sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: cfr călători

8 articole
Eveniment

Lovitură pentru bucureșteni de la CFR-ul lui Grindeanu

Lovitură pentru bucureșteni de la CFR-ul lui Grindeanu: denunță, unilateral, acordul pentru bilete comune cu Metrorex și STB. Club Feroviar a prezentat o adresă a CFR Călători, semnată de Traian Preoteasa - cel care recent și-a cumpărat al doilea apartament în Dubai - către Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public (TPBI) în care anunță că abandonează sistemul de bilete comune. Se mai pot cumpăra bilete comune de la Transferoviar Călători, un operator privat, pe ruta Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă. Lovitură pentru bucureșteni de la CFR-ul lui Grindeanu Această lovitură vine după ce, de la 1 ianuarie, Metrorex - o altă companie controlată de Sorin Grindeanu - a scumpit biletele cu circa 41%. Acest sistem de bilet unic era folosit, printre altele, de turiștii de pe Otopeni. Acest tip de bilet unic a apărut în 2022. „De azi a devenit operațională integrarea tarifară a trenului de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni cu transportul public de suprafață și de subteran din București. Cu această ocazie, am făcut o călătorie cu trenul de probă pe 4 rute feroviare din jurul Capitalei, care vor face parte din infrastructura viitorului tren metropolitan”, scria primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, la 18 februarie. Citește și: Legendarul manager „Titi” Preoteasa, care din 2001 îngroapă companiile CFR, și-a luat, într-un an, două apartamente în Dubai Șeful CFR Călători este Traian Preoteasa care a condus această companie, cu întreruperi, din 2001, fiind clientul politic al PSD. Acesta și-a luat, într-un an, două apartamente în Dubai, unul de 78 mp și un altul cu o suprafață aproape dublă, 140 mp. Veniturile oficiale ale lui Preoteasa nu par să acopere ratele la acest ultim apartament, rate care variază între 25.000 și 100.000 de euro,

Lovitură pentru bucureșteni de la CFR-ul lui Grindeanu Foto: Inquam/Octav Ganea
Maramureșul istoric, fără transport de călători pe calea ferată Foto: Facebook Vasile Belteag
Eveniment

Maramureșul istoric, fără transport de călători pe calea ferată

Sorin Grindeanu, ministrul PSD al Transporturilor, a lăsat Maramureșul istoric fără transport de călători pe calea ferată: CFR Călători nu va mai opera legendara linie Salva-Vișeu, care face legătura între București și Sighetu Marmației. Citește și: Un antrenor de karate care ar fi fost premiat de agenția Elisabetei Lipă cu 130.000 de euro n-ar fi primit, de fapt, nici un ban – jurnalist Motivul este starea accentuată de degradare a liniei de cale ferată, care nu mai poate fi operată în condiții de siguranță. Presa locală scrie că data exactă a închiderii liniei va fi 14 decembrie 2024, după alegeri. Petiție pentru menținerea circulației Pe site-ul Declic există o petiție pentru menținerea circulației pe aceatsă linie. „Trenurile de călători, în număr de 6 perechi pe zi între Sighet și Vișeu, respectiv 3 perechi/zi mai departe spre Salva, asigură conectivitate locală în Maramureș, precum și legături directe cu Cluj-Napoca, Brașov, București. Solicităm găsirea soluțiilor de remediere a infrastructurii și/sau identificarea de material de tracțiune corespunzător continuării operării trenurilor de călători pe linia Salva-Vișeu și mai departe la Sighetu Marmației”, se arată în petiție. Maramureșul istoric, fără transport de călători pe calea ferată Potrivit Club Feroviar, CFR Călători va opri cursele pe linia Salva – Vișeu de Jos – Sighetu Marmației începând cu intrarea în vigoare a noului mers al trenurilor 2024-2025. CFR, administratorul infrastructurii a arătat că linia este într-o stare „accentuată” de degradare. „În acest context, CFR Călători se află în imposibilitatea de a asigura circulația trenurilor de călători în condiţiile şi constanţa unui mers de tren, alt tip de material rulant motor cu tracțiune diesel aflat în parcul de exploatare al CFR Călători nefiind pretabil pentru operarea trenurilor pe acest traseu cu caracteristici dificile de relief și de infrastructură feroviară. Secţia de circulație Salva – Vişeu de Jos – Sighetu Marmaţiei se întinde pe 140 km. Aceasta prezintă o complexitate deosebită (traseu montan cu poduri și podețe feroviare, viaducte și tuneluri) cu o pantă caracteristică maximă de 20,5 mm/m între staţiile Dealu Ştefăniţei – Fiad Hm pe o distanţă de 12,5 Km (pantă în creștere continuă în altitudine). Secția este operată în prezent doar de CFR Călători, cu garnituri de trenuri ce au în compunere locomotivă diesel electrică de 2100 CP şi 3-4 vagoane. Din cauza dificultății și complexității traseului, doar locomotivele diesel electrice de 2100 CP dispun de carateristicile tehnice necesare pentru operarea în condiții optime de circulație și de regularitate pe această secție”, a explicat CFR Călători pentru Club Feroviar.

Misterioasa doamnă Nicoleta, bugetar cu studii la o universitate privată (sursa: Facebook/Marcel Ciolacu)
Politică

Misterioasa doamnă Nicoleta, bugetar cu studii universitate privată

Misterioasa doamnă Ștefănescu Rela Nicoleta, bugetar cu studii la o universitate privată, dar competentă în bănci, căi ferate și aeronautică: ea este secretar general adjunct al ministerului de Finanțe și a fost strecurată în nu mai puțin de patru consilii de administrație. Citește și: Și exporturile s-au prăbușit, nu doar producția industrială: cădere de peste 16% în mai 2024 față de mai 2023. Deficitul balanței comerciale după primele cinci luni, mai mare cu 11% În 2015, presa scria că DNA i-a făcut dosar penal după ce a încercat să-l scape pe Dan Voiculescu de prejudiciul din dosarul ICA. Potrivit propriului CV, vorbește o singură limbă străină - engleza - știe să utilizeze “pachetul Microsoft Office la nivel avansat“ și are capacitatea de a delega atribuții personalului din subordine. Pozele cu Rela Ștefănescu sunt extrem de rare și foarte mici (sursa: Puterea) Misterioasa doamnă Nicoleta, bugetar cu studii la o universitate privată Potrivit declarației de avere, Ștefănescu Nicoleta, face parte din: Consiliul de administrație al Fondului de garantare al creditelor IMM-urilor, de unde încasează în 2023 peste 61.000 de lei Consiliul de Administrație al Autorității Aeronautice Civile - puțin sub 40.000 de lei, net, în anul fiscal 2023 Consiliul de Administrație al CFR Călători - circa 43.000 de lei, net, în 2023 Ștefănescu Nicoleta face parte din celebrul CIFGA al EximBank, însă în 2023 a luat doar 16.000 de lei din această funție. Salariul ei de la ministerul de Finanțe a fost de circa 151.000 de lei, în 2023, net. În medie, ea a încasat circa 25.000 de lei pe lună, net, de la stat. CV-ul doamnei Ștefănescu Rela Nicoleta nu precizează în ce an s-a născut. În 1996 a absolvit dreptul la Universitatea Ecologică, iar licența ar fi luat-o la controversata Academie de Poliție. Cum a terminat facultatea a ajuns inspector la Consiliul Județean Ilfov. În 2015, guvernul Cioloș a numit-o secretar general la ministerul Agriculturii. O mână de ajutor pentru Dan Voiculescu “Abia numită în funcția de secretar general la Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Rela Nicoleta Ștefănescu este cea pe numele căreia, în 2012, când era director al Direcţiei Juridice din Minister, a fost făcută o plângere penală de fostul ministru Daniel Constantin pentru că ar fi intervenit în dosarul Voiculescu, cu scopul diminuării prejudiciului (...) Ea ar fi fost cea ar fi trimis la Tribunalul Bucureşti, ca probă în dosarul lui Dan Voiculescu, privind privatizarea Institutului de cercetări Alimentare (ICA), o opinie formulată de un expert contabil, menită să reducă sau chiar să anuleze prejudiciul creat. Astfel, în 2012, când a ajuns la minister, Daniel Constantin a făcut plângere penală pe numele directoarei Direcţiei Juridice, Rela Ştefănescu“, scria Adevărul la acel moment. În septembrie 2018, în guvernarea Dăncilă, a ajuns secretar general la ministerul Culturii, iar din decembrie 2021 a ajuns secretar general al adjunct al ministerului de Finanțe.

