sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: port

22 articole
Investigații

Finul Laurei Vicol, directorul Portului Constanța

Finul Laurei Vicol, directorul Portului Constanța. Mihai Teodorescu, șeful Portului Constanța, a beneficiat de o serie de sinecuri sub patronajul Gabrielei Firea, de la care a fost preluat de Laura Vicol și Sorin Grindeanu. În mandatul de primar al Gabrielei Firea, tânărul Mihai Teodorescu a fost numit director comercial la RATB, apoi șef peste Direcția Transporturi din Primăria Capitalei și președinte al Consiliului de Administrare al Companiei Municipale Eco Igienizare. Citește și: EXCLUSIV În timp ce se judeca cu clienți care nu primiseră apartamentele plătite, Nordis a cumpărat cu banii jos un Ferrari F8 Tributo de 300.000 de euro Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu l-a băgat în Consiliul de Administrație al Metrorex, apoi, director executiv la Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța. Tot ministrul Sorin Grindeanu l-a numit director general al Portului Constanța. Studii în agricultură Mihai Teodorescu a absolvit Facultatea de Management, Inginerie Economică în Agricultură și Dezvoltare Rurală din cadrul Universității de Științe Agronomice și Medicină Veterinară în anul 2009. A continuat cu un master în Management Agroturistic și Alimentație Publică. În timpul facultății a lucrat ca manager de vânzări la Art Focus Studio. A fost angajat apoi ca manager al departamentului pentru corporații la agenția de turism Paralela 45. A renunțat la munca la privat în mai 2012, atunci când a fost numit șef birou controlori la RATB. Apoi, la scurt timp după ce Gabriela Firea a câștigat mandatul de primar al Municipiului București, Mihai Teodorescu a fost avansat pe funcția de director comercial. Favoritul Gabrielei Firea În septembrie 2018, Teodorescu a fost numit director executiv al Direcției Transporturi din cadrul Primăriei Municipiului București. În paralel, era și președinte al Consiliului de Administrație la Compania Municipală Eco Igienizare București, companie înființată de edilul Gabriela Firea pentru servicii de deratizare, dezinsecție și dezinfecție. În februarie 2022, ministrul Sorin Grindeanu a decis să îl plaseze în Consiliul de Administrație al Metrorex, companie deținută de Ministerul Transporturilor. Totodată, Teodorescu a fost angajat pe funcția de director executiv la Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța, chiar dacă nu avea nici o tangență cu domeniul naval. Ulterior, în martie 2024, a fost uns pe funcția de director general al Portului Constanța. Finul Laurei Vicol, directorul Portului Constanța Mihai Teodorescu s-a căsătorit în anul 2023 cu Ioana Teodora, cadru militar la UM 0472 București, o unitate militară a Serviciului Român de Informații. Nunta a fost organizată la Pitești, eveniment de pe urma căruia familia Teodorescu s-a ales cu 24.000 de euro. Surse din cadrul PSD au declarat, sub protecția anonimatului, că nași la nuntă ar fi fost Laura Vicol și Vladimir Ciorbă, cel care controlează controversata afacere Nordis. Iar pe lista invitaților s-ar fi aflat și ministrul Sorin Grindeanu. DeFapt.ro l-a întrebat pe Mihai Teodorescu dacă Laura Vicol, fosta șefă a Comisiei Juridice din Camera Deputaților, i-a fost nașă de cununie. Șeful Portului Constanța a negat că i-ar fi fost nașă de... botez. Vicol a fost la nunta lui Teodorescu "Doamna Laura Vicol nu este nașă de botez. Nici nu se pune problema. Nu există această situație despre care vorbiți. A fost invitată la nuntă, dar nu este nașa de botez. Nu înțeleg de unde aveți aceste informații", a spus Mihai Teodorescu pentru DeFapt.ro. Întrebat de câteva ori dacă Laura Vicol este nașa sa de cununie, Mihai Teodorescu a refuzat să răspundă concret: "Nu mi-a botezat copilul sub nici o formă... V-am răspuns la toate întrebările… V-am răspuns la toate întrebările adineauri, nu văd… Eu v-am spus tot ce aveam de declarat, altceva nu am de declarat". Cât despre participarea ministrului Sorin Grindeanu la nuntă sa, Mihai Teodorescu a refuzat să dea detalii: "Nu vă supărați, este un eveniment… Sunt evenimente care fac parte din viața unui om. Nu văd care este elocvența (relevanța, probabil - n.r.) listei de invitați". Grindeanu a numit director în Port în ciuda PSD Funcția de director general al Portului Constanța a revenit PSD în urma împărțirii funcțiilor publice cu PNL. Potrivit cutumei din partid, pe această funcție urma să fie desemnată o persoană desemnată de filiala PSD Constanța. Dar ministrul Sorin Grindeanu nu a ținut cont de filiala de la Constanța și a decis să îl numească pe Mihai Teodorescu care susține că nici măcar nu este membru de partid. Întrebat dacă Laura Vicol a contribuit la numirea sa în funcția de șef al Portului Constanța, Mihai Teodorescu a spus că nu are ce declarație să facă pe acest subiect. La fel a răspuns și când a fost întrebat despre legăturile sale cu fosta deputată PSD. Refuză să comenteze sponsorizările pentru PSD DeFapt.ro: Nu ați menționat în declarația de interese că sunteți membru PSD. Mihai Teodorescu: Nu sunt. Nu am avut niciodată în viața mea… membru de partid, carnet de partid sau vreo adeziune. Niciodată în viața mea. DeFapt.ro: Cum vă explicați că ați fost numit pe o funcție a PSD? Mihai Teodorescu: Nu pot să comentez această decizie. V-am spus, dacă vreți să clarificăm mai multe ne putem întâlni. DeFapt.ro: Nu ați sponsorizat niciodată PSD? Mihai Teodorescu: Deci, eu nu am avut niciodată adeziune, da? Sau calitate de membru de partid. DeFapt.ro: Deci, nu ați sponsorizat PSD? Mihai Teodorescu: V-am răspuns adineauri. DeFapt.ro: Ați sponsorizat PSD? Mihai Teodorescu: Scoateți din context. Haideți să ne vedem când vreți dumneavoastră. Sunt deschis la dialog. Prefer să discut față în față, nu la telefon.

Finul Laurei Vicol, directorul Portului Constanța (sursa: Inquam Photos/Octav Ganea, Facebook/Sorin Grindeanu, Laura Vicol)
Portul Constanța, paralizat de câteva zile (sursa: ct100.ro)
Economie

Portul Constanța, paralizat de câteva zile

Portul Constanța, paralizat de câteva zile. Criza majoră s-a declanșat după ce o parte semnificativă a portului a rămas fără curent electric de sâmbătă. Portul Constanța, paralizat de câteva zile În mai multe zeci de dane, nicio navă nu a mai fost mișcată, iar operațiunile de încărcare și descărcare sunt paralizate, potrivit Constanța 100%. Citește și: Marcel Ciolacu vrea să-l ierte pe prietenul său Robert Negoiță de datorii de circa 200 de milioane de lei către stat prin efectul amnistiei fiscale anunțate de premier Mari operatori portuari importanți nu își pot desfășura activitatea din cauza acestei întreruperi. Potrivit reprezentanților Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța, situația a fost cauzată de inundațiile care au afectat Stația 2 din port, care aparține de Rețele Electrice Dobrogea. Reprezentanții APMC au declarat că stația a fost scoasă de sub tensiune din motive de siguranță, iar echipele de intervenție sunt la fața locului. Continuarea, pe ct100.ro.

Pas crucial pentru unificarea economiilor României și Republicii Moldova Foto: Giurgiulești Free Port
Internațional

Pas crucial pentru unificarea economiilor României și Republicii Moldova: achiziționarea portului strategic de la Giurgiulești

Un pas crucial pentru unificarea economiilor României și Republicii Moldova: achiziționarea, de către o companie a statului român, a portului strategic de la Giurgiulești, de pe teritoriul Republicii Moldova. Citește și: Un deputat PNL, apropiat de Bolojan, atac extrem de dur la conducerea partidului: „Coaliția cu PSD a adus stabilitatea băltirii” Acesta este singurul port al Moldovei accesibil navelor maritime, iar importanța sa a crescut enorm în contextul războiului din Ucraina. Pas crucial pentru unificarea economiilor României și Republicii Moldova Pe ordinea de zi a ședinței de guvern de azi se află un memorandum cu tema: „Aprobarea iniţierii negocierilor cu Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) în vederea achiziţionării de către statul român, prin intermediul Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime” S.A. Constanţa (...) a acţiunilor Danube Logistics SRL deţinute de către BERD în Portul Internaţional Liber Giurgiuleşti din Republica Moldova”. Danube Logistics SRL este deținută de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), potrivit site-ului companiei. Un pas la fel de important pentru unificarea economică a României cu Republica Moldova a fost preluarea de la Moldovatransgaz, de către Transgaz, la finalul anului trecut, a activității de operare, exploatare, dispecerizare și transport a gazelor naturale din Republica Moldova. Portul Giurgiulești are o importanță strategică deosebită fiind singurul port al Moldovei accesibil navelor maritime de până în 10.000 de tone. „Portul este atât un punct principal de intrare pentru importurile de combustibil în Moldova, cât și un furnizor de combustibil pentru rețelele de benzinării și fermierii ucraineni. În timp ce un obiectiv major este exportul de cereale din Moldova, Giurgiulești transbordează din ce în ce mai mult cereale din Ucraina, contribuind la efortul internațional de prevenire a penuriei alimentare amenințate de război", a declarat șefa Biroului BERD în Moldova, Angela Sax, potrvit unui articol publicat pe site-ul BERD în iulie 2022. Operatorul, Danube Logistics, a construit un terminal de marfă în 2011, precum și o dană pentru un terminal de cereale, un terminal feroviar cu ecartament mixt, infrastructură portuară, un depozit, zone de depozitare și clădiri de birouri. De asemenea a facilitat investițiile în Portul Giurgiulești de către alți rezidenți, inclusiv un terminal pentru ulei vegetal și o fabrică de extracție a uleiului de floarea soarelui. Portul Giurgiulești Foto: BERD Și guvernul de la Chișinău investește în dezvoltarea legăturilor cu portul În plus, portul se pregătește să reia transbordarea containerelor din portul românesc Constanța spre Moldova și Ucraina. În vara anului trecut, guvernul de la Chișinău a alocat 60 de milioane de lei moldovenești pentru reabilitarea liniei de cale ferată Cahul – Giurgiulești. Totodată, Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale Andrei Spînu, a prezentat recent Proiectul de dezvoltare a Portului. Printre priorități se numără construcția de silozuri de cereale cu o capacitate de aproximativ 80 000 de tone, dotarea cu încărcătoare de cereale cu viteză de 1500 t/h și amenajarea liniilor de cale ferată și a unei stații de descărcare feroviară. 2028 este limita din proiectul prezentat de ministrul de la Chișinău. În zonă se află și Portul de Pasageri și Mărfuri Giurgiulești, operat de Întreprinderea de Stat ”Portul Fluvial Ungheni”.

Constanța, la un pas de dezastru Foto: Informatia Zilei
Eveniment

Constanța, la un pas de dezastru

Constanța a fost la un pas de un dezastru: „specialiștii” Agentiei Române de Salvare a Vieții Omenești pe Mare (ARSVOM) au adus în port o dronă maritimă plină cu explozibili fără să o verifice, relatează pe blogul său Adelin Petrișor, jurnalist la TVR. Foto: mycto.ro ARSVOM este subordonată ministerului Transporturilor, condus de Sorin Grindeanu (PSD). Citește și: Armată obligatorie în UE, presiuni din ce în ce mai mari. Germania ia în calcul mai multe scenarii, țările nordice și baltice au impus deja sistemul. În România, proiect de lege neclar Constanța, la un pas de dezastru Drona a fost ințial considerată a fi o simplă barcă răsturnată și a fost descoperită miercuri seara, 3 aprilie 2024, de o navă a Gărzii de Coastă, la 20 de mile marine est față de Tuzla. Polițiștii au alertat Agenția Română de Salvare a Vieții Omenești pe Marea Neagră, care a tractat-o până în dana proprie - dana 78. Unde a ajuns drona plină cu explozibil Abia în momentul în care a fost urcată pe cheu, autoritățile au remarcat la prova un dispozitiv suspect, de formă cilindrică, cu antene și au dat alarma. Ambarcațiunea a fost tractată joi, 4 aprilie 2024, pe mare, până în dreptul poligonului militar Midia, unde a fost detonată, vineri seara, 5 aprilie 2024. Constănțeni au simțit, efectiv, suflul exploziei, chiar și cei care se aflau în incinte, unde geamurile au vibrat puternic și alarmant, imediat după bubuitură. „Drona navală recuperată din apele noastre teritoriale putea lua vieți din cauza unei greșeli. Oamenii Agenției de Salvare pe Mare, care au descoperit și au tractat drona maritimă neidentificată, și-au riscat viețile. Nu și-au dat seama că nava reprezintă un pericol. Potrivit specialiștilor, aceștia ar fi trebuit să cheme geniștii Marinei militare. În schimb, au dus-o în portul Constanța. Vineri seară, geniștii au detonat drona periculoasă în poligonul Capu Midia. Explozia i-a alertat pe localnici. Unii chiar au sunat la 112 și au anunțat că au auzit bubuituri puternice”, relatează Adelin Petrișor „Uneori ai impresia că reprezentanții autorităților noastre sunt din filmele cu Leslie Nielsen”, a comentat el, pe Twitter. Uneori ai impresia că reprezentanții autorităților noastre sunt din filmele cu Leslie Nielsen. Fără să verifice, au dus în portul Constanța drona găsită la Tuzla, o adevărată bombă cu ceas. Ulterior, au detonat-o în poligonul Midia, fără vreun avertisment și au speriat… pic.twitter.com/ouBXX8tlNq— Adelin Petrișor (@Ade_linPetrisor) April 7, 2024 Până la această oră, autoritățile nu au precizat ce tip de dronă maritimă era aceasta și cât explozibil avea la bord.

Grindeanu a dat Portul Constanța pe mâna unei foste laborante Gupaj foto: Replica Online
Eveniment

Grindeanu a dat Portul Constanța pe mâna unei foste laborante

Grindeanu a dat Portul Constanța pe mâna unei foste laborante care analiza solul: Mirela-Ileana Birchi este începând din 15 februarie, noul director executiv al Administrației Portului Constanta. Mai multe publicații au scris, într-un text formulat copy-paste că „la bază este avocat cu experiență îndelungată în drept comercial și drept maritim, dobândită în România și Marea Britanie”. Citește și: Șefa procurorilor anticorupție din Galați, cu un salariu imens, se pensionează, după ce, în 2022, acest parchet a avut o rată de 100% a achitărilor. Ea a fost magistrat timp de 25 de ani și două luni Grindeanu a dat Portul Constanța pe mâna unei foste laborante Însă Birchi a fost laborantă, desfășurând „activităţi specifice de analiză fizico-chimică a solurilor” timp de circa patru ani. A intrat la facultate, la universitatea privată „Ecologică” doi ani după terminarea liceului, în 1991, iar licența a luat-o abia în 2001, când avea 30 de ani, la Academia de Poliție. Ea are un doctorat în Științe Militare, luat la Universitatea Naţională de Apărare „Carol I”. În CV, ea se laudă că a lucrat la o firmă din Marea Britanie, din 2014 în 2019, unde ar fi fost „director juridic si de dezvoltare”, însă declarațiile ei de avere din 2023 și 2022 - care se referă la anii fiscali 2022 și 2021 - ea a declarat un câștig salarial anual de 5.490 de lire sterline. Potrivit CV-ului, noua directoare executivă a Portului Constanța a lucrat la alte companii de stat, însă fără legătură cu administrația portuară: a fost jurist la Regia Protocolului de Stat, director executiv la Loterie sau consilier „personal” al ministrului Grindeanu. Acesta a plasat-o, în februarie 2023, în consiliul de administrație al companiei de drumuri, CNAIR.

Moscova confirmă atacul ucrainean asupra Feodosiei (sursa: Agerpres)
Internațional

Moscova confirmă atacul ucrainean asupra Feodosiei

Moscova confirmă atacul ucrainean asupra Feodosiei. Ministerul rus al Apărării a confirmat avarierea uneia dintre navele sale de război în urma unui atac ucrainean care a vizat un port în Peninsula Crimeea de la Marea Neagră ocupată de Rusia. Moscova confirmă atacul ucrainean asupra Feodosiei Nava mare de debarcare Novocerkassk, care face parte din Flota rusă a Mării Negre, a fost lovită în atacuri aeriene ucrainene, a declarat ministerul citat marţi de agenţia de presă de stat rusă TASS. Citește și: „Ferma Dacilor” a interlopului Cornel Dinicu, fără autorizație ISU, contract cu sindicatul polițiștilor SNPPC. Ce relație are patronul cu Horia Constantinescu, șeful ANPC Amploarea avariei suferite de navă în oraşul-port Feodosia era iniţial neclară. Potrivit guvernatorului Crimeei numit de Rusia, o persoană a fost ucisă şi alte două, rănite în atac. Citește și: VIDEO O navă militară rusească a fost distrusă de forțele ucrainene luni noapte în baza navală Feodosia din Crimeea. Ar fi transportat drone Shahed Anterior, forţele aeriene ucrainene au declarat că au distrus nava de război folosind rachete de croazieră. Potrivit Moscovei, apărarea aeriană rusă a distrus două avioane de luptă ucrainene care au atacat Novocerkassk. Cele două avioane Suhoi Su-24 care ar fi fost doborâte aparţineau escadrilei tactice a forţelor aeriene ucrainene şi au tras rachete ghidate, a declarat ministerul de la Moscova. Ucraina a raportat anterior desfăşurarea forţelor tactice, dar nu au existat informaţii din partea Kievului despre posibila distrugere a avioanelor de luptă.

Cum cumperi cocaină din Portul Constanța (sursa: Facebook/Sindicatul Europol)
Eveniment

Cum cumperi cocaină din Portul Constanța

Cum cumperi cocaină din Portul Constanța. "Cum poți să cumperi 1kg de cocaină din cel mai bine port din Europa, Portul Constanța? Va urma…", a postat pe Facebook Sindicatul Europol miercuri. Cum cumperi cocaină din Portul Constanța Postarea a fost însoțită de o fotografie cu un pachet în care se insinuează că ar fi cocaină. La câteva ore după această postare, sindicaliștii Europol au revenit cu o a doua. Citește și: Austria a fost ținută trei ani la poarta Schengen de către Germania, nemulțumită de frontierele șvaițer austriece. După negocieri dure, Viena a intrat în Schengen doar aerian, inițial "Portul Constanța, cel mai vânat obiectiv al politicienilor, este păzit de 1 SINGURĂ PATRULĂ DE POLIȚIE, care ar trebui: - să acopere 5 HA de port; - să monitorizeze 13 porți de acces în port - să monitorizeze un flux de intrări în port de aproximativ 10 mii de persoane și auto în 24 de ore - să instrumenteze sute de dosare de furt, tâlhărie, loviri și alte violențe, furt de identitate, migrație ilegală, infracțiuni economice, rutiere etc. Oare care este interesul guvernanților să aibă polițiști puțini, prost plătiți și fără logistică?! Oare câți bani se fac din ilegalități în portul Constanța?! P.S. Va urma… țineți-vă bine!". Și această postare a fost însoțită de fotografia unui pachet care pare a conține droguri. Întrebări pentru Despescu Joi, 21 decembrie a.c., Europol a postat un al treilea text pe aceeași temă. "Secretarul de stat Bogdan Despescu a condus în ultimii 8 ani, pe rând, IPJ Constanța, apoi a fost numit politic șef al Poliției Române, iar în momentul de față, ca urmare a informațiilor pe care le deține, este intangibil, indiferent ce ar face. Nu a contat că sub conducerea lui a fost pierdută lupta cu traficul de droguri (Predoiu), că suntem pe primul loc la morți din accidente rutiere în Europa (2 Mai), pe primul loc la trafic de carne vie (Caracal) și am avut parte de cea mai mare deprofesionalizare a Poliției Române (Onești, Arad). În altă ordine de idei, ce vrem noi să spunem, oare pe perioada în care Despescu a avut sub control Portul Constanța, de ce nu a inițiat nicio modificare structurală pentru a suplimenta numărul de funcții la structurile care acționează pe raza portului, în condițiile în care portul este obiectiv strategic pe unde intră peste 99% din marfă provenită din Asia, America? Oare cine avea interesul să lase la liber evaziunea fiscală în Portul Constanța? Oare cine a închis ochii la traficul de droguri din ultimi ani, din portul Constanța? Oare ce sume se tranzacționează pentru “libertatea de mișcare” din Portul Constanța? Ce credeți, Despescu știe?". Pachetul care, se sugerează, ar conține droguri apare și în această postare.

PSD are cheia la porțile traficului de droguri Foto: Facebook
Eveniment

PSD are cheia la porțile traficului de droguri

PSD are cheia la porțile traficului de droguri: portul Constanța este controlat de politrucii puși de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, prietenul lui Marcel Ciolacu. Citește și: Șoferul drogat care a ucis la 2 Mai a fost eliberat de polițiști în noaptea tragediei pentru că petrecea cu odrasle de oameni importanți din Constanța, susține șeful sindicatului polițiștilor Europol Presa a relatat în repetate rânduri că în port sunt doar două scannere, complet insuficiente pentru traficul uriaș. Mai mult, unul din aceste scanere nu funcționează sub 80 de centimetri. Ultimele capturi, realizate pe baza unor informații de la alte agenții europene „Azi în Portul Constanța, orice persoană poate să intre sau să iasă fără să fie întrebată de sănătate. Dacă un marinar de pe o navă care intră în România vrea să aducă 2 kg de cocaină poate să le aducă fără niciun fel de problemă și să iasă cu ele din port să le vândă la primul comerciant din Constanța. Ultimele capturi au fost toate realizate pe baza unor informații obținute de alte agenții europene, care luptă împotriva traficului de droguri. Iar autoritățile din România nu au niciun fel de capacitate, nici tehnică, nici operativă de a putea depista cantitățile de droguri care intră în țara noastră”, spunea, ieri, Cosmin Andreica, președintele Sindicatului Europol. „Controlul efectiv vizual al conținutul containerelor și din punct de vedere al verificării cu instrumente de tip scanner, nu există. Putem spune cu certitudine că portul Constanța reprezintă un paradis pentru traficanții de droguri care vor să aducă cantități de droguri în UE”, a mai susținut Andreica. PSD are cheia la porțile traficului de droguri Directorul general al portului este Florin Vizan, un afacerist local, care se plimba prin Mamaia cu un Rolls Royce de 400.000 de euro - cumpărat pe firmă, potrivit propriei declarații. Presa locală scrie că el a fost impus la conducerea portului Constanța de PSD-ul din acest județ. Vizan este contabil, absolvent al ASE, și, din 1984 în 1993, a lucrat la Uniunea Cooperativelor de Consum. „Vizan le da clasa in avere tuturor fostilor (si probabil viitorilor) directori ai administratiei portuare. Oficial are zece firme, vreo cinci cladiri si cinci terenuri ( dintre care unul de 50.000 mp). Spunem oficial. Pentru ca in realitate, averea ii este mult mai mare. Pe numele sau, apare trecut doar un scuter. In fapt, il vezi conducand doar masini de lux – Rolls Royce Wraith fiind un bun exemplu”, scria presa locală. Directoir executiv este Mihai Teodorescu, un inginer agronom provenit din primăria Capitalei, pe vremea când era condusă de Gabriela Firea. Când aceasta era primar, Tedorescu a ajuns președinte al consiliului de administrație la societatea Eco Igienizare, deținută de primărie. Între 2012 și 2016, el fusese șeful controlorilor RATB. El a fost plasat de Grindeanu și-n CA-ul Metrorex. Directorul de strategie-dezvoltare este Eugen Căruntu, cu studii de drept la Spiru Haret și cu o lungă carieră profesională în primăria lui Radu Mazăre. În prezent coordonează poliția locală, având funcția de șef de birou. Citește și: Nici o captură de droguri în portul Constanța în ultimii doi ani, deși România e inundată de stupefiante și numărul consumatorilor tot crește Două scannere, din care unul nu bate sub 80 de centimetri În port sunt două scanere funcționale și un al treilea urmează să fie achiziționat. Unul este al Biroului Vamal de Frontieră Constanța Sud și a fost pus la dispoziție de Administrația Portului Constanța, în timp ce al doilea scanner este unul mobil și este folosit de Poliția Transporturi. Anul trecut, într-o anchetă „România, te iubesc” jurnalistul Paul Angelescu a arătat că scannerul cu care lucrau vameșii era vechi de aproape 20 de ani, de producție chinezească și care, din când în când, se mai strica. O reparație a unui scaner poate dura săptămâni întregi. În plus, Aparatul scanează numai de la înălțimea de 80 de centimetri în sus, deci nu vede dacă sub camionale care se dau jos de pe feribot sunt ascunse droguri sau marfă de contrabandă, arăta Pro TV.

Portul Constanța, raiul traficului de droguri (sursa: facebook/Constanta Port)
Eveniment

Portul Constanța, raiul traficului de droguri

Portul Constanța, raiul traficului de droguri. În Portul Constanța nu a mai fost depistată nicio captură de droguri începând din anul 2021, conform informațiilor furnizate de Inspectoratul General de Poliție pentru G4Media. Portul Constanța, raiul traficului de droguri Dar cel mai recent raport privind drogurile la nivelul Uniunii Europene, publicat în iunie de Observatorul European pentru Droguri și Toxicomanie (EMCDDA), arată că rețelele de traficanți vizează tot mai des porturile mai mici din spațiul comunitar. Citește și: Șoferul drogat care a ucis la 2 Mai a fost eliberat de polițiști în noaptea tragediei pentru că petrecea cu odrasle de oameni importanți din Constanța, susține șeful sindicatului polițiștilor Europol Mai mult, într-un raport realizat în parteneriat cu mai multe instituții europene, DIICOT a precizat că România este o țară de tranzit pe Ruta Balcanică (mai ales prin porturile maritime la Marea Neagră), în special pentru droguri ca heroină, cocaină și ecstasy. Citește și: Mama lui Vlad Pascu, către fiul ei, în arest: Eu vreau să-ți fac dosar medical, să te trimită pe aici, pe Rahova. Este centru de tratare de dependențe În total, din anul 2000 până în prezent, autoritățile au confiscat doar 20 tone de droguri în Portul Constanța, arată o analiză G4Media bazată pe informațiile obținute de la IGPR. Citește și: Prietena de droguri a șoferului ucigaș de la 2 Mai, cercetată penal pentru lipsire de libertate în mod ilegal. Împreună cu gașca, ar fi vrut să fure un „portofel” cu Bitcoin de la un tânăr sechestrat Spre comparație, în Portul Rotterdam au fost confiscate 70 de tone de cocaină doar în anul 2021, iar în august 2023 vameșii au depistat 8 tone de cocaină într-o singură zi. În Anvers (Belgia), au fost depistate peste 110 tone de cocaină doar în 2022.

Cerealele ucrainene, între falimentare și salvare (sursa: Facebook/Volodimir Zelenski)
Eveniment

Cerealele ucrainene, între falimentare și salvare

Cerealele ucrainene, între falimentare și salvare. Până pe 15 septembrie, cerealele ucrainene nu pot fi importate în cinci țări din estul Europei, printre care și România (alături de Bulgaria, Polonia, Ungaria și Slovacia). Ce se va întâmpla după 15 septembrie? Botănoiu vrea prelungirea embargoului Daniel Botănoiu, consilier al premierului Marcel Ciolacu, insistă că embargoul ar trebui prelungit măcar până la sfârșitul anului pentru ca agricultorii români să-și poată exporta marfa recoltată în acest an. Citește și: VIDEO Rusia a atacat ținte din Ucraina aflate la câțiva kilometri de România: atacul, vizibil de pe partea românească a Dunării. Au fost lovite nave cu petrol românesc Iar cifrele referitoare la cantitatea de cereale care va ajunge în portul Constanța descriu un scenariu foarte complicat. Potrivit lui Cezar Gheorghe, expert în comerțul cu cereale, în toamna aceasta e posibil ca în portul Constanța să ajungă aproape 50 de milioane de tone de cereale (în jur de 27 de milioane de tone, din Ucraina, aproximativ 22 de milioane de tone, din România). Această cantitate este dublă față de capacitatea de procesare a portului Constanța, care poate încărca pe nave maximum 26 de milioane de tone de cereale anual, dacă nu există nici o sincopă logistică, a adăugat Cezar Gheorghe pentru Defapt.ro. În această situație, întârzierile la livrare de cereale vor fi foarte mari și vor pune în pericol încasările pentru înființarea culturilor de anul viitor. Mai mult, presiunea pe logistica de transport va fi enormă: nu numai că agricultorii români nu vor găsi ușor camioane și TIR-uri pentru a livra grânele în port, dar prețurile vor fi mult mai mari decât în mod normal. Cerealele ucrainene, între falimentare și salvare Un alt efect al abundenței de cereale ucrainene pe piața românească (cel puțin până în momentul instituirii embargoului european în cele cinci țări menționate) este scăderea la jumătate a prețului cerealelor. Astfel, dacă un kilogram de grâu se vindea, în medie, cu 1,5 lei, în condiții normale, acum a ajuns să coste 75 de bani. Citește și: Ucraina trebuie să se teamă de îndoielile cetățenilor și ale parlamentarilor din țările occidentale, spune ministrul britanic al Apărării Așa cum a constatat și Daniel Constantin, deputat PNL, fost ministru al Agriculturii și membru, acum, în Comisia de agricultură a Camerei, beneficiari ai afluxului mare de cereale ucrainene sunt o parte din fermierii din zootehnie. Pe de altă parte, agricultorii sunt net dezavantajați. Din punctul de vedere al lui Constantin, este nevoie de un instrument european pentru ca agro-fermierii români să nu mai piardă bani. Alți experți consultați de către Defapt.ro au arătat, însă, că nu doar fermierii din zootehnie au beneficiat de cerealele ieftine din Ucraine, ci și speculatorii, marii intermediari și industria de panificație. De la nimic, la import de 200.000 de tone de cereale lunar Majoritatea actorilor din piața agrozootehnică cu care Defapt.ro a vorbit au menționat calitatea mai slabă a cerealelor ucrainene. Dar și incapacitatea autorităților românești de a verifica fito-sanitar grâul, porumbul și celelalte grâne ucrainene rămase în România. Citește și: Nici o șansă ca războiul din Ucraina să se încheie în 2023, cred înalți oficiali ai NATO și UE: Putin poate pierde sute de mii de soldați „fără să clipească” Potrivit Autorității Vamale Române, peste 2,1 milioane de tone de cereale ucrainene au rămas în România după declanșarea invaziei ruse. Expertul Cezar Gheorghe, însă, spune că, de fapt, cantitatea e dublă: 4,5 milioane de tone într-un an și jumătate. Or, înainte de invazia rusă, România nu exporta deloc cereale din Ucraina. Acest excedent de marfă a destabilizat piața și este evident acum că, în lipsa unor măsuri (naționale sau europene), situația se va deteriora. Cu consecințe greu de evaluat în prezent, dar care pot duce și la sentimente negative în masă în privința Ucrainei și ucrainenilor.

Rusia a atacat ținte din Ucraina aflate la câțiva kilometri de România Foto: Twitter
Eveniment

Rusia a atacat ținte Ucraina câțiva kilometri de România

Rusia a atacat ținte din Ucraina aflate la câțiva kilometri de România, la Reni, iar atacul a fost vizibil de pe partea românească a Dunării, arată filmările video. În atac ar fi fost folosite drone Shahed, produse de Iran. Rusia a atacat ținte din Ucraina aflate la câțiva kilometri de România Reni este un port strategic la Dunăre, foarte aproape de Galați, și un hub al transporturilor de carburanți și grâne, în condițiile în care Rusia nu mai permite exporturile ucrainene de cereale prin Marea Neagră. Potrivit Marinetraffic, traficul fluvial de grâne s-a oprit după atac. ”În această noapte (de duminică spre luni), un atac de aproape patru ore, cu drone (de tip) Shahed-136, a vozat o infrastructură portuară”, anunţă într-o postare pe Facebook armata ucraineană. Night strike on the port infrastructure of Reni, Odessa region. pic.twitter.com/2H2oNT7pP4— ДражаМ (@DrazaM33) July 24, 2023 ”Un hangar de grâne a fost distrus, iar rezervoare de depozitare ale altor încărcături au fost avariate”, precizează armata. ”Trei drone au fost distruse de către Forţele Aeriene de apărare”, anunţă Comandamentul Operaţional. ”Inamicul continuă să terorizeze Odesa”, acuză el. ”Potrivit primelor informaţii, aproximativ patru muncitori din port au fost răniţi, dar informaţiile trebuie clarificate”, adaugă comandamentul. Este pentru prima oară când Rusia atacă infrastructuri ucrainene la Dunăre, după ce s-a retras, în urmă cu o săptămnă, din Acordul de la Istanbul din iulie 2022 privind exportul cerealelor ucrainene, mediat de ONU şi Turcia. Pe Dunăre există trei porturi ucrainene - Izmail, Reni şi Ust-Dunaiskii - însă comandamentul nu precizează care dintre ele au fost vizate în atac, relatează CNN. ?????Reni Commercial Sea Port is an important transport hub of Ukraine, in which the work of river, sea, road and rail transport is closely intertwinedTanks with Romanian oil were hit - this is the main source of raw materials for Ukrainian refineries. pic.twitter.com/MKsS4UDtwA— Hawkeye1812Z (@Hawkeye1745) July 24, 2023 În afară de cele trei drone distruse de către forţe ucrainene anunţate de către comandament, alte drone ”au trecut”, anunţă un purtător de cuvânt al Administraţiei Militare din Odesa, Serghii Braciuk. Citește și: Andreea Raicu, abandonată pe aeroport de Wizz Air: „Nu am avut unde să dormim, nu ni s-au găsit zboruri imediate, ci după 2-3 zile. Era ora 4 dimineața, tot în aeroport”

Firmă de construcţii, amendată cu 60.000 lei Foto: Garda de Mediu
Mediu

Firmă de construcţii, amendată cu 60.000 lei

O firmă de construcţii din Constanța a fost amendată cu 60.000 lei de Garda de Mediu pentru depozitarea neautorizată de deşeuri. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Ea a depozitase în zona porţii principale a Portului Constanţa nu mai puțin de 6.000 tone de deşeuri provenite în urma lucrărilor de decopertare a străzilor şi trotuarelor din municipiu. Firmă de construcţii, amendată cu 60.000 lei Amplasamentul are destinaţia de parcare, aflată în administrarea Primăriei Constanţa, putând fi utilizată de antreprenor ca organizare de şantier pentru depozitarea materialelor de construcţii (pavele, cabluri ş.a.) - în cadrul proiectului "Acces şi mobilitate pietonală în zona centrală a Municipiului Constanţa", beneficiar UAT Constanţa. "Deşeurile provin din lucrări de decopertare a străzilor şi trotuarelor din municipiu, cantitatea estimată fiind de aproximativ 6.000 tone. Astfel, în incinta organizării de şantier s-a realizat o depozitare neautorizată de deşeuri preponderent inerte, amplasament unde nu există mijloace proprii de tratare a deşeurilor. Firma de construcţii nu a luat măsuri de gestionare a deşeurilor în condiţii de protecţie a mediului, fiind amendată cu 60.000 lei pentru nerespectarea prevederilor OUG 92/2021 privind regimul deşeurilor", se arată în comunicat. Citește și: Dependența de gazele rusești este istorie: în Europa, depozitele de gaze sunt pline în proporție de 62%. România – 50%. Prețurile au scăzut cu 150% față de august 2022 Conform sursei citate, comisarii Gărzii de Mediu au mai dispus măsura ca, în termen de o săptămână, deşeurile depozitate ilegal în incinta organizării de şantier "să fie predate, pe bază de documente justificative".

Membri ai AUR, controlați la arme (sursa: Facebook/George Simion)
Politică

Membri ai AUR, controlați la arme

Membri ai AUR, controlați la arme. Ariadna Cîrligeanu, membru în Biroul Naţional al AUR, a declarat miercuri că obiectele în formă de gloanţe care au fost găsite asupra sa i-au fost oferite în urmă cu două zile, cu ocazia zilei de naştere. Gloanțe de colecție "În această dimineaţă am ajuns la Parlament, aşa cum fac în fiecare zi de lucru. Am intrat pe la intrarea de la S2 şi am făcut controlul de securitate obişnuit. Am scos geaca şi am pus-o pe banda scanerului, după care am pus obiectele personale în tăviţa destinată acestora, pentru a fi şi ele scanate. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online După ce am trecut prin scanerul destinat persoanelor, unul dintre membrii echipei de securitate de la intrarea în Parlament mi-a spus că este o problemă cu nişte obiecte din metal care se aflau în buzunarul hainei pe care am trecut-o prin scanerul respectiv. Ofiţerul SPP a căutat în buzunare şi a găsit patru obiecte de colecţie în forma unor gloanţe", a precizat ea, în cadrul unei conferinţe de presă. Ariadna Cîrligeanu a declarat că obiectele respective nu erau cartuşe active, nu conţineau vreun reactiv şi nu aveau niciun sistem de acţionare. Totodată, a subliniat că nu a încercat să eludeze vreun filtru de control, deoarece obiectele respective "sunt doar bucăţi de metal" care nu intră sub incidenţa vreunei legi. Membri ai AUR, controlați la arme "Denumirile utilizate în linşajul media declanşat ulterior asupra mea sunt improprii pentru ceea ce eu aveam în acel moment. Nu era nici muniţie, nu erau nici cartuşe, nici obiecte periculoase. (...) Nu reprezintă niciun pericol, erau inofensive, doar că pur şi simplu cei de la SPP au considerat că este necesar să fie verificate", a spus ea. Cîrligeanu a adăugat că a primit obiectele respective cadou, dar nu a dorit să dezvăluie identitatea persoanei care i le-a oferit. George Simion a intervenit, însă, spunând că se va face o cercetare în acest caz. "Noi ne gândim la o posibilă înscenare şi o să ne intereseze foarte mult identitatea persoanei. (...) Ne putem gândi la fel de fel de înscenări, pentru că după protestul de sâmbătă, la un coleg de-al nostru care conduce Comisia de sport - are o firmă de securitate şi pază, care sunt controlate de Ministerul de Interne - a venit control şi i-a luat toate actele pe care le avea în firmă. La domnul general Chelaru, deputat AUR, ieri au venit cei de la Poliţia Bragadiru să vadă permisul de port armă, să vadă cum îşi depozitează domnul general arma", a spus liderul AUR. Simion promite decizie după expertiză Totodată, el a precizat că membrii partidului aşteaptă rezultatele expertizei tehnice, iar ulterior vor lua o decizie. "Niciodată nu am introdus substanţe de genul acesta în Parlament. Ce s-a arătat la televizor, orice expert poate demonta în câteva secunde, oricine a lucrat cu muniţie. Eu nu am lucrat, de aceea poziţia noastră oficială este că aşteptăm expertiza tehnică. Citește și: AUR devine tot mai agresiv: de la vandalizarea mașinilor diplomatice și asaltul Parlamentului la lovirea lui Ludovic Orban și introducerea de muniție în Parlament Şi la fel cum a fost şi cazul altora asupra cărora au planat suspiciuni în spaţiul public, în momentul în care se dovedesc reale anumite acuzaţii, noi vom acţiona în sensul sancţionării pe linie de partid şi grupuri parlamentare a acelor oameni", a spus George Simion.

Scholz vrea să vândă Chinei o parte din portul Hamburg Foto: Twitter
Eveniment

Scholz vrea vândă Chinei parte din portul Hamburg

Scandal uriaș în guvernul Germaniei: cancelarul Scholz vrea să vândă Chinei, mai exact unui conglomerat controlat de statul chinez, o parte din portul Hamburg. Însă mai mulți demnitari se opun și spun că, în relația cu China, Scholz face aceleași greșeli ca și predecesorii săi în relația cu Rusia. Scholz vrea să vândă Chinei o parte din portul Hamburg „Potrivit informațiilor Spiegel, există o dispută între Cancelaria Federală a lui Olaf Scholz (SPD) și mai multe ministere cu privire la aprobarea unei participări deja agreate a Chinei într-un terminal de containere din portul Hamburg (…) Toate cele șase ministere implicate în evaluarea investiției au respins acordul. Cu toate acestea, Cancelaria, la fel ca adminsitrația statului Hamburg, vor să se asigure că afacerea are loc”, scrie Der Spiegel. „Grupul Cosco din China ar dori să achiziționeze o parte din portul Hamburg. Ministrul Economiei respinge această tranzacție, dar social-democrații din Hamburg încă o doresc. Totul depinde de cancelar”, arată și Tagesspiegel. Citește și: Putin pierde teren accelerat în Ucraina și apelează la metode disperate: legea marțială, creșterea rolului mercenarilor Wagner. Biden: I-a mai rămas brutalizarea civililor ucraineni „Porturile sunt infrastructură critică. Acestea nu sunt date (nici măcar parțial) sub controlul unei puteri autoritare din ce în ce mai ostile, care folosește în mod regulat dependența economică pentru șantaj politic și care nu permite companiilor străine să aibă participații în porturile proprii”, mai scrie, în Tagesspiegel, Thorsten Brenner, director al Global Public Policy Institute (GPPi) din Berlin. Ministrul de Externe, Anne Baerbock, a spus că Germania nu trebuie să repete, în relația cu China greșelile făcute cu Rusia, care au dus la dependența energetică de acest stat. De asemenea, agențiile germane de informații au avertizat în această săptămână cu privire la creșterea puterii Chinei și la modul în care aceasta ar putea deveni un risc pentru Germania, în special din cauza legăturilor economice și științifice puternice dintre cele două țări. Într-o audiere în Parlament, șeful agenției interne de informații a Germaniei, Thomas Haldenwang, a făcut o comparație cu tulburările geopolitice actuale legate de războiul din Ucraina, spunând că „Rusia este furtuna, China este schimbările climatice”.

Gazprom, influență subterană în portul Constanța (sursa: kremlin.ru)
Investigații

