sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: țepe

3 articole
Eveniment

Țeapa cumpărării unei mașini Volvo second-hand

Țeapa cumpărării unei mașini Volvo second-hand. Un cumpărător de Volvo second-hand a ajuns să plătească aproape încă o dată valoarea mașinii pentru reparații, descoperind că motorul nu era original. Țeapa cumpărării unei mașini Volvo second-hand Cazul a ajuns în instanță, iar expertul auto a concluzionat că vehiculul putea fi orice, dar nu un Volvo autentic. Citește și: Panică în Franța după manipularea pro-Georgescu: un raport al serviciului împotriva ingerințelor digitale străine arată că rețeta poate fi extinsă Mai grav, judecătorii au constatat că mașina trecuse ITP-ul chiar la service-ul vânzătorului, ridicând suspiciuni asupra validității inspecției tehnice. Acum, cumpărătorul cere returnarea banilor, iar cazul scoate la iveală riscurile achiziției de mașini second-hand fără verificări amănunțite. Continuarea, în Ziarul de Iași

Țeapa cumpărării unei mașini Volvo second-hand (sursa: Pexels/Matt Jerome Connor)
Țepele de Black Friday, avertizările ANCOM (sursa: Facebook/ANCOM)
Eveniment

Țepele de Black Friday, avertizările ANCOM

Țepele de Black Friday, avertizările ANCOM. În perioada Black Friday, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) recomandă utilizatorilor să verifice autenticitatea magazinelor online și a ofertelor propuse de comercianți. Printre măsurile sugerate, utilizatorii sunt sfătuiți să folosească portalul "scamadviser.com" pentru a confirma dacă magazinul online este de încredere și dacă produsele sunt autentice. Țepele de Black Friday, avertizările ANCOM În timpul promoțiilor de Black Friday, utilizatorii pot întâmpina întârzieri în livrarea coletelor sau chiar tentative de fraudă. Citește și: VIDEO Bolojan, discurs dur în fața conducerii PNL: „Ajutoare sociale doar pentru cei care au nevoie și unde nu sunt locuri de muncă” ANCOM subliniază importanța verificării opțiunilor de livrare și a condițiilor legate de această etapă a procesului de achiziție. Volumul mare de comenzi poate duce la întârzieri, iar uneori, la deteriorarea sau pierderea coletelor. Evitați răspunsurile la mesaje suspecte legate de livrări Pentru a preveni fraudele, ANCOM recomandă utilizatorilor să ignore mesajele care solicită accesarea unor linkuri și introducerea informațiilor personale, precum datele bancare. În cazurile în care ați fost victima unei fraude, este esențial să anunțați furnizorul de servicii poștale și să sesizați autoritățile. Verificați comanda la primirea coletului Dacă primiți un colet cu plata la livrare, ANCOM recomandă să verificați dacă achiziția a fost efectuată de dumneavoastră sau de un membru al familiei. În cazul oricăror probleme, utilizatorii ar trebui să contacteze direct magazinul online. Pentru comercianții din afara UE, reclamațiile se soluționează conform mențiunilor de pe site-ul acestora. Soluționarea reclamațiilor Dacă magazinul online nu oferă o soluționare amiabilă, consumatorii din România pot apela la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). În cazul unui comerciant din alt stat membru UE, consumatorii pot contacta Centrul European al Consumatorilor din România. Sfaturi utile pentru a evita neplăcerile în achizițiile de Black Friday ANCOM sfătuiește cumpărătorii să acorde atenție aspectelor esențiale ale unei achiziții online: - opțiunile de livrare oferite; - modalitățile de plată la livrare (cash sau card); - termenul de livrare; - condițiile de livrare la ușă pentru produsele voluminoase; - verificarea integrității ambalajului coletului. Păstrați toate dovezile tranzacției Pentru eventualele reclamații ulterioare, ANCOM recomandă păstrarea documentelor care pot dovedi achiziția, cum ar fi facturi, bonuri fiscale și formulare de livrare. ANCOM menționează că instituția nu poate obliga furnizorul de servicii poștale să reia livrarea coletului returnat fără costuri suplimentare sau să ofere despăgubiri, dar poate analiza conduita acestuia și, dacă este necesar, aplica sancțiuni.

Vicol, "avocata interlopilor", bătaie Ciolacu - Grindeanu (sursa: Facebook/Laura Vicol)
Politică

Vicol, "avocata interlopilor", bătaie Ciolacu - Grindeanu

Vicol, "avocata interlopilor", bătaie Ciolacu - Grindeanu. Laura Vicol, acum deputat PSD, ar putea să nu mai ajungă în Parlament în mandatul viitor. Vicol, "avocata interlopilor", bătaie Ciolacu - Grindeanu Potrivit unor surse din PSD, Marcel Ciolacu, șeful social-democraților, nu are de gând să-i dea un loc eligibil lui Vicol. Ciudat, mai ales că cei doi părea că au o relație destul de apropiată: pesedista este chiar șefa Comisiei juridice a Camerei Deputaților. Explicația cea mai plauzibilă este că grupul de firme Nordis, deținut de soțul deputatei, Vladimir Ciorbă, se află într-o situație explozivă. Este vorba despre faptul că foarte mulți clienți ai Nordis reclamă de ani de zile fraude ale companiei: ar fi plătit sume enorme pentru apartamente pe care nu le-ar fi primit. Sursele menționate anterior au mai arătat că marele susținător al Laurei Vicol ar fi Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor. Lege pentru Ciorbă În aprilie 2023, presa scria că Laura Vicol are un soț penal: acesta e acuzat de evaziune fiscală, prejudiciul fiind de 2,2 milioane de euro, și de grup infracțional organizat. „Avem informaţii că soţul unui membru din biroul acestei comisii are un dosar de evaziune fiscală şi grup criminal infracţional, cu termen în 3 iunie, anul acesta, la Tribunalul Bucureşti (…) Deputata PSD Laura Vicol tocmai a votat o modificare care îl favorizează direct pe soţul ei în procesul în care este trimis în judecată pentru evaziune fiscală şi grup infracţional organizat. Modificarea votată de PSD este exact ca dedicaţia pentru Dragnea din OUG 13/2017, doar că pentru o infracţiune mai gravă şi un prejudiciu mult mai mare”, a declarat, în aprilie 2023, deputatul USR Vladimir Ilie, citat de News.ro. Clienții Nordis acuză "țepe" grele „Clientul a făcut promisiune de vânzare cu Nordis, să își ia un apartament. A plătit avans și nu s-a mai construit nimic. Am făcut proces și, după proces, am câștigat și am început executarea silită pentru a ne recupera banii dați avans și cheltuielile de judecată. Acum, surpriză: nu avem ce recupera, pentru ca nu au bani în conturi. Au fugit cu banii. Și, altă surpriză: stăm la rând, pentru că mai sunt alte executări inițiate de alte zeci de persoane țepuite care nu își pot recupera pagubele. În total, sunt puse în executare 2,5 milioane de euro”, scrie Ziare.com, citând avocatul unui client țepuit. Clienții care ar fi fost păcăliți nu pot face declarații în nume propriu în spațiul public. Ei acuză o clauză abuzivă din contract, care nu le dă voie să vorbească despre situația nefericită prin care au trecut, mai explică Ziare.com. Avocatul amenință cu plângerea penală, arătând că Nordis a fost reorganizat astfel încât clienții să nu mai găsească nimic în conturi. Iată care a fost reacția Nordis pentru Ziare.com: „Tratăm serios fiecare situație în parte și îi invităm la sediul nostru pe cei care consideră că au o nemulțumire și au ales să o adreseze dumneavoastră, pentru a afla și a identifica o rezolvare a situației”. Nu este singurul articol în care apar astfel de acuzații la adresa grupului Nordis. „Nordis, compania soțului deputatei PSD Laura Vicol, vinde apartamente pe litoral și… «uită» să le livreze!”, scria Replica Online, în noiembrie 2023. „O nouă mărturie despre practicile Nordis, compania controlată de soțul Laurei Vicol, șefa PSD a Comisiei juridice din Camera Deputaților: «Intenția lor e să păcălească oamenii»”, arăta Agorapress, în august 2023. „Un cumpărător acuză: ȚEAPA NORDIS a fost premeditată de la bun început”, arăta Opinia Constanței, în octombrie 2023.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră