Nicușor Dan, pariu pe transportul în comun: 250 de tramvaie noi, 50 km de linie modernizată, extindere până la mall-ul din Băneasa
![Nicușor Dan, pariu pe transportul în comun Foto: Inquam/Octav Ganea](https://defapt.ro/resize/nzQeLD6_r7H1TSVn9PRym_p4j5H7XKRhtwG2FGcYZJ8/rs:fill:800:450:1/g:ce/aHR0cHM6Ly9kZWZhcHQucm8vc3RvcmFnZS9tdWx0aW1lZGlhLzIwMjUvMDIvSGpIN2hPQjJvOElFYWlhN2UxNEYwczg3elJva2NFOVpYN2pZaUZoTC5qcGc.webp)
Nicușor Dan, pariu pe transportul în comun: 250 de tramvaie noi, 50 km de linie modernizată, extindere până la mall-ul din Băneasa, a anunțat el la o emisiune a postului B1 TV. El a arătat și sursa de finanțare: fonduri europene, cu precădere Programului operațional regional pe București – Ilfov, care însă nu a fost lansat încă de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene.
Nicușor Dan, pariu pe transportul în comun
„Legat de tramvaie, noi avem acum în București 400 de tramvaie, din care 100 noi și 300 vechi și vrem să cumpărăm încă 250, așa încât flota să fie practic nouă toată. Pentru asta, așteptăm lansarea Programului operațional regional pe București – Ilfov. Avem documentația pregătită pentru a accesa banii europeni.
Legat de modernizarea liniei de tramvai, sunt contracte deja semnate, e o investiție cam de 500 de milioane de euro și așteptăm de asemenea lansarea programului operațional, unde avem o secțiune de transport public. Probabil vom semna contractul de finanțare undeva în august – septembrie și cam în doi ani toate liniile de tramvai pe care le cunoașteți în București vor fi reabilitate, adică vom face încă 50 de kilometri”, a spus primarul general al Capitalei.
El a arătat și cum dorește extinderea rețelei de tramvaie.
„Pentru Ilfov avem două studii de fezabilitate acum, care să prelungească, pe de o parte, tramvaiul care ajunge acum lângă Aeroportul Băneasa, să-l aducă până în centrul comercial, și pe București – Târgoviște să mergem cu tramvaiul până la centrul comercial și așa să folosim parcările din centrele comerciale ca un fel de park & ride. Până va fi făcută linia de tramvai va dura doi ani și jumătate – trei.
Legat de Ilfov, există și acel proiect de radiale, care să prelungească principalele bulevarde, de exemplu bulevardul Timișoara, și care să meargă până la autostrada de centură. Ele vor avea un transport public pe mijloc, probabil tramvai, dar până facem transportul public pe ele e o chestiune de 6 – 7 ani”, a explicat Nicușor Dan.