Cel mai bogat deputat PSD, soția patronului CURS Foto: Facebook
Eveniment

Cel mai bogat deputat PSD, soția patronului CURS

Prețul bun al dezinformării: cel mai bogat deputat PSD este, probabil, Diana Tușa, soția patronului CURS, Iosif Buble. Institutul de sondaje a fost alimenta cu sume uriașe de la buget, prin PSD și PNL, dar și alte instituții publice, precum ministerul Familiei. Citește și: România continuă să aibă cea mai mare inflație din UE: 5,1%. Medicamentele s-au scumpit cu 25%. Construcțiile de locuințe s-au prăbușit Cel mai bogat deputat PSD, soția patronului CURS Pe de altă parte, sondajele prezentate de CURS chiar în luna mai, înainte de alegeri, au fost departe de rezultate. De exemplu, un sondaj strict în București, la final de aprilie, anunța că intenția de vot pentru Nicușor Dan este de 29%, cu doar trei procente peste Gabriela Firea. Un alt sondaj, în mai 2024, anunța că PSD-PNL vor obține 55% din voturile pentru Parlamentul European, dar a luat 48,57%. Averea soților Tușa-Buble este uriașă: au cinci apartamente în București și o casă de vacanță în Prahova, au vândut două apartamente în 2023 și 2024, și au active și plasamente de circa 22 de milioane de lei. Doar din dobânzi și dividende au obținut, în 2023, circa 4,6 milioane de lei. Însă șocant de mari sunt contractele cu statul, respectiv cu partide, parlamentari, europarlamentari și instituții de stat: circa 350.000 de euro de la PNL, prin diferite structuri peste 400.000 de euro de la PSD Spitalul de obstetrică Buftea, controlat de Consiliul Județean Ilfov: 37.000 de lei Ministerul Muncii: 139.000 de lei CFR Călători: 195.000 de lei ALPAB Ploiești: 89.000 lei AUR are un contract cu CURS, dar el figurează cu suma de zero lei. Citește și: Averea astronomică a comisarului de poliție Cosmin Popovici: apartament în Spania, nenumărate proprietăți în țară. Nu poate justifica 1,3 milioane lei

CFR Călători, pierderi de un miliard (sursa: Facebook/CFR Călători)
Economie

CFR Călători, pierderi de un miliard

CFR Călători, pierderi de un miliard. Operatorul de stat de transport feroviar de călători estimează pentru anul 2024 pierderi de 1,026 miliarde de lei, cu 464% mai mari decât cele raportate la 31 decembrie 2023. Au crescut cheltuielile salariale Pierderile sunt determinate în principal de scăderea cu aproape 30% a compensaţiei acordate de la bugetul de stat şi de creşterea cheltuielilor salariale la aproape 1,8 miliarde de lei ca urmare a aplicării Legii privind statutul feroviarului. Citește și: Salariile uriașe din compania de stat care, deocamdată, n-a construit nici un kilometru de autostradă. Directorul companiei va avea 10.000 de euro pe lună Potrivit proiectului de Hotărâre a Guvernului privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2024 al societăţii "CFR Călători", veniturile totale în valoare de 2,753 miliarde de lei sunt programate în scădere faţă de cele realizate în 2023 cu 6,68%, respectiv cu suma de 196,876 milioane de lei. În structură, veniturile din exploatare în valoare de 2,752 miliarde de lei deţin o pondere 99,98%, iar veniturile financiare în valoare de 500.000 de lei au o pondere de 0,02% în veniturile totale. Veniturile din exploatare sunt programate în scădere cu 6,68% faţă de cele realizate la 31.12.2023, respectiv cu suma de 196,994 milioane de lei. Tarife majorate cu 8% Cifra de afaceri, în valoare de 1,472 miliarde de lei, este programată în creştere cu 22,28%, respectiv cu 268,170 milioane de lei faţă de cea realizată la finele anului trecut şi reprezintă 53,48% din totalul veniturilor de exploatare. Veniturile din serviciile prestate, respectiv veniturile din transportul feroviar public de călători, vor creşte cu 22,06% în anul 2024, cu suma de 267,883 milioane de lei, ca urmare a creşterii volumului de activitate, a majorării de tarife cu 8% începând cu luna noiembrie 2023, precum şi a majorării, în anul 2023, a gratuităţilor acordate studenţilor la călătoria pe calea ferată, conform Legii nr. 199/2023. CFR Călători, pierderi de un miliard "Compensaţia alocată Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători CFR Călători - SA prin Legea bugetului de stat pentru anul 2024 nr. 421/2023, pentru transportul feroviar public de călători, respectiv Actul Adiţional nr. 4/28.02.2024 la CSP 2022-2032 este în valoare de 1.110.724,31 mii lei, la care se adaugă suma de 2 mii lei (care reprezintă compensaţie pe activităţi, conform Legii nr. 33/1996 privind repunerea în unele drepturi economice a locuitorilor Munţilor Apuseni), rezultând o compensaţie totală în valoare de 1.110.726,31 mii lei, cu o pondere de 40,36% în totalul veniturilor din exploatare. Valoarea compensaţiei pentru transportul feroviar de călători de 1.110.724,31 mii lei este în scădere faţă de nivelul preliminat/realizat în anul 2023 cu 29,66% şi acoperă doar 47% din compensaţia totală necesară, fapt ce a determinat programarea unui buget de venituri şi cheltuieli pe anul 2024 dezechilibrat cu o pierdere în valoare de 1.026.000 mii lei, în creştere cu 464,02% faţă de cea preliminată/realizată la data de 31.12.2023", se arată în proiect. Cifre îngrozitoare Indicatorul "Alte venituri din exploatare" în valoare de 169,498 milioane de lei este programat în anul 2024 în creştere cu 2,41%, respectiv cu suma de 3,987 milioane de lei faţă de realizatul anului 2023 şi are o pondere de 6,16% în totalul veniturilor din exploatare. Tot în cadrul acestei categorii, veniturile din subvenţii pentru investiţii, în valoare de 155 milioane de lei, sunt programate în scădere cu 0,55%, respectiv cu suma de 850.400 lei faţă de cele preliminate/realizate în anul 2023. Veniturile financiare pe anul 2024, în valoare de 500.000 de lei, sunt programate în creştere cu 30,68% faţă de cele preliminate/realizate la data de 31.12.2023, conform documentului. La rândul lor, cheltuielile totale în valoare de 3,779 miliarde de lei sunt fundamentate "în funcţie de activităţile concrete din programele de achiziţii de bunuri şi servicii, pentru desfăşurarea activităţii, fundamentate pe baza posibilităţilor reale de plată a acestora, în limita surselor legale, a recalculării cheltuielilor de natură salarială şi a cheltuielilor de mandat. Practic, acestea sunt programate în creştere cu 20,67%, respectiv cu suma de 647,217 milioane de lei, faţă de cheltuielile totale realizate la data de 31 decembrie 2023. În structura cheltuielilor totale, cheltuielile din exploatare, de 3,745 miliarde de lei, deţin o pondere 99,10%, iar cheltuielile financiare, în valoare de 34 milioane de lei, deţin o pondere de 0,90%. Potrivit proiectului de BVC pe 2024, cheltuielile de exploatare sunt estimate în creştere cu 20,88%, respectiv cu suma de 646,699 milioane de lei faţă de cele preliminate/realizate la data de 31.12.2023. În total cheltuieli din exploatare, cheltuielile cu bunuri şi servicii, în valoare de 965,624 milioane de lei, deţin o pondere de 25,79%, indicatorul "cheltuielile cu impozite, taxe şi vărsăminte asimilate" în valoare de 16 milioane de lei deţine o pondere de 0,43%, indicatorul "cheltuielile cu personalul" în valoare de 1,8 miliarde de lei deţine o pondere de 48,06%, iar indicatorul "alte cheltuieli de exploatare", în valoare de 963 milioane de lei, deţine o pondere de 25,72%. Cheltuielile cu bunuri şi servicii, în valoare de 965,624 milioane de lei, sunt programate în anul 2024 în creştere cu 7,07%, respectiv cu suma de 63,731 milioane de lei faţă de cele preliminate/realizate la data de 31.12.2023. Din această categorie, cheltuielile cu personalul, în valoare de 1,799 miliarde de lei, sunt estimate în anul 2024 în creştere cu peste 374 milioane de lei faţă cele aprobate anul trecut în bugetul de venituri şi cheltuieli. Conform sursei citate, creşterea cheltuielilor de natură salarială în anul 2024 se datorează majorării cheltuielilor cu salariile faţă de 2023 prin HG nr. 1115/2023 ca urmare a acordării unor creşteri salariale în anul 2023, conform Legii nr. 195/2020 privind statutul feroviarului, cu modificările şi completările ulterioare. Astfel, câştigul mediu lunar pe salariat (lei/persoană), determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială, recalculat conform OG nr. 26/2013 şi a Legii anuale a bugetului de stat pe anul 2024 - Legea nr. 421/2023, ajunge la 12.987,31 lei, în creştere cu 35,64% faţă de cel realizat în anul 2023. Numărul de personal programat la finele anului 2024 este de 11.054 persoane, în scădere cu 960 faţă de numărul aprobat în bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2023 şi în creştere cu 210 persoane faţă de cel preliminat/realizat la finele anului 2023. În ceea ce priveşte cheltuielile aferente contractului de mandat şi a altor organe de conducere şi control, comisii şi comitete stabilite conform OUG privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările şi completările ulterioare, acestea sunt programate la valoarea de 1,5 milioane de lei. Astfel, indemnizaţia directorului general şi cea a directorului financiar, numiţi prin contract de mandat şi acte adiţionale prin selecţie, începând cu data de 23.10.2023, este în sumă totală de 889.000 lei, indemnizaţia totală a membrilor Consiliului de Administraţie, numiţi prin contract de mandat prin selecţie pe o durată de 4 ani, începând cu 13.02.2023, este de 540.000 de lei, iar cheltuielile aferente AGA şi cenzorilor sunt programate la 71.000 de lei. "Rezultatul brut programat pentru anul 2024 este negativ-pierdere, în valoare de 1.026.000 mii lei. Cauzele estimării unei pierderi în anul 2024, în valoare de 1.026.000 mii lei, mai mare decât cea preliminată/realizată la data de 31.12.2023 cu 464,02%, respectiv cu suma de 844.092,37 mii lei, sunt următoarele: diminuarea veniturilor din compensaţii pentru transportul feroviar de călători conform prevederilor legale, în anul 2024, cu 29,66%, respectiv cu suma de 468.351,39 mii lei, faţă de cele preliminate/realizate la data de 31.12.2023. Valoarea compensaţiei pentru transportul feroviar de călători, alocată în anul 2024, în valoare de 1.110.724,31 mii lei, acoperă doar 47% din compensaţia totală necesară prestării acestui serviciu de către Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători 'CFR Călători' - SA; creşterea cheltuielilor de personal cu 35,85%, respectiv cu suma de 474.974,88 mii lei, în special urmarea aplicării creşterilor salariale conform prevederilor Legii nr. 195/2020 privind statutul personalului feroviar, cu modificările şi completările ulterioare; creşterea cheltuielilor cu bunuri şi servicii cu 7,07%, respectiv cu suma de 63.730,99 mii lei faţă de cele preliminate/realizate la data de 31.12.2023 pe fondul creşterii preţurilor unitare şi aplicării prevederilor legale în vigoare", subliniază documentul. Sursele necesare finanţării investiţiilor pentru anul 2024, de 665 milioane de lei, sunt programate în creştere cu 423,53%, respectiv cu suma de 537,978 milioane de lei faţă de cele realizate la data de 31.12.2023. Sursele de investiţii pentru anul 2024 vor fi asigurate din surse proprii, amortizare şi din alte surse, respectiv proiecte cu finanţare din sumele reprezentând asistenţa financiară nerambursabilă aferentă PNRR, se mai spune în proiect.

Câți ani de întârziere au cumulat trenurile CFR Foto: CFR Calatori
Eveniment

Câți ani de întârziere au cumulat trenurile CFR

Câți ani de întârziere au cumulat trenurile CFR în doar primele opt luni ale anului: peste 4,6 ani, potrivit unui răspuns al ministrului PSD al Transporturilor, Sorin Grindeanu, la o interpelare a deputatului PNL Forin Roman. Citește și: Vodafone, dezastru în toată Europa: creșteri abuzive de prețuri, procese cu consumatorii, 11.000 de concediați, scăderea acțiunilor. Compania, desființată de presa europeană În 2022, întârzierile trenurilor de călători au însumat 4.326.618 de minute, adică 3.004 zile, respectiv 8,2 ani. În anul 2020 întârzierile au fost de 2.560.489 de minute (4,8 ani), iar în 2021 - 3.487.509 min (6,6 ani). Câți ani de întârziere au cumulat trenurile CFR În răspunsul la interpelare se precizează „totalul minutelor de întârziere până la 31 august 2023”, calculate de la începutul anului: 2.453.322 minute. Un calcul simplu arată că această înseamnă peste 1.703 zile, respectiv 4,66 ani. În ceea ce privește numărul trenurilor întârziate, Grindeanu arată că: 27.261 de trenuri au fost întârziate la îndrumare 143.059 de trenuri au întârziat pe parcurs În 2016, conducerea căilor ferate din Japonia a anunțat că întârzierea medie a unui tren Shinkansen (ce circulă cu 320 km./h) era de 24 secunde/călătorie. Recordul de punctualitate a fost atins în 1997: doar 18 secunde întârziere. Citiți și: Atacuri în valuri ale PSD la adresa PNL la Antena 3: liberalii, acuzați de Gâdea că blochează „reforma” pensiilor, Ciolacu îl face „mitocan” pe Rareș Bogdan, Tudose – „liberalii sunt disperați” În 2010, trenurile CFR Călători au în­țar­ziat 46.659 de ore, adică 1.944 de zile, ceea ce înseamnă 5,3 ani, arăta Pro TV.

Trenurile internaționale, întârzieri uriașe Foto: Facebook
Eveniment

Trenurile internaționale, întârzieri uriașe

Trenurile internaționale ale CFR Călători, care au intrat în România venind dinspre Viena-Budapesta, au înregistrat, sâmbătă, întârzieri uriașe. Potrivit Club Feroviar, trenul Grupa de Viena a trenului IR 405 a sosit la Cluj-Napoca la ora 23:55, cu o întârziere de 14 ore și jumătate. IR 347 Dacia avea o întârziere de aproape 10 ore (585 de minute) la Predeal. Trenurile internaționale, întârzieri uriașe „Lipsa totală de coordonare dintre operatorii feroviari din România și Ungaria – CFR Călători și MAV Start – a făcut ca două trenuri internaționale românești să aibă sâmbătă dimineață întârzieri de peste opt ore”, a scris Club Feroviar. Site-ul arată că o explicație parțială a întârzierii este dată de furtunile din Austria și Ungaria, care a doborât copaci peste calea ferată. „Lipsa de coordonare dintre cele două administrații feroviare a făcut ca vagoanele de clasă și de dormit de la trenul 405 al CFR Călători, în loc să fie atașate la Szolnok la IR 367 (Harghita ), care pleca la ora 9:03, au plecat cu trenul 347. Călătorii cu destinația finală Cluj-Napoca vor ajunge acolo nu la ora 16:09, așa cum indică graficul de circulație, ci după ora 21:00, cu ocolire prin Arad și cu schimbarea a două trenuri, a declarat pentru Club Feroviar președintele Sindicatului Feroviar Vagoane Speciale, Mihai Cantea, care este la fața locului, ca însoțitor de vagon”, explică Club Feroviar. Citește și: EXCLUSIV Avionul donat de Țiriac SMURD-ului, reparat cu 3.000.000 EURO „Nici nu a intrat bine în țară garnitura, că s-a produs un alt pocinog. Chiar înainte de Radna, la unul dintre vagoanele de clasă a apărut o degajare de fum la sistemul de frânare. Incidentul a fost remediat în aproximativ 20 de minute, cât a durat operațiunea de probă la frână. În acel vagon era și spațiul amenajat pentru bar, de unde călătorii își mai cumpărau sucuri, bere, chipsuri și sandwich-uri. Sesizați de Club Feroviar, responsabilii CFR Călători au precizat că, cel mai probabil, un călător a acționat frâna de mână de la capătul vagonului și din această cauză a apărut degajarea de fum”, mai arată acest site.

Șpagă pe trenul spre aeroportul Otopeni (sursa: Facebook/Luca Ciubotaru)
Eveniment

Șpagă pe trenul spre aeroportul Otopeni

Șpagă pe trenul spre aeroportul Otopeni. "Nașul" de tren își face treaba în continuare, ca întotdeauna. Și nu pe vreun tren personal care face legătura între sate, ci în trenul care face legătura dintre Gara de Nord și aeroportul Otopeni, după cum arată un pasager pățit. Șpagă pe trenul spre aeroportul Otopeni "Ruta CFR Otopeni - Gara de Nord. Ajung în vagon cu câteva secunde înainte de plecare, încântat că mai câștig puțin timp și nu aștept următorul tren. Știam că pe ruta aceasta biletele se pot cumpăra și din tren, prin plată direct la aparatele contactless sau chiar de la personalul trenului. Vagoanele erau pline, cu persoane care stăteau chiar în picioare. În fața mea observ că sunt mai mulți călători care achită biletul, cărora controlorul le spune „În regulă!”, le zâmbește, încasează suma (5 lei), dar nu mai emite biletul prin terminalul mobil de vânzare de bilete pe care-l avea asupra lui, păstrând diferența la final, probabil. Plătesc biletul, se întâmplă la fel, îl privesc insistent, merge mai departe. Îi amintesc că a uitat să-mi emită biletul. „- Am uitat?”, mă întrebă senin. Se întoarce și îl emite. Citește și: „Venus din Piatra Neamț”, o paleodivă autentică, poate acum fi admirată în toată splendoarea celor 17.000 de ani Am făcut și o sesizare la CFR Călători, iar zilele trecute am primit răspunsul, fiind sunat în prealabil de un domn care mi-a comunicat că situația semnalată e importantă și va fi analizată cu toată seriozitatea. Am aflat că în acea zi, pentru acea cursă, au fost emise bilete (prin toate modalitățile) în proporție de numai 63% din capacitatea trenului, în condițiile în care trenul era plin și erau și pasageri care stăteau în picioare. Mi s-a comunicat că s-a dispus sancționarea personalului și s-au dispus măsuri de reinstruire a acestuia privind exercitarea atribuțiilor de serviciu.", a scris Luca Ciubotaru pe Facebook.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră