vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: lucrări

20 articole
Eveniment

Restricții de trafic pe DN1, de lungă durată, la intrarea în București, în dreptul Forțelor Aeriene

Metrorex anunță instituirea unor restricții temporare de circulație pe Drumul Național 1 (DN1), în zona intersecției cu Strada Padina, pentru execuția lucrărilor la viitoarea stație de metrou PARIS, parte din proiectul Magistralei 6 – legătura dintre rețeaua de metrou și Aeroportul Internațional Henri Coandă. Cum se circulă pe DN1 începând din 24 noiembrie Începând de astăzi, 24 noiembrie, se aplică următoarele modificări în trafic: Citește și: Un singur vot împotriva deciziei judecătorilor de la Curtea de Apel București de a respinge și noile propuneri privind pensiile magistraților - Sensul Ploiești – București: circulația se restricționează la 2 benzi - Sensul București – Ploiești: se mențin 3 benzi de circulație În weekend: pot apărea restricții suplimentare temporare pe ambele sensuri Autoritățile avertizează că traficul poate fi îngreunat în orele de vârf, iar șoferii sunt sfătuiți să circule cu prudență. Indicații pentru șoferi Conducătorii auto sunt rugați să reducă viteza și să respecte indicatoarele rutiere provizorii montate în zona lucrărilor. Restricțiile se desfășoară cu avizul CNAIR – SDN București, emis cu acordul DRDP București, CTC PMB și Brigăzii Poliției Rutiere. Metrou direct până la Aeroportul Otopeni Magistrala 6, „1 Mai – Otopeni, Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni”, este un proiect de utilitate publică, recunoscut prin Hotărârea Guvernului nr. 496/2017. Noul traseu de metrou va conecta Gara de Nord cu aeroportul, facilitând accesul rapid către principala poartă aeriană a țării și contribuind la dezvoltarea rețelei de transport trans-european.

Restricții pe DN1 pentru lucrările Metrorex (sursa: Facebook/Metrorex)
Meseriași care escrochează prin metoda "avansul" (sursa: Pexels/Andrea Piacquadio)
Eveniment

Meseriași care se promovează online, escroci prin metoda "avansul"

Un mic antreprenor și-a înșelat clienții pentru a obține bani cu care să își întrețină amanta. Cum funcționează escrocheria "avansul" Soția l-a descoperit, dar l-a iertat și chiar s-a împrumutat pentru a acoperi prejudiciul și a-l ajuta să evite consecințele. Citește și: Patru judecători CCR demontează argumentele majorității PSD prin care a fost blocată reforma pensiilor speciale Bărbatul a reluat însă aceeași schemă, iar de această dată a ajuns în fața instanței. Dintr-o eroare procedurală, a rămas în libertate. A fost trimis în judecată în noiembrie 2022 pentru șase fapte de înșelăciune. Metoda era aceeași: se prezenta drept producător de mobilă la comandă, prin intermediul paginii sale de Facebook, promițând realizarea unei bucătării în termen de 30 de zile. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Începe execuția Autostrăzii Unirii (A8) (sursa: Facebook/Compania Națională de Investiții Rutiere)
Eveniment

Autostrada A8: începe execuția celui mai dur segment montan

Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) a semnat, miercuri, două contracte importante de proiectare şi execuţie pentru un total de 105 kilometri de drum de mare viteză, în valoare de 10,2 miliarde de lei fără TVA (12,4 miliarde cu TVA). Autostrada Unirii (A8): cel mai dificil tronson Cele două proiecte vizează Autostrada Unirii (A8) – sectorul Grinţieş - Pipirig, şi Drumul Expres Focşani - Brăila, care va conecta Podul peste Dunăre de la Brăila cu autostrada A7. Citește și: Ministrul PSD al Sănătății vorbește despre spargerea monopolului CNAS. Deputatul USR Claudiu Năsui, libertarian, îl laudă Primul contract semnat de CNIR se referă la tronsonul 2B Grinţieş - Pipirig, considerat cel mai complex segment al autostrăzii montane A8. „Este un sector cu o lungime de 32 de kilometri şi provocări tehnice deosebite, mai ales în ceea ce priveşte structurile şi tunelurile”, a declarat Gabriel Budescu, directorul general al CNIR. Contractul de 5,97 miliarde de lei a fost atribuit Asocierii SA&PE Construct SRL (lider) – Euro-Asfalt d.o.o. – Tehnostrade SRL – Spedition UMB SRL. Durata de realizare este de 14 luni pentru proiectare și 40 de luni pentru execuție. Drumul Expres Focşani – Brăila: legătura strategică între A7 și Podul peste Dunăre Al doilea contract vizează Drumul Expres Focşani – Brăila, cu o lungime de 73,5 kilometri – cel mai lung tronson de drum de mare viteză construit în cadrul unui singur contract. Lucrarea, în valoare de 4,29 miliarde de lei, a fost atribuită Asocierii SA&PE Construct SRL (lider) – Spedition UMB – Tehnostrade SRL – Arcada Company, toate companii româneşti. „Deşi pare un segment mai simplu, are provocările sale – zona are o pânză freatică ridicată şi porţiuni inundabile”, a precizat Budescu. Pentru acest proiect, durata prevăzută este de 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuţie. Spațiile de servicii vor fi gata înaintea deschiderii traficului Directorul CNIR a subliniat că spațiile de servicii vor fi finalizate cu șase luni înainte de deschiderea oficială a traficului, pentru ca noile drumuri să fie complet funcționale încă din prima zi. „Am cerut în caietul de sarcini ca spațiile de servicii să fie finalizate cu șase luni înaintea încheierii lucrărilor. Ne dorim ca, atunci când deschidem autostrăzile, acestea să fie complet echipate”, a precizat Budescu. De asemenea, antreprenorii vor putea da în trafic tronsoane parțiale dacă acestea vor fi finalizate înaintea termenului general. Contracte fără contestații Cele două contracte, fără contestații depuse, sunt considerate esențiale pentru dezvoltarea infrastructurii moderne din România și pentru asigurarea conectivității între regiunile istorice ale țării. „Pentru A8 avem o asociere româno-bosniacă, iar pentru Focşani – Brăila doar companii româneşti, ceea ce ne bucură şi mai mult”, a adăugat șeful CNIR.

Lucrările pe A8 pot începe oficial (sursa: Facebook/Compania Națională de Investiții Rutiere)
Eveniment

Pe cel mai dificil tronson de pe Autostrada A8 pot începe lucrările, licitația nu a fost contestată

Lucrările pe A8 pot începe oficial. Lucrările pe cel mai dificil tronson al Autostrăzii A8, Grințieș–Pipirig, pot începe, întrucât licitația nu a fost contestată în termenul legal. Lucrările pe A8 pot începe oficial Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Euroasfalt a fost desemnată câștigătoare pe 18 iulie și poate semna contractul cu Compania Națională de Investiții Rutiere. Citește și: Justiția coruptă l-a protejat pe Iliescu. Rămâne sistemul, rămân complicii, cu ei trebuie să luptăm în continuare Tronsonul de 31,5 km are un cost estimat între 6,9 și 8,2 miliarde de lei și include lucrări complexe: 16 tuneluri, 60 de poduri și viaducte. Peste două treimi din traseu presupun lucrări de mare anvergură, cu un volum estimat al excavărilor de 12,7 milioane de metri cubi. Continuarea, în Ziarul de Iași

Două falsuri Picasso, vândute la licitație (sursa: Pexels/Sora Shimazaki)
Eveniment

Scandal internațional în lumea artei: falsuri Picasso vândute la licitație

Două falsuri Picasso, vândute la licitație. Două lucrări grafice falsificate, atribuite lui Pablo Picasso, au fost vândute recent la o casă de licitații din Stuttgart. Alte două falsuri au fost descoperite la timp și confiscate, potrivit unui comunicat transmis de Oficiul Criminal de Stat din Baden-Württemberg (LKA). Două falsuri Picasso, vândute la licitație Autoritățile germane suspectează un cetățean italian că ar fi introdus în circuitul internațional al artei falsuri profesionist realizate din seria celebră a lui Picasso, Suite Vollard. Citește și: Fostul ministru de Externe Baconschi scrie despre rețeaua rusă în România și cum a fost finanțată Acesta ar fi operat timp de mai mulți ani, alimentând piața cu reproduceri care imitau aproape perfect lucrările originale ale artistului spaniol. Lucrările falsificate au ajuns la Stuttgart, Worms și în Austria Potrivit LKA, falsurile au fost livrate către casa de licitații din Stuttgart fără a ridica suspiciuni inițiale. Ulterior, unul dintre tablourile deja vândute a fost confiscat la o galerie de artă din Worms, iar cel de-al doilea a fost localizat în Austria. Percheziții în Italia La începutul lunii iulie, unitatea Carabinieri specializată în protejarea patrimoniului cultural din Roma a efectuat o intervenție împotriva bărbatului suspectat, fără a oferi detalii suplimentare. Potrivit autorităților germane, investigațiile s-au desfășurat pe parcursul mai multor ani și au implicat o colaborare strânsă între oficiile de criminalistică din Baden-Württemberg și Berlin. Confirmarea falsurilor, în colaborare cu Muzeul Picasso Falsurile au fost autentificate ca atare cu ajutorul Muzeului Picasso din Münster, care a confirmat că lucrările nu aparțin operei originale a artistului. Până în prezent, anchetatorii au confiscat în total șapte lucrări grafice falsificate, atribuite suspectului italian și cercului său apropiat. Ce este Suite Vollard, seria originală a lui Picasso? Seria Suite Vollard este compusă din 100 de lucrări grafice, create de Pablo Picasso între 1930 și 1937, la inițiativa comerciantului de artă Ambroise Vollard. Este considerată una dintre cele mai importante colecții grafice ale artistului, motiv pentru care falsificatorii vizează frecvent această serie în tentativele de fraudă artistică.

Praid, lucrările de urgență sunt întârziate (sursa: Facebook/Radu Miruță)
Eveniment

Continuă bătaia de joc la Praid: lucrările urgente nu vor fi terminate până la 1 iulie

Praid, lucrările de urgență sunt întârziate. Ministrul Economiei și Digitalizării, Radu Miruță, a anunțat duminică, pe pagina sa de Facebook, că lucrările urgente de la Salina Praid nu vor fi încheiate la termenul asumat – 1 iulie. Vizita pe teren a fost făcută împreună cu ministrul Mediului, Diana Buzoianu, pentru a evalua situația reală, dincolo de rapoartele oficiale. Praid, lucrările de urgență sunt întârziate „Nu mă mulțumesc cu hârtii și rapoarte, vreau să văd cu ochii mei realitatea din teren. Parte din ceea ce mi s-a transmis până acum a fost cosmetizat. Citește și: Spor de condiții periculoase pentru toți angajații primăriei Baia Mare, a decis primarul PSD Realitatea e dureroasă: statul român a greșit. Nu din neatenție, ci cu bună știință”, a declarat Radu Miruță. Ministrul a subliniat că nici lucrările urgente nu vor fi gata la timp. Mai sunt necesare 70 de suduri pentru unirea țevilor de 2 metri diametru, însă în ritm ideal se pot face doar 5-7 pe zi, și doar în condiții meteo favorabile. Pericol major: galerii pline și surpări Potrivit oficialului, galeriile fostei mine sunt umplute cu aproximativ șase milioane de metri cubi de apă sărată. În plus, apar surpări de pereți și tavan, care pot aduce la suprafață volume suplimentare de apă sărată, mai ales în cazul unor ploi. „S-a greșit la Praid. Nu vorbim de o eroare abstractă. Sunt oameni, cu nume și prenume, care au luat decizii greșite privind salina. Și vor răspunde pentru asta”, a spus ministrul. Sprijin financiar pentru antreprenorii locali Radu Miruță a anunțat că, începând de luni, localnicii afectați pot depune dosare pentru a primi un sprijin financiar reprezentând 15% din cifra de afaceri realizată în anul precedent. Totodată, ministrul a afirmat că este în plan relansarea activității salinei dintr-un alt punct de exploatare, pentru ca întreaga comunitate să-și poată relua activitatea economică. Diana Buzoianu: „Zona pare aproape părăsită” Ministrul Mediului, Diana Buzoianu, a confirmat evaluarea colegului său, afirmând că ceea ce se vede pe teren este diferit de informațiile din rapoartele oficiale. „Lucrările care trebuiau finalizate de urgență, până pe 1 iulie, cel mai probabil nu vor fi gata. Iar dacă plouă, termenul se va prelungi și mai mult”, a declarat Buzoianu. Aceasta a atras atenția asupra lipsei de activitate la fața locului: „O zonă care ar fi trebuit să fie un furnicar pare aproape părăsită”. În același timp, oficialul a subliniat că prioritatea rămâne accesul urgent la apă potabilă pentru locuitorii zonei și valorificarea resurselor saline cât mai eficient.

Lucrări intense pe autostrada A0 Nord (sursa: Facebook/CNAIR)
Eveniment

Autostrada A0 Nord: lotul 1 (Buftea-Corbeanca), lucrări în stadiu avansat

Lucrări intense pe autostrada A0 Nord. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunţă, într-o postare pe Facebook, că lucrările pe Lotul 1 al Autostrăzii A0 Nord sunt într-un stadiu avansat de execuție. Acest segment are o lungime totală de 17,5 kilometri. Lucrări intense pe autostrada A0 Nord Lotul 1 al Autostrăzii A0 Nord este realizat de o asociere româno-italiană, care a împărțit lucrările în două sectoare distincte. Citește și: Cea mai nerușinată sinecură: comitetul secret de unde 17 penali și politruci de top iau, fiecare, câte 21.000 de lei pe lună Primul este sectorul Buftea DN1A – Corbeanca DN1 (8 km), realizat de Retter Management, iar al doilea este sectorul Dragomirești-Vale – Mogoșoaia (km 2+500 – km 12+120), realizat de Pizzarotti Buftea DN1A – Corbeanca DN1 Constructorul român se ocupă de sectorul cuprins între km 12+120 și km 20+000. Pe acest tronson se execută următoarele lucrări esențiale: decaparea stratului de pământ vegetal; stabilizarea terenului de fundare; realizarea umpluturilor de terasament; construcția de podețe casetate și tubulare; amenajarea unei parcări de scurtă durată la km 14+500. În paralel, Retter Management lucrează la descărcarea a două situri arheologice (km 18+303 și km 13+900); eliberarea amplasamentului de diverse utilități; construirea pasajului peste calea ferată CF101 (București – Pitești), cu o lungime de 733 metri; realizarea pasajului peste râul Colentina și liniile feroviare CF300 (București – Ploiești) și CF Mogoșoaia – Buftea, cu lungime totală de 650 metri; execuția nodurilor rutiere la intersecțiile cu DN7 și DN1A; construirea podurilor peste râurile Dâmbovița (km 2+999) și Bâldana (km 4+024). Aproape 200 de utilaje sunt mobilizate pe acest sector de către antreprenorul român. Dragomirești-Vale – Mogoșoaia Al doilea sector este Sectorul Dragomirești-Vale – Mogoșoaia (km 2+500 – km 12+120), realizat de Pizzarotti. Constructorul italian lucrează în paralel pe sectorul de început al lotului, unde se desfășoară: relocări de utilități; decopertarea stratului vegetal și stabilizarea terenului în zona nodului rutier cu DN1A; lucrări de fundare între km 2+500 și km 8+000. Traseul Lotului 1 A0 Nord și conexiunile prevăzute Potrivit CNAIR, Lotul 1 A0 Nord se desfășoară între Autostrada A1 și DN1, traversând județul Ilfov (Dragomirești-Vale, Buftea, Mogoșoaia, Corbeanca) și o mică porțiune din județul Giurgiu (localitățile Joița și Săbăreni). Autostrada A0 este proiectată ca o centură rutieră modernă a Bucureștiului. Va avea o lungime totală de 100 km și va conecta cele trei autostrăzi principale existente: A1 (București – Pitești), A2 (București – Constanța), A3 (București – Ploiești).

Lucrările autostrăzii A3, Suplacu-Chiribiș, au început (sursa: Facebook/Cristian Pistol)
Eveniment

Lucrările autostrăzii A3, Suplacu-Chiribiș, au început

Lucrările autostrăzii A3, Suplacu-Chiribiș, au început. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat începerea lucrărilor pe sectorul Suplacu de Barcău - Chiribiș al Autostrăzii Transilvania (A3). Antreprenorul Construcții Erbașu a demarat proiectul pe 20 ianuarie 2025, iar finalizarea este planificată în termen de 18 luni, până în vara anului 2026. Lucrările autostrăzii A3, Suplacu-Chiribiș, au început Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, a declarat că șantierul este complet funcțional. Citește și: Campania lui Ciolacu și deficitul lăsat în urmă îngroapă România: S&P a schimbat perspectiva de rating a României de la stabil la negativ. Urmează treapta „Junk” Există 75 de muncitori activi, 50 de utilaje mobilizate și stații pentru producerea betonului și asfaltului deja montate. Printre lucrările aflate în desfășurare se numără construirea platformelor pentru piloți, realizarea drumurilor tehnologice, pregătirea pentru execuția terasamentelor, Infrastructură modernă Pe secțiunea Suplacu de Barcău - Chiribiș (26,35 km) vor fi construite: 3 viaducte, 8 pasaje, 8 poduri, inclusiv unul impresionant, de 1.650 metri peste lacul de acumulare la km 6+665, O parcare de scurtă durată de tip S1, un Centru de Întreținere și Coordonare. Finanțare din fonduri europene nerambursabile Valoarea contractului pentru acest proiect se ridică la 884,12 milioane lei (fără TVA), finanțarea fiind asigurată prin fonduri europene nerambursabile în cadrul Programului Transport 2021-2027. Lucrările pe acest sector al Autostrăzii Transilvania trebuie finalizate până în vara anului 2026, conform termenului de 18 luni stabilit de la emiterea ordinului de execuție din 20 ianuarie 2025.

Lucrările la A8 încep în februarie (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Lucrările la A8 încep în februarie

Lucrările la A8 încep în februarie. Lucrările la primul lot al Autostrăzii Unirii, Tg. Neamț-Moțca, vor începe în februarie, iar construcția podului peste Prut este planificată pentru martie. Lucrările la A8 încep în februarie Primele două loturi din sectorul ieșean al A8 urmează să intre în licitație la începutul anului viitor. Citește și: Un banal inspector vamal, care a lucrat la frontiera cu Ucraina, prins de agenția de integritate cu o avere nejustificată de peste 160.000 de euro Cătălin Urtoi, președintele Consiliului de Administrație al CNIR, a anunțat că trei loturi ieșene sunt aproape de etapa licitației. Compania Națională de Investiții Rutiere gestionează peste jumătate din traseul viitoarei autostrăzi, preluând 7 dintre cele 11 loturi de la CNAIR. Continuarea, în Ziarul de Iași

Se poate lucra pe Autostrada A8 (sursa: CNIR)
Economie

Se poate lucra pe Autostrada A8

Se poate lucra pe Autostrada A8, dar nu se întâmplă. Proiectul Autostrăzii Unirii avansează, cu șase din cele opt segmente ale sectorului montan aflate în diferite stadii de licitație. Se poate lucra pe Autostrada A8 Totuși, pe celelalte două segmente, unde contractele au fost atribuite de peste șase luni, lucrările nu au început încă. Citește și: Ministerul Muncii a rămas deja fără bani de pensii, așa că scoate sute de milioane de euro din rezerva bugetară În paralel, se pregătește adjudecarea primelor două loturi ale sectorului ieșean, care se întinde de la Moțca la Lețcani. Cel mai dificil segment al sectorului montan, considerat provocator de toți specialiștii, a fost trimis marți seară spre publicare pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Valea Oltului - Ciolacu vrea lucrări nocturne (sursa: Facebook/Marcel Ciolacu)
Eveniment

Valea Oltului - Ciolacu vrea lucrări nocturne

Valea Oltului - Ciolacu vrea lucrări nocturne. Premierul Marcel Ciolacu a declarat, luni, că va analiza, împreună cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, posibilitatea ca o parte dintre lucrările de pe Valea Oltului să se facă pe timpul nopţii. Valea Oltului - Ciolacu vrea lucrări nocturne Ciolacu a fost întrebat, la sediul central al PSD, ce părere are despre protestele şoferilor care au apărut în urma închiderii circulaţiei pe Valea Oltului. Citește și: RetuRO SGR rămâne cu 30 mil. EUR lunar cash, dar numărul automatelor de colectare este de abia 3.000 și nu crește. Danemarca are 14.500 de automate la o populație de numai șase milioane "Se creează un disconfort. Am văzut nişte imagini că au căzut nişte stânci. Totuşi viaţa este prioritară, ca şi în cazul drogurilor. Cred că dreptul la viaţă este primul drept pe care îl avem. Împreună cu domnul Grindeanu analizăm, chiar poate parte dintre lucrări să se facă pe timpul nopţii, dar ele trebuie făcute. Era evident că se va crea un disconfort, categoric, dar şi acel drum... Nu putem risca viaţa şoferilor, să pice stânci peste ei", a subliniat prim-ministrul. Ministrul Grindeanu a anunţat săptămâna trecută că, din 8 iulie, circulaţia rutieră pe Valea Oltului se închide o lună, pe timpul zilei. El a afirmat că impunerea de restricţii de circulaţie pe Valea Oltului este singura soluţie pentru construcţia autostrăzii Sibiu - Piteşti, măsura fiind necesară atât pentru protecţia celor din trafic, cât şi pentru încadrarea în termenul prevăzut pentru finalizarea acesteia.

Lucrări de artă, dispărute din MAE (sursa: Facebook/Ministerul Afacerilor Externe)
Investigații

Lucrări de artă, dispărute din MAE

Lucrări de artă, dispărute din MAE. Curtea de Conturi a constatat la finalul anului trecut că din patrimoniul Ministerului Afacerilor Externe au dispărut sute de lucrări de artă fără nici o explicație. Alte mii de obiecte de artă (sculpturi, picturi, veselă de argint și obiecte de mobilier) au o valoare de inventar de numai 50 de lei pentru fiecare. Citește și: După ce Ciolacu și-a abandonat soția în covrigăria din Buzău ca unică asociată, firmei i-au crescut datoriile până la 354.000 de lei. Profitul, modest: 19.000 de lei Mai mult, zeci de angajați responsabili cu contabilitatea misiunilor diplomatice nu au nici un fel de studii de specialitate financiar-contabilă. Contabilitatea, făcută manual în MAE Ministrul Luminița Odobescu a fost informată la finalul anului trecut despre neregulile constatate de Curtea de Conturi la Ministerul Afacerilor Externe și instituțiilor subordonate. Principalele nereguli constatate arată că structura centrală a MAE opune rezistență la digitalizarea instituției, în contextul în care situațiile financiare se întocmesc prin introducerea manuală a datelor din balanțele de verificare prin preluarea dintr-un tabel în format XLS. În plus, s-a constatat că sistemul intern managerial nu este dezvoltat și implementat la un nivel care să asigure acuratețea și exhaustivitatea datelor raportate prin situațiile financiare. Fără sistem de semnalare a neregulilor "Nu au fost implementate mecanisme eficiente de control și monitorizare, inclusiv un sistem de semnalare a neregulilor, menit să asigure conducerii informații relevante și în timp util (...). La nivelul ministerului nu există informații centralizate cu privire la controalele desfășurate de entitățile subordonate, fapt care poate avea repercursiuni asupra actului managerial sau asupra bugetului și patrimoniului entității", se menționează în raportul Curții de Conturi. Culmea, MAE nu deține date centralizate cu privire la litigiile în care este parte în procese, inclusiv informații despre procesele finalizate sau aflate pe rolul instanțelor de judecată din străinătate. Contabilitate fără contabili Curtea de Conturi a constatat că există "riscuri potențiale de eroare și fraudă în activitatea financiar – contabilă" din cauza faptului că personalul de la misiunile diplomatice ale României nu dețin studii de specialitate în domeniul în care activează. "Din datele oferite de Departamentul Resurse Umane a rezultat că la nivelul misiunilor diplomatice există 58 de lucrători implicați în activități financiar – contabile, care nu au studii în domeniul financiar-contabil", atrage atenția Curtea de Conturi. Mai mult, nu se exercită controlul financiar preventiv în cazul operațiunilor de scoatere din funcțiune și declasare a bunurilor aflate în patrimoniu. Pentru a face vraiște contabilitatea și a se pierde urma banilor publici, la nivelul MAE a fost identificat un risc de aplicare eronată și neunitară a metodologiilor pentru activitatea financiar-contabilă întrucât "nu sunt procedurate procesele importante, din cauza faptului că s-a instituit practica de a se lucra în baza unor circulare recurente și subsecvente". Obiecte de artă de sub 50 de lei fiecare O altă situație alarmantă și halucinantă descoperită la Ministerul Afacerilor Externe arată că peste 8.800 de bunuri sunt subevaluate la o valoare de inventar mai mică de 50 de lei fiecare. Pe lista acestor bunuri și opere de artă se află sculpturi, tablouri, bibelouri, veselă de argint și obiecte de mobilier. Pe lângă acest aspect, inspectorii de la Curtea de Conturi au identificat mai multe cazuri în care operele de artă nu au fost regăsite la misiunile diplomatice ale României, iar oficialii MAE nu au luat nici o măsură pentru a recupera pagubele sau bunurile dispărute. Lucrări de artă, dispărute din MAE Tot la capitolul lucrări de artă, Curtea de Conturi arată că s-au identificat riscuri care afectează patrimoniul și imaginea MAE. De exemplu, Muzeul Național de Artă Contemporană a împrumutat MAE mai multe opere de artă pentru a fi expuse temporar în misiunile diplomatice ale României. Ministerul Afacerilor Externe nu a mai returnat operele de artă împrumutate, ba mai mult, unele au dispărut fără urmă. Muzeul Național de Artă Contemporană a dat în judecată MAE pentru a-și recupera bunurile, în anul 2020. Judecătorii de la Tribunalul București au admis Muzeului Național de Artă Contemporană să depună o expertiză tehnică judiciară pentru a se stabili valoarea de piață a celor 226 de lucrări de artă dispărute. Valoarea estimată provizoriu a celor 226 de opere de artă, înainte de finalizarea expertizei, se ridică la peste 9,3 milioane lei, echivalentul a aproape două milioane de euro. Bani pe care Ministerului Afacerilor Externe urmează să-i plătească din taxele și impozitele contribuabililor.

Materialele s-au ieftinit, construcțiile s-au scumpit (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Materialele s-au ieftinit, construcțiile s-au scumpit

Materialele s-au ieftinit, construcțiile s-au scumpit. Costul total al materialelor de construcţii a scăzut cu 5,4% în noiembrie 2023 faţă de anul anterior. Materialele s-au ieftinit, construcțiile s-au scumpit O veste bună, la prima vedere, însă datele Institutului Naţional de Statistică arată un lucru surprinzător. Citește și: Viaţa de student pakistanez venit în România cu 50 de euro în buzunar: „Tot ce e normal pentru voi, aici, pentru noi e doar vis acolo” Și anume că, adunând toate cheltuielile realizate de companiile de construcţii, costurile în construcţii au crescut, de fapt, cu 23,9% în decurs de un an. Cele mai mari creşteri, după tipul de lucrări şi tipul de construcţii, s-au înregistrat la clădirile rezidenţiale (+37,7% în noiembrie 2023 faţă de noiembrie 2022). Continuarea, în Ziarul de Iași.

Autostrada Unirii, nici un șantier început (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Autostrada Unirii, nici un șantier început

Autostrada Unirii, nici un șantier început. Au trecut cinci ani de la seria de fotografii realizate de VIP-urile politice ale Iaşiului cu mapa legii privind aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada Iaşi-Tg. Mureş (Autostrada Unirii). Autostrada Unirii, nici un șantier început Actul normativ a fost promulgat de preşedintele Klaus Iohannis pe 29 noiembrie 2018. Citește și: Cătălin Cherecheș și-a pregătit plecarea din țară de ani de zile: a cărat sute de mii de euro cu sacoșa în Germania, împreună cu mama sa. Sume imense avea și într-un seif din Baia Mare Cu toate acestea, încă nu se lucrează nicăieri pe traseul lung de aproximativ 310 km. Singurele utilaje care au putut fi văzute ici şi colo au fost cele de foraj, pentru mostrele necesare studiilor geotehnice. Continuarea, în Ziarul de Iași.

O comună, faliment din trei drumuri (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

O comună, faliment din trei drumuri

O comună, faliment din trei drumuri. Salvat momentan de protestul magistraţilor, primarul comunei Schitu Duca mai are un răgaz nesperat să salveze patrimoniul comunei de la executare. O comună, faliment din trei drumuri Este o „grea moştenire” din mandatul trecut, de când, avea să constate Curtea de Conturi într-un raport pe care Primăria Schitu Duca îl contestă, „în bugetul de venituri şi cheltuieli al comunei aprobat pentru anul 2018 pentru obiectivele de investiţii în cauză nu au fost prevăzute şi aprobate surse de finanţare, respectiv credite de angajament şi credite bugetare”. Citește și: EXCLUSIV Tânăra gravidă moartă la Botoșani a primit în spital doar ser fiziologic, No-Spa și Algocalmin, deși sângera masiv și fătul murise. Șapte ore nu s-a mai ocupat nimeni de ea Este vorba de trei contracte de lucrări la tot atâtea drumuri locale, încheiate la începutul anului 2019 cu Conest. Costul modernizării celor trei drumuri – DC 53, pentru 2,4 milioane de lei, strada Principală din Poieni, 1,6 milioane de lei, şi strada Mănăstirii (DN 24 Poiana - Slobozia), 1,9 milioane de lei – însumează 5,9 milioane de lei. Continuarea, în Ziarul de Iași.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră