Autostrada A8 va trece Prutul pe "podul de flori" până la finalul lui 2026

„Podul de Flori”, construit peste Prut. Construcția unui nou pod rutier peste Prut, ce va lega localitățile Golăiești (România) și Zagarancea (Republica Moldova), va începe oficial pe 26 aprilie 2025, în sâmbăta Paștelui Blajinilor.
„Podul de Flori”, construit peste Prut
Anunțul a fost făcut de ministrul moldovean al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea, în cadrul unei emisiuni la Radio Moldova.
Ministrul a anunțat că ceremonia de punere a pietrei de temelie va avea loc simultan pe ambele maluri ale râului Prut, invitând cetățenii să participe la acest moment simbolic.
„Pe ambele maluri se va pune piatra de temelie pentru construcţia podului”, a declarat Vladimir Bolea.
Un capăt de pod pentru Autostrada Unirii A8
Viitorul pod rutier va fi capătul estic al Autostrăzii A8, cunoscută și ca „Autostrada Unirii”, care va lega Pașcani de Iași, Ungheni și frontiera cu Republica Moldova.
De cealaltă parte, va începe construcția primului tronson de autostradă moldovean.
Simbol al legăturii dintre România și Republica Moldova
Noul pod se va numi „Podul de Flori”, în amintirea evenimentului din 1990, când românii și moldovenii s-au reunit simbolic pe malurile Prutului.
Numele evocă unitatea și apropierea celor două state de pe ambele maluri ale râului.
Caracteristici tehnice ale viitorului pod
Potrivit Radio Moldova, podul va avea patru benzi de circulație (câte două pe sens) și trotuare pietonale.
Lungimea totală va fi de 261 metri, iar ca lățime: 13 metri în prima etapă, extinsă ulterior la 24,25 metri
Proiectul prevede și: construcția unui punct de trecere a frontierei, facilități pentru control vamal amănunțit, parcări pentru TIR-uri și autoturisme.
„Podul de Flori” va face parte din rețeaua rutieră strategică, interconectând Autostrada A8 cu Drumul Național R1 Chișinău – Ungheni, facilitând astfel transportul între cele două țări.
Deschiderea provizorie a traficului: toamna 2026
Autoritățile moldovene estimează că traficul rutier ar putea fi deschis provizoriu pe pod în toamna anului 2026.
Finalizarea completă a Autostrăzii Unirii este prevăzută pentru perioada 2029–2030.
Investiție de peste 30 de milioane de euro
Întregul proiect este finanțat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), valoarea totală depășind 30 de milioane de euro.
Ministerul Transporturilor din România a anunțat că, în paralel, alte patru poduri rutiere peste Prut sunt în etapa de proiectare.
Studiile de fezabilitate vor fi realizate în termen de 12 luni, iar valoarea estimată a fiecărui lot este de 1,1 milioane lei (fără TVA).