Gazprom, influență subterană în portul Constanța

NIS Petrol, o filială românească a gigantului Gazprom, se află în centrul unui scandal de spionaj de amploare. Patru cetățeni străini și români sunt acuzați de procurorii DIICOT de divulgare de informații secrete de serviciu sau nepublice și transfer neautorizat de date informatice. Ancheta ar viza transmiterea ilegală de informații privind zăcăminte de țiței din România. În urmă cu zece ani, NIS Petrol a apelat la serviciile notariale ale Ioanei Băsescu, fiica președintelui de atunci al României, Traian Băsescu. Gazprom, influență subterană în portul Constanța: cea mai mare companie energetică din Rusia derulează afaceri cu gaze naturale, carburanți și bunkeraj estimate la peste 400 milioane de euro în România. Alexei Miller, șeful gigantului rusesc, considerat „generalul” lui Vladimir Putin care conduce războiul energetic, nu a fost inclus pe lista de sancțiuni a Uniunii Europene, deși a șantajat direct comunitatea europeană. Chiar dacă UE s-a arătat indulgentă din cauza dependenței de gazul rusesc, SUA l-a inclus pe lista neagră de sancțiuni. Gaz rusesc de 945 de milioane de lei România a importat de la începutul anului în jur de trei milioane de metri cubi de gaz pe zi de la Gazprom, prin intermediul filialei locale Wiee România. Dar, în ultima perioadă, Gazprom a redus la 10% livrările de gaz către Transgaz. Gazele rusești ajung în România prin gazoductul Turkstream, prin Bulgaria. Datele de la Registrul Comerțului arată că firma Wiee România este deținută Gazprom Schweiz AG, filiala elvețiană a gigantului rus. La conducerea companiei din România se află Oleg Slafman. În ultimul an fiscal, Wiee România a avut o cifră de afaceri de peste 945 milioane lei și un profit net de peste 46 de milioane de lei. Benzinăriile Gazprom, afaceri de 570 milioane de lei Gazprom a intrat în urmă cu zece ani și pe piața carburanților din România, prin intermediul companiei NIS Petrol din Serbia. În acel an, la conducerea țării se afla președintele Traian Băsescu. Compania controlată de Gazprom a apelat pentru serviciile de notariat la cabinetul Ionei Băsescu, fiica președintelui. Vadim Smirnov, directorul general al NIS Petrol, spunea că la cabinetul Ioanei Băsescu au fost întocmite șase contracte, dar că ar fi aflat că este fiica președintelui de la televizor. Planurile companiei NIS Petrol erau de a atinge o cotă de piață de cel puțin 10% după anul 2015, respectiv să ajungă la 120 de stații de carburant. Însă de atunci au trecut aproape zece ani, iar compania are doar 19 stații care operează sub brandul Gazprom. NIS Petrol este deținută de NIS A.D Novi Sad, care la rândul ei este deținută în proporție de 56,15% de Gazpromneft. Compania sârbească a cumpărat la finalul anului 2012 o parte din OMV Bosnia – Herțegovina. Adică un terminal de combustibil, 28 de stații de alimentare și sediul central din Sarajevo. Datele financiare ale NIS Petrol arată că în anul fiscal 2021 a avut o cifră de afaceri netă de aproximativ 570 milioane de lei și pierderi de peste 106 milioane lei. Însă are active imobilizate de peste 506 milioane lei. Spionaj prin firma controlată de Gazprom Direcția de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism (DIICOT) a anunțat că în data de 3 octombrie 2022 a efectuat nouă percheziții în București și Timișoara, parte din acestea la sediul și punctele de lucru ale companiei NIS Petrol. Ancheta vizează „comiterea infracțiunilor de divulgarea informațiilor secrete de serviciu sau nepublice și transfer neautorizat de date informatice”. Ancheta ar viza transmiterea ilegală de informații privind zăcăminte de țiței din România. Compania NIS exploatează șase perimetre de petrol și gaze, în județele Bihor și Timiș. Petrolul extras din România este exportat în Serbia. Citește și: Putin, cu spatele la zid: probleme mari în Ucraina, neliniște în Rusia, fără ajutor din China. Poate deveni „periculos și nesăbuit”, avertizează CIA Potrivit unui comunicat de presă al DIICOT, în urma percheziițiilor, patru cetățeni străini și români au fost acuzați de comiterea infracțiunilor de „divulgarea informațiilor secrete de serviciu sau nepublice și transfer neautorizat de date informatice”. Anchetatorii susțin că informațiile despre rezervele minerale din România au fost transmise către o firmă din același consorțiu din Serbia. Președintele Serbiei, Aleksandar Vucic, prietenul fostului deputat PSD Sebastian Ghiță, a declarat pentru Euronews Serbia că „este important să subliniez că nu există cetăţeni sârbi, nu are nimic de-a face cu noi. Sunt în mare parte ruşi, dar vom cere mai multe informaţii de la Poliţia Română”. Gazprom, influență subterană în portul Constanța Gazprom Neft, prin divizia de bunkeraj Gazpromneft Marine Bunker, a cumpărat în anul 2013 Marine Bunker Balkan SA de la Unicom Holding, companie controlată de Constantin Iavorski, fost ministru al energiei în Republica Moldova. Firma lui Iavorski opera activitatea de buncheraj în Portul Constanța pentru navele aflate în Marea Neagră. Anul trecut, Gazpromneft Marine Bunker Balkan a avut o cifră de afaceri de peste 357 milioane lei și pierderi de aproape 70.000 de lei. Legăturile lui Iavorski cu Moscova sunt de notorietate. El a lucrat pentru firma Runicon SA, din Elveția, controlată de către oligarhul rus Roman Abramovici, patronul echipei de fotbal Chelsea, din Londra. Runicon a fost implicată într-un scandal legat de deturnarea a 17,5 milioane euro, bani care aparțineau Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare. Abramovici este considerat unul dintre cei mai puternici afaceriști ruși, în special pentru legăturile lui cu foști ofițeri KGB și președintele Vladimir Putin. La scurt timp după ce Rusia a invadat Ucraina, președintele Volodimir Zelenski a cerut Uniunii Europene să nu îl includă pe oligarhul Roman Abramovici pe lista neagră de sancțiuni. UE nu cedează șantajului Gazprom Alexei Miller, șeful Gazprom pe care Wall Strett Journal îl descrie ca „generalul” lui Vladimir Putin care conduce războiul energetic cu Europa, nu a fost inclus pe lista de sancțiuni a Uniunii Europene. Chiar dacă a purtat propriul război economic împotriva Ucrainei. Compania Gazprom, sub conducerea lui Alexei Miller, a anunțat la finalul lunii aprilie că va întrerupe livrările de gaze către anumite state ale UE. „Anunțul Gazprom privind oprirea unilaterală a livrării de gaze către anumite state membre ale UE reprezintă o altă provocare din partea Kremlinului. Dar utilizarea de către Kremlin a combustibililor fosili pentru a încerca să ne șantajeze nu ne surprinde deloc. (…) Acest ultim demers agresiv al Rusiei ne reamintește încă o dată că trebuie să colaborăm cu parteneri de încredere și să ne construim independența energetică”, spunea Ursula von der Leyen, președintele Comisiei Europene.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră