vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro
Eveniment 21 septembrie 2025

Trotinetele electrice fac ravagii în România: sute de răniți și victime în primele luni din 2025

Trotinetele electrice, pericol public în România (sursa: Pexels/Wildfire 1775)
Trotinetele electrice, pericol public în România (sursa: Pexels/Wildfire 1775)

Trotinetele electrice, pericol public în România. Trotinetele electrice au devenit în ultimii ani un mijloc de transport preferat în marile orașe din România.

Rapid, comod, relativ ieftin, acest vehicul pare să răspundă perfect nevoilor de mobilitate urbană.

Însă, odată cu popularitatea, a venit și reversul medaliei: din ce în ce mai multe accidentele grave, uneori mortale, care scot la iveală lipsa de reglementare strictă și de responsabilitate în utilizarea lor.

Trotinetele electrice, pericol public în România

Statisticile arată o explozie a numărului de accidente în România.

Citește și: ANALIZĂ Efectele benefice ale desființării și reînființării Fiscului din Grecia, așa cum propune Ionuț Dumitru, consilierul onorific al lui Bolojan

În primele șapte luni din 2025 au avut loc 1.525 de accidente.

Au fost 1.618 răniți și 7 decese.

Comparativ, în anul 2024 au fost raportate 1.320 de accidente, 1.353 de răniți și 9 morți.

În peste 80% dintre cazuri, vina le aparține conducătorilor trotinetelor: neatenție, viteză excesivă, ignorarea semnelor de circulație, lipsa echipamentelor de protecție.

Moartea unui adolescent de 13 ani

La începutul lunii septembrie 2025, un băiat de 13 ani din Sibiu a căzut de pe trotineta electrică și a suferit un traumatism cranio-cerebral grav.

Nu purta cască de protecție.

A fost transportat la Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu, unde a stat internat timp de 18 zile, fiind supus mai multor operații. 

Medicii au făcut eforturi disperate, însă starea lui a rămas critică.

Pe 21 septembrie copilul a decedat.

Cristina Bălău, purtătoarea de cuvânt a spitalului, a confirmat tragedia:

„Din păcate, minorul nu a mai răspuns la tratamente”.

Piatra-Neamț: interzicerea trotinetelor electrice de închiriat

Un alt caz recent a avut loc în Piatra-Neamț.

Un adolescent de 15 ani, care circula pe strada Ștefan cel Mare, s-a dezechilibrat pe trotinetă și a căzut pe carosabil.

Transportat la spital, nu a mai putut fi salvat.

Tragedia a declanșat reacții ferme din partea autorităților locale.

Primarul Adrian Niță a anunțat pe Facebook că a dispus retragerea acordului de amplasare pentru trotinetele electrice de închiriat din oraș:

„Am dispus demararea procedurilor legale pentru retragerea acordului de amplasare deținut de firma ce închiriază trotinete electrice în Piatra-Neamț, pentru ca asemenea drame să nu mai umbrească niciodată viețile noastre.”

Iași: un bărbat în comă după o căzătură violentă

Un alt accident grav a fost raportat la Iași, unde un bărbat a căzut de pe o trotinetă electrică și a intrat în comă.

Medicii au confirmat că starea lui este critică.

București: pieton ucis de o trotinetă electrică

În Capitală, un accident mortal a arătat încă o dată cât de vulnerabili sunt pietonii.

Un utilizator de trotinetă electrică a trecut pe roșu la semafor și a lovit o femeie de 72 de ani care traversa regulamentar pe trecerea de pietoni, în Sectorul 2.

Victima a decedat după câteva zile la spital.

Copii victime: Brăila și Vatra Moldoviței

Accidentele nu îi afectează doar pe utilizatorii direcți, ci și pe cei din jur.

La Brăila, un copil de 3 ani a fost lovit de o trotinetă electrică pe trotuar.

Din fericire, nu a suferit răni grave, dar incidentul a stârnit revoltă printre martori.

La Vatra Moldoviței, un băiat de 12 ani a căzut de pe un pod în timp ce se plimba cu o trotinetă electrică, deși legislația interzice folosirea lor de către minori sub 14 ani.

De ce se întâmplă aceste accidente?

Specialiștii atrag atenția asupra mai multor cauze.

Lipsa echipamentelor de protecție: majoritatea utilizatorilor nu poartă cască sau genunchiere.

Utilizarea acestor trotinete de către minori: legislația permite doar persoanelor peste 14 ani să circule cu trotineta electrică, însă mulți copii mai mici sunt lăsați să le folosească.

Infrastructura rutieră: trotuarele înguste și lipsa pistelor dedicate sporesc riscul de coliziune.

Comportamente iresponsabile: depășirea semafoarelor pe roșu, circulația pe carosabil în zone aglomerate, viteza excesivă.

Google News
Urmărește-ne pe Google News

DeFapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice, dar poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent.

PayPal
Transfer bancar
RO48BRDE445SV97760644450
Patreon
Donează

Alte articole din categoria Eveniment

Comentarii 1
Mihail Voica 21 septembrie 2025 19:46
#1

Eu le-aș interzice,cred că roata din față are diametrul prea mic în raport cu viteza pe care-o pot atinge ;eu în Ferentari,acum 60 de ani aveam o trotinetă clasică,acționată de piciorul meu,și nu am căzut niciodată.

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!
DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră