vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: metrou

48 articole
Eveniment

Iașiul se sufocă în trafic, dar primarul Mihai Chirica susține că metroul nu este necesar

Primarul Mihai Chirica a declarat că „Iașul nu are nevoie de metrou”, în timp ce Clujul a început deja lucrările la tunelurile pentru viitorul metrou Cluj-Napoca – Florești, cel mai mare proiect de infrastructură urbană din istoria orașului. Mihai Chirica nu vrea metrou la Iași În timp ce ieșenii petrec zilnic ore în trafic și transportul public este suprasolicitat, edilul afirmă că aglomerația este o problemă generală, comună tuturor orașelor, nu una specifică Iașului. Citește și: Un singur vot împotriva deciziei judecătorilor de la Curtea de Apel București de a respinge și noile propuneri privind pensiile magistraților Fără a-și asuma responsabilitatea pentru lipsa soluțiilor locale, primarul susține că nici Clujul nu construiește metrou, ci doar o legătură feroviară, la care ar lucra și Iașul, dar sub coordonarea Ministerului Transporturilor. Realitatea contrazice însă această declarație, lucrările la metroul din Cluj fiind deja în desfășurare. Continuarea, în Ziarul de Iași

Mihai Chirica nu vrea metrou la Iași (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Dezastrul de pe DN1 București-Otopeni se prelungește cu doi ani: metroul, gata în 2028-2029 Foto: Metrorex
Eveniment

Dezastrul de pe DN1 București-Otopeni se prelungește cu doi ani: metroul, gata în 2028-2029

Dezastrul de pe DN1 București-Otopeni se prelungește cu doi ani: metroul care va lega capitala de principalul aeroport ar putea fi gata în 2028-2029. Directoarea Metrorex, Mariana Miclăuș, a recunoscut, la o dezbatere organizată de Antena 3 că „s-au semnat contractele târziu”, fără a explica cine este de vină pentru această situație. Citește și: Călin Georgescu torpilează candidatura propagandistei sale, Anca Alexandrescu: cere boicotarea alegerilor din Capitală Dezastrul de pe DN1 București-Otopeni se prelungește cu doi ani: metroul, gata în 2028-2029 „Inițial prevăzusem sfârșitul anului 2027, acum va fi 2028 sau începutul anului 2029. Depășim pentru că s-au semnat contractele târziu. Pe măsură ce lucrările avansează, se dau în trafic anumite zone”, a declarat Miclăuș pentru Antena 3.  Însă directorul Alstom, Gabriel Stanciu, a contrazis evaluarea ei, arătând că, de fapt, nu se știe când se va putea circula pe această linie de metrou. „Dacă credem că vom circula în 2028, în condițiile în care nu a fost organizată licitația de trenuri înseamnă că am citit prea mult Arthur C. Clarke, e SF. 36 de luni e durata minimă sub care eu nu recomand nimănui să calculeze ceva, de livrare de material rulant”, a spus Stanciu.  În august, Asociația Pro Infrastructura arăta că nici măcar nu se știe cum va fi finanțată această linie de metrou: „O situație și mai dificilă este pe M6 Nord, între stațiile Washington și Otopeni, unde Comisia Europeană a refuzat finanțarea din fonduri nerambursabile și statul este nevoit să asigure banii exclusiv de la buget și din împrumuturi”.  Mariana Miclăuș, numită director al Metrorex în septembrie 2023, a lucrat din 1981 în 1991 ca „montator” la „realizarea reviziilor de întreținere a instalațiilor de automatizare a traficului”. Născută în 1963, ea a absolvit - potrivit propriului CV - ASE-ul în 1989, probabil la seral, fiindcă doar astfel putea lucra și urma o facultate în timpul regimului comunist. Abia din 1991 a început să lucreze ca economist la metrou, iar în noiembrie 2019 a ajuns director general, funcție pe care a ocupat-o până în iulie 2020. În septembrie 2023, ea a primit un mandat de patru ani la conducerea acestei companii.

Metroul lui Boc s-a blocat în niște piloni de beton pe care proiectanții i-au ignorat Foto: clujenii.ro
Eveniment

Metroul lui Boc s-a blocat în niște piloni de beton pe care proiectanții i-au ignorat - presa locală

Metroul lui Emil Boc, primarul din Cluj Napoca, s-a blocat în niște piloni de beton pe care proiectanții i-au ignorat, scrie publicația locală clujenii.ro.  Pilonii au un diametru de un metru și adâncimea de 25 de metri.  Citește și: Victorie uriașă în Moldova: PAS, partidul Maiei Sandu, va avea majoritate parlamentară și nu are nevoie de aliați La 11 august, au început lucrările de construcţie pentru puţul de lansare a mașinilor de forat (TBM) care vor săpa tunelurile pentru metrou, anunța primarul Clujului, Emil Boc. Metroul lui Boc s-a blocat în niște piloni de beton pe care proiectanții i-au ignorat „Construiți pentru a stabiliza dealul Răzoarelor încă din perioada 2014-2017, aceștia au fost parte a unui proiect abandonat pentru Centura de Sud a Floreștiului. Cu diametrul de 1 metru și adâncimea de 25 de metri, acești stâlpi din  beton sunt imposibil de îndepărtat sau relocat (...) Proiectanții au trasat linia exact prin această zonă, ignorând existența piloților, ceea ce face imposibilă începerea lucrărilor pentru stația Sănătății”, arată acest site de știri.  „Colonada de 45 de piloți forați din spatele Vivo blochează nu doar construcția stației Sănătății, ci și întreaga traiectorie a metroului. Această problemă era previzibilă, iar autoritățile locale trebuie să răspundă pentru această lipsă de coordonare”, a afirmat activistul civic Szakats Istvan, un puternic contestatar a primarului Boc. Szakats Istvan este cel care a prezentat primul această nouă problemă a metroului din Cluj. Suma de 300 de milioane de euro alocată inițial din PNRR pentru acest metrou a fost pierdută, pentru că procedurile de la licitație nu au fost respectate.  „Neregularitatea invocată vizează incompatibilitatea dintre SEAP și JOUE. Noi nu suntem parte la acest proces. Guvernul a preferat să negocieze pachetul PNRR și să nu atace la Curtea Europeană de Justiție. Deci nu este un eșec, este o decizie politică și administrativă. Și, oricum, nu s-au pierdut bani, întrucât erau pe partea de împrumut, nu gratuit”, a explicat Boc.  

DN1, restricții în Otopeni pentru metrou (sursa: Facebook/Metrorex)
Eveniment

Începe haosul în Otopeni: DN1, "gâtuit" de lucrările la stația de metrou a Magistralei 6

DN1, restricții în Otopeni pentru metrou. Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliției Române anunță instituirea unor restricții de circulație pe DN1 – Calea Bucureștilor, în zona Otopeni. DN1, restricții în Otopeni pentru metrou Măsura este necesară pentru desfășurarea lucrărilor la viitoarea stație de metrou „Otopeni”, parte a proiectului Magistrala 6, care va asigura legătura directă între Gara de Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă. Citește și: Șoc: cu ce sumă uriașă supracontractase guvernarea Ciolacu proiectele din PNRR Restricțiile de trafic intră în vigoare începând cu marți, 9 septembrie, ora 20:00, și au caracter permanent până la finalizarea lucrărilor. În această perioadă: circulația se va desfășura pe câte două benzi pe fiecare sens; parapetul median va fi repoziționat; circulația pietonilor se va face pe trasee provizorii. De asemenea, accesul auto din DN1 către strada 23 August va fi restricționat. Devinări pe străzile din Otopeni O parte din traficul pe direcția București – Ploiești va fi deviat pe străzile din orașul Otopeni, după următorul traseu: DN1 (km 13+750 m) – strada Polonă – strada Floare de Cais – strada Argeș – strada Traian – strada Oituz – DN1 (km 14+650 m). Rute alternative recomandate Poliția rutieră recomandă șoferilor să folosească rute alternative: spre localitatea Tunari: DN1 – strada Oituz – strada Floare de Cais – strada 23 August; spre DN1 din interiorul Otopeniului: strada Floare de Cais – strada Polonă sau strada Traian – strada Oituz / strada Mărășești. Recomandări pentru șoferi Autoritățile le recomandă conducătorilor auto: să respecte restricțiile de trafic instituite; să reducă viteza în zona lucrărilor; să se asigure corespunzător înainte de schimbarea benzii și să semnalizeze din timp manevrele; să evite manevrele riscante.

Ministrul Transporturilor recunoaște dezastrul de la metrou, care pune pasagerii în pericol Foto: Metrorex
Eveniment

Ministrul Transporturilor recunoaște dezastrul de la metrou, care pune pasagerii în pericol

Ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban (PSD), recunoaște dezastrul de la metrou, care pune pasagerii în pericol: „Siguranța oamenilor nu se tratează cu superficialitate”, a scris el, pe Facebook, după un control al Autorității pentru Siguranță Feroviară. Citește și: EXCLUSIV Armata a blocat livrarea de blindate Piranha V invocând neoficial „neconformități”. Război rece între MApN și Economie Ciprian Șerban a atacat și sporurile de care se bucură conducerea Metrorex: „Iar pentru cei aflați în birourile Metrorex, le spun doar atât: înainte de sporurile pentru munca din subteran, să se gândească la condițiile în care circulă publicul călător”.  „Siguranța pasagerilor din metrou este prioritară! Așa cum am promis, vă țin la curent cu situația de la Metrorex. Multe dintre sesizările pe care le-am primit s-au confirmat. În urma controlului, Autoritatea de Siguranță Feroviară Română (ASFR) a identificat o serie de deficiențe:   • 49 de defecțiuni tehnice doar în luna iulie,   • trenuri în circulație cu mai puțini însoțitori decât prevede contractul,   • personal neautorizat implicat în activități ce țin de siguranța circulației,   • abateri grave în procesul de instruire a angajaților.   Au fost aplicate sancțiuni și s-au impus măsuri clare, cu termene ferme.   În plus, ASFR a propus elaborarea unui proiect de ordin al ministrului Transporturilor, pentru a îmbunătăți controlul asupra modului în care este pregătit personalul Metrorex care răspunde de siguranța călătorilor.   Vom urmări îndeaproape cum sunt puse în aplicare măsurile dispuse.    Siguranța oamenilor nu se tratează cu superficialitate. Cine nu respectă regulile, va răspunde. Iar pentru cei aflați în birourile Metrorex, le spun doar atât: înainte de sporurile pentru munca din subteran, să se gândească la condițiile în care circulă publicul călător”, a scris demnitarul PSD. 

Cel mai mare eșec din PNRR: se taie două miliarde de euro pentru căi ferate și metrou Foto: Facebook
Economie

Cel mai mare eșec din PNRR: se taie două miliarde de euro pentru căi ferate și metrou

Cel mai mare eșec din PNRR: se taie două miliarde de euro pentru căi ferate și metrou, arată un document publicat de Guvern. Acest document este o anexă la memorandumul cu tema: “Aprobarea mandatării Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE) în vederea finalizării ajustării Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă“.  Citește și: Autostrada A8, mai aproape să fie abandonată decât să primească finanțare Cel mai mare eșec din PNRR: se taie două miliarde de euro pentru căi ferate și metrou Anexa arată clar de unde se “taie“ finanțări din PNRR, iar cele mai mair “ajustări“ sunt la Transporturi - unde, politic, responsabilitatea revine fostului ministru Sorin Grindeanu, acum președintele PSD. Nu mai puțin de 1,369 miliarde de euro se taie de la “Modernizarea și reînnoirea infrastructurii feroviare“. Alte 1,87 miliarde de euro se mută din grant în loan, deci România va trebui să returneze banii cu dobândă, chiar dacă modică. Încă 135 de milioane de euro se pierd de la achiziționarea de material rulant, iar 280 milioane de euro se mută din grant în loan. “Dezvoltarea rețelei de transport cu metroul în Municipiile București și Cluj-Napoca“ rămâne fără 600 milioane de euro, toată alocarea.     

Eșec uriaș al PNRR: Guvernul abandonează proiecte de peste șapte miliarde de euro Foto: Inquam/George Calin
Politică

Eșec uriaș al PNRR: Guvernul abandonează proiecte de peste șapte miliarde de euro

Eșec uriaș al PNRR: Guvernul abandonează proiecte de peste șapte miliarde de euro, se arată într-un memorandum aflat pe ordinea de zi a Guvernului. Printre ele se află metroul, spitale și căi ferate. Citește și: Minciună grosolană a lui Tăpălagă și Pantazi: G4Media nu este "un non-profit", ci o firmă cu profit foarte mare “Guvernul urmează să aprobe lista finală de investiții realizate prin PNRR, după ce forma revizuită și convenită a programului prevede că România nu va putea accesa aproape 7 miliarde euro“, scrie Profit. Eșec uriaș al PNRR: Guvernul abandonează proiecte de peste șapte miliarde de euro De altfel, ieri, ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) a pus ieri în dezbatere o ordonanță de urgență prin care “se suspendă încheierea sau emiterea contractelor/deciziilor/ordinelor de finanțare în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență de către coordonatorii de reforme și/sau investiții, agențiile de implementare și responsabilii de implementarea investițiilor specifice locale“.  În plus, “Contractele/deciziile/ordinele de finanțare finanțate din PNRR, pentru care beneficiarii instituții și autorități publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002, cu modificările și completările ulterioare, și la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006, cu modificările și completările ulterioare, indiferent de sistemul de finanțare și de subordonare, precum și operatorii economici aflați în coordonarea sub autoritatea acestora, indiferent de sistemul de finanțare și de subordonare și/sau structurile de implementare nu au demarat inițiat proceduri de atribuire a contractelor de achiziție la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, sunt denunțate unilateral de către coordonatorii de reforme și/sau investiții, agențiile de implementare și responsabilii de implementarea investițiilor specifice locale“. Printre proiectele de la care se taie masiv se află: se taie 600 milioane de euro care trebuiau să ajungă la dezvoltarea metroului, fie din București, fie din Cluj. Toți banii sunt pierduți, nu s-a cheltuit nimic se taie 1,37 miliarde de euro de la modernizarea căilor ferate se taie 511 milioane de euro de la “Dezvoltarea infrastructurii spitalicești publice“ se taie 100 de milioane de euro, adică toată alocarea inițială, de la  “Realizarea sistemului de eHealth și telemedicină“ se taie 124 de milioane de euro care trebuiau să ajungă în noi cămine studențești În totatl se taie, peste 7,8 miliarde de euro. 

Metroul Cluj, mai important decât A8 (sursa: Facebook/Emil Boc)
Economie

Metroul din Cluj, mai important pentru Guvern decât Autostrada A8. Cum s-a ajuns aici

Metroul Cluj, mai important decât A8 pentru Guvern: Autostrada A8 este pe punctul de a fi blocată, în orașul lui Boc au început lucrările. Metroul Cluj, mai important decât A8 Două dintre cele mai emblematice proiecte de infrastructură din România – metroul din Cluj-Napoca și autostrada A8 Iași – Pașcani – evidențiază clar discrepanțele regionale și prioritățile inegale de dezvoltare. Citește și: Un fotograf din Rădăuți relatează „circul” făcut de Simion la Broșteni Deși implică costuri comparabile, cele două proiecte urmăresc scopuri complet diferite și reflectă realități distincte ale României moderne. În perioada 2020–2025, Clujul a înregistrat un progres remarcabil cu proiectul său de metrou, depășind ritmul de implementare al multor alte regiuni, chiar și fără a fi inclus în Planul de Amenajare a Teritoriului Național (PATN) sau în Master Planul General de Transport (MPGT). Continuarea, în Ziarul de Iași.

