sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro
Eveniment 04 noiembrie 2024

Țepele de Black Friday vor fi numeroase, avertizează ANCOM. Cum pot fi verificate magazinele online și prețurile produselor

Țepele de Black Friday, avertizările ANCOM (sursa: Facebook/ANCOM)
Țepele de Black Friday, avertizările ANCOM (sursa: Facebook/ANCOM)

Țepele de Black Friday, avertizările ANCOM. În perioada Black Friday, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) recomandă utilizatorilor să verifice autenticitatea magazinelor online și a ofertelor propuse de comercianți. Printre măsurile sugerate, utilizatorii sunt sfătuiți să folosească portalul "scamadviser.com" pentru a confirma dacă magazinul online este de încredere și dacă produsele sunt autentice.

Țepele de Black Friday, avertizările ANCOM

În timpul promoțiilor de Black Friday, utilizatorii pot întâmpina întârzieri în livrarea coletelor sau chiar tentative de fraudă.

Citește și: VIDEO Bolojan, discurs dur în fața conducerii PNL: „Ajutoare sociale doar pentru cei care au nevoie și unde nu sunt locuri de muncă”

ANCOM subliniază importanța verificării opțiunilor de livrare și a condițiilor legate de această etapă a procesului de achiziție.

Volumul mare de comenzi poate duce la întârzieri, iar uneori, la deteriorarea sau pierderea coletelor.

Evitați răspunsurile la mesaje suspecte legate de livrări

Pentru a preveni fraudele, ANCOM recomandă utilizatorilor să ignore mesajele care solicită accesarea unor linkuri și introducerea informațiilor personale, precum datele bancare.

În cazurile în care ați fost victima unei fraude, este esențial să anunțați furnizorul de servicii poștale și să sesizați autoritățile.

Verificați comanda la primirea coletului

Dacă primiți un colet cu plata la livrare, ANCOM recomandă să verificați dacă achiziția a fost efectuată de dumneavoastră sau de un membru al familiei.

În cazul oricăror probleme, utilizatorii ar trebui să contacteze direct magazinul online.

Pentru comercianții din afara UE, reclamațiile se soluționează conform mențiunilor de pe site-ul acestora.

Soluționarea reclamațiilor

Dacă magazinul online nu oferă o soluționare amiabilă, consumatorii din România pot apela la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).

În cazul unui comerciant din alt stat membru UE, consumatorii pot contacta Centrul European al Consumatorilor din România.

Sfaturi utile pentru a evita neplăcerile în achizițiile de Black Friday

ANCOM sfătuiește cumpărătorii să acorde atenție aspectelor esențiale ale unei achiziții online:

- opțiunile de livrare oferite;

- modalitățile de plată la livrare (cash sau card);

- termenul de livrare;

- condițiile de livrare la ușă pentru produsele voluminoase;

- verificarea integrității ambalajului coletului.

Păstrați toate dovezile tranzacției

Pentru eventualele reclamații ulterioare, ANCOM recomandă păstrarea documentelor care pot dovedi achiziția, cum ar fi facturi, bonuri fiscale și formulare de livrare.

ANCOM menționează că instituția nu poate obliga furnizorul de servicii poștale să reia livrarea coletului returnat fără costuri suplimentare sau să ofere despăgubiri, dar poate analiza conduita acestuia și, dacă este necesar, aplica sancțiuni.

Google News
Urmărește-ne pe Google News

DeFapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice, dar poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent.

PayPal
Transfer bancar
RO48BRDE445SV97760644450
Patreon
Donează

Alte articole din categoria Eveniment

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!
DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră