VIDEO EXCLUSIV Cozi uriașe de mașini care aduc recipiente la centrul de sortare RetuRO de la Giarmata, șoferi care așteaptă o zi întreagă, benzi transportoare care cedează, muncitori puțini
Centrele RetuRO nu mai fac față. RetuRO SGR, compania care administrează sistemul de garanție-returnare a recipientelor pentru băuturi, are mari probleme logistice și de capacitate.
Centrele RetuRO nu mai fac față
Unul din primele centre RetuRO de sortare și numărare a recipientelor, cel de la Giarmata (Timiș), este deja sufocat de volumul mare de recipiente colectate.
Potrivit unor imagini filmate recent în curtea centrului de la Giarmata, coada mașinilor care așteaptă să descarce încărcătura este uriașă.
Mașinile sunt ale companiilor contractate de către RetuRO SGR pentru a transporta recipientele colectate manual sau de automate până la centrele de sortare și numărare.
Șoferii așteaptă și o zi întreagă
Întrucât capacitatea centrului este limitată, sacii speciali inscripționați cu "RetuRO SGR" în care se află recipientele colectate nu pot fi preluați nici măcar în câteva ore.
"Fiecare mașină stă și câte 12 ore pentru a descărca. Șoferii ajung să muncească 20 de ore pe zi.
Iar temperaturile sunt caniculare, nu e pic de umbră în curtea centrului.
Este, pur și simplu, un coșmar", a relatat o sursă pentru DeFapt.ro.
Potrivit acesteia, capacitatea de preluarea a recipientelor colectate este mică și dacă centrul ar funcționa la capacitate maximă.
Însă benzile transportoare din hala de la Giarmata se defectează iar personalul este insuficient, a explicat aceeași sursă.