vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: angajati

49 articole
Eveniment

Pensionarii de stat angajați tot la stat contestă concedierea bruscă după percheziții ale DNA

Nu toți funcționarii din Primăria Iași trimiși acasă după ieșirea la pensie au acceptat decizia: două foste angajate au contestat în instanță dispozițiile de încetare a contractelor de muncă semnate de primar. Marele of: returnarea banilor Situația pensionarilor menținuți ilegal pe post a dus, la începutul anului, la descinderi ale procurorilor DNA la Palatul Roznovanu. Citește și: EXCLUSIV Miruță (USR) dinamitează Guvernul: îl acuză pe ministrul Ivan (PSD) de ilegalități, a sesizat DNA Una dintre dispozițiile de încetare a contractului de muncă era incompletă: nu includea termenul de contestare, perioada de predare a atribuțiilor, temeiul legal, actele justificative și nici durata preavizului. Fosta angajată susține că a fost prejudiciată și prin obligația de a returna salariile încasate între data pensionării și momentul concedierii. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Pensionarii de stat angajați la stat nu vor să dea banii înapoi (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Compania de stat cu un CA din 5 membri, plus un director excelent plătit, dar fără angajați Foto: Facebook Carpatica Feroviar
Eveniment

Compania de stat cu un CA din cinci membri, plus un director excelent plătit, dar fără angajați

Compania de stat cu un CA din 5 membri, plus un director excelent plătit, dar fără angajați: Carpatica Feroviar va avea primii angajați abia pe 2-3 decembrie. Directorul companiei, Daniel Apostolache, a arătat, într-un interviu pentru Club Feroviar, că abia acum sunt selectați viitorii angajați: „Sper că în jur de 2-3 decembrie vom avea primii angajaţi”, a arătat acesta. Citește și: Coaliția a decis: pensia magistraților, 70% din salariul net, anunță Kelemen Hunor. CSM cerea 65% din brut, adică peste net Dar Apostolache este angajat din martie 2025 la Carpatica Feroviar - compania care va prelua activitățile CFR Marfă, care va fi lichidată - și, potrivit datelor AMEPIP, are o indemnizație lunară de 45.846 de lei. Compania de stat cu un CA din 5 membri, plus un director excelent plătit, dar fără angajați Consiliul de administrație are cinci membri și fiecare încasează, lunar, 14.636 de lei. Membrii consiliului de administrație au fost numiți de Sorin Grindeanu, pe atunci ministru al Transporturilor, încă din noiembrie 2024 - potrivit datelor din CV-ul unuia dintre aceștia, Mihail Staicu.  Apostolache a girat falimentul CFR Marfă, companie pe care condus-o din martie 2022 în martie 2025.  CFR Marfă a închis anul 2024 cu datorii la stat de peste un miliard de lei, arată o analiză RisCo preluată de Agerpres. Pierderile companiei de stat au fost de 328 de milioane de lei.  „Pierderile de 328 milioane de lei şi datoriile care depăşesc pragul de un miliard lei sugerează că operatorul naţional se află într-o situaţie financiară critică. Nu este vorba doar despre datoriile şi cheltuielile pe care le are, ci şi despre cei peste 3.000 de angajaţi care au nevoie de siguranţă în ceea ce priveşte stabilitatea locului de muncă. Pierderile înregistrate de-a lungul timpului sunt efecte ale unui posibil management ineficient şi ale lipsei investiţiilor în infrastructură. În contextul actual economic, pierderile operatorului naţional nu indică doar un punct de cotitură al acestuia, ci şi o destabilizare la nivel operaţional şi financiar”, scria Risco.   

Zeci de funcționari, angajați sau promovați de ANAF după studii la „universități-fantomă”  Foto: Facebook ANAF
Eveniment

Zeci de funcționari, angajați sau promovați de ANAF după studii la „universități-fantomă” - presă

Zeci de funcționari au fost angajați sau promovați de ANAF după studii la două așa-numite „universități-fantomă”, scrie site-ul Public Record. Site-ul citează un raport al Curții de Conturi. Citește și: EXCLUSIV „Căpușa” de la Fabrica de Pulberi Făgăraș: cum a apărut SRL-ul de apartament cu un singur angajat la momentul oportun Zeci de funcționari, angajați sau promovați de ANAF după studii la „universități-fantomă”  „Cincizeci de funcționari au fost angajați sau au promovat, pe funcții la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și la Ministerul Finanțelor, pe baza unor studii făcute la două universități fantomă. Situația a fost descrisă pe larg de Curtea de Conturi într-un raport din 2022, obținut de Public Record. Din document și din declarațiile de avere depuse de angajați reiese că nu s-a întâmplat mai nimic, majoritatea au rămas în funcții deși unele acte de studii au fost anulate de judecători.  În perioada controlului la ANAF, instituția era condusă de Mirela Călugăreanu, care, ulterior, a devenit președinte al Curții de Conturi a României”, scrie Public Record.  Universitățile unde au studiat acești funcționari sunt „Europa Ecor US” din București și „Alexandru Ghica” din Alexandria, Teleorman. Ele au avut autorizație provizorie de funcționare, aceasta le-a fost retrasă, dar au funcționat suficient ca să producă efecte. „Mecanismul era simplu: candidații erau racolați, apoi li se fabricau foi matricole și diplome de bacalaureat. Multe documente au fost semnate de o femeie de serviciu, care ca prin minune devenise secretarul universităților.  Cu aceste acte, studenții mergeau să dea licența la alte universități acreditate. În unele cazuri, candidații nici nu se prezentau la examenul de licență, în locul lor prezentându-se oameni cu buletine falsificate”, mai arată Public Record.   

Germania plătește salariile angajaților bazelor americane (sursa: Facebook/Ramstein Air Base, Germany)
Internațional

Germania va plăti salariile angajaților bazelor americane, afectate de blocajul bugetar din SUA

Germania va acoperi salariile pe luna octombrie pentru aproximativ 11.000 de angajați civili care lucrează la bazele militare americane de pe teritoriul său, a anunțat Ministerul de Finanțe de la Berlin. Guvernul german intervine pentru a evita întârzieri salariale „Guvernul federal va angaja o cheltuială excepțională pentru a garanta că salariile pe octombrie sunt achitate la timp”, a declarat un purtător de cuvânt al ministerului. Citește și: Siegfried Mureșan: „Adevărul este că PSD-ul este partidul care s-a opus mereu reformelor” Acesta a precizat că sumele vor fi rambursate ulterior de Statele Unite. Decizia vine pe fondul blocajului bugetar din SUA, care a afectat plata salariilor în mai multe instituții federale americane. Sindicatele cer protejarea angajaților Sindicatul german Verdi, care reprezintă lucrătorii din sectorul serviciilor, a solicitat marți guvernului de la Berlin să se asigure că angajații bazelor americane își primesc la timp salariile, indiferent de situația din SUA. Potrivit estimărilor sindicatului, este vorba de aproximativ 12.000 de angajați care lucrează în bazele americane de pe teritoriul german. Blocajul bugetar american afectează și bazele din Germania De la 1 octombrie, o parte a administrației federale americane se confruntă cu așa-numitul shutdown, cauzat de neaprobarea creditelor bugetare de către Congres. Sute de mii de funcționari publici americani au fost trimiși în șomaj tehnic, iar efectele se extind și în afara SUA. În Germania, problema riscă să afecteze băncile militare americane de la Ramstein, Kaiserslautern (Renania-Palatinat), Oberpfalz (Bavaria), Wiesbaden (Hesse) și Stuttgart (Baden-Württemberg) – toate situate în sudul țării. Precedente și măsuri de protecție pentru personalul local Ministerul de Finanțe german a reamintit că, în situații similare din trecut, personalul local a fost plătit conform contractului colectiv aplicabil forțelor armate americane din Germania, fără să fie afectat de blocajele bugetare din SUA. Angajații civili din aceste baze asigură servicii esențiale de logistică, alimentație, asistență medicală, securitate și stingerea incendiilor, fiind indispensabili funcționării infrastructurii militare americane din Europa.

Peste 21.000 de euro pentru fiecare angajat, despăgubiri în caz de insolvență, propune Ministerul Muncii (sursa: Pexels/Diana)
Economie

Statul, o nouă pomană: peste 21.000 de euro pentru fiecare angajat, despăgubiri în caz de insolvență

Ministerul Muncii a lansat în dezbatere publică un proiect de modificare a legii privind Fondul de garantare pentru plata creanțelor salariale, instrumentul prin care sunt achitate salariile angajaților atunci când angajatorul intră în insolvență. 21.600 de euro pentru fiecare angajat Conform propunerii legislative, pentru companiile strategice din domenii precum energie, transporturi, telecomunicații, sănătate sau apărare, perioada de despăgubire ar urma să crească de la cinci la 12 luni. Citește și: EXCLUSIV Comandantul Spitalului Militar, unde DNA face percheziții, se ponta din Sharm El-Sheikh. Fraude cu fonduri europene, atribuții delegate Astfel, plafonul maxim ar fi corelat cu 12 salarii medii brute pe economie, comparativ cu limita actuală de cinci salarii. Având în vedere că în august 2025 salariul mediu brut a ajuns la aproximativ 9.000 lei, valoarea maximă a despăgubirii ar putea ajunge la 108.000 lei (circa 21.600 euro) per angajat, dacă legea va fi adoptată. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Sindicatul angajaților din Guvern respinge restructurarea (sursa: Facebook/Guvernul României)
Eveniment

Sindicaliștii din Guvern se opun vehement reducerii cu 40% a posturilor din Cancelaria premierului

Sindicatul angajaților din Guvern respinge restructurarea. Președintele Sindicatului Angajaților din Aparatul de Lucru al Guvernului (SAALG), Noni Iordache, a declarat marți că organizația pe care o reprezintă se opune categoric reducerii cu 40% a posturilor din cadrul Cancelariei prim-ministrului. Sindicatul angajaților din Guvern respinge restructurarea Liderul sindical acuză că reforma propusă este realizată „otova, cu lopata”, fără o analiză reală a nevoilor instituționale. Citește și: Suma imensă cu care partidele parlamentare au plătit presa, din subvenția de la stat, în 2025. Guvernul nu a tăiat subvenția pentru partide Declarațiile vin după o întrevedere avută la Palatul Victoria cu șeful Cancelariei prim-ministrului, Mihai Jurca. Potrivit lui Iordache, Jurca a anunțat intenția de a reduce numărul posturilor din Cancelarie de la 99 la 65, prin desființarea a două structuri, inclusiv a Serviciului de relații internaționale din cadrul Direcției de protocol. Sindicalistul a precizat că baza reformei ar fi rapoartele de activitate, dar fără o consultare prealabilă cu angajații sau o analiză a fișelor de post. Critici la adresa procentului propus Noni Iordache a subliniat că sindicatul nu va accepta reducerea cu 40%, în condițiile în care programul de guvernare asumat în fața Parlamentului prevedea o diminuare de doar 20%. „Dacă în fața cetățenilor ți-ai asumat 20% și vii acum cu 40%, este doar un joc de imagine”, a spus liderul SAALG, într-o intervenție la B1TV. Întrebări fără răspuns privind impactul bugetar În discuțiile cu șeful Cancelariei, Iordache a întrebat care este impactul bugetar real al reducerii de personal, dar susține că nu a primit un răspuns clar. „Este o comandă directă de la premier: să fim obligați să mergem să lucrăm în privat”, a afirmat sindicalistul. Transferurile și acuzațiile de favoritism Liderul sindical a criticat și refuzul șefului Cancelariei de a permite transferul unor angajați profesioniști către alte instituții, subliniind că pentru persoane cu „spate politic” s-au făcut astfel de transferuri. „Vrea sânge, vrea oameni dați afară. Uităm de carieră, de dreptul de a-ți alege locul de muncă”, a declarat Iordache. „Reforma, da. Dar nu otova” Deși susține că reforma administrației publice este necesară, Noni Iordache respinge modul în care aceasta este aplicată. „Sunt de acord cu reforma, dar nu cu lopata. Nu putem vorbi de eficiență când nu există o analiză a activității instituțiilor”, a punctat el.

Angajații din primării, amenințați cu concedieri (sursa: Inquam Photos/Octav Ganea)
Eveniment

Tremură angajații din primării: ori pleacă unii din ei, ori pleacă Bolojan. Cele mai afectate județe

Angajații din primării, amenințați cu concedieri. Premierul Ilie Bolojan a anunțat că reforma administrației locale va reduce numărul de angajați în 66 de primării din județul Iași, cele mai vizate fiind municipiul Iași și comuna Holboca. Angajații din primării, amenințați cu concedieri În timp ce unele primării vor fi nevoite să taie zeci de posturi, altele ar putea chiar să mai facă angajări, în funcție de organigrama raportată la populație. Citește și: EXCLUSIV Abuz grosolan al ANAF: a inactivat mii de firme cu angajați și fără datorii la stat invocând probleme cu sediul social Reforma, amânată cu două săptămâni, urmărește reducerea cheltuielilor de personal, Bolojan susținând că multe primării nu își mai permit structurile actuale. Premierul pledează pentru tăieri de cel puțin 40%, atrăgând atenția că reducerile sub 25% nu au efect real asupra bugetelor. Continuarea, în Ziarul de Iași

Funcționari pensionați reangajați la stat - penal (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Pensionari de stat, angajați tot la stat. Acum sunt anchetați de DNA

Funcționari pensionați reangajați la stat - penal: procurorii DNA urmează să audieze angajați ai Serviciului Resurse Umane din Primăria Iași, în frunte cu fostul șef Emanuel Smântână, care a demisionat recent în contextul anchetei penale. Funcționari pensionați reangajați la stat - penal Ulterior, vor fi chemați și angajați din alte departamente. Citește și: Suma uriașă pe care Finanțele speră să o ia de la contribuabili prin noile majorări de taxe. Zero tăieri de cheltuieli Pe lista de audieri s-ar afla și persoane care au beneficiat de prelungirea raportului de serviciu, deși aveau deja decizii de pensionare. Între timp, peste 30 de persoane au părăsit instituția – printre acestea se numără directori și șefi din cadrul Direcției Locale de Finanțe, precum și șefi sau consilieri superiori din departamente precum Achiziții, Autorizare Rețele, Străzi, Investiții Proprii, Spații Verzi, Evidență Patrimoniu, Monitorizare Tehnică și Resurse Umane. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Posturile bugetare, în creștere, în iunie (sursa: Facebook/Ministerul Finanțelor)
Eveniment

Numărul de angajați din sistemul public a crescut în iunie, arată Ministerul de Finanțe

Posturile bugetare, în creștere, în iunie. În luna iunie 2025, numărul posturilor ocupate în instituțiile și autoritățile publice din România a ajuns la 1.305.595, în creștere cu 234 de posturi față de luna precedentă, potrivit datelor publicate de Ministerul Finanțelor. Posturile bugetare, în creștere, în iunie Comparativ cu luna ianuarie 2025, numărul total al posturilor ocupate în sectorul public este mai mic cu 6.913. Citește și: PSD nu vrea să mai discute, în coaliție, despre guvernare, fiindcă USR l-ar fi jignit pe Iliescu Această evoluție reflectă fluctuațiile din structura aparatului bugetar în prima jumătate a anului. Administrația publică centrală, peste 64% din posturi Din totalul posturilor ocupate în iunie, 837.241 (echivalentul a peste 64%) se regăseau în administrația publică centrală, în creștere cu 811 față de mai 2025. Dintre acestea, 618.458 de posturi se aflau în instituții finanțate integral de la bugetul de stat, cu 1.282 mai multe decât în luna anterioară. Cele mai mari angajări, la Interne și Apărare Cele mai numeroase posturi ocupate la nivel central se regăsesc în: Ministerul Educației – 308.368 posturi (-161 față de mai) Ministerul Afacerilor Interne – 126.880 posturi (+1.346) Ministerul Apărării Naționale – 75.987 posturi (+99) Ministerul Finanțelor – 24.314 posturi (-46) Ministerul Sănătății – 18.339 posturi (-17) Situația posturilor din instituțiile cu finanțare mixtă sau proprie La nivelul instituțiilor cu diverse surse de finanțare, datele indică următoarele: Instituții finanțate din bugetul asigurărilor sociale – 8.862 posturi (+11) Instituții subvenționate din bugetul de stat și din bugetul asigurărilor pentru șomaj – 43.387 posturi (-160) Instituții finanțate integral din venituri proprii – 166.534 posturi (-322) Administrația locală: 468.354 angajați, în ușoară scădere În administrația publică locală lucrau în iunie 468.354 de persoane, în scădere cu 577 față de mai 2025. Dintre acestea: 286.236 de posturi erau în instituții finanțate integral din bugetele locale (-314) 182.118 de posturi în instituții finanțate integral sau parțial din venituri proprii (-263)

ANAF a găsit cinci angajați care consiliau firme private, dar nu i-a dat afară Foto: Facebook ANAF
Eveniment

ANAF a găsit cinci angajați care consiliau firme private, dar nu i-a dat afară, ci a sesizat ANI

ANAF a găsit cinci angajați care consiliau firme private, dar nu i-a dat afară și nu le-a făcut plângere penală, ci a sesizat ANI. Din comunicatul ANI nu reiese că aceștia ar fi suferit vreo sancțiune administrativă, că vor fi cercetați disciplinar sau că ar renunța la serviciile acordate unor firme private pe care, în paralel, le controlau. Citește și: Vasta colecție de diplome a secretarului general adjunct de la Justiție: doctorand SRI, teolog pregătit pentru „Misiune și Pastorație” ANI n-a mai semnalat, într-un comunicat public, nici un „incident de integritate” din 26 iunie, iar precedentele comunicate au fost la 15 și 16 aprilie, 10 martie și 27 februarie 2025.  ANAF a găsit cinci angajați care consiliau firme private, dar nu i-a dat afară „Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a identificat cinci funcționari din cadrul Direcției Regionale a Finanțelor Publice București care s-au aflat în situații de conflicte de interese. Cei cinci funcționari dețineau certificate digitale calificate pe care le foloseau pentru a reprezenta interesele unor firme private, în timp ce aveau, în același timp, atribuții de control asupra acestora. Ce au descoperit inspectorii ANAF Potrivit legii, un funcționar public nu poate fi, în același timp, mandatar sau reprezentant al unei persoane juridice în legătură cu funcția sa.   Cei cinci angajați nu au respectat aceste prevederi, fiind implicați în proceduri de administrare fiscală pentru contribuabili pe care îi reprezentau. ANAF a anunțat că, având în vedere gravitatea situației, va sesiza Agenția Națională de Integritate (ANI). Acest caz vine în contextul în care ANAF organizează periodic sesiuni de instruire pentru angajați pe teme de etică, incompatibilități și conflicte de interese. Instituția precizează că va intensifica verificările pentru a preveni pe viitor astfel de situații”, se arată în comunicatul ANAF. 

Paul Stănescu, rude angajate la stat (sursa: Inquam Photos/Octav Ganea)
Politică

Paul Stănescu, cu familia angajată la stat, îl amenință pe Bolojan după tăierile de proiecte Saligny

Paul Stănescu, rude angajate la stat. Secretarul general al PSD, Paul Stănescu, a transmis un mesaj ferm împotriva reducerii finanțării pentru autoritățile locale, susținând că o astfel de măsură ar echivala cu „blocarea modernizării României” și este „inacceptabilă”. În același timp, Paul Stănescu are toată familia angajată în instituții de stat-cheie PSD se opune tăierilor de investiții în infrastructura locală „Tăierea investițiilor locale înseamnă blocarea modernizării României”, a declarat Stănescu într-o postare pe Facebook. Citește și: Luxul în care locuiește bugetarul Piedone, surprins în câteva fotografii de la momentul percheziției Acesta a subliniat că niciun primar, indiferent de partid, nu susține reducerea fondurilor pentru proiectele de infrastructură esențiale, precum drumuri, rețele de apă, canalizare sau școli. Stănescu: „Nu vom gira o politică ce condamnă dezvoltarea locală” Liderul social-democrat a reamintit că PSD a trasat încă de la începutul discuțiilor privind formarea Guvernului o „linie roșie” în ceea ce privește investițiile locale. „Am demonstrat, prin fiecare buget, că respectăm nevoile reale ale comunităților”, a punctat Stănescu. Primarii trebuie ascultați: „Ei cunosc problemele reale din teritoriu” În opinia secretarului general al PSD, aleșii locali sunt cei care au contact direct cu cetățenii și înțeleg cel mai bine nevoile comunităților. „Vocea lor trebuie ascultată, indiferent de partidul din care fac parte”, a afirmat el. PSD amenință cu retragerea sprijinului guvernamental „Nu vom fi parteneri într-un Guvern care taie fără discernământ”, avertizează Paul Stănescu. Acesta subliniază că PSD nu va accepta politici care sabotează dezvoltarea locală și care pun în pericol proiectele care „fac viața mai bună în fiecare comună și oraș”. Paul Stănescu, rude angajate la stat Potrivit mai multor articole de presă, fratele, fiica, fiul și ginerele lui Paul Stănescu sunt angajați la stat sau au beneficiat de fonduri publice. Fratele lui Paul Stănescu este director la Agenția de Dezvoltare Regională Sud-Vest Oltenia În 2022, Alexandru Stănescu a fost declarat câștigător al selecției pentru postul de director general al Agenției de Dezvoltare Regională Sud-Vest „Oltenia”, o funcție-cheie în distribuirea fondurilor europene regionale. Alina Gabriela Modan, fiica lui Paul Stănescu, a fost angajată în 2019 pe postul de consilieră la ANCOM, autoritatea de reglementare a pieței telecomunicațiilor, într-un context politic favorabil, numirea fiind făcută de Sorin Grindeanu. Robert Marius Modan, soțul Alinei și ginerele lui Paul Stănescu, ocupă funcția de secretar general al Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) – o instituție deseori acuzată de sinecurism și aflată în vizorul premierului Ilie Bolojan în cadrul reformei aparatului bugetar. Afaceri cu fonduri europene în familie Două firme controlate, la momentul respectiv, de Ștefan Stănescu – fiul lui Paul Stănescu – și de un fost consilier al secretarului general PSD au ajuns să solicite subvenții europene pentru culturi de stuf. Această oportunitate a apărut în urma unei legi promovate de actualul ministru al Agriculturii, Florin Barbu, cunoscut drept omul de încredere al lui Stănescu.

Reforma Bolojan reduce numărul polițiștilor locali (sursa: Facebook/Poliția Locală Iași)
Eveniment

Reforma lui Bolojan reduce numărul polițiștilor locali chiar și la jumătate în unele localități

Reforma Bolojan reduce numărul polițiștilor locali. Reforma propusă de ministrul Bolojan prevede reducerea drastică a numărului de polițiști locali, în funcție de populația reală a orașelor, conform datelor recensământului. Reforma Bolojan reduce numărul polițiștilor locali În unele localități, inclusiv la Iași, jumătate dintre posturile din Poliția Locală ar putea fi desființate. Citește și: Magistrații, noi amenințări voalate către Guvern: vor să fie consultați când se decid măsurile pentru reducerea deficitului bugetar Peste 100 de angajați ai Poliției Locale Iași riscă să își piardă locul de muncă, în urma aplicării normei de un polițist la 1.500 de locuitori. Măsura vine în contextul în care cifrele din recensământ diferă semnificativ de cele din evidențele Institutului Național de Statistică. Continuarea, în Ziarul de Iași

Compania de stat cu doi angajați și patru șefi  Foto: Inquam
Economie

Compania de stat cu doi angajați și patru șefi și care supraviețuiește din dobânzile bancare

Compania de stat cu doi angajați și patru șefi care supraviețuiește din dobânzile bancare: Casa de Comerț Unirea, înființată în 2018 de ministrul PSD Petre Daea, și pe care guvernarea PNL dorea să o desființeze.  Citește și: Cu cine trebuie să discute Nicușor Dan: penalul PSD Chesnoiu, fost polițist, conduce AFIR, agenția care finanțează investițiile rurale Compania de stat cu doi angajați și patru șefi  Potrivit proiectului de buget pe 2025, societatea are doi angajați, dintre care un director general. Însă nota de fundamentare a bugetului arată că există și un consiliu de administrație cu trei membri. Nu este clar cu ce se ocupă unicul angajat care nu are funcție de conducere. În anii trecuți, erau cinci mebri în CA-ul companiei.  Acest unic angajat fără funcție de conducere are alocat, pentru 2025, un buget, brut, de 106.000 lei, inclusiv „contribuții”. Directorul companiei are alocată suma de 114.000 de lei, iar CA-ul - 118.000 lei. Pe site-ul companiei, aparent nu eixstă nici director, nici consiliu de administrație. În nota de fundamentare a bugetului se arată că principala sursă de venit din 2024 a fost „venituri financiare provenite din dobanzi bancare”, puțin sub două milioane de lei. „Venituri din adaosul comercial” sunt doar 133.000 de lei, iar nota precizează că „cheltuielile de exploatare au fost sustinute si de veniturile financiare, rezultatul net din exploatare fiind negativ”.  

Plecarea GfK, eșec transformat în succes (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Cum iei piața locală a unei multinaționale care își abandonează angajații pentru unii mai ieftini

Plecarea GfK, eșec transformat în succes. Mugurel Rusu este antreprenorul din Iași care a transformat plecarea gigantului GfK într-o oportunitate de milioane pentru mediul de afaceri local. Plecarea GfK, eșec transformat în succes La doar 25 de ani, într-o ședință de management, a propus continuarea activității echipelor GfK printr-o firmă proprie, idee întâmpinată cu scepticism și râsete. Citește și: Biserica Ortodoxă Română își declară neutralitatea în alegerile prezidențiale. Bisericile maghiare au cerut contracararea extremismului În 2016, GfK avea 600 de angajați în Iași, iar decizia de relocare în India părea să pună capăt unei povești locale de succes. Mugurel Rusu a demonstrat că viziunea și curajul pot rescrie destinul unei comunități economice, transformând un eșec în oportunitate. Continuarea, în Ziarul de Iași

SRI crește cu peste 50% salariile angajaților săi de la Rasirom Foto: Facebook SRI
Eveniment

SRI crește cu peste 50% salariile angajaților săi de la Rasirom, iar regia angajează masiv în 2025

SRI crește cu peste 50% salariile angajaților săi de la Rasirom, iar regia angajează masiv în 2025, reiese din proiectul de hotărâre de guvern privind bugetul pe 2025. În 2024, potrivit HG 223/2024, la Rasirom, câştigul mediu lunar pe salariat era de 12.174 de lei. În 2025, el este planificat să ajungă la 18.871 de lei.  Citește și: Țeapa de 500 milioane de lei de la Unifarm va plătită de contribuabili, vrea guvernul Ciolacu. Compania, condusă de un politruc PSD SRI crește cu peste 50% salariile angajaților săi de la Rasirom În 2024, bugetul Rasirom prevedea 345 de salariați. În 2025, vor fi 436.  În 2022, erau doar 229 de angajați.  Cu toate acestea, potrivit notei de fundamentare a bugetului, „veniturile totale în valoare 445.655 mii lei reprezintă o diminuare cu 30% față de veniturile realizate la nivelul anului 2024 ( 635.370 mii lei)”. Și profitul pare a fi în scădere, deși SRI, în nota de fundamentare, a evitat să clarficie situația. Bugetul pe 2024 prevedea un profit de 25,6 milioane de lei. pentru 2025 acesta este estimat la 22,47 milioane de lei.  Regia are ca obiect principal de activitate ”Activităţi de consultanţă în tehnologia informaţiei și de management (gestiune și calcul) a mijloacelor de calcul”.  În februarie 2025, SRI răspunde oficial unor așa-zise „speculații din mass-media”, precizând că „profitul companiei RASIROM merge la bugetul de stat, nu se adaugă la bugetul SRI”.   

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră