sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: calatori

4 articole
Eveniment

Legendarul manager Preoteasa și-a luat apartamente în Dubai

Legendarul manager „Titi” Traian Preoteasa, care din 2001 îngroapă companiile de stat din structura CFR, și-a luat, într-un an, două apartamente în Dubai. În ultima declarație de avere depusă în iunie 2024 de Preoteasa, acum director la CFR Călători, acesta declară un apartament de 71 mp, în Dubai, achiziționat în 2023. Citește și: Ce promitea Bolojan la 27 noiembrie 2024 și ce s-a ales din angajamentele sale: „Să mai aud gluma cu desființarea pensiilor speciale în 30 de zile” Legendarul manager Preoteasa și-a luat apartamente în Dubai Însă Club Feroviar prezintă documente din care reiese că, în ianuarie 2024, directorul CFR Călători a mai cumpărat un apartament în Dubai, de 140 mp, în valoare de 1,18 milioane de euro. Titi Preoteasa face afaceri imobiliare în Dubai Apartamentul va fi cumpărat în rate care variază între 25.000 și 100.000 de euro, deși salariul lui Preoteasa, net, a fost, în 2023, de 248.000 lei, anual, plus încă 34.000 de lei din CA-ul Metrorex. În medie, Preoteasa câștigă doar 5.600 de euro pe lună. Însă el obține venituri din chirii de 3.500 euro/lună, net, în medie. Traian Preoteasa a fost adus în 2021 la conducerea CFR Călători, în mandatul lui Sorin Grindeanu. Compania ar avea pierderi, în 2024, de 460 de milioane de lei - deși este puternic subvenționată de stat. Primul mandat de director al CFR Călători a fost primit de Traian Preoteasa în 2001, când ministru al Transporturilor era pesedistul Miron Mitrea. Pe parcursul anilor, el a mai fost director la CFR Marfă și la CFR SA. În plus, el a fost plimbat prin mai multe consilii de administrație ale companiilor de stat, de la Tarom la Metrorex. De la 1 ianuarie 2025, biletele sau abonamentele cu reducere nu mai pot fi achiziționate online până la aprobarea unor norme de aplicare și actualizarea aplicațiilor digitale. Studenții vor putea cumpăra pentru moment biletele doar de la casele de bilete ale stațiilor de tren sau agențiile de voiaj CFR.

Legendarul manager Preoteasa și-a luat apartamente în Dubai Foto: Club Feroviar
Aeroportul Iași, două milioane de călători (sursa: Facebook/IASI Airport)
Eveniment

Aeroportul Iași, două milioane de călători

Aeroportul Iași, două milioane de călători. Aeroportul Iași a atins un record important, înregistrând 2.000.000 de pasageri în acest an, un moment semnificativ pentru dezvoltarea sa și pentru întreaga regiune deservită. Aeroportul Iași, două milioane de călători Evenimentul a fost celebrat într-un cadru festiv în noul terminal, marcând succesul cu o acțiune specială dedicată Pasagerului cu numărul 2 Milioane. Citește și: Șansa nesperată a resetării generale a României. Ce trebuie să facă azi, și nu mai târziu, USR și PNL ca să obțină majoritate parlamentară, fără care Lasconi ar fi un președinte decorativ La ceremonie au participat reprezentanți ai Consiliului Județean, ai Aeroportului Iași, ai companiei aeriene partenere, precum și ai altor instituții colaboratoare. Acest rezultat confirmă progresul aeroportului și consolidarea sa ca hub regional de transport aerian. Continuarea în Ziarul de Iași

O călătorie cu trenul între Cluj și București durează circa zece ore
Eveniment

O călătorie cu trenul între Cluj și București, zece ore

O călătorie cu trenul între Cluj și București, pe o distanță mai mică de 500 de kilometri, durează între nouă și zece ore, scrie Ziarul Financiar. pentru comparație, în Polonia, călătoria între Varşovia şi Gdansk (327 km) durează între două ore şi jumătate şi trei ore şi jumătate, în funcţie de tren. Citește și: Vloggerul Selly, imaginea Poliției Române, a rămas pieton din nou, după ce a fost prins conducând cu o viteză uriașă. Regrete tardive: „Un moment de inconștiență pe care îl regret!” Trenurile circulă cu viteza medie de 93-130 km/oră, de 2-3 ori mai repede decât cele din România. „Sper să plec şi cu domnul Grindeanu cu trenul la mare. Este normală abordarea, nu este una de imagine, de PR, cum se spune, e chiar una de normalitate”, spunea, în iunie 2023, premierul Marcel Ciolacu. O călătorie cu trenul între Cluj și București, zece ore Ce mai arată analiza Ziarului Financiar: În Austria, de la Viena se ajunge la Innsbruck în maximum 270 de minute, pe calea ferată. Distanţa este de circa 500 de kilometri. Trenurile au Wi-Fi ș se deplasează cu viteză medie de 125 km/oră O călătorie cu trenul pe ruta Berlin-Munchen (504 km) durează între patru şi cinci ore. Viteza medie a trenurilor: 100-126 km/oră. Potrivit Ziarului Financiar, operatorul feroviar privat Astra Trans Carpatic s-a plâns că trenurile sale pot circula cu 120 km/oră, dar pe ruta Bucureşti-Timişoara viteza este în medie de 50 km/oră pentru că sunt restricţii de circulaţie și se așteaptă lucrările de modernizare. Viteza medie a celor 1.100 de trenuri de călători care au circulat în România în 2023 a fost de 45,6 km/h, potrivit datelor furnizate Europei Libere de CFR Călători. În 2022, trenurile de călători au înregistrat întârzieri totale de 4.3 milioane de minute. Citește și: Cine este fiica lui Piedone Popescu, pe care acesta ar fi vrut-o europarlamentar: a fost secretară, până a ajuns bugetară la Sectorul 4. Soțul, sărac, dar cu ceasuri de zeci de mii de euro Pentru trenurile de marfă viteza a fost de 15,86 km/h. Trenurile de marfă au înregistrat întârzieri totale de 40.1 milioane de minute

Vagoanele CFR Călători pot sări de pe linie și lovi un marfar cu benzină Foto: CFR Marfa/ Mihai Nicolae
Eveniment

Vagoanele CFR pot sări linie lovi un marfar cu benzină

Un fost director regional în CFR, Dumitru Anchidin, a scris, după accidentul de la Galați, că “în orice clipă“, vagoanele CFR Călători pot sări de pe linie și lovi un marfar cu benzină. Anchidin a acuzat actuala conducere a CFR Călători de faptul că mecanicii sunt epuizați fizic și psihic, iar materialul rulant are “reparația expirată“. Azi, directorul CFR Călători, Traian Preoteasa, a declarat că nu își asumă “subfinanțarea cronică a sistemului feroviar din ultimii 30 de ani“. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Vagoanele CFR Călători pot sări de pe linie și lovi un marfar cu benzină “La acest moment, trenurile CFR Călători sunt un real pericol pentru siguranţa călătorilor, din cauza personalului de locomotivă epuizat şi a mentenanţei extrem de proaste a materialului rulant care se afla în serviciu cu reparaţia expirată, la care prelungirea RP se face din pix, stare a lucrurilor tratată cu indeferentă şi nepricepere de actualul director general Preoteasa Traian. Lipsa personalului de locomotivă şi lipsa preocupării actualului manager a dus în prezent la acumularea unui număr uriaş de ore suplimentare la funcţia de mecanic (nicidecum o reducere a fondului de salarii, cum justifică Preoteasa, care, dimpotrivă, a dus la creşterea fondului de salariu prin plata la dublu a orelor suplimentare), iar astăzi se dovedeşte că acest personal este epuizat fizic şi psihic. Dovadă sunt aceste evenimente care se succed deja la intervale de timp uluitor de scurte“, i-a scris Anchidin ministrului Sorin Grindeanu, într-o scrisoare prezentată de Club Feroviar. La 28 februarie, Club Feroviar a arătat că “termenele de reparații la vagoane de călători, prelungite cu șase luni“. Citește și: Locomotiva care a lovit un vagon la Galați ar fi avut 75 km/h în momentul impactului. Mecanicul susține că mașinăria a accelerat brusc. Șefa de tren a murit Acum, fostul director în CFR apreciază că: “În orice clipă este posibil ca locomotivele sau vagoanele CFR Călători să sară de pe linie şi să acroşeze din sens opus un alt tren de călători sau un tren de marfă de 3000T, încărcat cu benzină.În orice moment, locomotivele sau vagoanele CFR Călători pot lua foc, situaţie care poate genera imense dezastre umane şi materiale. Cazurile cu locomotive de la CFR Călători care iau foc sunt deja obişnuite, iar distanţa până la un dezastru este infimă“.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră