vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: subfinanțare

2 articole
Eveniment

CFR Călători avertizează că lipsa banilor de la stat pune în pericol transportul public

Transportul CFR Călători, amenințat de subfinanțare. CFR Călători semnalează un risc major pentru transportul public feroviar de pasageri în 2025, ca urmare a subcompensării serviciilor și a diminuării veniturilor prognozate. Transportul CFR Călători, amenințat de subfinanțare Într-un comunicat oficial publicat pe site-ul societății, se atrage atenția asupra dezechilibrelor financiare care pot conduce la blocaje în întregul sistem feroviar. Citește și: Cea mai nerușinată sinecură: comitetul secret de unde 17 penali și politruci de top iau, fiecare, câte 21.000 de lei pe lună Conducerea CFR Călători solicită implicarea tuturor autorităților cu responsabilități în domeniu, pentru a preveni agravarea situației. Potrivit comunicatului, acordarea unei compensații sub nivelul din 2024 este „mai mult decât o provocare” și poate genera efecte grave în lanț, afectând capacitatea operațională a companiei. Lipsa ramelor noi Una dintre principalele surse ale dezechilibrului financiar este neasigurarea de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a celor 12 rame moderne aferente primului contract de servicii publice licitat și adjudecat. Întârzierile semnificative în furnizarea acestora contribuie direct la diminuarea veniturilor estimate pentru 2025. Modificările legislative afectează veniturile din facilități studențești CFR Călători semnalează și impactul modificărilor legislative recente privind facilitățile de transport pentru studenți, care au condus la scăderea încasărilor provenite din această categorie socială. Acest aspect accentuează presiunea financiară asupra companiei. Menținerea nivelului compensației din 2024 Societatea consideră esențial ca, pentru anul 2025, atât compensația totală anuală, cât și compensația unitară acordată pentru serviciile publice, să nu fie sub nivelul stabilit în 2024. Doar în acest mod se poate evita degradarea serviciilor de transport public. Primele trenuri modernizate din PNRR În ciuda dificultăților financiare, CFR Călători a introdus deja în circulație primele unități de material rulant modernizat sau achiziționat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Compania își exprimă speranța că situația va fi depășită rapid pentru a asigura o îmbunătățire vizibilă a serviciilor. Guvernul a aprobat bugetul CFR Călători pentru 2025 Pe 22 mai, Guvernul a aprobat bugetul de venituri și cheltuieli pentru anul 2025 al CFR Călători. Documentul prevede investiții de peste 790 de milioane de lei, în creștere cu aproximativ 52% față de anul anterior. Conform estimărilor bugetare, CFR Călători va înregistra venituri totale de peste 3,7 miliarde lei și cheltuieli de peste 3,6 miliarde lei, cu un rezultat brut programat de 15 milioane lei.

Transportul CFR Călători, amenințat de subfinanțare (sursa: Facebook/CFR Călători)
Salariile din MAE, nivel de supermarket (sursa: Facebook/MAE)
Eveniment

Salariile din MAE, nivel de supermarket

Salariile din MAE, nivel de supermarket. România lovește sub greutatea sa în politica externă. Aceasta este una dintre cele mai frecvente afirmații împărtășite de analiștii de politică externă români și străini, scrie Marius Ghincea, expert în relații internaționale, cercetător doctorand la Institutul Universitar European din Florența, citat de Libertatea. Salariile din MAE, nivel de supermarket O explicație: Ungaria investește anual mai mult decât dublul României, ungurii ajungând în 2022 la 638 de milioane de euro pentru Ministerul lor de Externe. Citește și: Sinecuristul ministrului Grindeanu: absolvent de geografie, de neînlocuit la Transporturi – șef peste aeroporturi, căi ferate și porturile Dunării. Plus încă vreo două sinecuri Mai mult, salariul de intrare în diplomație e sub cel de casier la supermarket: 700 de euro. Un salariu foarte mare în MAE este de 1.500 de euro, de trei ori mai mic decât un salariu mare din ASF. Pentru diplomații români nu se decontează nici măcar prânzurile diplomatice, iar când decontarea există, ea se face la costuri jenante pentru prețurile de azi din capitalele europene, de pildă. O altă explicație, mai notează Ghincea, este că lipsa resurselor pentru diplomația românească este ombilical legată de nivelul de ambiție a elitelor politice de la București în ceea ce privește politica externă a țării noastre. Fără voință politică, românii nu se pot aștepta să aibă o politică externă mai activă și vizibilă.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră