sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro
Eveniment 16 martie 2024

Fără precedent: două companii de stat, cu activități similare, se ceartă între ele. CNIR, desprinsă din CNAIR, se bate cu compania mamă pentru autostrada Unirii

Două companii de stat, cu activități similare, se ceartă între ele Foto: CNAIR
Două companii de stat, cu activități similare, se ceartă între ele Foto: CNAIR

Fără precedent: două companii de stat, CNIR și CNAIR, cu activități similare, se ceartă între ele în legătură cu administrarea autostrăzii Unirii, A8. Compania Națională de Investiții Rutiere – S.A. (CNIR) s-a desprins din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Citește și: VIDEO Cosette Chichirău anunță că va candida la primăria Iași și lansează acuzații dure spre conducerea USR: „A ajuns fix ca PSD și PNL”

Două companii de stat, cu activități similare, se ceartă între ele

Disputele au început din ianuarie 2024, când șeful CNIR, Cătălin Urtoi, a acuzat CNAIR că tergiversează aprobarea documentaţiilor pentru autostrada A8. „Situaţia proiectului Autostrăzii Unirii-A8 devine critică! Fac un apel la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR S.A., la conducerea acestei companii şi în special la domnul Director General Cristian Pistol şi domnul Director General Adjunct Gabriel Budescu: Deblocaţi imediat tronsonul montan de pe A8, respectiv Miercurea Nirajului-Leghin!”, a scris Urtoi pe Facebook, la 13 ianuarie.

Catalin Urtoi și Ciolacu Foto: Facebook

La 4 martie, Urtoi a reluat acuzațiile.

Nu mai trageți de timp ! Dacă tot ați «tras cu dinții» ca acest proiect să nu ajungă la CNIR în perioada interimatului meu ca Director General, invocând tot felul de motive, dar care în realitate vă contrazic (ex: așa zisa lipsă a personalului de specialitate – vezi site CNIR), vă rog să demonstrați în ceasul al 13-lea că sunteți profesioniști și că vă pasă de acest proiect și de românii din regiunea Moldovei!”, a susținut Urtoi.

Azi, a venit replica conducerii CNAIR, care a „reiterat” invitaţia adresată conducerii CNIR de a face demersurile legale şi procedurale pentru preluarea spre gestionare a proiectului A8 (Autostrada Unirii): „Totodată, reiterăm în mod public invitaţia adresată conducerii Companiei Naţionale pentru Investiţii Rutiere (CNIR) de a face demersurile legale şi procedurale pentru preluarea spre gestionare a proiectului A8 (Autostrada Unirii)".

Foto: Facebook Cătălin Urtoi

Salarii uriașe la CNIR

Un angajat CNIR care ocupă o oarecare funcție de conducere poate ajunge la circa 45.000 de lei pe lună, plus tichete de masă, tichete cadou și vouchere de vacanță.

Iată lista sporurilor și primelor oferite de CNIR:

  • Între 15 și 50% spor de funcție de conducere
  • Pentru simpla vechime în muncă, sporurile încep de la 12% – pentru trei ani de vechime și ajung la 25%, la 20-30 de ani vechime
  • 20% – spor implementare proiecte europene
  • 30% spor control financiar
  • Toți salariații vor beneficia de tichete de masa, tichete cadou și vouchere de vacanță
  • Tichete cadou: 8 martie – Ziua Femeii – 300 lei, Sărbătorile Pascale – 550 lei, 1 iunie – Ziua copilului – 300 lei/ fiecare copil al anagajatului și Sărbătorile de Crăciun – 550 lei / salariat + 300 lei / fiecare copil al angajatului.

În plus, conducerea CNIR anunță că pot fi acordate și „alte sporuri legale”.

Google News
Urmărește-ne pe Google News

DeFapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice, dar poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent.

PayPal
Transfer bancar
RO48BRDE445SV97760644450
Patreon
Donează

Alte articole din categoria Eveniment

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!
DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră