sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro
Politică 17 octombrie 2022

Metroul din Cluj s-a scumpit cu 35,7% pentru a ține pasul cu creșterea prețurilor. În paralel, Metrorex pare că a pierdut finanțarea din PNRR

Metroul din Cluj s-a scumpit cu 35,7% Foto: Facebook
Metroul din Cluj s-a scumpit cu 35,7% Foto: Facebook

Metroul din Cluj, un proiect puternic susținut de Emil Boc, s-a scumpit cu 35,7% pentru a ține pasul cu creșterea prețurilor. Astfel, de la o evaluare inițială a costurilor de circa 6,6 miliarde de lei, noua valoare estimată este de 9.064.456.067,00 lei fără TVA, din care valoarea estimată a lucrărilor de execuție este 8.666.341.418,31lei fără TVA.

Metroul din Cluj s-a scumpit cu 35,7%

„Durata contractului este neschimbată: 96 de luni (8 ani). La evaluarea ofertelor, prețul va conta în proporție de 55%, restul punctajului urmând a fi acordat pentru propunerea tehnică.

Actualizarea indicatorilor tehnico-economici era singura modalitate prin care proiectul să poată continua în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, a arătat municipalitatea”, scrie Monitorul de Cluj.

Acum o lună, Asociația Pro Infrastructură arăta că, în cel mai fericit caz, câștigătorul licitației pentru construirea metroului din Cluj ar putea fi desemnat în ianuarie-februarie 2023. În plus, asociația consideră corectă decizia de suspendare a licitației.

„Jalonul PNRR aferent infrastructurii de metrou spune să ai contract parafat în 2022 pentru a primi banii în semestrul I din 2023, iar dacă îl ratezi ai doar 6 luni «de grație», după care ai pierdut finanțarea.

Suntem în momentul în care pălăvrăgeala politică despre metrou care durează de peste 10 ani se lovește de realitate: costă un purcoi de bani. Primăria are de ales: fie caută soluții, fie dă vina pe oricine altcineva. Îi dorim metroului (ușor) baftă, că are nevoie”, a arătat Asociația Pro Infrastructură.

Citește și: EXCLUSIV Miniștrii Grindeanu și Bode și-au împărțit Consiliul de Administrație al Autorității Aeronautice Civile: au pus prieteni și subordonați politic (unul e agricultor)

„Un raport al Ministerului Transporturilor, obținut de Digi24, spune clar că este aproape imposibil ca Metrorex să poată respecta termenele, care vin la pachet cu cele 300 de milioane de euro din Programul Național de Redresare și Reziliență. Pentru bucureșteni asta însemnă prelungirea coșmarului din trafic. Același raport arată conducerea Metrorex ca fiind vinovată și pentru factura mare la energie electrică, deoarece nu a fost în stare să încheie un contract pe termen lung”, arăta Digi 24 la 5 septembrie.

Google News
Urmărește-ne pe Google News

DeFapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice, dar poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent.

PayPal
Transfer bancar
RO48BRDE445SV97760644450
Patreon
Donează

Alte articole din categoria Politică

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!
DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră