Mandachi are dreptate, Otopeni este „o cârpitură comunistă”: aeroportul, pe mâna unor sinecuriști. Managerul, drumar, specializat în asfaltări. Mama sinecuristelor PSD, Geta Bumbac, ia bani de aici


Omul de afaceri Ștefan Mandachi are dreptate când afirmă că Otopeni este „un talmeș bașmeș, o cârpitură comunistă, învechit, nepractic”. Sorin Grindeanu a dat aeroportul pe mâna unor sinecuriști cu studii dubioase. Managerul, Sorin Păun, avea zero experiență în administrarea unui aerport când a fost numit director general la așa-numita Companie Aeroporturi București.
În consiliul de administrație se află și Georgeta Bumbuc, celebră încă din 2019, când presa a scris că este susținută politic de fostul ministru PSD al Transporturilor, Felix Stroe, și, din poziția de secretar general al ministerului Sănătății, ocupă, în acelaşi timp, poziţii în consiliile de administraţie a trei societăţi: Compania de Aeroporturi, Compania de Canale Navigabile şi Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Otopeni este „o cârpitură comunistă”
Cine conduce aeroporturile Otopeni și Băneasa:
- directorul general Păun Sorin Radu este inginer specializat în drumuri și poduri. Nu a lucrat niciodată la o companie de aeroporturi, înainte de 2022. DeFapt.ro a scris, în iulie 2022, că este administratorul și managerul unei firme controlate indirect de oligarhul rus Oleg Deripaska, aflat pe lisat celor sancționați de UE. Tatăl său a deținut o companie care avea contracte de zeci de milioane de euro cu compania de drumuri a statului român.
- președinte al consiliului de administrație este Bachide Eduard, un pesedist cu licenţă la Facultatea de Inginerie şi Management Agroturistic, Universitatea Bioterra. El este secretar de stat la ministerul Apărării. Soția sa a fost director de cabinet la cabinetul lui Marcel Ciolacu, pe vremea când acesta conducea Camera Deputaților. DeFapt.ro a scris că, pe vremea când conducea direcția de afaceri interne de la Camera Deputaților, „Eduard Bachide s-a remarcat prin faptul că, pe data 4 septembrie 2018, a montat un țarc pentru presă în fața sălii de ședință a Camerei Deputaților vrând să facă ordine între reporteri și cameramani”.
- vicepreședinte al CA-ului este Mihei Bogdan Lari, fostul șef al vămilor, susținut de PSD și dat afară de premierul Ciucă, după dezastrul din încasările la buget. „Mihei a fost șeful Vămii Otopeni în trecut și e considerat un apropiat al lui Bogdan Stan, fostul şef al ANAF, acum consilier al Curții de Conturi, promovat în septembrie 2017 de Liviu Dragnea”, a arătat DeFapt.ro, în februarie 2022.
- Georgeta Bumbac, membră a CA-ului companiei: „Secretul carierei sale prolifice ar fi prietenia sa cu oameni politici, în special cu Felix Stroe (şeful PSD Constanţa)”, scria, în 2019, Libertatea. În 2022, ea a câștigat de la stat - director în ministerul Sănătății, membru în CA-urile companiei de aeroporturi și administrația canalelor navigabile Constanța-Agigea - 390.000 de lei. Cu un câștig de circa 33.000 lei/ lună ea a avut un salariu dublu față de președintele României. „Economista ocupă, în acelaşi timp, poziţii în consiliile de administraţie a trei societăţi: Compania de Aeroporturi, Compania de Canale Navigabile şi Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere”, arăta, tot în 2019, Libertatea.
- Director la „Direcția Asistență Pasageri și Administrare Saloane” este Carmen Rădulescu, o fostă însoțitoare de zbor și „agent handling”. Ea și-a luat licența abia în 2008, la Universitatea Atheneum. CV-ul ei nu precizează data nașterii, dar, dacă în 1989 lucra deja la Otopini, ca „agent handling”, se poate presupune avea cel puțin 37 de ani când a absolvit facultatea.

„Cel mai înapoiat aeroport din UE”
„De departe cel mai înapoiat aeroport din Uniunea Europeană este Otopeni. Am fost în toate aeroporturile din capitalele Europei iar la noi e un talmeș bașmeș, o cârpitură comunistă, învechit, nepractic. În afară de Poliția de frontieră, care mereu e ok, totul e o improvizație.
La sosiri, de la un capăt la altul o vraiște plină de peticeli, cu foi A4 lipite cu scotch, cu gresie cârpită de la lichidare de stoc la 29.99 de la Dedeman, fără wifi, zero wc-uri până după bagaje.
Serviciile? Nu prea există. De pildă, cucoana de la dispecerat te înjură și refuză să-ți deschidă bariera, deși ai plătit”, scria, acum câteva zile, omul de afaceri Sorin Mandachi.