Transporturile vor să scumpească masiv călătoriile STB+metrou Foto: Facebook
Eveniment

Plătim dezastrul Metrorex: Transporturile vor să scumpească masiv călătoriile STB+metrou

Plătim dezastrul Metrorex: Transporturile vor să scumpească masiv călătoriile STB+metrou. Potrivit unui proiect de ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii, prețurile pentru acest tip de bilete/abonamente comune se vor scumpi între 30 și 40%. Citește și: Magistrații, disperați că Bolojan se atinge de pensiile lor: „măcelar”, „dictat”, abuz În ianuarie, acest minister a scumpit puternic biletele la metrou, pentru a acoperi creșterile salariale de la metrou. Marți, ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban (PSD), a anunțat căa trimis Corpul de Control al Ministrului Transporturilor la Metrorex pentru a verifica sporurile acordate și contractele.  Transporturile vor să scumpească masiv călătoriile STB+metrou „Începând cu data de 1 ianuarie 2025, tarifele la călătoria cu metroul au fost modificate prin Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 4094/2024 pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 1.026/2021 privind aprobarea tarifelor de călătorie cu metroul. În cadrul acestei modificări nu au fost incluse decât titlurile de călătorie valabile exclusiv la călătoria cu metroul, nu și cele de tip «metropolitan integrat», ce permit călătoria atât cu metroul, cât și cu mijloacele de transport public de suprafață din București și județul Ilfov ale operatorilor de transport ce au încheiate contracte de servicii publice cu Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (ADI-TPBI). Ultima modificare a acestor tarife a avut loc la 1 august 2021 în condițiile în care, cel puțin pentru perioada august 2021 - septembrie 2024, prețurile de consum pentru anumite elemente care au pondere mare în cheltuielile de exploatare ale Metrorex au crescut, astfel: pentru combustibili           131,07%, pentru apă, canal 151,63%, pentru energie termică 153,91%”, explică ministerul Transporturilor.  În consecință, o călătorie STB+Metrou, care costa cinci lei, va ajunge la șapte lei. Zece călătorii de 120 de minute vor fi 59 de lei față de 45 de lei, acum.  Așa numitul „Abonament metropolitan și metrou/12 luni” se va scumpi de la 1.200 lei la 1.410 lei. 

Atac masiv al Rusiei asupra Kievului (sura: Facebook/Poliția din Kiev)
Internațional

Rușii au început să țintească gurile de metrou din Kiev pentru a distruge adăposturile subterane

Atac masiv al Rusiei asupra Kievului. Rusia a lansat în noaptea de duminică spre luni un nou atac de amploare asupra Ucrainei, utilizând rachete și drone Shahed, provocând explozii în mai multe orașe, inclusiv în capitala Kiev, unde cel puțin o persoană a fost ucisă și alte două rănite. Atac masiv al Rusiei asupra Kievului Capitala Ucrainei a fost una dintre principalele ținte ale atacului. Citește și: Donald Trump i-a transmis lui Nicușor Dan o invitație „formală” de a vizita Casa Albă, anunță șeful Cancelariei Prezidențiale Potrivit lui Timur Tkachenko, șeful administrației militare a orașului, o persoană a murit și două au fost rănite în urma bombardamentului. Primarul Kievului, Vitali Kliciko, a precizat că salvatorii și echipele medicale au intervenit în patru cartiere afectate, unde au izbucnit incendii. Printre obiectivele lovite se numără clădiri rezidențiale, un supermarket și intrarea în stația de metrou Lukianovskaia. Locuitorii, refugiați în adăposturi și stații de metrou Cartierele Darnițki, Dneprovski și Șevcenkovski au fost afectate grav. Acoperișurile unor clădiri au luat foc, iar un incendiu puternic a cuprins o grădiniță și mai multe buticuri. Locuitorii s-au adăpostit în subteran, în timp ce apărarea antiaeriană era activă pe tot parcursul nopții. Cel mai dur atac de la începutul războiului Regiunea Ivano-Frankivsk a fost, de asemenea, lovită de un atac combinat cu rachete și drone. Potrivit primarului Roman Marținkiv, este cel mai mare atac asupra orașului de la începutul invaziei. Mai multe persoane au fost rănite, iar infrastructura civilă a suferit daune considerabile. Alertele de raid aerian au continuat și luni dimineață, în timp ce martorii au relatat noi explozii. Harkov: drone Gheran-2 lovesc zone rezidențiale La Harkov, primarul Igor Terehov a raportat 12 atacuri cu drone. Unul dintre proiectile a căzut lângă un bloc de apartamente, provocând un incendiu de proporții. Potrivit autorităților locale, Rusia a folosit drone Gheran-2 – versiunea rusească a dronelor iraniene Shahed. Polonia mobilizează aviația militară Ca reacție la intensificarea atacurilor rusești, Polonia a mobilizat aviația militară pentru protejarea spațiului aerian. Potrivit Comandamentului operativ al armatei poloneze, au fost plasate în alertă maximă sistemele de apărare antiaeriană și de supraveghere radar. Ucraina propune o nouă rundă de negocieri cu Rusia Președintele Volodimir Zelenski a anunțat că Ucraina a propus desfășurarea unei a treia runde de negocieri cu Rusia în această săptămână. Anunțul vine la câteva zile după reluarea livrărilor de arme din SUA, agreate în urma unei discuții cu Donald Trump. Victime și distrugeri în toată țara În aceeași zi, alte bombardamente rusești au ucis cel puțin trei persoane în Ucraina. În ultimele săptămâni, Moscova a intensificat ritmul atacurilor aeriene masive, vizând în mod repetat orașe și infrastructură civilă din întreaga țară.

Tupeul sindicatului Metrorex, condus de un pesedist Foto: Facebook
Eveniment

Tupeul sindicatului Metrorex, condus de un pesedist: sporurile, recompensă pentru că se „sacrifică”

Tupeul sindicatului Metrorex, condus de un pesedist: sporurile sunt recompensă pentru că angajații companiei se „sacrifică”. Reacția acestui sindicat, condus de Marian Artimon, consilier PSD în Consiliul General al Municipiului București și apropiat al Gabrielei Firea, apare după ce presa a scris despre sporurile imense și nejustificate luate de angajații Metrorex. Citește și: Șeful Regiei Protocolului de Stat, criticat de Bolojan, indemnizații astronomice în 2025 Sindicatul Metrorex susține însă că „aceste sporuri nu sunt favoruri, ele sunt obligaţii ale angajatorului de a plăti pentru sacrificiul salariaţilor de a munci în condiţiile speciale de muncă din metrou". Însă presa a scris că sporuri se dau și celor care nu au nici o legătură cu munca în subteran, dimpotrivă, lucrează la etajul IX din sediul ministerului Transporturilor. Tupeul sindicatului Metrorex, condus de un pesedist „În ultima perioada de timp am văzut o serie de emisiuni, știri, articole, reportaje care prezentau într-o lumină total nefavorabilă Metrorexul pe baza unor idei total false. Aceste neadevăruri ne obligă la transmiterea acestui comunicat către presă și spre știință opiniei publice. Au apărut afirmații cum că la metroul bucureștean salariații ar trăi în <raiul> sporurilor, fiind prezentată o listă de <favoruri>. Aceste sporuri nu sunt favoruri, ele sunt obligații ale angajatorului de a plăti pentru sacrificiul salariaților de a munci în condițiile speciale de muncă din metrou. Sporul de vechime în muncă, sporul pentru conducerea unei formații de lucru, sporul pentu orele prestate în zilele de sâmbăta, duminica și sărbători legale, sporul pentru executarea unei funcții suplimentare, sporul pentru titlul științific de doctor, toate aceste sporuri se acordă la nivelul tuturor societăților de stat conform prevederilor Codului Muncii”. susțin sindicaliștii.  „Sporul de metrou este o altă cauză a luptei presei. În primul rând, acesta nu este un spor de subteran, acesta este un spor compus în baza atribuțiilor și responsabilităților de serviciu și a condițiilor de muncă. Cu cât lucrezi mai adânc în pământ, cu atât ai un spor de metrou mai mare, dar nu este doar pentru subteran”, mai precizează comunicatul.   

Șoferii de la Metrorex și funcționarii care lucrează la etajul IX iau spor de subteran Foto: Facebook Metrorex
Eveniment

Șoferii de la Metrorex și funcționarii care lucrează la etajul IX iau spor de subteran - presă

Șoferii de la Metrorex și funcționarii care lucrează la etajul IX iau spor de subteran, scrie Club Feroviar. Potrivit acestui site, care a obținut contractul colectiv al angajaților Metrorex, angajații companiei au nu mai puțin de zece sporuri. Bugetul Metrorex prevede pierderi în anul 2025, deși compania primește subvenții de 873 de milioane de lei.  Citește și: Cum conducea Coldea rețeaua acuzată de procurori de trafic de influență în justiție. Dezvăluiri din rechizitoriul cazului Hideg Șoferii de la Metrorex și funcționarii care lucrează la etajul IX iau spor de subteran Sporurile angajaților Metrorex sunt: spor de vechime în muncă (12-25%), spor de metrou (20-40%) - acest spor era denumit inițial “de subteran“, dar denumirea sa a fost schimbată tocmai pentru ca un număr cât mai mare de angajați să-l poată primi,  spor pentru condiții nocive de muncă (10% din salariul minim la Metrorex), spor pentru lucrul în timpul nopții (25%, cu posibilitatea majorării la 28%), spor pentru conducerea unei formații de lucru (5-10%), spor pentru orele prestate sâmbăta, duminica și sărbătorile legale (100%), spor pentru lucrul sistematic peste programul normal (5-25%), spor pentru executarea unei funcții suplimentare (30%), spor pentru titlul științific de doctor (15%), spor de fidelitate (2-10%). Însă, potrivit Club Feroviar, în contractul colectiv se prevede ca de sporul de metrou să beneficieze și cei care ocupă pozițiile de: contabil șef, economist, contabil, inspector personal/resurse umane (între 27% și 34% din salariul brut, în funcție de secția la care sunt încadrați). Șoferii primesc acest spor, dar doar în procent de 20%.  Sporul de metrou, plafonat la 20%, este încasat și de cei care lucrează la etajul IX în sediul ministerului Transporturilor: director general, consilier al directorului general, șef serviciu, șef birou, economist, traducător, bibliotecar, expert achiziții publice. 

Fostul europarlamentar Cristian Preda, agresat verbal fiindcă „a venit Satana” Foto: Facebook
Politică

Fostul europarlamentar Cristian Preda, agresat verbal fiindcă „a venit Satana” care a adus ploaia

Fostul europarlamentar Cristian Preda relatează pe Facebook cum a fost agresat verbal în metrou fiindcă „a venit Satana” care a adus ploaia. El apreciază că „incitarea la ură practicată de Simion dă roade”. Citește și: După victoria lui Nicușor Dan, Tribunalul Militar reîncepe munca la dosarul 10 august 2018, arată una din victimele violențelor Pe rețelele sociale, instalarea noului președinte Nicușor Dan este asociată de susținătorii „suveraniștilor” cu ploile intense din ultimele zile.  Fostul europarlamentar Cristian Preda, agresat verbal fiindcă „a venit Satana”  „Incitarea la ură practicată de Simion dă roade. Adineauri, în metroul de la Dristor spre centru, o călătoare a început să urle, după ce m-a zărit, chinuindu-mă să-mi țin echilibrul și să nu-mi scape umbrela udă din mână. - Uitați-vă la el, e nenorocitul care apare la televizor să ne manipuleze. Huooo! Ne nenorociți. Nu vă mai săturați.   - Închideți, doamnă, telefonul!, a rugat-o cineva   - Nu e telefonul, sunt chiar eu, a replicat denunțătoarea manipulării.   - Am vrea să călătorim în liniște, a zis apărătorea mea.   - Ce liniște, nu vedeți că a venit Satana?   - Unde e Satana?   - Păi, nu știți? Îl înscăunează azi. E Satana!!! E clar. N-ați văzut cum plouă?   Apoi, s-a lăsat liniște. Am coborât la Eroilor, ca să schimb trenul, pentru a ajunge la Rectorat”, a relatat Preda.   

Nicușor Dan, cu abonamentul de metrou pe birou Foto: captură video
Politică

Nicușor Dan, cu abonamentul de metrou pe birou, în timpul unui interviu

Nicușor Dan a fost surprins cu abonamentul de metrou pe birou, în timpul unui interviu acordat postului Pro TV. Imaginile, postate pe TikTok pe contul danielsbn.1 au devenit virale: după 14 ore de la distribuire, aveau aproape 22.000 de like-uri și sute de comentarii. Citește și: Nicușor Dan, mesaj către administrația Trump: „Încrezător că SUA rămân un garant al Securității” Nicușor Dan, cu abonamentul de metrou pe birou „Atâta timp cat el a redat viata transportului public în București e normal să îl folosească”, a comentat utilizatorul Rareș.  Iar după ce mai mulți fani Simion au susținut că Nicușor Dan nu are carnet de conducere - acesta are carnet de conducere - Andrei Nazare le-a răspuns: „Aia care zic ca nu are permis, vreți sa il vedeți într-un BMW din 2005 să facă o liniuță la semafor cu voi?”. „Mi se pare ca a venit omul asta, fix portretul presedintelui pe care ni-l doream... și 45% dintre Ro refuza sa vadă asta”, a scris Gratiela G, care a primit aproape 7.000 de like-uri pentru acest mesaj.  Luni, după ce a fost ales președinte al României, Nicușor a mers personal să-și ia fiica de la școală, așa cum obișnuia și când era primar general al Capitalei. 

Metrou Gara de Nord, Aeroportul Otopeni (sursa: Facebook/Metrorex)
Eveniment

În 2029 se va putea circula cu metroul de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni, susține Metrorex

Metrou Gara de Nord, Aeroportul Otopeni. Metrorex a semnat, miercuri, contractul pentru realizarea Magistralei 6, proiectul care va asigura legătura între rețeaua de metrou și Aeroportul Internațional Henri Coandă.  Metrou Gara de Nord, Aeroportul Otopeni Acest proiect reprezintă un pas major în modernizarea transportului public din București și Ilfov, contribuind la o conexiune mai rapidă între Gara de Nord și cel mai important aeroport al țării. Citește și: FOTO EXCLUSIV Bandă adezivă și cârpe la uși pentru a stopa invazia ploșnițelor la Institutul de Pneumologie "Marius Nasta" Contractul a fost semnat între Metrorex și Asocierea Somet SA, Salcef SpA, Theda Mar Design SRL, Tiab SA, UTI Construction and Facility Management SA, Altimate SA, în prezența oficialilor Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Lucrările prevăzute în contract includ: arhitectura stațiilor și infrastructurii, calea de rulare pentru trenuri, instalarea sistemelor electromecanice și de curenți slabi Impactul proiectului asupra transportului public Directorul general Metrorex, Mariana Miclăuș, a subliniat că proiectul Magistrala 6 va îmbunătăți semnificativ mobilitatea în zona București-Ilfov, reducând timpul de călătorie către Aeroportul Otopeni și diminuând aglomerația din traficul rutier. „Acest proiect este o dovadă clară a angajamentului Metrorex pentru modernizarea infrastructurii de transport. Oferim cetățenilor un sistem mai rapid, mai sigur, eficient și ecologic”, a declarat Mariana Miclăuș. Durata și finanțarea proiectului Durata execuției este estimată la 44 de luni (proiectare, execuție, avizare și activități conexe) Valoarea contractului: 1,66 miliarde lei (fără TVA) Sursele de finanțare vor fi asigurate din bugetul de stat și alte surse legal constituite, în funcție de fondurile aprobate anual prin programele de investiții publice. Când va fi gata Magistrala 6? În urma unei licitații deschise organizate în SEAP, contractul a fost atribuit în baza criteriului „Cel mai bun raport calitate-preț”. Metrorex estimează finalizarea lucrărilor conform termenelor stabilite, ceea ce înseamnă că noua linie de metrou ar putea deveni funcțională până la sfârșitul anului 2028.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră