sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: metrou

33 articole
Eveniment

Se termină cu înghețarea salariilor

Se termină cu înghețarea salariilor angajaților statului: sindicaliștii PSD de la metrou au convins Guvernul să le dea un plus de 1.050 lei pe lună, brut, deși Metrorex a încheiat 2024 cu pierderi consistente, dincolo de uriașa subvenție de la stat. Citește și: Grupul infracțional constituit de Laura Vicol și-a început activitatea din 2018, doi ani înainte ca PSD să o facă deputată – judecător Potrivit bugetului Metrorex pe 2024, salariul mediu brut în companie a fost, în 2024, de 13.869 de lei. Sunt peste 5.200 de angajați, iar cheltuielile salariale au ajuns la 893 de milioane de lei, față de 777 milioane de lei pentru investiții. Se termină cu înghețarea salariilor Sindicatul Metrorex este condus de Marian Artimon, consilier PSD în Consiliul General al Municipiului București și un apropiat al Gabrielei Firea. Observator News a anunțat că angajații metroului urmează „să primească acea majorare de salariu de 1.050 de lei brut, majorare care a fost de altfel negociată la finalul anului trecut când s-a semnat şi un nou contract colectiv de muncă”. Însă această majorare se baza pe creșterea cu 40% a prețului biletelor. Antena 1 afirmă că negocierile au avut loc la Palatul Victoria, dar nu a precizat cine a participat. Însă marți seara, ministrul de Finanțe, Tanczos Barna, a anunțat că nu este de acord cu creșteri salariale la companii de stat care primesc subvenții.

Se termină cu înghețarea salariilor la stat, dacă o cere sindicatul PSD Foto: Captură video
Sindicaliștii lui Firea, grevă parțială la metrou, nedeclarată Foto: Facebook
Eveniment

Sindicaliștii lui Firea, grevă parțială la metrou, nedeclarată

Sindicaliștii lui Firea, au demarat o grevă parțială la metrou, nedeclarată, pentru salarii mai mari: mecanicii de tren susțin că sunt bolnavi, așa că, la oră de vârf, trenurile vin la intervale de 6-7 minute, față de trei minute. Sindicatul Metrorex este condus de Marian Artimon, consilier PSD în Consiliul General al Municipiului București. Citește și: Piedone a început războiul cu Nicușor Dan, în fața căruia a pierdut alegerile pentru funcția de primar general: ANPC a amendat Termoenergetica cu 620.000 de lei Recent, Metrorex a scumpit cu 40% biletele și abonamentele. Banii ar fi rumat să acopere creșteri de salarii, dar, pe fondul înghețării salariilor bugetarilor, se pare că ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a refuzat să mai accepte pretențiile sindicatului condus de colegul său de partid. Sindicaliștii lui Firea, grevă parțială la metrou, nedeclarată „Metrorex informează publicul călător că circulația trenurilor pe Magistrala 2 se menține la un interval de 6–7 minute în orele cu vârf de trafic, față de intervalul de 4 minute prevăzut în programul de circulație aprobat. Cauza acestei situații o reprezintă continuarea absentării din motive medicale a unui număr semnificativ de mecanici de tren autorizați să opereze pe această magistrală. În acest context, 3 trenuri din cele 18 care operează în mod uzual pe această magistrală rămân anulate”, a anunțat, azi, Metrorex, într-un comunicat postat doar pe pagina de internet a companiei subordonate ministerului Transporturilor. Potrivit bugetului Metrorex pe 2024, salariul mediu brut în companie a fost, în 2024, de 13.869 de lei. Sunt peste 5.200 de angajați, iar cheltuielile salariale au ajuns la 893 de milioane de lei, față de 777 milioane de lei pentru investiții.

Haos la metrou, după ce Grindeanu a scumpit călătoriile Foto: CFIR.ro
Eveniment

Haos la metrou, după ce Grindeanu a scumpit călătoriile

Haos la metrou, după ce Grindeanu a scumpit călătoriile: unii călători au plătit doar trei lei biletul, iar alții au achitat cinci lei, prețul oficial de la 1 ianuarie 2024. Informația apare într-o discuție pe reddit, unde un utilizator prezintă și dovada unei plăți de doar trei lei. Citește și: „Dacă faci venituri din activități independente sau drepturi de autor, plătești mai mult decât ca salariat”, spune antreprenorul Cătălin Teniță De altfel, potrivit unor informații ale DeFapt.ro, și cartela comună Metrorex-STB continua, sâmbătă, să se vândă la prețul vechi, deși călătoria cu metroul s-a scumpit. Haos la metrou, după ce Grindeanu a scumpit călătoriile „Azi, 03.01.2025, la statia de metrou Tudor Arghezi am platit cu cardul la turnichet 3lei. La stația Unirii 2, am repetat schema și a fost 5 lei. A mai întâlnit cineva puncte de plată neactualizate?”, scrie un utilizator Reddit, Business_Plant5392. „Și eu la Gara de Nord, de dimineață”, îi răspunde RazorBest. „Dureaza, retea slow, cloud incarcat, it-istul in concediu”, comentează Deceneu106AD. „La întoarcere am verificat automatele (Unirii și Tudor Arghezi) și aveau preturile actualizate. Turnichetul cu preț de 3 lei 100% a fost offline in momentul comenzii de update din server. O să trimită tehnician la ei să le facă update manual/ repare rețeaua. :)”, a mai scris Business Plant 592. De Crăciun, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD), a decis să scumpească biletele la metrou cu 43%. În 24 decembrie, ministerul Transporturilor a publicat un proiect de ordin al ministrului prin care prețul unui bilet pentru o călătorie sare de la trei lei la cinci lei. Și celelalte tipuri de abonamente sau alte titluri de călătorie se scumpesc masiv. Motivul acestei scumpiri abrupte sunt salariile uriașe care vor fi plătite angajaților Metrorex, după „negocieri” între ministrul PSD Grindeanu și liderul sindicatului Metrorex, Marian Artimon, consilier PSD în Consiliul General al Municipiului București și un apropiat al Gabrielei Firea. Artimon a fost nelipsit în campania Gabrielei Firea din 2024, pentru funcția de primar general al Capitalei.

Grindeanu a decis să scumpească biletele la metrou cu 43% Foto: Inquam/George Calin
Politică

Grindeanu a decis să scumpească biletele la metrou cu 43

De Crăciun, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD), a decis să scumpească biletele la metrou cu 43%. În 24 decembrie, ministerul Transporturilor a publicat un proiect de ordin al ministrului prin care prețul unui bilet pentru o călătorie sare de la trei lei la cinci lei. Și celelate tipuri de abonamente sau alte titluri de călătorie se scumpesc masiv. Potrivit Club Feroviar, această majorare va avea drept consecință și dispariția biletului unic în București, care permitea locuitorilor să plătească un singur bilet pentru călătorii cu STB și Metrorex. Citește și: Șeful investițiilor de la Metrou este un fost muncitor necalificat și „meseriaș tunel”, dar nepot de lider sindical. Pe mâna lui e magistrala 6, proiect de zece miliarde de lei Grindeanu a decis să scumpească biletele la metrou cu 43% Motivul acestei scumpiri abrupte sunt salariile uriașe care vor fi plătite angajaților Metrorex, după „negocieri” între ministrul PSD Grindeanu și liderul sindicatului Metrorex, Marian Artimon, consilier PSD în Consiliul General al Municipiului București și un apropiat al Gabrielei Firea. Artimon a fost nelipsit în campania Gabrielei Firea din 2024, pentru funcția de primar general al Capitalei. Marian Artimon, liderul sindicatului de la Metrou, și Gabriela Firea O estimare Metrorex, arată că cheltuiuelile salariale sar cu 175 de milioane de lei, din 2024 în 2025. Majorarea prețului la bilete se estimează că va aduce circa 130 de milioane de lei la bugetul companiei. În 2024, salariul mediu brut lunar la Metrorex a fost de 13.869 de lei. Potrivit Club Feroviar, după negocierile din noiembrie 2024 - când sindicatul Metrorex a amenințat cu greva - acest salariu a fost majorat cu 1.050 de lei, brut, lunar. „Prin decizia care va intra în vigoare la 1 ianuarie se mai stabilește un record nedorit. Biletul unic în București, introdus pe 1 august 2022 de către STB și Metrorex, va deveni istorie. O călătorie de 90 de minute cu tramvaiele, troleibuzele sau autobuzele STB și ale celorlalți operatori din ilfov va costa 3 lei, iar una cu trenurile Metrorex – 5 lei”, mai arată azi Club Feroviar. „Facem precizarea că în perioada următoare Metrorex S.A. va face demersurile necesare în vederea ajustării tarifelor de călătorie la titlurile comune cu S.T.B. și CFR”, susține ministerul Transporturilor. Citește și: Andra și Măruță, cel mai puternic cuplu din showbiz-ul românesc, încă un an cu profituri fabuloase, inclusiv din bani publici: milioanele, pe firme și cu 80% profit. Dar și datoriile sunt enorme

Magistrala 6 de metrou, spre Otopeni, în aer Foto: captură video
Economie

Magistrala 6 de metrou, spre Otopeni, în aer

Magistrala 6 de metrou, spre Otopeni, în aer: lucrările la un tronson, cel de la stația Tokyo spre aeroportul Henri Conadă, nici nu au început, iar ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, evită să spună, oficial, când se termină. Citește și: Ciolacu a cheltuit, din pixul său, fără nici un fel de control al Parlamentului, aproape 18 miliarde de lei, doar în primele opt luni din 2024 Magistrala 6 de metrou, spre Otopeni, în aer În două etape esențiale ale lucrărilor nici măcar au fost finalizate licitațiile: „Proiectare și execuție lucrări de arhitectură, cale de rulare, instalații electromecanice și de curenți slabi”: procedura de achiziție este în derulare „Proiectare și execuție lucrări de automatizări (siguranța traficului) și material rulant”: abia acum un consultant elaborează documentația de atribuire. Ministerul Transporturilor arată că pentru „lucrări de arhitectură, cale de rulare, instalații electromecanice” sunt necesare 44 de luni, iar circulația propriu-zisă nu va putea începe fără „rezultatul pozitiv al probelor tehnologice de funcționare”. În ceea ce privește lucrările la structura de rezistență/stații/galerii, ele erau, la 4 decembrie, la un stadiu de 19,1% pe tronsonul 1 Mai - Tokyo, dar pe tronsonul Tokyo - Aeroportul Otopeni nici măcar nu începuseră, proiectele tehnice erau „în curs de finalizare”. Aceste date apar într-un răspuns la o interpelare parlamentară. La întrebarea „Când va circula metroul până la Otopeni”, ministerul Transporturilor nu avansează nici o dată. În luna decembrie 2023, Metrorex anunța că Magistrala 6 de metrou, secțiunea Sud (Lot 1.1), a primit autorizația de construire, iar asocierea de constructori turci Alsim Alarko – Makyol, desemnată pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.1: 1 Mai – Tokyo, a putut demara lucrările de șantier. Pe lângă stația 1 Mai (existentă), secțiunea Sud cuprinde șase stații: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo. Grindeanu susținea, la 30 august 2024, că metroul spre Otopeni va fi gata în 2028. La acel moment, pe tronsonul I se efectuaseră circa 14% din lucrări, potrivit demnitarului PSD.

Tânără pe care Antenele și Kanal D au „ucis-o” va primi daune Foto: Captură video Antena 3
Eveniment

Tânără pe care Antenele și Kanal D au „ucis-o” va primi daune

O tânără pe care Antenele și Kanal D au „ucis-o” la știri va primi daune de mii de euro: ea a fost identificată în mod greșit ca fiind victima unei crime din 2017, de la metroul bucureștean. Procesul civil a început în 2019, dar s-a încheiat abia în iunie 2024, când Judecătoria Craiova a decis că cele două trusturi media sunt bune de plată. Citește și: Cui concesionează Simion locurile de parlamentar: bugetară din Guvern, cu 4 case și 2 apartamente, deschide lista AUR la Bacău Pe de altă parte, Magdalena Şerban, femeia acuzată că a omorât o tânără după ce a împins-o pe şinele de metrou, în 2017, în staţia Dristor 1, şi a încercat să ucidă o alta în acelaşi mod, a fost condamnată la închisoare pe viaţă, în martie 2019. Foto: Captură video Tânără pe care Antenele și Kanal D au „ucis-o” va primi daune În 2017, pe fondul informațiilor despre crima de la metrou, Antena TV Group SA a preluat de pe Facebook și a publicat patru imagini nedistorsionate ale unei femei care nu avea nici o legătură cu fapta, scrie CraiovaJust. Imaginile au curs la știri. Kanal D a difuzat fotografia femeii pe pagina sa de Internet. Impactul a fost atât de dur încât femeia a fost nevoită să scrie pe Facebook că este în viață. Însă, „în comentarii s-au transmis inclusiv condoleanțe familiei acesteia”, arată instanța. Antena TV Group a susținut în cadrul procesului că eroarea a fost comisă pe fondul coincidenței de nume și a asemănării fizice dintre victima de la metrou și femeia cu care au confundat-o, iar Dogan Media s-a apărat precizând că pe site-ul său a apărut o singură imagine, care a fost ștearsă în aceeași zi, când angajații și-au dat seama de confuzia făcută, scrie CraiovaJust. Instanța a decis însă ca Antena să-i plătească daune de 10.000 de euro, iar Kanal D de 5.000 de euro.

O posibilă grevă generală la metrou (sursa: Facebook/Metrorex)
Eveniment

O posibilă grevă generală la metrou

O posibilă grevă generală la metrou. Sindicatul Liber Metrou (USLM) a anunțat prelungirea discuțiilor cu Metrorex până pe 31 octombrie pentru stabilirea unui nou contract colectiv de muncă. O nouă rundă de negocieri este programată luni, la ora 11:00, conform declarațiilor președintelui USLM, Marian Artimon. Acesta a subliniat că, în cazul unui eșec al negocierilor, sindicaliștii ar putea recurge la greva generală în următoarele trei săptămâni. Artimon: „Am dat o șansă până pe 31 octombrie” Marian Artimon a explicat că USLM dorește să ajungă la o înțelegere privind indexarea salariilor în funcție de rata inflației și salariul minim european. Citește și: Cui concesionează Simion locurile de parlamentar: bugetară din Guvern, cu 4 case și 2 apartamente, deschide lista AUR la Bacău Acesta a subliniat că legea impune un anumit nivel de salarizare în funcție de salariul minim brut, iar plafonarea actuală afectează personalul calificat din domeniul feroviar. Negocieri programate pentru luni Sindicatul a propus o întâlnire cu conducerea Metrorex pentru luni, la ora 11:00, la sediul companiei. Artimon a avertizat că nerespectarea prevederilor legale ar putea constitui abuz în serviciu, sperând că o soluție va fi găsită înainte de expirarea termenului de 31 octombrie. O posibilă grevă generală la metrou Dacă nu se ajunge la un acord, sindicaliștii ar putea intra în grevă exact pe 19 noiembrie, când Metrorex sărbătorește 45 de ani de la lansarea primului tronson de metrou. Artimon a subliniat că sindicatul își dorește să organizeze un eveniment „frumos pentru publicul călător,” dar că va recurge la acțiuni sindicale dacă cerințele nu sunt îndeplinite. Artimon a subliniat importanța susținerii subvențiilor de către stat pentru publicul călător, argumentând că statul ar trebui să-și respecte angajamentele față de cetățenii care folosesc metroul, în caz contrar, sindicatul fiind pregătit să ia măsuri pentru a obține respectarea drepturilor lor.

Sindicalistul PSD Artimon amenință cu greva la metrou Foto: Facebook
Politică

Sindicalistul PSD Artimon amenință cu greva la metrou

Sindicalistul PSD Marian Artimon, care conduce USLM (Unitatea – Sindicatul Liber Metrou) îl amenință pe ministrul PSD al Transporturilor, Sorin Grindeanu, cu greva la metrou. Contractul colectiv a expirat de la 1 octombrie, iar negocierile pentru semnarea unui nou document par a fi blocate. Citește și: Dezastrul PNRR într-un raport oficial al Comisiei Europene: România, „întârziată semnificativ”, a îndeplinit 13,5% din obiective Artimon este consilier în Consiliul General al Municipiului București (CGMB) din partea PSD. În primăvară, el a fost puternic implicat în susținerea Gabrielei Firea. Sindicalistul PSD Artimon amenință cu greva la metrou „Am mandatat comisia USLM să negocieze până pe data de 24 octombrie, inclusiv. Asta înseamnă că până joi trebuie să finalizăm negocierea și să găsim soluția. Altfel, vom trece la lupta sindicală, care prevede pichetări, mitinguri și, dacă nu ne înțelegem, facem greva de avertisment și greva propriu-zisă”. a declarat acum câteva zile Artimon, în emisiunea „Cu Gândul la București”. Citește și: Eșecul autostrăzilor promise de Grindeanu: „Nimic pe Sibiu-Pitești”, „Doar 10 kilometri pe A7 Ploiești-Mizil, poate”, nimic pe Mizil-Buzău Digi 24 susține însă că discuțiile s-au prelungit și pe 25 octombrie. Ultima grevă la metrou a avut loc în 2009, iar în 2021, a avut loc „o întrerupere voluntară a lucrului”, de fapt o grevă ilegală, dar nesancționată.

Jumătate din eșecurile care au blocat PNRR, răspunderea lui Grindeanu Foto: Inquam/George Calin
Eveniment

Jumătate eșecurile blocat PNRR, răspunderea lui Grindeanu

Jumătate din eșecurile care au blocat plata tranșei III din PNRR sunt în răspunderea directă a lui Grindeanu, favoritul lui Ciolacu, se poate constata analizând comunicatul Comisiei Europene privind cea de-a treia cerere de plată a României. Comunicatul Comisiei Europene înșiră, sec, fără a oferi detalii, șase jaloane care au fost îndeplinite doar parțial sau deloc: „Comisia a constatat că, în această etapă, nu au fost atinse șase jaloane. Este vorba despre reforme ale guvernanței întreprinderilor de stat (C4.R2/M79, C6.R2/M121 și C14.R9/M440), precum și de investiții din domeniul transporturilor (C4.I1/M72 și C4.I4/M86) și de o reformă a regimului fiscal al microîntreprinderilor (M8.R4/M206)”, arată Comisia. Citește și: Piesa-cheie în puciul lui Băluță de la Unirii: o obscură directoare de la cadastru, cu Mercedes și vilă, susținută de rețeaua PSD Sector 4 Codul C4 indică jaloanele și țintele din domeniul Transporturilor, aflat în răspunderea lui Sorin Grindeanu. Un prim obiectiv ratat este numirea transparentă a unor conduceri profesioniste la cele mai importante companii din ministerul Transporturilor. Jumătate din eșecurile care au blocat PNRR, răspunderea lui Grindeanu Ce cere PNRR, la capitolul C4.R2/M79: „Selectarea și numirea membrilor consiliului de administrație al C.N.A.I.R., C.N.I.R, C.F.R., Metrorex, C.F.R. Călători. Selectarea și numirea membrilor consiliilor de administrație ale companiilor de stat din sectorul transporturilor (C.N.A.I.R., C.N.I.R, C.F.R., Metrorex, C.F.R. Călători) se vor face: - pe baza unei proceduri transparente și concurențiale, cu o durată a mandatului de 4 ani pentru a asigura implementarea unor planuri de eficientizare pe durată medie și lungă; - cu remunerarea membrilor consiliilor de administrație pe baza indicatorilorcheie de performanță (KPI) legați de sustenabilitatea financiară pe termen lung (KPI relevanți pentru profilul fiecărei companii) și furnizarea de servicii (de exemplu, pe baza unui sondaj de satisfacție a clienților); - cu respectarea principiilor bunei guvernanțe în conformitate cu reforma privind întreprinderile de stat de modificare a Legii nr. 111/2016”. În realitate, DeFapt.ro a scris că „șeful investițiilor de la Metrou, Denis Gabriel Panait, este un fost muncitor necalificat și «meseriaș tunel», dar nepot de lider sindical”. Șefa Metrorex este o doamnă care, timp de zece ani, a reparat semafoarele dintre stații. Tot în răspunderea ministrului PSD al Transporturilor sunt alte două ratări, în zona căilor ferate/metroului. Dezastrul modernizării căii ferate C4.I1/M72 prevede „semnarea contractelor pentru 50 % din lucrările legate de modernizarea și reînnoirea infrastructurii feroviare”. Ținta se referă la atribuirea contractelor cu întreprinderile câștigătoare pentru 50 % din lucrările de construcție și supraveghere a căilor ferate, după cum urmează: - Modernizarea, electrificarea liniilor de cale ferată, ERTMS pe tronsonul Arad – Timișoara – Caransebeș; - Modernizarea, electrificarea liniilor de cale ferată, ERTMS pe tronsonul Cluj-Napoca – Episcopia Bihor; - Electrificarea și reînnoirea liniilor de cale ferată: Constanța – Mangalia și Videle – Giurgiu. Investițiile de reînnoire acoperă următoarele linii:  București – Pitești – includere în TEN-T;  Reșița – Voiteni – legătură cu coridorul rețelei centrale TEN-T. Investiția va include, de asemenea, o serie de proiecte de tip „quick wins” pentru eliminarea restricțiilor și a limitărilor de viteză pe mai multe tronsoane, precum: București – Craiova; Arad – Oradea; Sibiu – Copșa Mică; Oradea – Satu Mare – Halmeu; Apahida – Dej – Baia Mare – Satu Mare sau Dej – Beclean – Ilva Mică. Metroul lui Boc, eșec comun Jalonul C4.I4/M86 se referă la deja dezbătuta problemă a metroului din Cluj. Acest jalon prevedea „dezvoltarea rețelei de transport cu metroul în municipiile Bucuresti și Cluj-Napoca / Semnarea contractelor pentru 50% din lucrări, în urma unor licitații deschise și competitive și obtinerea autorizatților relevante”. Guvernul Ciolacu a dat vina pe Emil Boc pentru acest eșec. „Au fost probleme legate de licitația pentru execuția metroului, mai precis neînscrierea unor indicatori tehnico-economici în registrul european, fapt care ar fi dus la pierderea finanțării prin PNRR”, spunea Sorin Grindeanu.

Metroul din Cluj, scos de la finanțare PNRR Foto: captură video
Economie

Metroul din Cluj, scos de la finanțare

Eșec major al PNRR: metroul din Cluj va fi scos de la finanțare prin acest program și se vor pierde bani pentru că Guvernul nu renunță la politizarea companiilor. Aceste probleme au fost enunțate, în termeni prin care a încercat să acopere acest dezastru, de către ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Adrian Câciu (PSD). Citește și: O fostă sportivă olimpică a refuzat să promoveze Nordis: „Am fost primită cu șampanie bună și copleșită de atenția negociatorilor” Câciu a arătat că un alt motiv pentru care se vor tăia bani din PNRR este că Executivul nu a trecut la reducerea pragului la microîntreprinderi de la 500.000 de euro la 88.500 de euro. Oricum, plata parțială a tranșei trei din PNRR ar putea fi aprobată oficial abia în noiembrie. Metroul din Cluj, scos de la finanțare „Probabil că săptămâna aceasta ar trebui să vină scrisoarea prin care suntem înştiinţaţi că vom avea o plată parţială, în mod oficial. Vom avea timp să răspundem o lună de zile şi decizia finală va fi luată probabil la finalul lunii noiembrie şi plata parţială. Am anunţat că vom avea o plată parţială în această cerere de plată 3. Sunt trei reforme care nu sunt îndeplinite din perspectiva Comisiei. Una are un impact economic major, cea cu microîntreprinderile. Celelalte două sunt reforme pe care România chiar trebuie să le facă şi privesc guvernanţa corporativă. Un jalon care este la companiile din energie: 15 companii din energie care au o problemă din perspectiva numirii pe mandat a celor care construiesc Consiliile de Administraţie, Consiliile de Supraveghere. Un alt jalon, care deja a intrat în reluare, cel referitor la numirile de la AMEPIP (Agenţia de Monitorizare a Companiilor Publice, n.r.). Pentru metroul de la Cluj se va găsi o finanţare. S-a găsit, de fapt, o finanţare în Programul de Transport. Va fi finanţat şi din obligaţiuni verzi emise statul român, în sensul transportului verde. Metroul de la Cluj va fi scos din PNNR ca investiţie, iar contravaloarea celor 300 de milioane de euro va fi mutată pe altă investiţie care este deja în execuţie şi produce cheltuieli", a afirmat Câciu. România a depus în decembrie 2023 cererea de plată pentru tranșa trei din PNRR.

Șeful investițiilor de la Metrou, fost muncitor necalificat (sursa: Inquam Photos/George Călin)
Eveniment

Șeful investițiilor de la Metrou, fost muncitor necalificat

Șeful investițiilor de la Metrou, Denis Gabriel Panait, este un fost muncitor necalificat și „meseriaș tunel”, dar nepot de lider sindical. El a fost numit recent în funcția de „Director Strategie, Dezvoltare, Pregătire și Urmărire Proiecte Investiții”. Și soția sa, Genovica, lucrează la Metrorex. Citește și: Siegfried Mureșan: „Ciolacu trebuie să ne spună de ce a blocat absorbția fondurilor europene” Metroul București construiește acum Magistrala 6, spre aeroportul Otopeni, o investiție evaluată la circa 10 miliarde de lei. Citește și: Pe cine a pus Grindeanu șef peste metrou: o doamnă care a reparat semafoarele dintre stații. Plus: Ministrul PSD fusese avertizat că metroul nu are bani de revizii cruciale Șeful investițiilor de la Metrou, fost muncitor necalificat Potrivit CV-ului depus pe site-ul Metrorex, acesta a terminat liceul în 1997 și apoi a lucrat la metrou ca muncitor necalificat și „meseriaș tunel”, până în 2001. Ulterior a fost promovat „revizor tunel” și subinginer, până în 2004. În 2012, Panait a terminat facultatea de ingineri, la Universitatea Ecologică. Tot în 2012 a ajuns șef de proiect, iar din 2023 este director de investiții. În septembrie 2024, funcția a fost redenumită „Director Strategie, Dezvoltare, Pregătire și Urmărire Proiecte Investiții”. „Este nepotul lui Ghiță Nichifor, fost vicepreședinte al Unitatea – Sindicatul Liber Metrou”, scrie Adevărul, care mai menționează că toți cei promovați recent la conducerea Metrorex sunt „apropiații” lui Marian Artimon, președintele Unitatea – Sindicatul Liber Metrou și consilier PSD în Consiliul General al Municipiului București. Citește și: Guvernul a tăiat 16 miliarde lei din cheltuielile cu PNRR și a crescut cu 18 miliarde de lei cheltuielile cu salariile bugetarilor. Consiliul Fiscal atrage atenția asupra riscurilor majore Artimon a fost nelipsit în campania Gabrielei Firea din 2024, pentru funcția de primar general al Capitalei.

Ciolacu, despre finanțarea metroului la Cluj (sursa: Facebook/Marcel Ciolacu)
Eveniment

Ciolacu, despre finanțarea metroului la Cluj

Ciolacu, despre finanţarea metroului la Cluj. Premierul Marcel Ciolacu, preşedintele PSD, şi-a exprimat speranţa de a găsi "soluţiile cele mai bune" pentru a nu se opri realizarea metroului clujean. Ciolacu, despre finanțarea metroului la Cluj "Am un motiv personal de îngrijorare în ceea ce priveşte finanţarea metroului de la Cluj-Napoca", a spus Ciolacu, la Cluj-Napoca. Citește și: VIDEO Prima apariție din ultimii ani a lui Ciolacu alături de soție: cei doi au păstrat distanța la ceremonia de absolvire a facultății a fiului lor "Am vorbit şi cu domnul primar, ştie şi dânsul speţa foarte bine, dar dumneavoastră ştiţi la fel de bine ca şi mine, de altfel, că finanţare era parţial, (...), doar 300 de milioane de euro, necesarul pentru această investiţie fiind de 2,2 miliarde de euro. Deci, oricum, trebuie căutată o sursă pentru a finaliza întreg proiectul. Haideţi să vedem răspunsul Comisiei", a adăugat acesta. Modificarea legislației Prim-ministrul a precizat că a modificat legislaţia şi în privinţa "certificatelor verzi". "Am modificat legislaţia, acolo. De aceea am şi vorbit cu domnul primar. N-am stat anchilozaţi. Cumva, la ce mesaje am primit, trebuia să anticipăm anumite lucruri, mai ales că este o investiţie în curs. Asta ar fi trebuit anticipată de domnul primar, dar câteodată nu avem informaţia când ne dorim. Eu sunt ferm convins şi cu această modificare şi din certificatele verzi - e transport verde metroul - vom găsi soluţiile cele mai bune să nu oprim această investiţie", a arătat premierul. Pierderea fondurilor PNRR Întrebat "cum s-au pierdut cei 300 de milioane de euro din PNRR" alocaţi finanţării investiţiei de la metroul clujean, Marcel Ciolacu a spus: "Dânşii au găsit anumite probleme în ceea ce priveşte procedura de licitaţie. Este şi un raport al Autorităţii de Audit din România, pe care l-au luat în considerare, este şi un raport al Curţii de Conturi din România. (...) Noi suntem obligaţi să tăiem 10% din împrumut. Mie nu-mi place să mă cert. Decât să rămânem anchilozaţi (....) am început un dialog de a găsi o soluţie şi sunt ferm convins că vom găsi o soluţie".

Metroul riscă „blocarea activității”, anunță ministerul Transporturilor Foto: Club Feroviar
Economie

Metroul riscă „blocarea activității”, anunță ministerul Transporturilor

Metroul riscă „blocarea activității, cu repercusiuni directe în asigurarea serviciului de transport public de călători cu metroul”, anunță ministerul Transporturilor, pentru că ministrul PSD al Transporturilor, Sorin Grindeanu, n-a plătit o datorie uriașă din 2020. Citește și: Pensionara cu pensie de 280.000 de lei care conduce Avocatul Poporului, tupeu colosal în legătură cu recalcularea pensiilor: Analizăm criticile formulate, vă anunțăm noi când e ceva Datoria către compania WEBUILD Spa MILANO este de 57,5 milioane de lei, dar a acumulat dobânzi și penalități de 6,2 milioane de lei. WEBUILD a pus deja poprire pe conturile Metrorex. Metroul riscă „blocarea activității”, anunță ministerul Transporturilor Informația apare în nota de fundamentare a unei hotărâri de guvern în care ministerul Transporturilor cere 106,9 milioane de lei pentru a salva metroul. Situația procesului cu WEBUILD, unde Metrorex a pierdut un proces, dar n-a plătit, nu este singulară, așa că Transporturile cer încă 43,2 milioane de lei din fondul de rezervă pentru a plăti datorii, „cu rugămintea de a urgenta alocarea suplimentară a sumei solicitate, astfel încât activitatea curentă a Metrorex S.A. de transport public de călători cu metroul, să nu fie afectată”. „Suma reprezintă cheltuieli de capital și a fost stabilită de instanțele de judecată prin sentințe definitive, pentru care există instituită poprire pe conturile curente ale Metrorex S.A. și riscul blocarii activității cu repercusiuni directe în asigurarea serviciului de transport public de călători cu metroul”, arată ministerul Transporturilor. Nota de fundamentare arată că, de la începutul anului 2024, bugetul alocat a fost complet nerealist. „Subvenția Metrorex ce se regăsește în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2024 este în valoare de 727.200,00 mii lei, reprezentând 67,38 % din necesarul fundamentat, fapt ce conduce la o neacoperire a cheltuielilor privind activitatea curentă de exploatare a metroului în valoare de 352.107,59 mii lei, astfel Metrorex a construit un buget de venituri și cheltuieli pe anul 2024 dezechilibrat”, explică ministerul lui Grindeanu. De altfel, în notă se arată că metroul bucureștean are probleme cu plata salariilor: „Este necesară o alocare de fonduri de la bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii – acționar unic, datorită următoarelor considerente (...) cheltuielile cu personalul”.

Incident grav la metrou Foto: Digi 24
Eveniment

Incident grav la metrou

Incident grav la metrou: mai muți angajați s-ar fi intoxicat cu “gaze“, unul a ajuns la spital, anunță Realitatea TV. Postul susține că ar fi fost vorba de o “acumulare de gaze“, dar nu oferă alte detalii. Citește și: PSD îl promovează mediatic intens, din nou, pe George Simion. Analist politic: „Lui Ciolacu îi convine, evident, un tur doi cu liderul AUR, nu cu Ciucă” Incidentul a avut loc marți după-amiaza, dar abia azi a fost recunoscut de Metrorex. Incident grav la metrou “Incidentul a avut loc la stațiile de metrou Constantin Brâncuși și Râul Doamnei, unde patru angajate și trei agenți de pază au acuzat simptome de intoxicație. O casieră a fost transportată de urgență la spital pentru îngrijiri medicale. Simptomele de rău au apărut inițial la angajatele de la stația de metrou Constantin Brâncuși. Ulterior, aceleași simptome au fost raportate și de angajatele de la stația Râul Doamnei. În total, patru angajate și trei agenți de pază au fost afectați, prezentând stări de amețeală și greață“, a arătat Realitatea TV. Metrorex a confirmat incidentul, arătând că “la fața locului s-au deplasat echipaje ale Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU), care au efectuat măsurători cu aparatele portabile“. “În urma acestor măsurători, ISU nu a dispus măsuri care să aibă impact în transportul public de persoane. Metrorex dorește să asigure publicul că zona este în continuare monitorizată atent, iar sistemul de ventilație funcționează în parametri optimi“, se susține în comunicatul companiei.

Firea promite și un aeroport nou Foto: Instagram
Politică

Firea promite și un aeroport nou

După ce a decis să facă metrou până la aea acasă, în Voluntari, candidata PSD la primăria Capitalei, Gabriela Firea, promite și un aeroport nou, în sudul Capitalei. Citește și: Noua „umbră” a lui Firea, după Ligia Enache: nevasta unui ex-ofițer SRI, cu o avere impresionantă, muncitoare la Turbomecanica, cu facultate absolvită la 33 de ani Băluță toacă banii pe studii Primarul Sectorului 4, Daniel Băluţă, a anunţat, vineri, lansarea unui studiu de prefezabilitate pentru proiectul aeroportului din sudul Bucureştiului. În plus, urmează să fie realizată, împreună cu Consiliul Judeţean Giurgiu, o societate comercială care va achiziţiona terenul „în momentul în care toate procedurile vor fi gata”. Joi, Gabriela Firea Firea a anunțat că, dacă va fi aleasă primar al Capitalei, va extinde metroul în Voluntari, fără să spune din ce resurse, cum va proceda legal, care este justificarea acestor investiții și câți ani ar dura realizarea lor. Firea promite și un aeroport nou „Construim un aeroport nou în sudul Capitalei, foarte aproape de granița cu Bulgaria. Facem Echipă pentru București! Conectăm mai bine orașul de restul lumii”, a scris candidata PSD la primăria Capitalei pe Facebook. „Acest proiect şi anume un aeroport în sudul Capitalei este unul aşteptat de 20 de ani. S-a vorbit mult despre necesitatea ca Bucureştiul să mai aibă încă un aeroport international pe lângă cel din nordul Capitalei, Otopeni, Henri Coandă. S-a vorbit mult şi s-a făcut, din păcate, puţin. Mă bucur să fi putut ajuta cât de puţin, şi sper să o fac mai mult în perioada următoare, ca acest proiect să prindă aripi, să prindă contur şi să să fie şi realizat, odată intrat pe mâna colegului meu, Daniel Băluţă, şi a echipei sale şi odată având garanţia susţinerii Ministerului Transporturilor şi, de asemenea, susţinerea premierului Ciolacu pe care o avem”, a declarat ea.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră