sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: prut

9 articole
Eveniment

Încă patru poduri noi peste râul Prut

CNAIR a semnat, vineri, la Chișinău, contracte pentru proiectarea a încă patru poduri noi peste râul Prut, a anunţat directorul general Cristian Pistol. Contractele sunt în valoare de 4,4 milioane de lei fără TVA. Citește și: România a cheltuit efectiv o sumă ridicol de mică din PNRR, arată un membru al Consiliului de Administrație al BNR Înainte de război, 27 de poduri legau malurile Prutului. După 50 de ani, rămăseseră 9 și nu toate funcționale. Încă patru poduri noi peste râul Prut Noile poduri ar urma să fie construite la: Stânca (România) - Costeşti (Republica Moldova), Bumbăta (România) - Leova (Republica Moldova), Fălciu (România) - Leca (Republica Moldova) și Răducăneni (România) - Bărboieni (Republica Moldova). Proiectarea va fi gata în 12 luni. „Anul acesta vom lansa în licitaţie şi contractul pentru proiectarea şi execuţia unui pod nou peste Prut, la Albiţa, care va avea patru benzi de circulaţie şi care va asigura conexiunea dintre infrastructura rutieră a României şi cea a Republicii Moldova. Proiectul va fi finanţat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF). La ora actuală avem în derulare şi contractul pentru construcţia ansamblului de poduri de la Ungheni care va asigurarea legătura dintre România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni), proiect finanţat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), care trebuie finalizat până la sfârşitul anului 2026, cel mai târziu. Tot în derulare sunt şi contractele pentru proiectarea necesară modernizării podurilor rutiere peste Prut de la Sculeni (România) - Sculeni (Republica Moldova) şi Oancea (România) - Cahul (Republica Moldova). Finanţarea acestor contracte este asigurată prin Programul Transport 2021-2027”, a mai arătat șeful CNAIR. Lucrările la podul de la Ungheni încep la 26 aprilie.

Încă patru poduri noi peste râul Prut Foto: Infoprut.ro/Grifor
Navigație pe Prut, cer afaceriștii moldoveni (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Navigație pe Prut, cer afaceriștii moldoveni

Navigație pe Prut, cer afaceriștii moldoveni. Reprezentanții Camerei de Comerț și Industrie Iași (CCI) au solicitat finalizarea licitațiilor pentru Autostrada A8 și demararea lucrărilor la tronsonul Lețcani-Ungheni. Navigație pe Prut, cer afaceriștii moldoveni Cererea a fost adresată politicienilor din Republica Moldova și reprezentanților camerelor de comerț din Moldova, Ucraina și România. Citește și: EXCLUSIV Creierul operațiunilor psihosociale derulate de Călin Georgescu este un absolvent al Academiei SRI și fost consilier în CSAT În plus, Paul Butnariu, președintele CCI Iași, a cerut sprijin pentru transformarea râului Prut într-o cale navigabilă, care să unească aceste țări, în loc să le despartă. Declarațiile au fost făcute în cadrul unui forum bilateral organizat în cadrul evenimentului "Fabricat în Moldova", care a avut loc la Chișinău. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Noul pod peste Prut, în 2026 (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Noul pod peste Prut, în 2026

Noul pod peste Prut, în 2026. Licitația pentru proiectarea și construirea podului peste Prut – de fapt a perechii de poduri identice, câte unul pe fiecare sens – s-a încheiat. Noul pod peste Prut, în 2026 Miercuri, ultima zi în care mai puteau să fie înregistrate contestații la nominalizarea câștigătorului, a trecut fără să fi fost înregistrată vreuna. Citește și: Magistrații vor un nou privilegiu: să se pensioneze cu pensie specială chiar dacă nu mai sunt judecători și procurori. Înalta Curte trebuie să ia o decizie "Cale liberă pentru semnarea contractului de proiectarea și execuție. A fost transmisă către antreprenor solicitarea de a pregăti documentele în vederea semnării contractului", a precizat Cătălin Urtoi miercuri seară. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Cinci noi poduri peste Prut, spre Republica Moldova Foto: Facebook Ionel Scrioșteanu
Politică

Cinci noi poduri peste Prut, spre Republica Moldova

Cinci noi poduri peste Prut, spre Republica Moldova, cu finanțare europeană, intră în linie dreaptă, a anunțat azi secretarul de stat din ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu. Citește și: VIDEO Oficialii NATO ne sfătuiesc cum să ne pregătim de războiul cu Rusia: să avem în casă radiouri și lanterne cu baterii. Germania încurajează populația să păstreze și bani cash El a arătat că a fost validată de către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) documentația de atribuire pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate pentru patru poduri rutiere noi peste Prut. La un al cincilea pod, primul la nivel de autostradă care se va construi peste Prut, „a fost ridicată suspendarea licitației”. Cinci noi poduri peste Prut, spre Republica Moldova În consecință, până la 29 februarie trebuie depuse oferte pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate pentru podurile: ??? ??? ?????? (??) - ???????? (??): Amplasamentul se va desfășura pe teritoriului județului Botoșani și al Raionului Rîșcani, la sud de actualul punct vamal, ce funcționează pe DN29E ??? ??? ??????? (??) - ????? (??): Amplasamentul va fi localizat în estul României, la nivelul județului Vaslui și în sud-vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Leova. ??? ??? ?????? (??) - ???? (??): Amplasamentul viitorului obiectiv se va desfășura pe teritoriul județului Vaslui și al Raionului Cantemir ??? ??? ?????????? (??) - ????????? (??): Amplasamentul se află localizat în estul României, la nivelul județului Iași și în vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Nisporeni Pentru cel de-al cincilea pod, până la 31 ianuarie se pot depune oferte pentru construirea sa. Primul pod la nivel de autostradă Este vorba de ??????? (??) – ??????? (??), pod care face parte din proiectul Autostrăzii A8 și care va avea și punct de trecere a frontierei. România a demarat deja demarat procedurile și pentru reabilitarea podurilor de la Albița (RO) - Leușeni (MD), unde lucrările presupun demolarea podului vechi și reconstrucție pod nou pe 4 benzi, Sculeni (RO) - Sculeni (MD) și Oancea (RO) - Cahul (MD). Într-un răspuns la această postare, Scrioștenu amintește că „tocmai am obținut finanțare europeană pentru un nou pod peste Dunare în zona județului Giurgiu - prima etapă de proiectare”.

Podul Galați - Giurgiulești, amenințat cu bombardarea (sursa: Google Maps)
Eveniment

Podul Galați - Giurgiulești, amenințat cu bombardarea

Podul Galați - Giurgiulești, amenințat cu bombardarea. Ambasadorul Federaţiei Ruse la Chişinău, Oleg Vasneţov, va fi convocat la Ministerul Afacerilor Externe şi Integrării Europene (MAEIE) pentru a i se cere explicaţii cu privire la recentele declaraţii ale unui reprezentant al Rusiei din Herson prin care a fost ameninţată Republica Moldova, informează MOLDPRES şi Noi.md. Chișinău: "Declaraţii total inacceptabile" MAEIE a subliniat că Republica Moldova condamnă cu fermitate declaraţiile reprezentantului Federaţiei Ruse din Herson, teritoriu ucrainean aflat sub ocupaţie rusă. "Astfel de declaraţii sunt total inacceptabile. Nu vom tolera un astfel de limbaj îndreptat împotriva Republicii Moldova'', a subliniat MAEIE. Ministerul de la Chişinău a precizat că îl "va convoca în regim de urgenţă pe şeful misiunii diplomatice a Rusiei la Chişinău", pentru a-i solicita "explicaţii corespunzătoare''. Guvernatorul prorus al regiunii Herson, Vladimir Saldo, a ameninţat că armata rusă va lovi podul de la Giurgiuleşti ca răspuns la atacul de azi al ucrainenilor asupra unui pod care leagă regiunea ucraineana Herson de Crimeea. Podul Galați - Giurgiulești, amenințat cu bombardarea "Coordonatele podurilor din regiunea Odesa, din Giurgiuleşti în Moldova, care a fost în componenţa Ucrainei, dar a fost predat pe Dunăre încă de pe vremea regimului (fostului preşedinte ucrainean Viktor) Iuşcenko, toate aceste coordonate sunt cunoscute şi în curând va fi un răspuns destul de serios'', a spus Saldo. Citește și: Mineriada magistraților: Ce facem cu nesimțiții din Justiție, viitori pensionari speciali, care-și bat joc de o țară întreagă? Potrivit oficialilor numiţi de Rusia în regiunea Herson şi Peninsula Crimeea, în dimineaţa zilei de joi ucrainenii au lovit cu rachete podul Ciongar care leagă părţile controlate de Rusia din regiunea Herson de Peninsula Crimeea. Cunoscut drept "poarta spre Crimeea", podul Ciongar este unul dintre cele câteva care leagă Crimeea - anexată de Rusia în 2014 - de continent. Podurile oferă o alternativă pentru conectarea istmului peninsulei, o fâşie îngustă de pământ, de continent.

Test de contrabandă: transporturi fără țigări (sursa: Poliția de Frontieră)
Justiție

Test de contrabandă: transporturi fără țigări

Test de contrabandă: transporturi fără țigări. Un prim transport peste Prut a fost organizat pe 17 decembrie 2014. Test de contrabandă: transporturi fără țigări Prudenţi, moldovenii au trecut câteva colete, dar încărcate cu paie şi fân de lucernă, nu cu ţigări. Transportul a fost lăsat să treacă, contrabandiştii fiind astfel siguri că pot avea încredere în cel pe care îl considerau colaboratorul român. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Corecţi, moldovenii au plătit 2.500 de euro drept primă pentru faptul că poliţiştii de frontieră români închiseseră ochii. Citește și: Budăi, atac dur: „Spuneam că acest PNRR va aduce lucruri rele pentru România”. Ministrul PSD anunță că refuză să respecte prevederile privind reducerea cheltuielilor de personal Transportul propriu-zis a fost organizat pe 28 decembrie, când şapte moldoveni au trecut Prutul cu două bărci pneumatice, încărcate cu 45 de colete, conţinând 66.500 de pachete de ţigări. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Pod strategic peste Prut, finanțat de UE  Foto: Facebook Maia Sandu
Politică

Pod strategic peste Prut, finanțat de UE

Pod strategic peste Prut, la Ungheni, finanțat de UE prin pachetul „Mobilitate militară”: Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane Euro pentru construirea podului peste Prut. Podul va avea patru benzi, fiind inclus în Pachetul de Mobilitate Militară ,,CEF-T-2022-MILMOB — CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila- apărare”. CEF 2 – Pachetul de mobilitate militară promovează acțiuni care contribuie la adaptarea infrastructurii de transport pentru a permite deplasarea trupelor și echipamentelor militare, se explică într-un comunicat al CNAIR. Pod strategic peste Prut, finanțat de UE Proiectul Podului peste Prut de la Ungheni are o valoare totală de 33 de milioane de euro și o durată de realizare de 43 de luni. Lungimea totală a podului, punctului transfrontalier și locurilor de parcare adiacente este de 1.000 m, din care lungimea podului este de 261,20 m. Proiectul mai include si realizarea unui tronson de autostradă cu 2×2 benzi de circulatie cu lungimea de 0,5 km care va asigura funcționalitatea independentă a podului până la finalizarea integrală a Autostrăzii Târgu Mureș – Târgu Neamț – Iași – Ungheni (A8). Maia Sandu a salutat, pe Facebook, faptul că autoritățile de la București au aprobat finanțarea construcției, folosind bani europeni: „Parteneriatul moldo-român dă roade: curând va începe construcția podului de la Ungheni (...) Acesta va consolida conectarea Republicii Moldova la rețeaua europeană de transport rutier (...) Lucrările vor porni la începutul anului 2023”. În iulie 2013, preşedintele Traian Băsescu şi omologul său moldovean, Nicolae Timofti, au discutat, la Chişinău, despre posibilitatea construirii a două noi poduri peste râul Prut, care ar trebui să fie amplasate în regiunea oraşului Ungheni şi între localităţile Fălciu şi Leca. Citește și: SONDAJ Majoritatea românilor, în disonanță cu Simion: susținere pentru exporturile de gaze către Moldova. Plus: etatismul a explodat, românii au încredere în companiile de stat „Însă tema nu este recentă. Şi în urmă cu un an cele două părţi au evocat necesitatea construirii a două noi poduri peste Prut. De altfel, despre podul de la Ungheni se discută de aproape zece ani. În perioada interbelică, peste Prut existau mai mult de 20 astfel de poduri, atât rutiere, cât şi de cale ferată, însă cea mai mare parte a acestora au fost distruse în al doilea Război Mondial”, remarca, în iulie 2013, Ziarul Financiar.

România și Moldova, trei noi poduri peste Prut Foto: Infoprut.ro/ Grifor
Politică

România și Moldova, trei noi poduri peste Prut

România și Republica Moldova vor construi trei noi poduri peste Prut, a anunțat, pe Facebook, Lilia Dabija, secretar general al ministerului Infrastructurii de la Chișinău. Alte șase poduri ar urma să fie reabilitate. Însă ea nu a precizat sursa de finanțare pentru aceste investiții. Noile proiecte ar urma să fie gata în 2026, a susținut Dabija. Mold Street scria, în aprilie 2022, că în 30 de ani doar un pod a fost reabilitat, cel care face legătura de la Giugiulești la Galați, iar reparațiile au costat doar 1,8 milioane de euro. Ele au fost achitate integral de România. România și Moldova, trei noi poduri peste Prut Podurile noi vor fi construite la Costești – Stânca; Leova – Bumbăta și Leca – Fălciu. Vor fi reabilitate podurile de la Ungheni (RO) – Ungheni (RM), Leușeni – Albița, Sculeni (RO) – Sculeni (RM), Cahul – Oancea. „În privința construcției Autostrăzii Unirii, am informat colegii din România despre demersul RM, prezentat Comisiei Europene referitor la modificarea hărții rețelelor Trans Europene de Transport TEN-T, prin includerea în Rețea a Autostrăzii A8 Târgul Mureș – Iași – Ungheni, acesta fiind și punctul de conexiune a Republicii Moldova la rețeaua de Autostrăzi a Uniunii Europene, pînă la Chișinău și în continuare până la Odessa (Ucraina)”, a mai scris, pe Facebook, demnitarul din Republica Moldova. Citește și: Rusia va fabrica drone iraniene pe propriul teritoriu, în urma unui acord cu Teheranul În perioada interbelică erau 27 de poduri peste Prut, care făceau legătura cu Basarabia. În 2014, mai erau nouă poduri: şase rutiere (Lipcani-Rădăuţi-Prut, Costeşti-Stânca, Sculeni-Sculeni, Leuşeni-Albiţa, Cahul-Oancea, Giurgiuleşti-Galaţi) şi trei feroviare (Ungheni-Iaşi, Stoianovca-Fălciu şi Giurgiuleşti-Galaţi).

Pod nou peste Prut, bani europeni (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Pod nou peste Prut, bani europeni

Pod nou peste Prut, bani europeni. Sursa de finanţare a podului care va lega Autostrada Unirii de infrastructura rutieră din stânga Prutului a fost identificată. Pod nou peste Prut, bani europeni Cererea de suport pentru execuţia podului de la Ungheni a fost depusă cu o zi înainte de închiderea apelului de proiecte menite să adapteze reţeaua rutieră europeană TEN-T la utilizarea duală civilă-apărare. În termeni tehnici, programul se numeşte „Mecanismul de conectare europeană”, iar proiectele din domeniul infrastructurii de transport au putut fi depuse în perioada 12 mai – 29 septembrie. Citește și: VIDEO Putin, show-delir de trei ore și jumătate: discurs și răspunsuri la întrebări despre decadența Occidentului mercantil care vrea să supună Rusia „Pachetul de mobilitate militară promovează acţiuni care contribuie la adaptarea infrastructurii de transport pentru a permite deplasarea trupelor şi echipamentelor militare”, preciza Cătălin Urtoi, consilier al ministrului Transporturilor, la momentul înregistrării cererii de finanţare. Continuarea, în Ziarul de Iași.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră