vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro
Internațional 26 august 2025

Morți sau răniți zilnic în Belgia din cauza trotinetelor electrice, guvernul va lua măsuri drastice

Belgia, accidente zilnice cu trotinete electrice (sursa: Pexels/Morgento Official Channel)
Belgia, accidente zilnice cu trotinete electrice (sursa: Pexels/Morgento Official Channel)

Belgia, accidente zilnice cu trotinete electrice. Numărul accidentelor cu trotinete electrice a crescut semnificativ în Belgia.

În primul trimestru din 2025, au fost raportate 470 de accidente, cu 61% mai multe față de aceeași perioadă a anului trecut (291 de cazuri), potrivit Institutului belgian pentru siguranță rutieră Vias.

Belgia, accidente zilnice cu trotinete electrice

„Au existat, în medie, cinci accidente cu persoane rănite sau decedate în fiecare zi”, a anunțat Vias, subliniind că aceste cifre reprezintă o estimare minimă, întrucât includ doar accidentele înregistrate de Poliție.

Citește și: EXCLUSIV Firmele înființate de Oprea (SGG), țeapă statului de peste 22 de milioane de lei (taxe neplătite)

La fel ca în multe orașe europene, trotinetele electrice au devenit extrem de populare în Bruxelles, Anvers și Liege.

Această cerere a dus la un val de importuri și la apariția pe piață a numeroase modele, unele dintre ele depășind viteza maximă autorizată de 25 km/h.

Reprezentanții Vias au atras atenția că „anumite modele, mai ales cele chinezești, sunt foarte apreciate de tineri datorită prețului scăzut și pot atinge viteze excesive”.

Controale mai stricte la magazine și site-uri

În acest context, ministrul belgian pentru Protecția consumatorilor, Rob Beenders, a anunțat că, începând din septembrie, autoritățile vor intensifica verificările la magazinele și platformele online care comercializează trotinete electrice.

Scopul este de a se asigura că dispozitivele respectă normele de siguranță.

De asemenea, Belgia va pleda la nivelul Uniunii Europene pentru interzicerea modelelor considerate „prea rapide”.

Apel pentru o abordare europeană unitară

„Piața internă nu se oprește la frontierele noastre. Un dispozitiv interzis aici, dar vândut liber în altă parte, rămâne un risc pentru consumatorul belgian.

Doar o abordare europeană poate rezolva cu adevărat problema”, a precizat Rob Beenders într-un comunicat.

Propuneri pentru siguranța utilizatorilor

Institutul Vias susține introducerea unor norme mai stricte privind dimensiunea roților, menționând că roțile mai late și mai flexibile reduc riscul de cădere.

Totodată, solicită accelerarea omologării unui dispozitiv de control al vitezei de către Poliția belgiană.

Vias a criticat și lipsa obligativității purtării căștii de protecție, atrăgând atenția că aceasta ar putea reduce semnificativ riscul de traumatisme craniene în caz de accident.

Google News
Urmărește-ne pe Google News

DeFapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice, dar poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent.

PayPal
Transfer bancar
RO48BRDE445SV97760644450
Patreon
Donează

Alte articole din categoria Internațional

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!
DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră