023, cu 500 de autospeciale, 250 de aparate pentru măsurarea vitezei, 244 de aparate drug-test, 4.000 de tablete, 1.400 de imprimante termice, un sistem de colectare a datelor din trafic, 75 de motociclete, 200 de kituri de semnalizare, 200 de sisteme de cercetare la faţa locului, 800 de etilometre, 1.000 de staţii de lucru desktop, 200 de staţii de comunicaţii portabile, 50 de softuri tahograf şi 50 de laptopuri rigidizate. În domeniul educativ-preventiv, au fost încheiate 212 parteneriate, fiind înregistrate 5.040 de participări la ore de educaţie rutieră, în 3.231 de unităţi de învăţământ, tipărite aproximativ 22.000 de materiale cu tematică educativ - preventivă şi desfăşurate 8.980 de activităţi prin intermediul mass-media.

E85, șosea extremă - morți și răniți (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

E85, șosea extremă - morți și răniți

E85, șosea extremă - morți și răniți. În fiecare an, mor mulți oameni pe șoseaua europeană E85 și mult mai mulți sunt răniți. E85, șosea extremă - morți și răniți Din 2018 până azi, 59 de oameni și-au pierdut viața, iar 160 s-au ales cu răni grave în urma evenimentelor rutiere care au avut loc pe șoseaua cu doar o bandă pe sens de la Iași până la ieșirea din județ spre Roman. Citește și: Salariile uriașe de la Inspecția Judiciară au explodat: majorări de 20% din martie în septembrie, plus nenumărate diurne și alocații În infrastructura rutieră ieșeană nu s-a mai făcut nimic din 2012 încoace – în afară de promisiuni, studii și asfaltări, acestea din urmă acolo unde s-au modernizat drumuri județene. Dar viteza pe șosele a crescut, la fel și numărul victimelor. "Noroc" de ambuteiajele dese de pe cel mai circulat drum, Iași-Tg. Frumos-Roman, care au mai tăiat din viteza coloanelor de mașini la Lețcani, Podu Iloaiei și Tg. Frumos. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Dispense pentru șoferi în țara cu cea mai mare rată a accidentelor Foto: Pro TV
Eveniment

Dispense pentru șoferi în țara cu cea mai mare rată a accidentelor

Avalanșă de dispense pentru șoferi în țara cu cea mai mare rată a accidentelor: ITP „la fermă”, fără atestat pentru transporturi agabaritice, permisul categoria B, bun și la tractoare. În luarea acestor decizii, Guvernul nu a oferit nici o evaluare a impactului, ci pur și simplu a cedat în fața protestatarilor. Citește și: Roșiile „românești” de pe vremea lui Ceaușescu: atât de încărcate de chimicale, încât agricultorii purtau mască de gaze pe față România se află în fruntea clasamentului în Europa la cele mai multe accidente produse zilnic. În 2022 s-au produs, în medie, zilnic, 76 de accidente, ceea ce înseamnă, într-un singur an, peste 28.000 de accidente în toată țara. În urma acestor accidente, în fiecare zi, au decedat, în medie, patru români. Foto: România TV În 2016, Uniunea Naţionala a Societaţilor de Asigurare şi Reasigurare din Romania (UNSAR) arăta că unul din șase autocamioane produce un accident în fiecare an. Pe locurile doi si trei ca numar de accidente produse se afla autoutilitarele (1 din 7 autoutilitare) respectiv autobuzele. Dispense pentru șoferi în țara cu cea mai mare rată a accidentelor Ce dispense a oferit, azi, guvernul Ciolacu: Inspecția tehnică periodică la categoria vehiculelor lente va fi făcută la sediul proprietarului. De asemenea, RAR va putea efectua ITP-ul la vehiculele agricole sau forestiere cu laboratoare mobile chiar la sediul fermelor. Guvernul a eliminat printr-o ordonanță de urgență obligativitatea deținerii de către șoferi a atestatului pentru transporturile speciale agabaritice. A fost rentrodusă în legislație acceptarea toleranțelor la mase și dimensiuni pentru depășirile peste limitele maxime admise la transporturile de marfă Persoanele care dețin permis categoria B vor putea conduce și tractoare: acest lucru va permite conducerea tractoarelor agricole sau forestiere cu o viteză maximă de 40 km/h pe drumurile publice Foto: Renașterea bănățeană „Mi s-a părut de bun simț și cererea de echivalare a permisului auto la categoriile B și B1 pentru a conduce tractoare, așa că o vom legifera azi. Totodată, rezolvăm și problema utilajelor agricole, extinzând excepțiile de la înmatriculare și inspecție tehnică periodică la categoria vehiculelor lente. De asemenea, RAR va putea efectua ITP-ul la vehicole agricole sau forestiere cu laboratoare mobile chiar la sediul fermelor. Rezonabil este să nu-l pui pe fermier să-și ia utilajele din câmp sau pădure și să meargă la RAR, ci să fie exact invers”, a spus, azi, premierul Ciolacu.

Statul, complice la accidentele "drumului morții" (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Statul, complice la accidentele "drumului morții"

Statul, complice la accidentele "drumului morții". Ca la fiecare accident grav care are loc pe "drumul morţii" DE583, la nivelul societăţii civile şi politice din Iaşi au loc dezbateri care după câteva zile sunt uitate. Statul, complice la accidentele "drumului morții" De exemplu, în ultimii ani s-a propus construirea unor pasaje pietonale peste Drumul European însă nici măcar unul nu a fost ridicat. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online De asemenea, la centurile ocolitoare ale localităţilor care ar fi o reală soluţie la fluidizarea traficului, se lucrează într-un ritm insesizabil. Citește și: Lucian Heiuș, șeful ANAF: media de vârstă în instituție este 56 de ani. „Facem analiză de risc cu programe de acum 15 ani” În schimb, au fost aduse soluţii de moment, care vor fragmenta şi mai mult traficul. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Băluță, cu poliția pe camioane, autocare (sursa: defapt.ro)
Eveniment

Băluță, cu poliția pe camioane, autocare

Băluță, cu poliția pe camioane, autocare. După al șaselea vehicul blocat în limitatorul de înălțime montat în fața intrării în Pasajul Unirii, incident care a dus la moartea unui om, primarul Daniel Băluță a apelat la o măsură pur pompieristică: a dat ordin ca, la fiecare capăt al pasajului, să stea non-stop câte o mașină a Poliției Locale cu echipajul aferent. Trei luni, șase incidente Pe 6 septembrie, în primele două zile de la inaugurare, două autocare s-au blocat în limitatorul pus înainte de intrarea în pasajul Unirii și care arată și verifică înălțimea maxim admisă. Pe 8 septembrie, un TIR a acroșat limitatorul de înălțime. 10 septembrie: la două zile după ce limitatorul abia fusese înlocuit, un autocar venit din Buzău a rămas proptit cu aparatul de aer condiționat în poarta gabaritică; aparatul de aer condiționat s-a desprins și a căzut pe parbrizul șoferului. Pe 21 septembrie, un alt camion a rămas blocat în Pasajul Unirii. Pe 23 decembrie, un autocar cu 47 de turiști greci s-a izbit de limitatorul de înălțime. O persoană a murit și peste 20 au fost rănite, unele grav. Autocarul grecesc distrus în incidentul din 23 decembrie (sursa: Inquam Photos/George Călin) Băluță, cu poliția pe camioane, autocare Confruntat cu așa un "ghinion", primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, care răspunde de pasaj, a luat o decizie... experimentală: la fiecare capăt al pasajului a fost plasat câte o mașină de poliție locală cu tot cu echipaj. Citește și: Straniile accidente în serie din Pasajul Unirea, după ce a fost reabilitat de primăria pesedistului Băluță. Pop (USR): Primarul a făcut risipă de tablă și a micșorat înălțimea Reporterul Defapt.ro a vorbit cu unul dintre echipajele de poliție locală de la Pasajul Unirii. "E un indicator cu limita maximă de înălțime a mașinilor la 50 de metri înainte de intrarea în pasaj. Nu îl respectă toți șoferii. Noi stăm aici, înainte de intrarea în pasaj, pentru a dirija șoferii care nu văd indicatorul care le este adresat. Nu știm când se va monta o nouă poartă de acces în pasaj.", a spus unul dintre polițiști. Pe de altă parte, dacă la capătul dinspre Tineretului nu există acea poartă care limitează înălțimea, la capătul dinspre Universitate există, dar și acolo se află polițiști. Intrarea în Pasajul Unirii dinspre Tineretului, Poliția Locală e la post (sursa: defapt.ro) Intrarea în Pasajul Unirii dinspre Universitate, Poliția Locală e la post (sursa: defapt.ro)

Straniile accidente în serie din Pasajul Unirea Foto: Inquam/ George Calin
Politică

Straniile accidente în serie din Pasajul Unirea

Straniile accidente în serie din Pasajul Unirea, după ce a fost reabilitat de primăria pesedistului Băluță: catastrofe fără precedent, deși autoritățile susțin că s-au respectat toate indicațiile. ”Mi-am respectat cuvântul dat, așa că redeschidem circulația rutieră în Pasajul Unirii! Am spus că terminam până la începerea anului școlar și asta facem! Diseară, la ora 20:00, vom circula în siguranță în Pasajul Unirii”, scria, în septembrie, primarul Băluță, pe pagina de Facebook. Straniile accidente în serie din Pasajul Unirea Până la accidentul grav de azi, când un autocar a lovit limitatorul de înălțime și o persoană a murit, au mai fost cinci mașini de mare tonaj care au rămas blocate. În plus, o mașină a luat foc în pasaj. Abia după ce această mașină a luat foc, au fost instalate 40 de ventilatoare şi peste 100 de stingătoare de incendiu. În 6 septembrie, în primele două zile de la inaugurare, două autocare s-au blocat în indicatorul pus înainte de intrarea în pasajul Unirii și care arată și verifică înălțimea maxim admisă. Consilierul general USR, Nicorel Nicorescu, se întreaba pe pagina de Facebook dacă lucrările de modernizare nu au făcut pasajul mai mic. ”Ridicare de asfalt și/sau tavan fals pentru iluminare prea coborât la pasajul Unirii? România lucrului bine făcut! ”, a scris Nicorel Nicorescu pe pagina de Facebook. În 8 septembrie, un TIR a acroșat limitatorul de înălțime. 10 septembrie: la două zile după ce limitatorul abia fusese înlocuit, un autocar venit din Buzău a rămas proptit cu aparatul de aer condiționat în poarta gabaritică; aparatul de aer condiționat s-a desprins și a căzut pe parbrizul șoferului; La 21 septembrie, un alt camion a rămas blocat în Pasajul Unirii. Azi, un autocar cu 47 de turiști greci s-a izbit de limitatorul de înălțime. O persoană a murit și peste 20 au fost rănite, una în stare gravă. Pop (USR): Primarul a făcut risipă de tablă și a micșorat înălțimea pasajului Alina Pop, care face parte din conducerea USR filiala Sector 4, a spus că „primarul Daniel Băluță a insistat ca Primăria Sector 4 să se ocupe de acest pasaj și s-a ocupat așa: în loc să-l consolideze, l-a împopoțonat cu tablă, cu mii de lumini orbitoare și decoruri kitschoase, care i-au redus înălțimea”. „Trec aproape zilnic prin pasaj. Presemnalizatorul din material mai ușor, pus înaintea limitatorul în care s-a blocat azi autocarul, e o bară de care atârnă niște lanțuri. De mai bine de o lună, lanțurile din partea dreaptă sunt date peste baŕă o dată, așa că sunt mai scurte decât restul. N-am poză, că țin telefonul departe când conduc. Pe la mijlocul pasajului, pe sensul Universitate - Tineretului, picură apă mereu (și nu e de la ploaie). Când intri în pasaj (și când ieși) trebuie să închizi ochii, că luminile în exces te orbesc. Televiziunile care transmit știrea țin una și bună că șoferii implicați în accidentele de la pasaj sunt vinovați. Nu, vă spun eu, vinovat e primarul care a făcut risipă de tablă și a micșorat înălțimea pasajului, făcându-l impracticabil pentru autocare, care înainte treceau. Dumnezeu să-l ierte pe bietul om care a murit azi...”, a spus Alina Pop.

Punctul de amendă, înghețat la nivelul din 2017 Foto: Poliția română
Politică

Punctul de amendă, înghețat la nivelul din 2017

Punctul de amendă rămâne înghețat la nivelul din 2017, deși România este pe primul loc în UE la decese în accidente rutiere, arată Asociația Pro Infrastructură. Punctul de amendă ar trebui să fie 10% din salariul minim brut pe economie, iar acesta a crescut constant, urmând să ajungă la 3.000 de lei pe lună în 2023. Menținerea valorii de 145 de lei pentru punctul de amendă, la nivelul din 2017, a fost anunțată de ministerul de Finanțe. Punctul de amendă, înghețat la nivelul din 2017 „Bizoneală ieftină în continuare în Țara lui Papură Vodă! Miercuri, Finanțele au anunțat că punctul de amendă rămâne înghețat și în 2023 la 145 de lei, încremenit în timp de la începutul lui 2017 chiar dacă, teoretic, el este 10% din salariul minim brut pe economie. La salariul minim brut actual, ar trebui să fie 255 lei, iar dacă acesta ar sări la 3000 lei de la 1 ianuarie 2023, punctul de amendă ar trebui să fie 300 lei. Să ne mai mirăm că vreo 2000 de oameni mor anual pe drumurile noastre? Că suntem primii în Europa la acest capitol? Infrastructura rutieră proastă și șoferii inconștienți ne vor ține în top și în 2023. Politicienii fără scrupule și conștiință, dar cu girofar albastru și mari iubitori de voturi, cu larga participare a Poliției Române care ridică din umeri, ascund în continuare coasa după fiecare curbă mai periculoasă. În van URLĂM de ani de zile să se ia măsuri nepopulare, dar necesare: creșterea amenzilor, pușcărie pentru faptele grave (precum intrarea intenționată pe contrasens pe drumurile cu parapet median), radare fixe și, bineînțeles, creșterea nivelului de siguranță a infrastructurii rutiere (de la 2+1 alternativ pe DN2 și până la separarea sensurilor pe bretelele bidirecționale în nodurile de autostradă). Degeaba. Soluțiile de bun simț, logice, simple și eficiente pe care le cerem obsesiv de ani de zile stau la sertar și sunt tergiversate din motive stupide. Iar pe drum tronează nesimțirea, ilogica, bizoneala și moartea. Somn ușor, România!”, a scris, pe Facebook, această asociație. „Punctul de amendă rămâne la fel ca în 2022, 1.45 de lei”, a precizat Adrian Câciu, la Digi24. În plus, amenzile de circulație luate în România pot fi reduse cu 50% dacă sunt plătite într-un interval de 15 zile. România, pe primul loc în UE Cu 92 de decese la un milion de locuitori, în 2021, România este pe primul loc în UE la capitolul morți în accidente rutiere, arată datele publicate recent de Comisia Europeană. În România, numărul deceselor din accidente rutiere a crescut cu 7% în 2021 față de 2020. În perioada 1 ianuarie – 30 august 2022, în toată țara, au fost înregistrate 2.878 de accidente, soldate cu decesul a 1.029 de persoane și rănirea gravă a altor 2.258. Citește și: Sondaj comandat de Academia Română în Moldova: procentul celor care vor unirea a ajuns la un nivel maxim. Popularitatea lui Putin, uriașă, peste Zelenski. Aderarea la NATO – nepopulară Comparativ cu aceeași perioadă din anul 2021, au fost înregistrate cu 253 mai puține accidente (-8%), cu 88 mai puține persoane decedate (-7,9%) și cu 185 mai puține persoane rănite grav (-7,6%) .

Ministrul Bode vrea elicoptere împotriva accidentelor (sursa: gov.ro)
Eveniment

Ministrul Bode vrea elicoptere împotriva accidentelor

Ministrul Bode vrea elicoptere împotriva accidentelor. Poliția Română vrea să cumpere două elicoptere și autospeciale în valoare de 60 milioane de euro pentru a reduce numărul de victime ale accidentelor rutiere. În România își pierd anual viața în accidente rutiere în jur de 1.700 de persoane, iar alte 8.200 sunt rănite grav. La nivelul Uniunii Europene mor anual în accidente rutiere în jur 42 de persoane la milionul de locuitori, în timp ce în România numărul de decese este dublu. Statisticile sumbre plasează România în topul țărilor cu risc rutier crescut. Ministrul Bode vrea elicoptere împotriva accidentelor Guvernul României, condus de Nicolae Ciucă, urmează să adopte un proiect de hotărâre care permite Poliției Române să facă achiziții în valoare de aproximativ 300 de milioane de lei, echivalentul a 60 de milioane de euro, pentru a reduce numărului de victime din accidente rutiere. Sub acest pretext, Poliția Română se va dotă cu două elicoptere: unul cu cu autonomie de 120 de minute, celălalt - de 240 de minute. Plus 200 de autospeciale 4x4, un hub satelitar și terminale VSAT. Banii vor fi alocați din fonduri europene nerambursabile și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Afacerilor Interne. Elicopterele vor monitoriza și gestiona traficul Uniunea Europeană și-a propus reducerea mortalității rutiere cu 50% până în 2030. Ministrul de Interne Lucian Bode susține că un prim demers în acest sens impune "achiziția unui elicopter cu o autonomie de zbor de cel puțin 120 minute". Elicopterul ar contribui în mod direct la întărirea capacității Poliției Române de monitorizare și gestionare a traficului rutier prin implementarea unui concept de acțiune integrată între efectivele de poliție dispuse la sol și o unitate aeriană de elicoptere. Ulterior, va fi achiziționat elicopterul cu autonomie de 240 de minute, care va fi dotat cu sisteme de supraveghere video și va fi utilizat în scop preventiv și de monitorizare a traficului rutier. Acest tip de elicopter va fi folosit și de alte structuri ale Poliției Române, cum ar fi structura de operațiuni speciale și structuri operative. Problemă de sănătate publică Ministrul de Interne, liberalul Lucian Bode, propune în Nota de Fundamentare a Hotărârii de Guvern ca decesul/rănirea gravă în accidente rutiere să fie considerată o problemă de sănătate publică. La fel ca probleme cardio-vasculare, cancer și atacuri cerebrale. Ministrul Lucian Bode îi atrage atenția premierului Nicolae Ciucă că „siguranța rutieră este o problemă gravă în România”, în ciuda unor îmbunătățiri recente. Citește și: Crimeea controlată de ruși, de unde se lansează multe avioane de luptă asupra Ucrainei, devine din ce în ce mai vulnerabilă la atacuri. Explozii puternice au distrus un aerodrom militar „Anual, în România îşi pierd viaţa anual peste 1.700 de persoane, iar alte 8.200 sunt rănite grav, fapt care ne plasează în topul țărilor cu risc rutier crescut, în anul 2020 România înregistrând 85 de morți la milionul de locuitori, cu mult peste media UE (42 de morți în accidente de circulație la un milion de locuitori)”, se menționează în Nota de Fundamentare. Principalele cauze generatoare de accidente rutiere grave sunt: indisciplina pietonală, cu o pondere de circa 21% din total, urmată îndeaproape de viteza excesivă (cca. 19%) și neacordarea priorității de trecere (circa 17%).

Trotinetele sunt un coșmar în trafic (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Trotinetele sunt un coșmar în trafic

Trotinetele sunt un coșmar în trafic. Pe străzi au loc aproape zilnic accidente în care sunt implicate acest tip de vehicule. Trotinetele sunt un coșmar în trafic Tineri şi copii sunt văzuţi pe trotinete gonind pe şoselele aglomerate, cu slalom printre maşini. Şoferii şi poliţiştii sunt exasperaţi, deoarece tinerii cu trotinetă apar de nicăieri şi taie calea autovehiculelor. Citește și: Cum arată distribuția forțelor NATO în Est, după Madrid: România – 4.500 de militari, țările baltice – 9.900, deși au jumătate din populația României. Polonia – 11.600 Mai grav: mulţi dintre cei de pe trotinete nu au habar de noţiuni elementare de Cod rutier. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Circulație alternativă pe E583, șoseaua morții (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Circulație alternativă pe E583, "șoseaua morții"

Circulație alternativă pe E583, "șoseaua morții". Drumul european E583 va avea, în premieră, sectoare de circulaţie alternantă. Circulație alternativă pe E583, "șoseaua morții" Pentru început, va fi implementat un proiect pilot pe două porţiuni: zona comunei Bălţaţi şi între Strunga şi podul de la Şcheia. Soluţia a fost testată deja de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în alte locuri din ţară. Citește și: Blindatele Piranha V, contractate fără licitație și plătite în avans, au fost livrate României în bătaie de joc: doar 50% au venit. Potul: 900 de milioane de euro Modelul care va fi aplicat la Iaşi este cel de pe DN2, din zona localităţii Afumaţi. Continuarea, în Ziarul de Iași.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră