duminică 23 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro
Eveniment 19 august 2023

Metroul care s-a înfipt într-un perete al Depoului Berceni acum patru ani, încă neatins. Abia de azi încep lucrările de degajare

Metroul care s-a înfipt într-un perete, neatins Foto: Pro TV
Metroul care s-a înfipt într-un perete, neatins Foto: Pro TV

Metroul care s-a înfipt într-un perete al Depoului Berceni acum patru ani este încă neatins, după ce licitațiile pentru ridicarea, degajarea şi repunerea în funcţiune a trenului CAF rămas înfipt în perete la Depoul Berceni s-au lungit ani întregi.

Citește și: DOCUMENT Bătăușii de la Costinești, tratați după „Ghidul de intervenție profesională” al Jandarmeriei. Unii aplaudă snopirea turiștilor agresivi, alții îl critică pe jandarmul full contact

Abia de azi încep lucrările de degajare, potrivit Știri pe surse.

Metroul care s-a înfipt într-un perete, neatins

În 26 ianuarie 2019, o garnitură produsă de spaniolii de la CAF a rămas la peste doi metri înălțime, după ce s-a înfipt într-un parapet, motiv pentru care a primit ”porecla” de ”metroul zburător”. Mecanicul a avut nevoie de aproape o lună de spitalizare.

Foto: Pro TV
Foto: Stiri pe surse

Potrivit raportului de Investigație finalizat de AGIFER, de vină a fost trenul produs de Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles din Spania.

Autorii Raportului subliniază faptul că, în acest caz, cauza primară o constituie absența din Manualul Mecanicului a unor reglementări adecvate, referitoare la modul în care se face operarea în regimul de remorcare cu o garnitură cuplată de tip BM3-CAF cu locomotivă de manevră. Manualul cu pricina trebuia furnizat, evident, de producătorul materialului rulant, în speță CAF.

„Ar trebui să-l transformăm în muzeu, dar și așa nu este sigur, că nu știi când o să cadă singur de acolo. Gândiți-vă că au trecut circa trei ani și nu știu de ce nu s-au făcut demersurile necesare (pentru a fi scos din depou – n.r.)”, spunea în 2022 șeful sindicatelor de la metrou, Ion Rădoi.

Metrorex a lansat pe 23 ianuarie 2020 licitaţia pentru ridicarea, degajarea şi repunerea în funcţiune a trenului CAF rămas înfipt în perete la Depoul Berceni. Durata maximă a contractului este de 90 de zile iar valoarea estimată este de 500.000 de lei, mai arată știri pe surse.

Google News
Urmărește-ne pe Google News

DeFapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice, dar poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent.

PayPal
Transfer bancar
RO48BRDE445SV97760644450
Patreon
Donează

Alte articole din categoria Eveniment

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!
DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră