sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro
Eveniment 24 octombrie 2024

Grindeanu a lăsat Maramureșul istoric fără transport de călători pe calea ferată: CFR Călători nu va mai opera legendara linie Salva-Vișeu

Maramureșul istoric, fără transport de călători pe calea ferată Foto: Facebook Vasile Belteag
Maramureșul istoric, fără transport de călători pe calea ferată Foto: Facebook Vasile Belteag

Sorin Grindeanu, ministrul PSD al Transporturilor, a lăsat Maramureșul istoric fără transport de călători pe calea ferată: CFR Călători nu va mai opera legendara linie Salva-Vișeu, care face legătura între București și Sighetu Marmației.

Citește și: Un antrenor de karate care ar fi fost premiat de agenția Elisabetei Lipă cu 130.000 de euro n-ar fi primit, de fapt, nici un ban – jurnalist

Motivul este starea accentuată de degradare a liniei de cale ferată, care nu mai poate fi operată în condiții de siguranță. Presa locală scrie că data exactă a închiderii liniei va fi 14 decembrie 2024, după alegeri.

Petiție pentru menținerea circulației

Pe site-ul Declic există o petiție pentru menținerea circulației pe aceatsă linie.

„Trenurile de călători, în număr de 6 perechi pe zi între Sighet și Vișeu, respectiv 3 perechi/zi mai departe spre Salva, asigură conectivitate locală în Maramureș, precum și legături directe cu Cluj-Napoca, Brașov, București.

Solicităm găsirea soluțiilor de remediere a infrastructurii și/sau identificarea de material de tracțiune corespunzător continuării operării trenurilor de călători pe linia Salva-Vișeu și mai departe la Sighetu Marmației”, se arată în petiție.

Maramureșul istoric, fără transport de călători pe calea ferată

Potrivit Club Feroviar, CFR Călători va opri cursele pe linia Salva – Vișeu de Jos – Sighetu Marmației începând cu intrarea în vigoare a noului mers al trenurilor 2024-2025. CFR, administratorul infrastructurii a arătat că linia este într-o stare „accentuată” de degradare.

„În acest context, CFR Călători se află în imposibilitatea de a asigura circulația trenurilor de călători în condiţiile şi constanţa unui mers de tren, alt tip de material rulant motor cu tracțiune diesel aflat în parcul de exploatare al CFR Călători nefiind pretabil pentru operarea trenurilor pe acest traseu cu caracteristici dificile de relief și de infrastructură feroviară.

Secţia de circulație Salva – Vişeu de Jos – Sighetu Marmaţiei se întinde pe 140 km. Aceasta prezintă o complexitate deosebită (traseu montan cu poduri și podețe feroviare, viaducte și tuneluri) cu o pantă caracteristică maximă de 20,5 mm/m între staţiile Dealu Ştefăniţei – Fiad Hm pe o distanţă de 12,5 Km (pantă în creștere continuă în altitudine). Secția este operată în prezent doar de CFR Călători, cu garnituri de trenuri ce au în compunere locomotivă diesel electrică de 2100 CP şi 3-4 vagoane.

Din cauza dificultății și complexității traseului, doar locomotivele diesel electrice de 2100 CP dispun de carateristicile tehnice necesare pentru operarea în condiții optime de circulație și de regularitate pe această secție”, a explicat CFR Călători pentru Club Feroviar.

Google News
Urmărește-ne pe Google News

DeFapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice, dar poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent.

PayPal
Transfer bancar
RO48BRDE445SV97760644450
Patreon
Donează

Alte articole din categoria Eveniment

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!
DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră