/

Șeful căilor ferate ucrainene sugerează că noua linie care face legătura cu România va asigura și transporturi secrete. Ironie spre București: „Noi am terminat în 2 luni și apoi am așteptat 4 luni”

Șeful căilor ferate ucrainene sugerează că noua linie care face legătura cu România va asigura și transporturi secrete Foto: Twitter

Șeful căilor ferate ucrainene, Alexander Kamișin sugerează, pe Twitter, că noua linie care face legătura cu România, și care și-a început azi activitatea, va asigura și transporturi secrete. El spune că sunt cinci motive pentru care această legătură este extrem de importnată, după care completează: „De fapt, există și al șaselea motiv pentru care acest coridor este important, dar despre asta nu discutăm niciodată. Dacă mă înţelegeţi”.

Noua linie va asigura și transporturi secrete

Kamișin aruncă și o ușoară ironie spre București, arătând cât de repede și-a finalizat partea ucraineană lucrările. „Doar pentru reamintire. În august 2022, în mijlocul războiului, am finalizat 20 km de reconstrucție a noii linii. Linia a fost închisă timp de 17 ani. Am făcut-o în două luni. Și apoi am așteptat încă patru luni până când căile ferate românești și-au terminat partea lor”, scrie șeful căilor ferate din Ucraina.

Printre motivele pentru care această linie este importantă el enumeră:

  • o nouă legătură pentru exporturile din Ucraina, care pot ajunge la Constanța
  • ucrainenii pot schimba trenul la valea Vișeului, spre Cluj, unde au aeroport internațional cu 30 de legături externe, inclusiv două zboruri pe zi spre Londra
  • ucrainenii din Maramureș vor avea o legătură comfortabilă cu conaționalii de peste graniță
  • Kamișin arată că, după finalizarea unor simulări privind controalele de graniță, această linie poate asigura o legătură Ucraina-Ucraina, via România, datorită munților Carpați care complică legăturile din interiorul țării.

Primul tren, condus de un fost ministru ucrainean

Primul tren care a condus granița a fost condus de un fost ministru al Transporturilor, Orest Klympush. Locomotiva diesel care a asigurat legătura a fost făcută în Ucraina, în timpul războiului.

Traficul feroviar transfrontalier dintre România şi Ucraina prin Punctul de Trecere a Frontierei (PTF) Valea Vişeului a fost reluat marţi, 17 ianuarie, a anunţat purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Teritorial de Frontieră (ITPF) Sighetu Marmaţiei, Iulia Stan.

„Azi, în jurul orei 12,00, prin Punctul de Trecere a Frontierei Feroviar Valea Vişeului, punct aflat la graniţa României cu Ucraina, a intrat în România primul tren ucrainean cu o delegaţie formată din reprezentanţi ai autorităţilor ucrainene. Scopul acestei întâlniri cu autorităţile române a fost reprezentat de redeschiderea circulaţiei feroviare între cele două ţări”, a spus Iulia Stan.

Citește și: În timp ce-n România, șeful CFR este urmărit penal, în Ucraina, directorul Căilor Ferate anunță că, la 15 ianuarie, 97% din trenuri au plecat la timp, iar 96% au ajuns la timp

Traficul feroviar de călători din şi înspre România va fi operaţional din 18 ianuarie.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

Ultima oră

15:43Ciucă îi cere lui Ciolacu biletul cu care și-a dus fiul la Nisa, la cursa de Formula 1: „Nu ați fost plecat pe banii Nordis?”
15:05Ciolacu va fi președinte fiindcă a mituit 50% din țară – pensionari, bugetari, presă, politicieni, magistrați – și toți sunt mulțumiți
13:41BREAKING Comisia Europeană arată că majorarea salariilor bugetarilor, nu investițiile, a dus la deficitul uriaș
11:29Guvernul își recunoaște eșecul: în trimestrul III a ratat o treime din banii europeni pe care spera să-i aducă la buget
10:58ANALIZĂ Guvernul a crescut cu 30% cheltuielile cu salariile din Justiție, care vor ajunge la astronomica sumă de șase miliarde de lei
09:52Începe marea detoxifiere de final de an, cunoscută și ca Postul Crăciunului
09:44Guvernul Ciolacu nu plătește pensiile celor care s-au pensionat după 1 septembrie: Casa de Pensii nu are timp să le calculeze
09:31Încă un dosar penal în Primăria Iași: organizarea Revelionului 2022, suspectată de DNA de corupție
09:22Enigmatica avere a lui Geoană: sute de mii de euro moștenite de la părinți din surse incerte, apartamente de lux cumpărate suspect de ieftin, beneficii din șpăgile cumnatului Ionuț Costea
21:41Șoșoacă cere fanilor ei să nu-l voteze pe Călin Georgescu și explică cum poate fi ea votată: „Facem cu toții pătrățel”
18:24Slovacia: Administraţia prezidenţială a încetat plata indemnizaţiei către ex-preşedintele condamnat pentru fraudă fiscală
16:16Mai mult de un sfert dintre locuitorii Bistriței, inclusiv fostul primar, nu-și achită taxele de salubritate, susține actualul primar
15:46Cum face AUR jocurile Rusiei: se opune înzestrării Armatei Române, dezvoltării NATO și susținerii pentru Ucraina
12:35Răspunsul penibil al lui Ciolacu, întrebat dacă a fost în Franța pe banii Nordis: „Ciolac” înseamnă ciung de mână dreaptă
10:55Grindeanu se leapădă de aeroportul primarului Băluță: nu figurează nici în Master Planul de Transport, nici în Planul Investițional 2021-2030