vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: carpatica feroviar

3 articole
Economie

Guvernul pompează, pe șest, bani în CFR Călători, CFR, Tarom și companii din industria de Apărare

Guvernul pompează, pe șest, bani în CFR Călători, CFR, Tarom, Carpatica Feroviar și companii din industria de Apărare: mai multe articole din ordonanța de urgență privind cea de a doua rectificare bugetară din 2025 prevăd majorarea capitalului social la aceste societăți de stat. Citește și: Suveranistele se păruie: Gavrilă dezvăluie că Anca Alexandrescu a fost internată la spitalul SRI Însă, în proiectul ordonanței de urgență nu se precizează exact de ce sume va beneficia fiecare companie.  Guvernul pompează, pe șest, bani în CFR Călători, CFR, Tarom și companii din industria de Apărare În 14 noiembrie, premierul Ilie Bolojan se angaja ca acele companii de stat cu pierderi „cronice” să fie lichidate, nu salvate din nou de către contribuabili.  „Pe de-o parte, pentru ca în companiile unde sunt pierderi cronice, unde pasivul este mult mai mare decât activul să finalizăm procedurile de lichidare. Deci, aceste companii care sunt o gaură neagră, (…) companiile de stat trebuie lichidate, o parte dintre ele”, a spus Bolojan pentru Europa Liberă.  Ce prevede acum proiectul de ordonanță de urgență privind rectificarea bugetului: „Din suma prevăzută în bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii la capitolul 84.01 "Transporturi", titlul 72 "Active financiare", articolul 72.01 "Active financiare", alineatul 72.01.01 "Participare la capitalul social al societăților comerciale", se alocă fonduri pentru majorarea, în condițiile legii, a contribuției statului la capitalul social al Societății Carpatica Feroviar România - S.A., cu respectarea legislației în domeniul ajutorului de stat”. Ordonanța arată că banii sunt pentru acoperirea „cheltuielilor curente și de capital” O formulare asemănătoare apare în cazul CFR Călători, cu precizarea că banii vor fi folosiți pentru acoperirea datoriilor către bugetul de stat Se majoreaza cu o suma neprecizata capitalul companiei CFR pentru acoperirea cheltuielilor curente. La Tarom, majorarea capitalului va fi folosită „pentru reducerea deficitului de finanțare necesară în anul 2025 pentru acoperirea cheltuielilor curente și de capital”.  O sumă uriașă, de 900 milioane de lei „poate fi utilizată pentru majorarea, în condițiile legii, a contribuției statului la capitalul social al operatorilor economici din industria națională de apărare aflați sub autoritatea acestuia”, mai precizează OUG-ul.  Nici una din aceste decizii nu este explicată în nota de fundamentare a ordonanței de urgență.  CFR a avut în 2024 datorii de 1,5 miliarde de lei și pierderi de 432 milioane de lei. CFR Călători avea, în 2024, datorii de 1,27 de miliarde de lei. Principalele companii din industria de apărare aveau pierderi, în 2024, de circa 1,3 miliarde de lei. 

Guvernul pompează, pe șest, bani în CFR Călători, CFR, Tarom și companii din industria de Apărare Foto: Facebook CFR Calatori
Compania de stat cu un CA din 5 membri, plus un director excelent plătit, dar fără angajați Foto: Facebook Carpatica Feroviar
Eveniment

Compania de stat cu un CA din cinci membri, plus un director excelent plătit, dar fără angajați

Compania de stat cu un CA din 5 membri, plus un director excelent plătit, dar fără angajați: Carpatica Feroviar va avea primii angajați abia pe 2-3 decembrie. Directorul companiei, Daniel Apostolache, a arătat, într-un interviu pentru Club Feroviar, că abia acum sunt selectați viitorii angajați: „Sper că în jur de 2-3 decembrie vom avea primii angajaţi”, a arătat acesta. Citește și: Coaliția a decis: pensia magistraților, 70% din salariul net, anunță Kelemen Hunor. CSM cerea 65% din brut, adică peste net Dar Apostolache este angajat din martie 2025 la Carpatica Feroviar - compania care va prelua activitățile CFR Marfă, care va fi lichidată - și, potrivit datelor AMEPIP, are o indemnizație lunară de 45.846 de lei. Compania de stat cu un CA din 5 membri, plus un director excelent plătit, dar fără angajați Consiliul de administrație are cinci membri și fiecare încasează, lunar, 14.636 de lei. Membrii consiliului de administrație au fost numiți de Sorin Grindeanu, pe atunci ministru al Transporturilor, încă din noiembrie 2024 - potrivit datelor din CV-ul unuia dintre aceștia, Mihail Staicu.  Apostolache a girat falimentul CFR Marfă, companie pe care condus-o din martie 2022 în martie 2025.  CFR Marfă a închis anul 2024 cu datorii la stat de peste un miliard de lei, arată o analiză RisCo preluată de Agerpres. Pierderile companiei de stat au fost de 328 de milioane de lei.  „Pierderile de 328 milioane de lei şi datoriile care depăşesc pragul de un miliard lei sugerează că operatorul naţional se află într-o situaţie financiară critică. Nu este vorba doar despre datoriile şi cheltuielile pe care le are, ci şi despre cei peste 3.000 de angajaţi care au nevoie de siguranţă în ceea ce priveşte stabilitatea locului de muncă. Pierderile înregistrate de-a lungul timpului sunt efecte ale unui posibil management ineficient şi ale lipsei investiţiilor în infrastructură. În contextul actual economic, pierderile operatorului naţional nu indică doar un punct de cotitură al acestuia, ci şi o destabilizare la nivel operaţional şi financiar”, scria Risco.   

Grindeanu aruncă cu bani în politrucii din conducerea Carpatica Feroviar Foto: Facebook
Eveniment

Grindeanu aruncă cu bani în politrucii din conducerea Carpatica Feroviar

Înainte ca PSD să dezerteze de la guvernare, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, aruncă cu bani în politrucii din conducerea Carpatica Feroviar: membrii consiliului de administrație (CA) - care se întrunește, de obicei, o singură dată pe lună - și ai directoratului vor avea, în 2025, remunerații uriașe.  Informația apare în proiectul de buget al Carpatica Feroviar pentru 2025.  Citește și: Guvernul aprobă salarii de aproape 5.000 euro/lună, brut, la compania-căpușă CNI, deși abia mai are bani de pensii Carpatica Feroviar va înlocui, de facto, falimentara companie CFR Marfă.  Grindeanu aruncă cu bani în politrucii din conducerea Carpatica Feroviar Site-ul companiei, în construcție și acum, nu precizează cine face parte din CA, dar presa a scris că sunt persoane care „nu au nici în clin, nici în mânecă cu operațiunile de transport feroviar de marfă”.  Ce indemnizații propune Grindeanu pentru membrii CA-ului Carpatica Feroviar, în 2025: 14.626 de lei brut. Ei încasează aceste indemnizații din noiembrie 2024, deși, în martie 2025, Euronews România scria că această companie are un singur angajat!  Cine face parte din acest CA, potrivit Club Feroviar: Găvruță Adrian-Daniel (secretar general adjunct al Ministerului, artizanul transferului spitalelor CF la autorități locale), Staicu Mihail-George (șef de cabinet al ministrului), Radu Alexandru (director la Informatica Feroviară și la firme de comercializare a fructelor), Nuncă Otilia-Florentina și Budescu Gabriel (ultimii doi de la companiile de autostrăzi și drumuri). Directorul financiar al companiei va avea un salariu de 40.000 de lei, brut, lunar - dar el va fi angajat abia din mai 2025. Directorul general va avea 473.343 de lei brut, anual, în 2025. 

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră