vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: cfr marfa

4 articole
Eveniment

Compania de stat cu un CA din cinci membri, plus un director excelent plătit, dar fără angajați

Compania de stat cu un CA din 5 membri, plus un director excelent plătit, dar fără angajați: Carpatica Feroviar va avea primii angajați abia pe 2-3 decembrie. Directorul companiei, Daniel Apostolache, a arătat, într-un interviu pentru Club Feroviar, că abia acum sunt selectați viitorii angajați: „Sper că în jur de 2-3 decembrie vom avea primii angajaţi”, a arătat acesta. Citește și: Coaliția a decis: pensia magistraților, 70% din salariul net, anunță Kelemen Hunor. CSM cerea 65% din brut, adică peste net Dar Apostolache este angajat din martie 2025 la Carpatica Feroviar - compania care va prelua activitățile CFR Marfă, care va fi lichidată - și, potrivit datelor AMEPIP, are o indemnizație lunară de 45.846 de lei. Compania de stat cu un CA din 5 membri, plus un director excelent plătit, dar fără angajați Consiliul de administrație are cinci membri și fiecare încasează, lunar, 14.636 de lei. Membrii consiliului de administrație au fost numiți de Sorin Grindeanu, pe atunci ministru al Transporturilor, încă din noiembrie 2024 - potrivit datelor din CV-ul unuia dintre aceștia, Mihail Staicu.  Apostolache a girat falimentul CFR Marfă, companie pe care condus-o din martie 2022 în martie 2025.  CFR Marfă a închis anul 2024 cu datorii la stat de peste un miliard de lei, arată o analiză RisCo preluată de Agerpres. Pierderile companiei de stat au fost de 328 de milioane de lei.  „Pierderile de 328 milioane de lei şi datoriile care depăşesc pragul de un miliard lei sugerează că operatorul naţional se află într-o situaţie financiară critică. Nu este vorba doar despre datoriile şi cheltuielile pe care le are, ci şi despre cei peste 3.000 de angajaţi care au nevoie de siguranţă în ceea ce priveşte stabilitatea locului de muncă. Pierderile înregistrate de-a lungul timpului sunt efecte ale unui posibil management ineficient şi ale lipsei investiţiilor în infrastructură. În contextul actual economic, pierderile operatorului naţional nu indică doar un punct de cotitură al acestuia, ci şi o destabilizare la nivel operaţional şi financiar”, scria Risco.   

Compania de stat cu un CA din 5 membri, plus un director excelent plătit, dar fără angajați Foto: Facebook Carpatica Feroviar
Bolojan anunță că CFR Marfă și alte companii cu pierderi cronice vor fi lichidate Foto: Facebook
Economie

Bolojan anunță că CFR Marfă și alte companii cu pierderi cronice vor fi lichidate

Premierul Ilie Bolojan anunță că CFR Marfă și alte companii cu pierderi cronice vor fi lichidate, iar lista va fi comunicată săptămâna viitoare. Citește și: ANALIZĂ Economia României, înmlăștinită: PIB-ul a scăzut în trimestrul III, inflație astronomică Pe de altă parte, întrebat despre reforma din ANAF, a spus: „Evaziunea fiscală în stil mare nu se poate face decât cu o umbrelă de protecție. Umbrela nu e politică, e economică”.  Bolojan anunță că CFR Marfă și alte companii cu pierderi cronice vor fi lichidate „Aici lucrăm pe două componente. Pe de o parte, pentru ca în companiile unde sunt pierderi cronice, unde pasivul este mult mai mare decât activul, să finalizăm procedurile de lichidare. Deci aceste companii, care sunt de fapt o gaură neagră, nu mai trebuie... Companiile de stat trebuie lichidate, o parte dintre ele. În aceste zile definitivăm lista. Săptămâna viitoare se va comunica lista pe care Guvernul va lucra într-o primă etapă pentru lichidarea acestora”, a afirmat premierul, într-un interviu pentru Europa Liberă.  Despre CFR Marfă, Bolojan a anunțat: „Este una dintre companiile care va intra în lichidare. Cu siguranță”.  El a mai spus că sunt 50 de comapnii unde conducerea n-a fost numită conform regulilor convenite cu UE. „Gândiți-vă că prețul la electricitate este determinat într-o măsură importantă de producătorii de stat din energie. Și atunci, cu cât aceste companii sunt administrate mai bine, cu atât serviciile pe care le oferă sunt mai bune. Și pentru mine este o prioritate să punem presiune pe toate conducerile acestor companii să-și facă datoria și să livreze performanță (...) Dar nu-i atât de simplu, pentru că unii sunt cu diferite contracte de management în care, din păcate, nu au condiții care să îi stimuleze să facă performanță, în care au multe drepturi și puține obligații”, a explicat Bolojan. 

CFR Marfă a închis anul 2024 cu datorii la stat de peste un miliard de lei Foto: Facebook
Economie

CFR Marfă a închis anul 2024 cu datorii la stat de peste un miliard de lei

CFR Marfă a închis anul 2024 cu datorii la stat de peste un miliard de lei, arată o analiză RisCo preluată de Agerpres. Pierderile companiei de stat au fost de 328 de milioane de lei.  Citește și: EXCLUSIV Șeful ANAF, Adrian Nicușor Nica, nu a declarat niciodată vreun cont bancar. A dat un împrumut de 127.000 de euro la sacoșă CFR Marfă a închis anul 2024 cu datorii la stat de peste un miliard de lei Cu toate acestea, directorul CFR Marfă din perioada 2022-2024, Daniel Apostolache, a fost transferat la altă companie de stat, Carpatica Feroviar, care se ocupă tot de transportul de marfă pe calea ferată. El are un salariu brut de 45.486 de lei de la Carpatica Feroviar.  Acum RisCo scrie că situația CFR marfă se datorează și unui management ineficient.  „Pierderile de 328 milioane de lei şi datoriile care depăşesc pragul de un miliard lei sugerează că operatorul naţional se află într-o situaţie financiară critică. Nu este vorba doar despre datoriile şi cheltuielile pe care le are, ci şi despre cei peste 3.000 de angajaţi care au nevoie de siguranţă în ceea ce priveşte stabilitatea locului de muncă. Pierderile înregistrate de-a lungul timpului sunt efecte ale unui posibil management ineficient şi ale lipsei investiţiilor în infrastructură. În contextul actual economic, pierderile operatorului naţional nu indică doar un punct de cotitură al acestuia, ci şi o destabilizare la nivel operaţional şi financiar. Situaţia economică în care se află nu este doar una de lichiditate, ci şi una care ne atrage atenţia în ceea ce priveşte sustenabilitatea pe termen mediu şi lung”, arată analiza RisCo. 

Grindeanu aruncă cu bani în politrucii din conducerea Carpatica Feroviar Foto: Facebook
Eveniment

Grindeanu aruncă cu bani în politrucii din conducerea Carpatica Feroviar

Înainte ca PSD să dezerteze de la guvernare, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, aruncă cu bani în politrucii din conducerea Carpatica Feroviar: membrii consiliului de administrație (CA) - care se întrunește, de obicei, o singură dată pe lună - și ai directoratului vor avea, în 2025, remunerații uriașe.  Informația apare în proiectul de buget al Carpatica Feroviar pentru 2025.  Citește și: Guvernul aprobă salarii de aproape 5.000 euro/lună, brut, la compania-căpușă CNI, deși abia mai are bani de pensii Carpatica Feroviar va înlocui, de facto, falimentara companie CFR Marfă.  Grindeanu aruncă cu bani în politrucii din conducerea Carpatica Feroviar Site-ul companiei, în construcție și acum, nu precizează cine face parte din CA, dar presa a scris că sunt persoane care „nu au nici în clin, nici în mânecă cu operațiunile de transport feroviar de marfă”.  Ce indemnizații propune Grindeanu pentru membrii CA-ului Carpatica Feroviar, în 2025: 14.626 de lei brut. Ei încasează aceste indemnizații din noiembrie 2024, deși, în martie 2025, Euronews România scria că această companie are un singur angajat!  Cine face parte din acest CA, potrivit Club Feroviar: Găvruță Adrian-Daniel (secretar general adjunct al Ministerului, artizanul transferului spitalelor CF la autorități locale), Staicu Mihail-George (șef de cabinet al ministrului), Radu Alexandru (director la Informatica Feroviară și la firme de comercializare a fructelor), Nuncă Otilia-Florentina și Budescu Gabriel (ultimii doi de la companiile de autostrăzi și drumuri). Directorul financiar al companiei va avea un salariu de 40.000 de lei, brut, lunar - dar el va fi angajat abia din mai 2025. Directorul general va avea 473.343 de lei brut, anual, în 2025. 

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră