vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro
Eveniment 18 noiembrie 2025

Compania de stat cu un CA din cinci membri, plus un director excelent plătit, dar fără angajați

Compania de stat cu un CA din 5 membri, plus un director excelent plătit, dar fără angajați Foto: Facebook Carpatica Feroviar
Compania de stat cu un CA din 5 membri, plus un director excelent plătit, dar fără angajați Foto: Facebook Carpatica Feroviar

Compania de stat cu un CA din 5 membri, plus un director excelent plătit, dar fără angajați: Carpatica Feroviar va avea primii angajați abia pe 2-3 decembrie. Directorul companiei, Daniel Apostolache, a arătat, într-un interviu pentru Club Feroviar, că abia acum sunt selectați viitorii angajați: „Sper că în jur de 2-3 decembrie vom avea primii angajaţi”, a arătat acesta.

Citește și: Coaliția a decis: pensia magistraților, 70% din salariul net, anunță Kelemen Hunor. CSM cerea 65% din brut, adică peste net

Dar Apostolache este angajat din martie 2025 la Carpatica Feroviar - compania care va prelua activitățile CFR Marfă, care va fi lichidată - și, potrivit datelor AMEPIP, are o indemnizație lunară de 45.846 de lei.

Compania de stat cu un CA din 5 membri, plus un director excelent plătit, dar fără angajați

Consiliul de administrație are cinci membri și fiecare încasează, lunar, 14.636 de lei. Membrii consiliului de administrație au fost numiți de Sorin Grindeanu, pe atunci ministru al Transporturilor, încă din noiembrie 2024 - potrivit datelor din CV-ul unuia dintre aceștia, Mihail Staicu. 

Apostolache a girat falimentul CFR Marfă, companie pe care condus-o din martie 2022 în martie 2025. 

CFR Marfă a închis anul 2024 cu datorii la stat de peste un miliard de lei, arată o analiză RisCo preluată de Agerpres. Pierderile companiei de stat au fost de 328 de milioane de lei. 

„Pierderile de 328 milioane de lei şi datoriile care depăşesc pragul de un miliard lei sugerează că operatorul naţional se află într-o situaţie financiară critică.

Nu este vorba doar despre datoriile şi cheltuielile pe care le are, ci şi despre cei peste 3.000 de angajaţi care au nevoie de siguranţă în ceea ce priveşte stabilitatea locului de muncă.

Pierderile înregistrate de-a lungul timpului sunt efecte ale unui posibil management ineficient şi ale lipsei investiţiilor în infrastructură. În contextul actual economic, pierderile operatorului naţional nu indică doar un punct de cotitură al acestuia, ci şi o destabilizare la nivel operaţional şi financiar”, scria Risco. 

 

Google News
Urmărește-ne pe Google News

DeFapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice, dar poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent.

PayPal
Transfer bancar
RO48BRDE445SV97760644450
Patreon
Donează

Alte articole din categoria Eveniment

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!
DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră