sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: Black Friday

4 articole
Economie

Black Friday: tranzacţii de sute de milioane de lei

Black Friday 2024: s-au înregistrat tranzacţii de patru sute de milioane de lei, până la ora 12:00, arată datele actualizate de procesatorul de plăţi online PayU GPO România. Citește și: BREAKING Marcel Ciolacu spune că nu divorțează fiindcă „rămâne pe drumuri”. „Păi, eu îs prost să divorțez?”, a spus liderul PSD Black Friday: tranzacţii de sute de milioane de lei Potrivit PayU GPO România, numărul de tranzacţii se situa la aproximativ 610.000, din care 67% plată cu un click, iar valoarea medie a coşului de cumpărături este de 655 de lei, de aproape cinci ori mai mare decât o zi obişnuită. Coşul mediu de cumpărături în rate faţă de o zi obişnuită a fost de aproximativ 1.000 de lei, cu 55% mai mare decât într-o zi obişnuită. Cele mai mari trei tranzacţii au fost de 75.049 lei, la ora 9:20; 69.733 lei, la ora 01:16 şi 43.379 lei, la ora 8:53. În minutul de aur au fost înregistrate aproximativ 8.200 de tranzacţii. În top categorii de produse achiziţionate se află IT&C, Home&Deco, Beauty, articole copii şi jucării. Citește și: VIDEO „Golanii” Nordis: un antreprenor a luat mai multe apartamente dotate impecabil. Ce a găsit la preluarea efectivă PayU GPO România, o companie din domeniul serviciilor de plată online, face parte din grupul global PayU GPO care operează în peste 40 de ţări.

Black Friday: tranzacţii de sute de milioane de lei Foto: Wikipedia
Țepele de Black Friday, avertizările ANCOM (sursa: Facebook/ANCOM)
Eveniment

Țepele de Black Friday, avertizările ANCOM

Țepele de Black Friday, avertizările ANCOM. În perioada Black Friday, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) recomandă utilizatorilor să verifice autenticitatea magazinelor online și a ofertelor propuse de comercianți. Printre măsurile sugerate, utilizatorii sunt sfătuiți să folosească portalul "scamadviser.com" pentru a confirma dacă magazinul online este de încredere și dacă produsele sunt autentice. Țepele de Black Friday, avertizările ANCOM În timpul promoțiilor de Black Friday, utilizatorii pot întâmpina întârzieri în livrarea coletelor sau chiar tentative de fraudă. Citește și: VIDEO Bolojan, discurs dur în fața conducerii PNL: „Ajutoare sociale doar pentru cei care au nevoie și unde nu sunt locuri de muncă” ANCOM subliniază importanța verificării opțiunilor de livrare și a condițiilor legate de această etapă a procesului de achiziție. Volumul mare de comenzi poate duce la întârzieri, iar uneori, la deteriorarea sau pierderea coletelor. Evitați răspunsurile la mesaje suspecte legate de livrări Pentru a preveni fraudele, ANCOM recomandă utilizatorilor să ignore mesajele care solicită accesarea unor linkuri și introducerea informațiilor personale, precum datele bancare. În cazurile în care ați fost victima unei fraude, este esențial să anunțați furnizorul de servicii poștale și să sesizați autoritățile. Verificați comanda la primirea coletului Dacă primiți un colet cu plata la livrare, ANCOM recomandă să verificați dacă achiziția a fost efectuată de dumneavoastră sau de un membru al familiei. În cazul oricăror probleme, utilizatorii ar trebui să contacteze direct magazinul online. Pentru comercianții din afara UE, reclamațiile se soluționează conform mențiunilor de pe site-ul acestora. Soluționarea reclamațiilor Dacă magazinul online nu oferă o soluționare amiabilă, consumatorii din România pot apela la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). În cazul unui comerciant din alt stat membru UE, consumatorii pot contacta Centrul European al Consumatorilor din România. Sfaturi utile pentru a evita neplăcerile în achizițiile de Black Friday ANCOM sfătuiește cumpărătorii să acorde atenție aspectelor esențiale ale unei achiziții online: - opțiunile de livrare oferite; - modalitățile de plată la livrare (cash sau card); - termenul de livrare; - condițiile de livrare la ușă pentru produsele voluminoase; - verificarea integrității ambalajului coletului. Păstrați toate dovezile tranzacției Pentru eventualele reclamații ulterioare, ANCOM recomandă păstrarea documentelor care pot dovedi achiziția, cum ar fi facturi, bonuri fiscale și formulare de livrare. ANCOM menționează că instituția nu poate obliga furnizorul de servicii poștale să reia livrarea coletului returnat fără costuri suplimentare sau să ofere despăgubiri, dar poate analiza conduita acestuia și, dacă este necesar, aplica sancțiuni.

Trei sferturi dintre români nu au încredere în influenceri Foto: Captură video
Eveniment

Trei sferturi dintre români nu au încredere în influenceri

Aproape trei sferturi dintre români (73,74%) nu au încredere în recomandările de produse și servicii făcute de influenceri, arată un studiu realizat de Prora prin platforma iVox Research. Citește și: Trei întrebări care nu i s-au pus lui Ciolacu la dezbaterea Antena 3. Soți ai unor candidați PSD s-au prefăcut că-l critică pe premier Pentru a fi convinşi să facă o achiziţie dintr-un magazin online, 55,62% din respondenţi vor ca produsul respectiv să aibă peste 10 recenzii, în timp ce 17,15% se mulţumesc cu 5 - 10 recenzii. Trei sferturi dintre români nu au încredere în influenceri „În perioada curentă, comunicarea despre promoţiile de Black Friday este acaparată de magazinele şi platformele online. Prin acest studiu, am căutat şi punctul de vedere al consumatorilor şi am observat atât tendinţe ce reflectă maturitatea pieţei şi deciziile bazate pe o documentare serioasă - cele 10 recenzii dorite de majoritatea utilizatorilor, înainte de o achiziţie; cât şi aşteptări surprinzătoare - dorinţa ca transportul să fie gratuit indiferent de valoarea comenzii, pentru trei din 10 respondenţi", a declarat Silviu Nicolescu, fondator Prora Comunicare. Metodologia folosită pentru culegerea datelor statistice este CAWI - Computer Assisted Web Interviewing, aplicată prin intermediul platformei online iVox Research. Eşantionul studiat, de 1.043 respondenţi, reproduce din punct de vedere al principalelor caracteristici structura socio-demografică a populaţiei utilizatorilor de Internet din România, cu vârsta majoră, iar rezultatele acestui sondaj pot fi extrapolate, cu o minimă marjă de eroare. Ca structură socio-demografică, 52,92% dintre respondenţi sunt bărbaţi, iar 89,36% au reşedinţa în mediul urban. 77,11% dintre respondenţi sunt, în prezent, angajaţi.

„Țepe” de Black Friday, sfaturile ANPC (sursa: Facebook/Sebastian Hotca)
Eveniment

„Țepe” de Black Friday, sfaturile ANPC

„Țepe” de Black Friday, sfaturile ANPC. Sebastian Hotca, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), îi îndeamnă pe consumatori să se informeze temeinic înainte de a face achiziții, mai ales în perioadele de mari reduceri, cum este Black Friday. Hotca subliniază că o bună informare este esențială pentru a beneficia de reduceri reale și nu doar de oferte de fațadă. „Țepe” de Black Friday, sfaturile ANPC ANPC recomandă consumatorilor să folosească platformele care oferă comparatoare de prețuri pentru a verifica evoluția acestora în timp. Citește și: Guvernul anunță, oficial, că va crește toate impozitele majore: TVA, accize, impozit pe profit sau venit. Termenul folosit în document: „revizuire” Aceasta este o practică tot mai populară, care contribuie la transparența prețurilor și încurajează magazinele să ofere reduceri reale. Potrivit lui Sebastian Hotca, comparatoarele de prețuri permit consumatorilor să analizeze obiectiv ofertele și să evite achizițiile impulsive. Ghid special pentru Black Friday Centrul European al Consumatorilor România (ECC Romania) a creat un ghid special pentru Black Friday, care oferă sfaturi utile consumatorilor interesați de produse la reducere. Conform ANPC, este esențial ca prețurile să fie afișate clar și lizibil, în lei, cu toate taxele incluse. Ghidul accentuează importanța afișării transparente a reducerilor și a prețurilor atât în mediul online, cât și în magazinele fizice. Afișarea corectă a reducerilor Pentru ca reducerea de preț să fie clară și accesibilă pentru consumatori, ANPC recomandă ca noul preț să fie vizibil lângă prețul anterior, barat, sau să se menționeze explicit „preț nou” și „preț vechi”. Este, de asemenea, posibilă afișarea procentului de reducere alături de noul preț, asigurându-se astfel că prețul redus este inferior celui de referință. Prețul de referință Prețul de referință reprezintă cel mai mic preț practicat de comerciant în aceeași locație de vânzare în ultimele 30 de zile. ANPC subliniază importanța acestei reguli pentru ca reducerile să reflecte cu adevărat o economie pentru consumatori, evitând orice practici înșelătoare de marketing. Cheile unei achiziții sigure Prin urmare, ANPC sfătuiește consumatorii să fie vigilenți și să își verifice deciziile de achiziție, mai ales în perioadele de reduceri masive. Informarea corectă și consultarea comparatoarelor de prețuri contribuie la experiențe de cumpărare sigure și avantajoase.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră