Un fost director regional în CFR, Dumitru Anchidin, a scris, după accidentul de la Galați, că “în orice clipă“, vagoanele CFR Călători pot sări de pe linie și lovi un marfar cu benzină. Anchidin a acuzat actuala conducere a CFR Călători de faptul că mecanicii sunt epuizați fizic și psihic, iar materialul rulant are “reparația expirată“.
Azi, directorul CFR Călători, Traian Preoteasa, a declarat că nu își asumă “subfinanțarea cronică a sistemului feroviar din ultimii 30 de ani“.
Vagoanele CFR Călători pot sări de pe linie și lovi un marfar cu benzină
“La acest moment, trenurile CFR Călători sunt un real pericol pentru siguranţa călătorilor, din cauza personalului de locomotivă epuizat şi a mentenanţei extrem de proaste a materialului rulant care se afla în serviciu cu reparaţia expirată, la care prelungirea RP se face din pix, stare a lucrurilor tratată cu indeferentă şi nepricepere de actualul director general Preoteasa Traian.
Lipsa personalului de locomotivă şi lipsa preocupării actualului manager a dus în prezent la acumularea unui număr uriaş de ore suplimentare la funcţia de mecanic (nicidecum o reducere a fondului de salarii, cum justifică Preoteasa, care, dimpotrivă, a dus la creşterea fondului de salariu prin plata la dublu a orelor suplimentare), iar astăzi se dovedeşte că acest personal este epuizat fizic şi psihic. Dovadă sunt aceste evenimente care se succed deja la intervale de timp uluitor de scurte“, i-a scris Anchidin ministrului Sorin Grindeanu, într-o scrisoare prezentată de Club Feroviar.
La 28 februarie, Club Feroviar a arătat că “termenele de reparații la vagoane de călători, prelungite cu șase luni“.
Acum, fostul director în CFR apreciază că: “În orice clipă este posibil ca locomotivele sau vagoanele CFR Călători să sară de pe linie şi să acroşeze din sens opus un alt tren de călători sau un tren de marfă de 3000T, încărcat cu benzină.
În orice moment, locomotivele sau vagoanele CFR Călători pot lua foc, situaţie care poate genera imense dezastre umane şi materiale.
Cazurile cu locomotive de la CFR Călători care iau foc sunt deja obişnuite, iar distanţa până la un dezastru este infimă“.
_______________________________
Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.
Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.
Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro
CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450
Deschis la BRD
Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.
Domnul Anchidin căt a fost director , a fost controlar de bilete pt a avea resurse să pună in crculație garnituri de tr.cu manifestanți PSD trecut între timp şi la PNL.
Nu avem tineri care sa ducă mai departe CFR… Un mecanic de locomotiva nu îl fabrici după 1 lunade cursuri… Iar salariile debutanților sunt fff mici.