Vânzările Tesla în Europa continuă să scadă, deși vânzările de autoturisme electrice în crescut

Vânzările Tesla, în scădere în Europa. Tesla continuă să piardă cotă de piață în Europa, înregistrând o scădere a vânzărilor pentru a doua lună consecutiv, conform datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). În februarie, compania a avut doar 1,8% din cota totală de piață și 10,3% din piața vehiculelor electrice pe baterii (BEV), în scădere de la 2,8% și 21,6% în aceeași perioadă din 2024.
Vânzările Tesla, în scădere în Europa
În perioada ianuarie-februarie 2025, Tesla a vândut aproape 17.000 de mașini în Uniunea Europeană, Marea Britanie și țările din Asociația Europeană a Liberului Schimb (EFTA), comparativ cu peste 28.000 în aceeași perioadă din 2024.
Scăderea de 42,6% are loc în ciuda creșterii generale a vânzărilor de vehicule electrice în Europa, care au urcat cu 26,1% în februarie.
Concurență acerbă
Tesla se confruntă cu o concurență tot mai mare din partea producătorilor europeni precum Volkswagen și Renault, care au raportat creșteri de 4% și, respectiv, 10,8% ale vânzărilor în februarie.
Îmbătrânirea gamei de vehicule și întârzierea lansării noilor modele pun presiune pe companie, care pregătește lansarea în Europa a unei versiuni modernizate a SUV-ului Model Y, cel mai vândut automobil din regiunea scandinavă în ultimii doi ani.
Factori politici și impactul asupra imaginii Tesla
Declinul Tesla este influențat și de controversa politică generată de implicarea lui Elon Musk în politica americană și sprijinul acordat mișcărilor de extremă dreapta din Europa.
Acest lucru a dus la proteste în fața magazinelor Tesla din SUA și apeluri la boicot în alte regiuni.
În acest context, analiștii sunt sceptici că Tesla își va recâștiga poziția dominantă pe piața europeană.