BMW vrea să vândă cât mai multe automobile electrice. O maşină alimentată cu hidrogen va fi produsă în a doua parte a deceniului

BMW vrea să vândă cât mai multe automobile electrice, a anunțat această companie, care se aşteaptă ca până în a doua parte a deceniului vehiculele exclusiv electrice să reprezinte peste 50% din noile vânzări, "cu mult înainte" de ţinta sa din 2030. Compania germană preconizează să aibă în producţie o maşină alimentată cu hidrogen în a doua parte a deceniului, a anunţat miercuri producătorul auto german.
BMW vrea să vândă cât mai multe automobile electrice
Până în 2025, vehiculele exclusiv electrice vor reprezenta o pătrime din noile vânzări BMW, ajungând la o treime până în 2026, o ţintă ambiţioasă faţă de nivelul actual. În ultimul trimestru al anului trecut, livrările grupului BMW au crescut cu 10,6%, pe măsură ce blocajele de aprovizionare au fost eliminate. În plus, BMW a livrat anul trecut 215.755 de vehicule BMW şi MINI complet electrice, în creştere cu 107,7% comparativ cu 2021.
Unul dintre cei mai vocali susţinători ai tehnologiei pilelor de combustie cu hidrogen ca opţiune alături de vehiculele alimentate cu baterii, directorul general al BMW, Oliver Zipse, a explicat că nu exclude să aibă în producţie o maşină alimentată cu hidrogen în a doua parte a deceniului.
"Vedem vehiculele alimentate cu hidrogen ca o completare semnificativă la mobilitatea electrică", a declarat Zipse la prezentarea rezultatelor anuale.
În prezent, compania testează în diverse ţări modelul BMW iX5 Hydrogen, cu o autonomie de 500 km şi capacitatea de realimentare în trei-patru minute, a informat într-un comunicat grupul german.
BMW a confirmat rezultatele preliminare publicate săptămâna trecută, conform cărora a înregistrat la divizia auto o marjă operaţională de 8,6%, un profit înainte de taxe şi dobânzi de 10,6 miliarde de euro şi un flux de numerar de 11,1 miliarde de euro.
Miercuri, BMW a estimat pentru 2023 la divizia auto o marjă operaţională de 8% - 10%, după ce obiectivul stabilit anul trecut era un nivel între 7% - 9% target, şi a informat că se aşteaptă anul acesta la o cerere stabilă pe piaţa maşinilor sale de lux, în pofida inflaţiei ridicate şi a majorării dobânzilor.
Totuşi, compania se aşteaptă la o uşoară scădere a înmatriculărilor pe piaţa din Europa, în timp ce rivala Volkswagen previziona o creştere de peste 5%.