vineri 21 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: tramvaie

13 articole
Eveniment

Nicușor Dan, pariu pe transportul în comun

Nicușor Dan, pariu pe transportul în comun: 250 de tramvaie noi, 50 km de linie modernizată, extindere până la mall-ul din Băneasa, a anunțat el la o emisiune a postului B1 TV. El a arătat și sursa de finanțare: fonduri europene, cu precădere Programului operațional regional pe București – Ilfov, care însă nu a fost lansat încă de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene. Citește și: VIDEO Amenințări cumplite de la fanaticii lui Călin Georgescu: „Băi, Bolojane, vă iau familia și o dau, uite așa, cu capul de bordură!” Nicușor Dan, pariu pe transportul în comun „Legat de tramvaie, noi avem acum în București 400 de tramvaie, din care 100 noi și 300 vechi și vrem să cumpărăm încă 250, așa încât flota să fie practic nouă toată. Pentru asta, așteptăm lansarea Programului operațional regional pe București – Ilfov. Avem documentația pregătită pentru a accesa banii europeni. Legat de modernizarea liniei de tramvai, sunt contracte deja semnate, e o investiție cam de 500 de milioane de euro și așteptăm de asemenea lansarea programului operațional, unde avem o secțiune de transport public. Probabil vom semna contractul de finanțare undeva în august – septembrie și cam în doi ani toate liniile de tramvai pe care le cunoașteți în București vor fi reabilitate, adică vom face încă 50 de kilometri”, a spus primarul general al Capitalei. El a arătat și cum dorește extinderea rețelei de tramvaie. „Pentru Ilfov avem două studii de fezabilitate acum, care să prelungească, pe de o parte, tramvaiul care ajunge acum lângă Aeroportul Băneasa, să-l aducă până în centrul comercial, și pe București – Târgoviște să mergem cu tramvaiul până la centrul comercial și așa să folosim parcările din centrele comerciale ca un fel de park & ride. Până va fi făcută linia de tramvai va dura doi ani și jumătate – trei. Legat de Ilfov, există și acel proiect de radiale, care să prelungească principalele bulevarde, de exemplu bulevardul Timișoara, și care să meargă până la autostrada de centură. Ele vor avea un transport public pe mijloc, probabil tramvai, dar până facem transportul public pe ele e o chestiune de 6 – 7 ani”, a explicat Nicușor Dan.

Nicușor Dan, pariu pe transportul în comun Foto: Inquam/Octav Ganea
Tramvaie turcești prin PNRR în România (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Tramvaie turcești prin PNRR în România

Tramvaie turcești prin PNRR în România. Primul tramvai modern achiziționat cu fonduri PNRR va ajunge la Iași în primăvara anului 2025, parte a unui lot de 18 vehicule produse de compania turcă Bozankaya. Tramvaie turcești prin PNRR în România Conform contractului semnat la începutul anului 2024, cu o valoare de peste 140 milioane de lei, toate tramvaiele vor fi livrate până în vara anului 2026, respectând termenele impuse de PNRR. Citește și: Guvernul scoate din rezerva bugetară 80.000 de lei pentru ochelarii angajaților de la Înalta Curte. Plus încă 900 milioane de lei pentru salarii câștigate în instanță Anterior, Bozankaya a furnizat Iașului alte 16 tramvaie, mai lungi (30 de metri), printr-un contract finanțat cu fonduri europene nerambursabile. Această nouă achiziție va contribui la modernizarea transportului public din municipiu, asigurând vehicule eficiente și prietenoase cu mediul. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Moștenirea Gabrielei Firea lovește peste ani în bucureșteni Foto: Inquam/Octav Ganea
Politică

Moștenirea Gabrielei Firea lovește peste ani în bucureșteni

Moștenirea Gabrielei Firea lovește peste ani în bucureșteni: Societatea de Transport București (STB) ar putea falimenta, urmare a unui acord dubios din 2020, arată Club Feroviar. În esență, este vorba de angajamentul STB de a cumpăra 40 de tramvaie de la Electroputere VFU asociată cu Reloc SA (ambele din Grupul Grampet al lui Gruia Stoica). Moștenirea Gabrielei Firea lovește peste ani în bucureșteni Printr-o decizie judecătorească adoptată la 5 decembrie, STB este obligată să achiziționeze aceste tramvaie și să plătească daune zilnice de 307.000 de euro. Dar societatea nu are bani în cont nici să cumpere aceste tramvaie, nici să achite daunele uriașe. Citește și: Un an de la ultima cerere de plată depusă de România în cadrul PNRR, care n-a fost aprobată nici azi. Celelalte cereri de plată depuse în decembrie 2023, aprobate „Trebuie menționat faptul că tramvaiele pe care STB este obligată să le cumpere sunt produse în Rusia, lucru recunoscut chiar de conducerea societății din Pașcani (vezi facsimil). Mai mult, prețul unui tramvai care ar urma să fie cumpărat de STB este de până la trei ori mai mare decât cel al tramvaielor livrate în Rusia de aceeași firmă”, explică Club Feroviar. Licitația a fost lansată de STB în septembrie 2019, dar între timp Firea falimentase deja bugetul Capitalei. Câștigătorul ei a fost anunțat în iulie 2020, când director al STB era Hazem Kansou, acum numit de PSD în fruntea companiei de stat Radiocom. În 2022, primarul Nicușor Dan a sesizat DNA cu privire la licitația făcută de STB pentru achiziția celor 40 de tramvaie de la firma Electroputere VFU Pașcani. Tramvaie scumpe, prea scurte, din Rusia Ce semne de întrebare ridica Nicușor Dan, într-o postare pe Facebook: De ce conducerea STB reprezentată de la acea dată a continuat demersurile pentru finalizarea procedurii de achiziție, deși la momentul aprobării raportului de procedură nu avea alocate fondurile necesare în conformitate cu prevederile legale? De ce STB a decis încă din anul 2019 să achiziționeze tramvaie de 18 metri în contextul în care fluxul de călători ar justifica o nevoie de tramvaie mai lungi? Opțiunea STB a fost pentru VFU Pașcani care aducea componente din Rusia și vindea apoi la prețuri majorate. În aprilie 2024, Nicușor Dan arăta că „nu există normă legală în acest moment pentru a cenzura un operator economic care vine cu produse din Rusia, din păcate…nu e pe lista de sancțiuni”. „La sfârșitul anului 2020, eu am spus că această achiziție nu e ste utilă și prețul pentru unul de 18 metri e mult prea mare, e aproape cât unul de 36 de metri”, a mai spus el.

Contract pentru reabilitarea liniilor de tramvai Foto: Facebook
Eveniment

Contract pentru reabilitarea liniilor de tramvai

Primăria București a atribuit încă un contract pentru reabilitarea liniilor de tramvai de 293 de milioane lei fără TVA. Pe tronsonul cu o lungime de 6,7 kilometri cale dublă circulă tramvaiele liniilor 24 şi 45, pe străzile Sfântul Constantin, Ionel Perlea, Grigore Cobălcescu şi traseul de pe bulevardul Ion Mihalache, Calea Griviţei, bulevardele Bucureştii Noi, Gloriei, terminal strada Piatra Morii. Citește și: Motivul stupefiant pentru care o judecătoare a amânat 44 de dosare într-o singură zi: „Standardul transparenţei instituit de Declaraţia Universală a Drepturilor Omului” Contract pentru reabilitarea liniilor de tramvai Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a scris, vineri, pe Facebook, că acest tronson face parte din proiectul amplu de reabilitare a aproximativ 50 de kilometri de infrastructură de tramvai din Bucureşti, dintre care 4,25 de kilometri aferenţi liniei 5 sunt deja în lucru. El a punctat că, din acest proiect, Municipalitatea se apropie de final cu proiectarea şi va demara execuţia lucrărilor pentru 17,3 kilometri, iar pentru restul va atribui contractele de execuţie în cel mai scurt timp. Nicuşor Dan a precizat că ofertantul câştigător este Asocierea Tancrad (lider) - Construcţii Erbaşu (asociat), iar valoarea ofertată se ridică la 292.831.934,98 de lei fără TVA. Potrivit edilului general al Capitalei, durata de execuţie este de 18 luni, din care maxim şase luni pentru proiectare şi maxim 12 luni pentru execuţie şi asistenţă tehnică de la data emiterii ordinului administrativ de începere.

Firea își asumă toate proiectele lui Nicușor Dan Foto: Facebook
Politică

Firea își asumă toate proiectele lui Nicușor Dan

Gabriela Firea, fost primar PSD al Capitalei între 2016 și 2020, își asumă, într-o postare pe Facebook, toate proiectele lui Nicușor Dan: autobuze, tramvaie și troleibuze noi, modernizarea rețelei de termoficare și stația de epurare Glina 2. Postarea este însoțită de 39 de fotografii, Firea apărând în majoritatea imaginilor. Citește și: VIDEO Șoc la Antena 3: un telespectator i-a spus, în direct, lui Gâdea că vinovate de dezastrul din România sunt televiziunile care primesc bani de la partide Ea a organizat și o amplă dezbatere cu activul PSD pentru a arăta că toate realizările din perioada 2021 și 2024 sunt meritul ei. „Chiar nu sunt bucureștenii atât de naivi să creadă că a muncit USR și PNL la contractul pentru termoficare pe care actualul primar general l-a semnat în prima lună de mandat”, a scris Firea, pe Facebook. Personajele în fața cărora Firea și-a prezentat realizările Foto: Facebook Firea își asumă toate proiectele lui Nicușor Dan Ce proiecte din mandatul lui Nicușor Dan își asumă fostul primar PSD: „1 miliard de euro fonduri europene au fost atrase de echipa social-democrată în București. Lucrul acesta trebuie să-l știe toți bucureștenii, cei care au uitat sau cei care au pierdut informația. 370 de milioane de euro pentru noi autobuze, tramvaie și troleibuze. 280 de milioane de euro pentru reparații la țevile vechi de termoficare. 390 de milioane de euro pentru Glina 2, cel mai mare proiect de mediu din Europa de Est. 70 de milioane de euro pentru noi rețele de apă și canalizare. Oricât s-ar chinui dreapta USR-PNL să demonstreze că nu este așa și oricât s-ar lăuda cu munca noastră, lucrurile sunt certe și verificabile. Chiar nu sunt bucureștenii atât de naivi să creadă că a muncit USR și PNL la contractul pentru termoficare pe care actualul primar general l-a semnat în prima lună de mandat. Acolo s-a muncit trei ani pentru finanțare”, a scris Firea, pe Facebook.

Atac halucinant al lui Firea împotriva lui Nicușor Dan Foto: Facebook
Politică

Atac halucinant al lui Firea împotriva lui Nicușor Dan

Atac halucinant al lui Firea împotriva lui Nicușor Dan: ea a semnat un contract, dar a fost ascuns și l-a mai semnat o dată actualul primar general. Este vorba de contractul de achiziționare a noilor tramvaie din București. „Inclusiv contractul l-am semnat înainte de alegeri, dar printr-o șmecherie și-a pus semnătura pe el actualul primar general, doar ca să-l treacă la realizările sale, fără prea mult efort depus. Au ținut contractul semnat de mine la sertar, au schimbat două virgule și l-au scos abia după instalarea noului primar”, a scris senatoarea PSD pe Facebook, referindu-se la achiziția noilor tramvaie STB. Postarea ei a fost mediatizată pe site-ul Metropola TV, postul de televiziune deținut de primăria Voluntari, unde primar este soțul ei. Citește și: Cum și-au bătut joc liderii sindicali de stațiunile înhățate de la stat: ultimul hotel din stațiunea Voineasa se va închide Fostul primar PSD al Capitalei a fost celebru și prin teoria potrivt căreia „o mână criminală” i-a introdus o sârmă în colon. Atac halucinant al lui Firea împotriva lui Nicușor Dan Acum, Firea contestă dreptul lui Nicușor Dan de a se lăuda cu această modernizare a transportului public. „Tramvaiele noi care circulă prin București nu sunt o reușită a actualei administrații, ci a echipei care a condus Capitala între 2016 și 2020. Dacă noi nu am fi înțeles nevoia de modernizare a parcului auto, să schimbăm tramvaiele vechi de 30-40 de ani, acum nu ar fi circulat în București tramvaiele noi! Oricât și-ar lipi actualul primar general imaginea de noile tramvaie, acestea au fost cumpărate la inițiativa mea, cu votul majorității PSD din Consiliul General anterior. Finanțarea europeană pentru aceste tramvaie a fost obținută în anul 2019. Procedura de achiziție a fost demarată și încheiată în mandatul meu de primar general. Inclusiv contractul l-am semnat înainte de alegeri, dar printr-o șmecherie și-a pus semnătura pe el actualul primar general, doar ca să-l treacă la realizările sale, fără prea mult efort depus. Au ținut contractul semnat de mine la sertar, au schimbat două virgule și l-au scos abia după instalarea noului primar. Ce au avut grijă, actualul primar general și susținătorii săi, a fost să întrețină un scandal fals și ideea că în mandatul meu nu s-a vrut cumpărarea de tramvaie românești. Realitatea este alta și e demonstrată de fapte!”. În octombrie 2022, ea susținea că achiziția făcută de Primăria Capitalei pentru noile tramvaie produse de Astra Arad este neconformă cu licitația de oferte lansată de instituție. Ea afirma că este vorba de „fapte extrem de grave, cu iz penal” și îl acuza pe Nicușor Dan că „face presiuni enorme asupra comisiei de recepție” pentru a accepta garniturile livrate.

Oradea se laudă că nu au fost ambuteiaje Foto: Facebook
Eveniment

Oradea se laudă că nu au fost ambuteiaje

Oradea se laudă că, în zi de început de an școlar, nu au fost ambuteiaje în oraș, scrie presa locală. În luna mai 2023, în oraș era 60 de șantiere „mari” de refacere a străzilor, construire a unor pasaje de trecere sau modernizare a infrastructurii de transport a energiei termice. Citește și: Salarii imense pentru medicii de la Brașov care se plâng că nu sunt plătiți suficient pentru gărzi și își dau demisiile în bloc Oradea se laudă că nu au fost ambuteiaje „Prima zi a anului şcolar a început fără ambuteiaje şi claxoane în centrul Oradiei. În Piaţa Emanuil Gojdu, unde circulaţia tramvaielor a pornit după o pauză de un an, s-a circulat în condiţii de şantier, dar fără blocaje”, scrie Bihoreanul. Publicația laudă viteza cu care a fost refăcută linia de tramvai din centrul orașului. „Viteza de reacţie a constructorilor care au refăcut linia de tramvai în weekend a surprins inclusiv muncitorii de la pasaje. «Când naiba au reuşit să pună linia la loc? Vineri pe aici era drum bătătorit...», s-a mirat un muncitor înainte de a intra în şantier la capătul Parcului 1 Decembrie. De altfel, pentru a face posibilă reluarea circulației tramvaielor angajații OTL au lucrat non-stop întreg weekendul. Citește și: Fabrica de avioane Craiova, condusă de un fost muncitor de la linia de montaj, cu facultate după 40 de ani. Circa 300 de angajați nu au reușit să modernizeze nici un avion IAR Duminică noaptea, spre exemplu, echipele de intervenție montau încă firul de contact și făceau ultimele verificări pe calea de rulare”, scrie Bihoreanul.

Spălarea autobuzelor și tramvaielor, profit garantat (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Spălarea autobuzelor și tramvaielor, profit garantat

Spălarea autobuzelor și tramvaielor, profit garantat. CFI Solution este singurul ofertant la licitaţia organizată de operatorul de transport public (CTP) pentru spălarea autobuzelor şi tramvaielor. Spălarea autobuzelor și tramvaielor, profit garantat Valoarea contractului se ridică la 5,2 milioane lei (fără TVA), iar atribuirea nu va fi marcată de surprize. Citește și: Ciolacu s-a separat de soția sa, femeia cu care a făcut celebru un chioșc din Piața Centrală din Buzău: i-a cedat părțile sociale în martie a.c. CFI Solution pare o firmă care a fost înfiinţată special pentru curăţenia şi igienizarea vehiculelor CTP: operatorul de transport contribuie masiv la cifra de afaceri a societăţii încă de la înfiinţarea companiei private, în 2013. De zece ani, fără nicio excepţie, contractele curg pe bandă rulantă, iar profitul firmei nu este de neglijat: 1,8 milioane lei pentru perioada 2013 – 2022. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Tramvaie noi prin PNRR, la Iași (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Tramvaie noi prin PNRR, la Iași

Tramvaie noi prin PNRR, la Iași. Fondurile europene aduc la Iaşi încă 18 tramvaie noi. Tramvaie noi prin PNRR, la Iași Primăria Iaşi a lansat prima licitaţie majoră cu finanţare prin intermediul PNRR: achiziţia celor 18 vehicule costă aproape 200 milioane lei. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Furnizorii interesaţi trebuie să depună oferte până pe 30 iunie. O dată ce va fi semnat un contract, tramvaiele trebuie livrate în 30 luni, dar nu mai târziu de finalul anului 2026. Citește și: Criză profundă în educație în toată Europa, zeci de mii de posturi sunt neocupate în fiecare țară a UE. Principalele motive: salariile mici, lipsa de respect, agresivitatea elevilor și părinților Faţă de cele 32 de tramvaie achiziţionate în ultimii ani, noile vehicule vor avea o lungime mai mică (22 m faţă de 30 m). Continuarea, în Ziarul de Iași.

Reșițenii s-au descălțat când s-au suit în noile tramvaie Foto: InfoCS.ro/ captură video
Eveniment

Reșițenii s-au descălțat când s-au suit în noile tramvaie

Reșițenii s-au descălțat când s-au suit în noile tramvaie cumpărate de municipalitate, arată imaginile difuzate de infocs.ro. Potrivit unei filmări, primii vizitatori au discutat dacă trebuie să se descalțe, dar, de teamă că vor murdări linoleumul, înainte ca presa să fotografieze, până urmă și-au lăsat încălțările pe un piedestal de lemn de la intrare. Reșițenii s-au descălțat când s-au suit în noile tramvaie Firma turcă Durmazlar a livrat zilele trecute la Reșița primul tramvai din lotul de 12, prevăzut într-un contract semnat în 2020. Valoarea unui tramvai este de circa două milioane de euro. Administrația locală spune că noile tramvaie sunt supuse testelor la firma producătoare, iar de omologarea lor pentru Europa se ocupă o firmă din Polonia. Tramvaiele au o capacitate de 137 de persoane și sunt dotate la standarde europene. Viitorii vatmani au început deja pregătirea la Timișoara. Valoarea contractului pentru cele 13 tramvaie este estimată la circa 25 de milioane de euro. Foto: InfoCS.ro Puteți vedea momentul în care vizitatorii se descalță la minutul 0.35 din înregistrarea video de pe youtube: Prima garnitura de tramvai a sosit la Resita Inca 12 sunt pe drum Înregistrări video difuzate de infocs.ro, vizionate de Club Feroviar, arată tramvaiul pe o linie de depou și mai multe persoane care se descalță la urcare lăsându-și încălțămintea pe un suport amplasat la urcare. Unul dintre cei prezenți pare a zice că nu e necesară descălțarea, însă unul dintre musafiri își dă pantofii jos. Citește și: Țuțu, reținut de DNA împreună cu Pițurcă, s-a ocupat opt ani în SRI de coordonarea împotriva atacurilor cibernetice la adresa securității naționale, dar habar nu are să deschidă computerul

Primele tramvaie Astra Imperio au început să circule în București  Foto: Inquam/ Octav Ganea
Politică

Primele tramvaie Astra Imperio început circule București

Primele 15 tramvaie Astra Imperio au început, de sâmbătă, să circule în București pe linia 41. Ele sunt echipate cu prize USB pentru alimentarea dispozitivelor mobile şi vin cu sisteme de informare audio-video vizibile din orice loc al salonului, inclusiv Wi-Fi gratuit. Primele tramvaie Astra Imperio au început să circule în București Vehiculele vin la pachet cu controlori dedicați care vor fi prezenți în mijloacele de transport în comun de la ieșirea în circulație și până la retragerea în depou, a anunțat directorul STB, Adrian Criț. “Pentru o perioadă nedeterminată, vom avea în fiecare tramvai câte un angajat care se va ocupa de partea de control cât și de monitorizarea a tot ceea ce se întâmplă pe parcurs. Chiar dacă tramvaiele sunt monitorizate video, aceasta este o măsura suplimentara, pentru că, din păcate, cu mijlocele de transport în comun circulă și persoanele certate cu legea. Ne dorim ca cetățenii care utilizează mijlocele de transport în comun să fie cei fideli care își achită titlurile de călătorie”, continua directorul STB. Primarul general al Capitalei care a efectuat o scurtă călătorie cu unul dintre aceste tramvaie a declarat, ulterior, că „este un moment de bucurie pentru Bucureşti” şi a precizat că sunt în ultima fază de achiziţie 100 de autobuze electrice din bani europenei şi 100 de troleibuze care vor fi cumpărate cu bani din Fondul de mediu. „Este un moment de bucurie pentru Bucureşti - primele 15 din cele 100 de tramvaie pe care le avem contractate cu Astra Arad. În afară de cele 100 de tramvaie, mai avem în ultima fază a achiziţiei 100 de autobuze electrice, bani europeni, ca tramvaiele, 100 de troleibuze, bani din Fondul de mediu. De asemenea, o să lansăm curând achiziţia pentru 22 de troleibuze, pentru care ne-a fost acceptată finanţare prin PNRR şi, de asemenea, am mai depus şi solicitări, dar suntem în competiţie cu alte localităţi, pentru alte 44 de alte tramvaie şi solicitare de finanţare pentru 150 de alte autobuze”, a afirmat Nicuşor Dan, sâmbătă. Citește și: De ce s-a răzgândit Austria în privința Croației în Schengen: a primit acces la un terminal de gaze lichefiate și a fost amenințată că nu va primi contracte de infrastructură (IntelliNews)

Nicușor Dan sesizează DNA în legătură cu achizițiile de tramvaie Foto: Inquam/ George Calin
Eveniment

Nicușor Dan sesizează DNA achizițiile de tramvaie

Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat pe Facebook că sesizează DNA în legătură cu achizițiile de tramvaie din mandatul lui Firea. El a spus că Societatea de Transport București (STB) a optat pentru o societate, VFU Pașcani, care, de fapt, aducea componente din Rusia și apoi le revindea la prețuri majorate. Electroputere VFU Paşcani face parte din Grupul Grampet – Grup Feroviar Român (GFR), care este controlat de omul de afaceri Gruia Stoica. În aprilie 2020, Gruia Stoica a fost condamnat în primă instanță la 4 ani de închisoare pentru evaziune fiscală și spălare de bani, în dosarul privatizării companiei Transbordare Vagoane Marfă din Iași. De asemenea, el a fost condamnat definitiv pentru corupție într-un alt dosar. Nicușor Dan sesizează DNA în legătură cu achizițiile de tramvaie Azi, Nicușor Dan, a cerut DNA să verifice această achiziție. „Am transmis DNA o sesizare cu privire la aspecte nelegale identificate de Corpul de Control al Primarului General în verificarea efectuată la STB. Obiectul sesizării este achiziția de tramvaie noi din gama de 18 metri printr-o procedură demarată de STB în anul 2019 și încheiată în anul 2020 cu declararea firmei Electroputere VFU Pașcani drept câștigătoare a licitației. Întrebările la care sunt sigur că bucureștenii ar dori să afle răspunsul sunt: De ce conducerea STB reprezentată de la acea dată a continuat demersurile pentru finalizarea procedurii de achiziție, deși la momentul aprobării raportului de procedură nu avea alocate fondurile necesare în conformitate cu prevederile legale? De ce STB a decis încă din anul 2019 să achiziționeze tramvaie de 18 metri în contextul în care fluxul de călători ar justifica o nevoie de tramvaie mai lungi? Opțiunea STB a fost pentru VFU Pașcani care aducea componente din Rusia și vindea apoi la prețuri majorate. Situația de fapt este agravată și de faptul că VFU Pașcani a introdus în instanță o cerere de penalități în valoare de 1% pe zi din valoarea contractului până la încheierea contractului cu STB”, a scris primarul Bucureștiului. În 2020, STB era condus de Hazem Kansou, un apropiat al Gabrielei Firea.

Circulă un sfert dintre vehiculele STB (sursă: Facebook/STB)
Eveniment

Circulă un sfert dintre vehiculele STB

Circulă un sfert dintre vehiculele STB, în a cincea zi de grevă a sindicaliștilor. Un număr de 190 de vehicule erau pe traseu luni, la ora 13:00, dintr-un total programat de 762, cele mai multe fiind tramvaie şi troleibuze, potrivit datelor furnizate AGERPRES de directorul general al Societăţii de Transport Bucureşti, Adrian Criţ. Astfel, pe traseele din Capitală circulau la ora 13:00 un număr de 78 de tramvaie, dintr-un total programat de 171, respectiv 66 de troleibuze din 100 de vehicule programate, în timp ce numărul autobuzelor era de 46, dintr-un total de 491 de autobuze programate pentru luni. Circulă un sfert dintre vehiculele STB Din toate depourile şi autobazele Capitalei au ieşit luni vehicule pe traseu, însă autobuzele continuă să fie cele mai puţin prezente în trafic. Directorul general al STB a anunţat luni, într-o conferinţă de presă, că situaţia financiară a societăţii este grav afectată în urma celor cinci zile de grevă, în condiţiile în care zi de zi s-au pierdut 4,8 milioane de lei prin neefectuarea prestaţiilor. El le-a mulţumit vatmanilor şi şoferilor de troleibuze care au ieşit pe traseu şi care au înţeles gravitatea situaţiei în care se află bucureştenii şi a transmis un mesaj pentru angajaţii care încă protestează şi care nu sunt prezenţi la locul de muncă: "Vă rog reluaţi activitatea. Vă rog respectaţi legea. Vă rog respectaţi locuitorii Bucureştiului".

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră