sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: mandachi

2 articole
Politică

Otopeni este „o cârpitură comunistă”

Omul de afaceri Ștefan Mandachi are dreptate când afirmă că Otopeni este „un talmeș bașmeș, o cârpitură comunistă, învechit, nepractic”. Sorin Grindeanu a dat aeroportul pe mâna unor sinecuriști cu studii dubioase. Managerul, Sorin Păun, avea zero experiență în administrarea unui aerport când a fost numit director general la așa-numita Companie Aeroporturi București. În consiliul de administrație se află și Georgeta Bumbuc, celebră încă din 2019, când presa a scris că este susținută politic de fostul ministru PSD al Transporturilor, Felix Stroe, și, din poziția de secretar general al ministerului Sănătății, ocupă, în acelaşi timp, poziţii în consiliile de administraţie a trei societăţi: Compania de Aeroporturi, Compania de Canale Navigabile şi Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Otopeni este „o cârpitură comunistă” Cine conduce aeroporturile Otopeni și Băneasa: directorul general Păun Sorin Radu este inginer specializat în drumuri și poduri. Nu a lucrat niciodată la o companie de aeroporturi, înainte de 2022. DeFapt.ro a scris, în iulie 2022, că este administratorul și managerul unei firme controlate indirect de oligarhul rus Oleg Deripaska, aflat pe lisat celor sancționați de UE. Tatăl său a deținut o companie care avea contracte de zeci de milioane de euro cu compania de drumuri a statului român. președinte al consiliului de administrație este Bachide Eduard, un pesedist cu licenţă la Facultatea de Inginerie şi Management Agroturistic, Universitatea Bioterra. El este secretar de stat la ministerul Apărării. Soția sa a fost director de cabinet la cabinetul lui Marcel Ciolacu, pe vremea când acesta conducea Camera Deputaților. DeFapt.ro a scris că, pe vremea când conducea direcția de afaceri interne de la Camera Deputaților, „Eduard Bachide s-a remarcat prin faptul că, pe data 4 septembrie 2018, a montat un țarc pentru presă în fața sălii de ședință a Camerei Deputaților vrând să facă ordine între reporteri și cameramani”. vicepreședinte al CA-ului este Mihei Bogdan Lari, fostul șef al vămilor, susținut de PSD și dat afară de premierul Ciucă, după dezastrul din încasările la buget. „Mihei a fost șeful Vămii Otopeni în trecut și e considerat un apropiat al lui Bogdan Stan, fostul şef al ANAF, acum consilier al Curții de Conturi, promovat în septembrie 2017 de Liviu Dragnea”, a arătat DeFapt.ro, în februarie 2022. Georgeta Bumbac, membră a CA-ului companiei: „Secretul carierei sale prolifice ar fi prietenia sa cu oameni politici, în special cu Felix Stroe (şeful PSD Constanţa)”, scria, în 2019, Libertatea. În 2022, ea a câștigat de la stat - director în ministerul Sănătății, membru în CA-urile companiei de aeroporturi și administrația canalelor navigabile Constanța-Agigea - 390.000 de lei. Cu un câștig de circa 33.000 lei/ lună ea a avut un salariu dublu față de președintele României. „Economista ocupă, în acelaşi timp, poziţii în consiliile de administraţie a trei societăţi: Compania de Aeroporturi, Compania de Canale Navigabile şi Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere”, arăta, tot în 2019, Libertatea. Director la „Direcția Asistență Pasageri și Administrare Saloane” este Carmen Rădulescu, o fostă însoțitoare de zbor și „agent handling”. Ea și-a luat licența abia în 2008, la Universitatea Atheneum. CV-ul ei nu precizează data nașterii, dar, dacă în 1989 lucra deja la Otopini, ca „agent handling”, se poate presupune avea cel puțin 37 de ani când a absolvit facultatea. Georgeta Bumbac și Felix Stroe Grupaj foto: Opinia Buzău „Cel mai înapoiat aeroport din UE” „De departe cel mai înapoiat aeroport din Uniunea Europeană este Otopeni. Am fost în toate aeroporturile din capitalele Europei iar la noi e un talmeș bașmeș, o cârpitură comunistă, învechit, nepractic. În afară de Poliția de frontieră, care mereu e ok, totul e o improvizație. La sosiri, de la un capăt la altul o vraiște plină de peticeli, cu foi A4 lipite cu scotch, cu gresie cârpită de la lichidare de stoc la 29.99 de la Dedeman, fără wifi, zero wc-uri până după bagaje. Serviciile? Nu prea există. De pildă, cucoana de la dispecerat te înjură și refuză să-ți deschidă bariera, deși ai plătit”, scria, acum câteva zile, omul de afaceri Sorin Mandachi.

Otopeni este „o cârpitură comunistă” Foto: Facebook/ Emilian Isăilă
Mandachi s-a supărat pe Aeroportul Otopeni Foto: Facebook
Eveniment

Mandachi s-a supărat pe Aeroportul Otopeni

Ștefan Mandachi s-a supărat pe Aeroportul Otopeni pentru că l-a pus să plătească parcarea, așa că, într-o lungă postare pe Facebook, scrie că acesta este „de departe cel mai înapoiat aeroport din Uniunea Europeană”. Omul de afaceri și-a lăsat mașina timp de șase zile în parcarea unde costă 20 lei/oră, așa că, potrivit propriei postări, a plătit 2.580 de lei. Mandachi mărturisește că s-a enervat și i-a spus unei angajate a parcării „un vers din Minulescu”. Mandachi s-a supărat pe Aeroportul Otopeni „Un singur cuvânt îți transmite Aeroportul Henri Coandă: MÂNTUIALĂ. Căldură peste tot, nimeni nu mai are vreo așteptare de la instalațiile de climatizare. Când ajungi pe aeroport, primul lucru la care te gândești e cât durează până ieși. Ies bucuros să-mi iau mașina din parcare. Am lăsat-o parcată sâmbătă seară. Azi e joi, total 6 zile. Fericit că am ieșit din aeroportul vieții, alerg cu tichetul în mână. Preț parcare 2580 lei! Doușcinci de milioane! Am crezut c-am ajuns la Chișinău unde 1 leu moldovenesc e 0,26 roni. Dar nu. E la București. Mă frec la ochi. În capătul parcării e scris prețul. 100 lei pe zi. Sun la dispecerat: fraților, care-i treaba? ”Nu scrie prea clar prețul într-adevăr, dar aici e 20 lei pe oră, că ați lăsat mașina la PARCAREA CEA SCUMPĂ. E mai scumpă pentru că e mai aproape de ușa aeroportului. Aia de 100 lei e 100 metri mai la vale”. Fac un calcul în minte. 24 ore x 20 lei x 6 zile... Aberație mai mare nici c-am întâlnit. Sunt prea obosit ca să ripostez. Realizez că sunt încă un țepuit printre mulți alții, așa că fără vlagă, am o replică neconvingătoare: ”Doamnă, n-am lăsat mașina în parcarea scumpă, ci în cea mai scumpă parcare din lume. Nici dacă țineam mașina în cameră triplă la hotel nu ieșeam 600 euro 6 zile. Nici pe Champ Elysee nu costă atât.” Domnia și prostia, costă, așa că solicit factura să achit. Nu știe să factureze. Cheamă ajutoare. Durează vreo 20 miunte. Anticipez că n-au cititor de card, așa că mai pierd 15 minute să caut un bancomat. Este un BRD înghesuit pe un coridor tăinuit pe la etajul 1, după o farmacie. Singurul din toată zona. Intru în panică. Fac calcule: dacă mai stau mult la negocieri, mai trebuie să achit vreo 15 lei pt. câteva minute. Plătesc și fug. Văd bariera izbăvitoare. Scot tichetul. Îmi spun în gând că o să-l păstrez ca suvenir, îl înrămez. Nu se scanează. Nu merge. Nu-mi dă voie să ies. Bariera stă țanțoșă în calea mea. Plin de nervi, la ora 2 noaptea, apăs buntonul să apelez ca să scap din temnița parcărilor, din Regina parcărillor: parcarea cea scumpă de la Otopeni. Îmi răspunde scârbită o duduie. „Alo, mndea...„ Îi spun că sunt praf de oboseală că nu merge să scanez. Vreau să ies, să evadez. ”Sunt băiatul acela ce-am plătit acum câteva minute. Ăla cu 26 milioane pt. 6 zile, deschideți-mi bariera și mie”. Cumătra mă ceartă, fiartă toată, să las tonul mai jos. În replică, i-am spus și eu un vers de Minulescu, ce-i drept... Deodată, închide apelul în nas și blochează să nu o mai pot apela. Și cu banii luați și cu bariera trasă. Claxonez disperat. Apăs toate butoanele. Vorbesc singur în microfoanele interfoanelor. Recit mantre. Nimic. Sun de 20 ori. Blocat. Nu vrea să răspundă. Efectiv o doare la pedale de un client jecmănit. Scanez toate cititoarele de tichete, și, într-un final, nu știu prin ce minune, când deja mă resemnasem, bariera se ridică perpendicular. O privesc hipnotizat cum se ridică țanțoșă. Am crezut că am o vedenie. Cu riscul să-mi cadă pe turelă, m-am strecurat și am tulit-o. Sun apoi la aeroport să fac reclamație. Îmi răspunde un nene. Îi solicit să-mi facă legătura la parcare la dispecerat. Îmi dă un număr, nici el nu-i sigur dacă-i ăla. Să sun la nu știu ce prefix. Sun. Nimeni. Nimeni nu răspunde. Nimeni nu aude. Nimănui nu-i pasă. Manageri din bani publici, zeci de milioane aruncate pe gâște. Zero brand de țară, zero strategie, zero chef de muncă”, a scris Mandachi pe Facebook. Postarea sa se apropia de 10.000 de like-uri și avea peste 2.000 de redistribuiri. Citește și: Cine plătește creditul ipotecar al soției lui George Simion? Doamna Simion nu are serviciu iar liderul AUR nu și-a asumat nici o obligație legală. Misterul „separației de bunuri”

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră