Sfânta Parascheva ar putea deveni un brand pentru Iași. Pelerinajul transformă capitala Moldovei în centrul spiritual al Europei de Est
În timp ce Salzburgul se mândrește cu Mozart, Viena cu valsul și Verona cu iubirea lui Romeo și Julieta, Iașiul are un simbol unic în Europa: pelerinajul anual la moaștele Sfintei Parascheva, cel mai mare eveniment spiritual din Europa de Est.
Citește și: ANALIZĂ Coaliția de guvernare a mărit taxele și acum nu mai produce nimic
În fiecare octombrie, orașul devine epicentrul credinței, atrăgând pelerini din România, Republica Moldova, Grecia, Serbia și Macedonia de Nord.
Este un fenomen cu toate elementele unui brand global: notorietate, loialitate, emoție și autenticitate.
Spre deosebire de Austria sau Transilvania, care și-au valorificat simbolurile culturale, România încă nu a transformat acest potențial spiritual într-un brand care să unească credința cu turismul și economia locală.
Continuarea, în Ziarul de Iași