vineri 18 iulie
Login Abonează-te
DeFapt.ro
Eveniment 14 iunie 2025

Autostrada A0 Nord: lotul 1 (Buftea-Corbeanca), lucrări în stadiu avansat

Lucrări intense pe autostrada A0 Nord (sursa: Facebook/CNAIR)
Lucrări intense pe autostrada A0 Nord (sursa: Facebook/CNAIR)

Lucrări intense pe autostrada A0 Nord. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunţă, într-o postare pe Facebook, că lucrările pe Lotul 1 al Autostrăzii A0 Nord sunt într-un stadiu avansat de execuție. Acest segment are o lungime totală de 17,5 kilometri.

Lucrări intense pe autostrada A0 Nord

Lotul 1 al Autostrăzii A0 Nord este realizat de o asociere româno-italiană, care a împărțit lucrările în două sectoare distincte.

Citește și: Cea mai nerușinată sinecură: comitetul secret de unde 17 penali și politruci de top iau, fiecare, câte 21.000 de lei pe lună

Primul este sectorul Buftea DN1A – Corbeanca DN1 (8 km), realizat de Retter Management, iar al doilea este sectorul Dragomirești-Vale – Mogoșoaia (km 2+500 – km 12+120), realizat de Pizzarotti

Buftea DN1A – Corbeanca DN1

Constructorul român se ocupă de sectorul cuprins între km 12+120 și km 20+000.

Pe acest tronson se execută următoarele lucrări esențiale:

  • decaparea stratului de pământ vegetal;
  • stabilizarea terenului de fundare;
  • realizarea umpluturilor de terasament;
  • construcția de podețe casetate și tubulare;
  • amenajarea unei parcări de scurtă durată la km 14+500.

În paralel, Retter Management lucrează la descărcarea a două situri arheologice (km 18+303 și km 13+900); eliberarea amplasamentului de diverse utilități; construirea pasajului peste calea ferată CF101 (București – Pitești), cu o lungime de 733 metri; realizarea pasajului peste râul Colentina și liniile feroviare CF300 (București – Ploiești) și CF Mogoșoaia – Buftea, cu lungime totală de 650 metri; execuția nodurilor rutiere la intersecțiile cu DN7 și DN1A; construirea podurilor peste râurile Dâmbovița (km 2+999) și Bâldana (km 4+024).

Aproape 200 de utilaje sunt mobilizate pe acest sector de către antreprenorul român.

Dragomirești-Vale – Mogoșoaia

Al doilea sector este Sectorul Dragomirești-Vale – Mogoșoaia (km 2+500 – km 12+120), realizat de Pizzarotti.

Constructorul italian lucrează în paralel pe sectorul de început al lotului, unde se desfășoară:

relocări de utilități; decopertarea stratului vegetal și stabilizarea terenului în zona nodului rutier cu DN1A; lucrări de fundare între km 2+500 și km 8+000.

Traseul Lotului 1 A0 Nord și conexiunile prevăzute

Potrivit CNAIR, Lotul 1 A0 Nord se desfășoară între Autostrada A1 și DN1, traversând județul Ilfov (Dragomirești-Vale, Buftea, Mogoșoaia, Corbeanca) și o mică porțiune din județul Giurgiu (localitățile Joița și Săbăreni).

Autostrada A0 este proiectată ca o centură rutieră modernă a Bucureștiului.

Va avea o lungime totală de 100 km și va conecta cele trei autostrăzi principale existente:

A1 (București – Pitești),

A2 (București – Constanța),

A3 (București – Ploiești).

Google News
Urmărește-ne pe Google News

DeFapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice, dar poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent.

PayPal
Transfer bancar
RO48BRDE445SV97760644450
Patreon
Donează

Alte articole din categoria Eveniment

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!
DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră