Metroul care s-a înfipt într-un perete al Depoului Berceni acum patru ani, încă neatins. Abia de azi încep lucrările de degajare



Metroul care s-a înfipt într-un perete al Depoului Berceni acum patru ani este încă neatins, după ce licitațiile pentru ridicarea, degajarea şi repunerea în funcţiune a trenului CAF rămas înfipt în perete la Depoul Berceni s-au lungit ani întregi.
Abia de azi încep lucrările de degajare, potrivit Știri pe surse.
Metroul care s-a înfipt într-un perete, neatins
În 26 ianuarie 2019, o garnitură produsă de spaniolii de la CAF a rămas la peste doi metri înălțime, după ce s-a înfipt într-un parapet, motiv pentru care a primit ”porecla” de ”metroul zburător”. Mecanicul a avut nevoie de aproape o lună de spitalizare.


Potrivit raportului de Investigație finalizat de AGIFER, de vină a fost trenul produs de Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles din Spania.
Autorii Raportului subliniază faptul că, în acest caz, cauza primară o constituie absența din Manualul Mecanicului a unor reglementări adecvate, referitoare la modul în care se face operarea în regimul de remorcare cu o garnitură cuplată de tip BM3-CAF cu locomotivă de manevră. Manualul cu pricina trebuia furnizat, evident, de producătorul materialului rulant, în speță CAF.
„Ar trebui să-l transformăm în muzeu, dar și așa nu este sigur, că nu știi când o să cadă singur de acolo. Gândiți-vă că au trecut circa trei ani și nu știu de ce nu s-au făcut demersurile necesare (pentru a fi scos din depou – n.r.)”, spunea în 2022 șeful sindicatelor de la metrou, Ion Rădoi.
Metrorex a lansat pe 23 ianuarie 2020 licitaţia pentru ridicarea, degajarea şi repunerea în funcţiune a trenului CAF rămas înfipt în perete la Depoul Berceni. Durata maximă a contractului este de 90 de zile iar valoarea estimată este de 500.000 de lei, mai arată știri pe surse.