/

EXCLUSIV Prolific traseist politic, ex-deputatul Georgică Dumitru (PDL, PC, ALDE, PRO România, PNL), îmbogățit din sforării cu achiziții militare: de la camioane, la obuze

Traseistul Georgică Dumitru, sforarul echipamentelor MApN
Traseistul Georgică Dumitru, sforarul echipamentelor MApN (sursa: Inquam Photos/Octav Ganea)

Traseistul Georgică Dumitru, sforarul echipamentelor MApN. Afaceristul, fost deputat PDL și PC, este la un pas de a da un nou „tun” în industria de apărare.

Citește și: EXCLUSIV Armata română se dotează mai repede cu avioane F-16 decât cu camioane: vehiculele Iveco vin cu întârzieri mari. Penalizările au ajuns la 29 de milioane de lei

Reprezentanții companiei sud-coreene Hanwha Aerospace, care a câștigat un contract de aproape un miliard de dolari pentru a livra Armatei Române 54 de obuziere și muniția aferentă, vor să construiască fabrica de asamblare a obuzierelor în localitatea Petrești, pe un teren deținut de afaceristul dâmbovițean sau să închirieze de la acesta spațiul aferent și forța de muncă.

Citește și: Angel Tîlvăr, ministrul Apărării, a confirmat dezvăluirea DeFapt.ro: România va cumpăra obuziere K9 Thunder din Coreea de Sud pentru aproape un miliard de euro

Prima afacere a lui Georgică Dumitru pe piața industriei de apărare s-a parafat în anul 2020, atunci când liberalii, în frunte cu senatorul Virgil Guran, i-au facilitat obținerea contractului de offset de la firma italiană Iveco pentru asamblarea camioanelor militare contractate de Ministerul Apărării Naționale.

De la Băsescu, la Voiculescu

Georgică Dumitru a fost vicepreședinte la nivelul județului Dâmbovița al Partidului Democrat Liberal, formațiune politică controlată în 2008 de președintele Traian Băsescu.

La alegerile locale din acel an, a câșigat un mandat de consilier județean. Apoi, câteva luni mai târziu, a fost ales deputat de Dâmbovița pe listele PDL.

Și-a dat demisia din partidul lui Băsescu în iulie 2012, apoi s-a înscris în Partidul Conservator, controlat de Dan Voiculescu „Felix”. În primul său mandat de deputat, Dumitru a făcut parte din Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională.

ALDE, PRO România, PNL

Cel de-al doilea mandat l-a câștigat în anul 2012, atunci când a fost ales tot deputat de Dâmbovița, dar pe listele Partidului Conservator.

În septembrie 2014, a părăsit și partidul lui Dan Voiculescu și s-a înscris în ALDE, condus de Călin Popescu Tăriceanu. Acolo, s-a certat cu colegul său de partid Ionel Petre, actual secretar al Partidului Republican.

Ulterior, a fost unul dintre cei care au pus bazele filialei Dâmbovița a partidului PRO România, condus de Victor Ponta.

În urma puciului de la Pro România din 2020, Georgică Dumitru s-a înscris în PNL Dâmbovița, organizație controlată de senatorul Virgil Guran.

Iveco, contract uriaș cu Armata

În timp ce Georgică Dumitru trecea de la PRO România la PNL, compania italiană Iveco Defense Vehichels Spa semna un contract de 700 de milioane de dolari pentru a livra camioane militare Ministerului Apărării Naționale.

Ulterior, italienii de Iveco au mai semnat un contract de offset, în baza căruia și-au asumat că vor construi o fabrică de asamblare a camioanelor în România și vor specializa muncitorii români în fabricile lor din Italia.

Într-o primă fază, italienii voiau să ridice fabrica la Uzina Automecanica Moreni, una din fabricile de armament de stat deținută de Romarm, respectiv Ministerul Economiei.

Traseistul Georgică Dumitru, sforarul echipamentelor MApN

Apoi, în urma sforilor trase de politicieni, Iveco a decis să construiască o hală de asamblare a camioanelor în localitatea dâmbovițeană Petrești, pe unul din terenurile afaceristului Georgică Dumitru.

„De acest contract va profita şi o clientelă politică în care a fost tras în cursă premierul Ludovic Orban, care a acceptat un joc murdar al unor politicieni.

Cred că implicaţiile vin din direcţia fostului pedelist Georgică Dumitru, care a trecut o vreme şi pe la PRO România, şi liderul liberal Virgil Guran”, spunea sindicalistul Constantin Bucuroiu în anul 2020.

„E capital românesc acolo”

La solicitarea DeFapt.ro, fostul politician Georgică Dumitru a spus că firma pe care o controlează, Geo Sting, a pus la dispoziția italienilor de la Iveco hala și forța de muncă pentru asamblarea camioanelor.

„Noi lucrăm pentru Iveco, da. Implementăm, facem o grămadă de repere de camion aici. Motorul și sașiul, normal că vin. Nimeni nu mai face. Cutii de viteze mai fac doar trei companii în lume. Cutia de viteze e nemțească și americană în funcție de specificația mașinii.

Da, structurile toate, containere, obloane… Acolo e hala noastră și noi prestăm pentru ei serviciul ăsta. E capital românesc acolo. Să dezvoltăm și noi capacitățile noastre. Nu contează fabrica efectivă, ci factorul uman care a învățat să facă camioane. Să producem camioane”, a declarat Georgică Dumitru.

„Toată lumea face lobby”

Întrebat care a fost rolul senatorului liberal Virgil Guran în obținerea acestui contract, Georgică Dumitru a spus inițial că nu are nici o legătură cu obținerea acestui contract.

Ulterior a specificat că „toată clasa politică și de-o parte și de alta” s-a zbătut ca Iveco să facă fabrica la Petrești.

„E o mândrie pentru fiecare în parte. Toată lumea face lobby ca să aducă în județul lui investitori, nu-i normal? Sunt locuri de muncă, sunt impozite plătite care vin la bugetul local, și așa mai departe” a precizat Georgică Dumitru.

În cărți pentru obuzierele Hanwha

Firma controlată de Georgică Dumitru așteaptă acum să dea o nouă lovitură în industria de apărare. Fostul politician speră ca de data aceasta să obțină contractul de offset de la compania sud-coreeană Hanwha Aerospace, care își caută un loc pentru a pune bazele fabricii de asamblare a celor 54 de obuziere comandate de Ministerul Apărării Naționale.

Ai exclusivitățile Defapt.ro cu doar un click pe butonul „Urmăriți”/„Conectați-vă” în Google News (dreapta sus)

„Nimic nu e bătut în cuie. Sunt mai multe variante pe care dânșii le-au luat în calcul. Nu pot să vă dau nici un detaliu. Ne-au vizitat și pe noi, cum au vizitat și Craiova. Parcă și Mizil, dacă nu mă înșel. Până nu verzi negru pe alb… pentru că sunt foarte ascunși, așa și e normal. O țin la capac, dar și e normal”, a spus Georgică Dumitru.

În plus, spune afaceristul, localitatea Petrești are anumite avantaje în ceea ce privește infrastructura rutieră și poziția geografică. Localitatea Petrești se află pe culoarul IV, lângă autostradă, motiv pentru care transferul de componente s-ar face mult mai ușor.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

1 Comment

  1. La ce offset se refera articolul ? Daca faceti dezvaluiri, invatati macar ce e ala offsetul. Problema aici nu e ca face Georgica, sau Costica ci faptul ca denatureaza sensul offsetului ca sa le iasa si lor un gologan si prin asta se pierd MILIARDE !!! Georgica asta normal ca e facut gramada, dar voi ca publicati fara sa comentati prostiile lui ??? Si ce daca cutii de viteze si motoare se fac doar in citeva locatii, problema mare este ca au inchis fabrica ROMAN, au aruncat un know-how cu care iata polonezii fac Jelcz in toate configuratiile; acum chipurile Georgica vrea sa „fabrice” tunuri autopropulsate; cit de prosti pot sa fie romanii sa fie „facuti” de unul ca Georgica ??? si de unul ca Guran sau de unul ca Ciuca ??? si asta pentru ca asa zisii ziaristi sunt buni doar de cancanuri in loc sa scoata la iveala problemele cu adevarat importante.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

Ultima oră

21:45Orbán Viktor, revitalizat de victoria lui Trump, pe care a mizat fără nuanțe, se vede deja mediatorul providențial între UE și SUA
21:44Ciucă și Simion se bat pentru un loc în turul al doilea, Terheș (4%) este peste Kelemen Hunor, Lasconi, Geoană și Diaconescu – între 8% și 12% (Sociopol)
18:42VIDEO „Golanii” Nordis: un antreprenor a luat mai multe apartamente dotate impecabil. Ce a găsit la preluarea efectivă
18:13În 2023, salariul mediu din România a fost peste cel al Greciei, Ungariei și Bulgariei, dar mult sub Slovenia sau Lituania – Eurostat
18:08EXCLUSIV Șase aparate noi de radiologie stau nefolosite de un an în Bihor pentru că medicul Borcea (UPU SMURD) vrea să le controleze de la distanță, deși CNCAN îi interzice
16:51Și interlopii apelează la DNA: un proxenet a fost escrocat de un tânăr care se dădea drept polițist. Flagrant de 23.000 de euro
16:04Cât am putea plăti pe curentul electric după ce plafonarea expiră – analiză Asociația Energia Inteligentă
15:41Nu răcim în frig, ci în căldura spațiilor comune. Care este explicația acestui aparent paradox și ce sfaturi dau medicii
13:23Un penal care lua șpagă brânză și smântână, în campanie pentru PSD, la Iași, alături de rectorul Cașcaval
12:12ANALIZĂ DEUTSCHE WELLE Ciucă va profita, politic, de victoria lui Trump. Legătura, prin think tank-ul Heritage Foundation
10:37Zelenski anunță că a avut o convorbire telefonică „excelentă” cu Donald Trump
09:52Cine este Ilie Bolojan, pe care PNL, PSD și USR îl vor premier: administrator public de top, avere decentă, divorțat, are două fete
09:21O mită de 20.000 de lei luată de funcționari publici nu este suficientă pentru procurori ca să ceară închisoare cu executare. Cum au scăpat doi șpăgari de la Inspectoratul în Construcții
09:09VIDEO Telenovelă: vlogger-ul Makaveli susține că avea o relație cu deputata PSD Cătăuță și crede că are plângeri penale din cauza lui Geoană, care o vizitează în secret pe politiciană
21:22Kamala Harris a acceptat înfrângerea: l-a sunat pe Trump, l-a felicitat și a pomenit importanța unui transfer pașnic al puterii