Amenințări cu greva la metrou, deși salariile și numărul de angajați au explodat în ultimii ani: joi, sindicaliștii organizează un protest în fața Guvernului, cerând să nu li se taie sporurile și tichetele de masă. În plus, Marian Artimon, liderul de sindicat al Metrorex, a amenințat cu un „protest spontan”.
Metrorex a fost condus, de facto, ani întregi, de controversatul sindicalist Ion Rădoi, fost deputat și lider PSD.
Amenințări cu greva la metrou, deși salariile și numărul de angajați au explodat
Bugetele publice ale instituției arată că, în 2019, la Metrorex lucrau 4.496 de angajați care aveau un câștig salarial mediu de 9.140 de lei. În 2023, în companie sunt 5.262 de angajați, cu un câștig salarial mediu de 12.444 de lei pe lună.
Numărul angajaților a crescut cu circa 18% în patru ani, iar salariile cu peste 30%, depășind rata inflației.
Un articol de pe site-ul Buletin de București, din 2021, arăta, citând o analiză a lui Mihai Crăciun, că „Metrorex are cu până 130% mai mulți angajați decât metroul londonez, în anumite departamente”.
„Raportat la numărul de kilometri aflați în exploatare, la Londra există 46 de salariați/km în timp ce la București sunt 82 angajați/km. Asta cu toate că rețeaua românească de transport subteran este mai tânără cu 112 ani”, arăta Buletin de București.
„Indiferent cum am raporta numărul de angajați ai Metrorex și ai Underground-ului londonez la lungimea rețelei, la numărul de stații sau numărul de trenuri, Metrorex are între 32% și 130% mai mulți angajați decât metroul londonez”, scria și Mihai Cărciun, pe blogul său.
Pierderile Metrorex se vor apropia de 400 milioane lei în 2023, se prevede în actualizarea contractului de servicii publice al societății, obiectul unui proiect de act normativ dat publicității miercuri de către Ministerul Transporturilor – scria Club Feroviar în februarie 2023.
„Metroul londonez înregistrează profit operațional de 49% (!) Cu alte cuvinte, metroul londonez încasează din plata călătoriilor și din alte venituri conexe (spații comerciale, publicitate etc.) mai mulți bani decât costă operarea rețelei! Toți banii câștigați astfel se întorc în investițiile în modernizarea și dezvoltarea rețelei, precum și în achiziția de trenuri noi”, arăta Mihai Crăciun în 2021.
_______________________________
Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.
Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.
Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro
CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450
Deschis la BRD
Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.
Va rog sa specificați în acest articol faptul ca salariile sunt brute și cu cât rămâne exact în mana angajatul după impozitare, având în vedere ca avem cea mai mare impozitare pe salariu din Europa!!!!
Ce salarii sunt la metroul Londonez?? Comparați mere cu pere. Ce preturi avem în România???
Ce nivel de trai am ajuns sa avem întreaga populație a României din cauza proastei conduceri a conducatorilor din ultimii zeci de ani? De ce nu faceți un articol despre pensiile speciale care cresc de la anul????? De ce se ia de la săraci sa se dea la bogați??
Este inadmisibil ce face guvernul înainte de alegeri. Au întrat în campanie electorala furând și băgând mana în buzunarul cetățenilor. PSD v a pierde alegerile din cauza proastei gestionari, cât și PNL ul.
Sa fi ți sănătoși și sa mai faceți articole la comanda în continuare. Presa mincinoasă!!!
De ce comparati Londra cu București?? De ce nu va duceți sa lucrați la Metrorex daca au salariile asa mari?. Va place sa aruncati cu pietre in cei de jos…dc nu vorbiti ca ciolacu are 27000 de lei salariu +diurne+ce ii mai rămâne de coliva si lumânări?? Noi ăștia care muncim pe 3 4 mii de lei ce putem spune??
Salariile specificate de dumneavoastră sunt cele brute, facem jumi-juma cu statul.
Numărul de angajați nu este cel specificat, acesta fiind mult mai mic.
Verificați cum se lucrează la metroul londonez după care va invit și la București, metroul a împlinit 44 de ani de activitate, multe din sculele noastre au mai mult de 44 de ani.
Sa mai discutam de noxe, de radiații, de ventilația forțată, va invit sa faceți o plimbare prin tunel, și doar atât, și după sa va suflați nasul și atunci sa aud comentariile dumneavoastră.
Salariile sunt mai mari decât în alta parte, sigur, de ce? pentru ca acei angajați își primesc pensia „anticipat”, ce înseamnă asta? ca putem numără foarte usor angajații de la metrou care prind vârstă de 60 de ani.
Acum câțiva ani asa, ca dumneavoastră, gândeam și eu, dar atunci nu aveam și perspectiva din interior.
Apropo verificați și datele din tabelul 2, sunt eronate, măcar sa verificam informația înainte de a o arunca asa în public.
Va aștept cu drag mâine 23.11.2023, incepand cu ora 14 30, în fata Guvernului!