Austrian Airlines vinde bilete fără loc. Tactici imorale aplicate de companii low-cost au început să-și facă loc și la companii considerate serioase.
Austrian Airlines vinde bilete fără loc
Este și cazul Austrian Airlines.
Duminică dimineață, la poarta F26 a terminalului 3 al aeroportului din Viena, personalul companiei austriece făcea un „anunț important” pentru pasagerii cursei OS783 de la Viena la București.
Mai precis, se căuta un pasager care să renunțe la locul din aeronavă din cauza „suprarezervării” locurilor pentru zborul respectiv.
Cu alte cuvinte, Austrian Airlines vânduse mai multe bilete decât locurile din avion.
Ce se dă la schimb
La schimb, compania a oferit 250 de euro și un loc în cursa de după-amiază a companiei spre aceeași destinație.
A fost nevoie de trei anunțuri, la intervale de câteva minute, pentru ca problema să fie rezolvată.
Nu este clar ce se întâmplă dacă, într-un astfel de caz, nimeni nu este dispus să renunțe la biletul cumpărat.
_______________________________
Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.
Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.
Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro
CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450
Deschis la BRD
Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.
Da de Wizz Air nu scrieți nimik????Ar.. dreq cu propaganda voastră…..
E rău când nu știi să citești: https://defapt.ro/?s=wizz
[…] Citește și: Afaceri austriece: Austrian Airlines ia banii pe mai multe bilete decât locuri în avion, apoi le c… […]
[…] Citește și: Afaceri austriece: Austrian Airlines ia banii pe mai multe bilete decât locuri în avion, apoi le c… […]
Suprarezervarea este practica standard in intreaga industrie aviatica si hoteliera. Mai ales la zboruri cu frecvente mari si trafic important in interes de serviciu exista volume mari de bilete flexibile si pasageri no-show, iar supra-rezervarea e o metoda standard de a merge cu avioane pline chiar si in conditiile astea. Si Austrian, si Tarom si Lufthansa, si Air France fac asta – practica este legala, si nu e cu nimic speciala.
Singurii in Europa care nu practica asta sunt liniile ultra-low-cost (tip Ryanair sau Easyjet) care nu pot face asta din cauza frecventelor foarte reduse, si costurilor foarte mari cu pasagerii „lasati in urma”. E mult mai comuna practica pe rute cu frecvente foarte mari si trafic intens – unde inconvenienta e de 1-2 ore, gen Bucuresti – Viena sau Frankfurt – Zurich sau Londra – Glasgow.
Atat in cazul voluntar cat si in cel involuntar se aplica EU261, regulamentul european. In caz involuntar, compensatia incepe de la 600 euro cash.
Este o practică frecventă și veche la Austrian Airlines. Am fost martor la această „procedură” în vara lui 2014 la zborul Viena – Otopeni, apoi în 2019 și 2023. Oferă 250 euro cash + bilet la un zbor ulterior pe aceeași rută. În 2014 au oferit loc la o cursă Tarom. Nu știu dacă acestă practică este folosită doar pe relația cu România sau și cu alte țări.
Se numeste overbooking si se practica de cand lumea, toate liniile aeriene o fac!
Daca voi ati aflat abia acum nu inseamna ca e un fapt senzational.
De fapt sunteti in urma cu informatia. Austrian, care nu low cost deloc, facea chestia asta si in urma cu 10 ani cand faceam eu naveta la Viena. Unii dintre colegii mei chiar au beneficiat de aceasta aroganta, fiind vorba de zborul de intors in Romania nimeni nu se grabeste sa se intoarca in aceasta tara de cacao in care un asa zis ziarist isi permite sa isi jigneasca cititorul….
[…] Citește și: Afaceri austriece: Austrian Airlines ia banii pe mai multe bilete decât locuri în avion, apoi le c… […]
[…] Citește și: Afaceri austriece: Austrian Airlines ia banii pe mai multe bilete decât locuri în avion, apoi le c… […]