sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: pasageri

13 articole
Eveniment

Ciolacu investit într-un aeroport PSD care a avut 1.621 de pasageri

Guvernul Ciolacu a investit 45 milioane euro într-un aeroport controlat de PSD care în 2024 a avut 1.621 de pasageri: este vorba de aeroportul Tulcea, subordonat Consiliului Județean, dominat de formațiunea social-democrată. Este aeroportul cu cel mai mic trafic din România. Citește și: Cine îl huiduie pe Bolojan pentru că vrea să-i mai dea afară: funcționarii Senatului au dreptul la pensie specială, media fiind de peste 6.100 de lei pe lună Ciolacu a investit într-un aeroport PSD care a avut 1.621 de pasageri În schimb, aerogara Otopeni este, în lipsa investițiilor, în prag de colaps: terminalele de plecări sunt supraaglomerate, în vară instalația de aer condiționat a cedat și a fost înlocuită doar după repetate scandaluri, iar benzile transportatoare foarte vechi se strică frecvent. Cu toate acestea, profitul din 2024 a fost luat de Ministerul Transporturilor, care a încasat dividende brute de 321,477 milioane de lei, iar Fondul Proprietatea – 80,369 milioane de lei. „Județul Tulcea intră într-o nouă etapă de dezvoltare o dată cu extinderea Aeroportului Internațional- Delta Dunării! Este rezultatul implicării Consiliului Județean care face constant eforturi pentru dezvoltarea acestei zone”, se lăuda Grindeanu la 27 aprilie, când s-a inaugurat noul terminal internațional de pe aeroportul Tulcea. Însă investiția nu a adus cu mult mai mulți pasageri față de 2023 - când au fost circa 300. În noiembrie, prin acest aeroport au trecut doi pasageri. În octombrie au fost 1.494 de pasageri, iar în septembrie opt. Stoian Vâlcu, un pensionar care joacă la Loto și care, profesional, nu are nici o legătură cu managementul aeroportuar, conduce aeroportul Tulcea. Vâlcu era, în 2019, vicepreședinte al organizației județene a PSD Tulcea.

Ciolacu a investit într-un aeroport PSD care a avut 1.621 de pasageri Foto: Facebook
Wizz Air, scene șocante pe Luton (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Wizz Air, scene șocante pe Luton

Wizz Air, scene șocante pe Luton. Un zbor anulat pe Aeroportul Luton a dus la o așteptare de peste 24 de ore pentru aproape 200 de pasageri, fără ca toți să fie cazați de Wizz Air. Wizz Air, scene șocante pe Luton La alt zbor spre Iași, au existat momente de panică la îmbarcare, deoarece pasagerii celor două curse s-au bulucit. Wizz Air a explicat sec situația dificilă. Citește și: EXCLUSIV Dronele Watchkeeper X contractate de MApN cu Elbit pentru 2025 nu mai ajung în România: compania israeliană a invocat războiul din Gaza, „eveniment de forță majoră” Pasagerii de pe un zbor de duminică seară spre Iași, după ce s-au îmbarcat la Luton, au fost debarcați și trimiși în sala de așteptare, urmând să refacă formalitățile de check-in. Unii pasageri pot fi considerați norocoși: au evitat partea de urcare și coborâre repetată din avion. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Nici o despăgubire pentru pasagerii afectați de pana Microsoft Foto: Facebook Airports
Eveniment

Nici o despăgubire pentru pasagerii afectați de pana Microsoft

Nici o despăgubire pentru pasagerii afectați de pana informatică globală a sistemelor Microsoft, a decis autoritatea aeronautică civilă din Marea Britanie. Citește și: Șoșoacă, afurisită și comparată cu Ana Pauker de călugării de la Petru Vodă: icoanele trebuie venerate, nu manipulate necuviincios Nici o despăgubire pentru pasagerii afectați de pana Microsoft „Companiile aeriene au fost informate că nu trebuie să plătească despăgubiri pasagerilor ale căror zboruri au fost anulate în urma unei întreruperi informatice globale care a blocat la sol mai mult de 80 000 de pasageri vineri și sâmbătă. Autoritatea Aeronautică Civilă (CAA), organismul de supraveghere a drepturilor pasagerilor, a scris vineri companiilor aeriene, afirmând că perturbările cauzate direct de problema IT globală vor fi probabil considerate «circumstanțe extraordinare» pentru care industria nu ar trebui să fie responsabilă financiar. «Ca urmare, este puțin probabil ca pasagerii să aibă dreptul la o compensație fixă», se arată în scrisoare. Indicațiile CAA nu afectează dreptul pasagerilor la rambursarea cheltuielilor, cum ar fi cele de cazare și de hrană, precum și la rambursarea costului biletului, dar vor permite companiilor aeriene să refuze pasagerilor compensația cuprinsă între 211 și 506 lire sterline la care ar avea dreptul în conformitate cu reglementările standard ale UE. CAA plasează incidentul la același nivel cu actele de terorism, sabotajul, condițiile meteorologice periculoase și impactul pasagerilor bolnavi sau indisciplinați - toate acestea fiind, de asemenea, considerate a fi în afara controlului unei companii aeriene”, explică The Times. Au fost aproape 8.000 de zboruri anulate peste tot pe glob și sute de mii de călători abandonați zeci de ore în aeroporturi, apreciază Pro TV.

Suma pe care contribuabilii au investit-o în aeroportul Tulcea Foto: Centrul National de Informare si Promovare Turistica Tulcea
Eveniment

Suma pe care contribuabilii au investit-o în aeroportul Tulcea

Suma astronomică pe care contribuabilii au investit-o în aeroportul din Tulcea, prin care, în primul trimestru, au trecut exact doi călători: 180 de milioane lei, finanţarea fiind asigurată din fonduri europene. Potrivit datelor prezentate de Dobrogea Live, în trimestrul I din 2023, prin acest aeroport au trecut doi pasageri, ambii pe curse interne. Curse externe nu au existat. Pe locul II din coada clasamentului este aeroportul Arad, cu 42 pasageri în trei luni, iar pe III se află Băneasa, cu 4.371 de pasageri. Citește și: Cu cât a crescut, într-un an, salariul pensionarului Pandele, soțul Gabrielei Firea și primar de Voluntari. Familia are o avere uriașă, doar bijuteriile și tablourile valorând 220.000 euro Suma pe care contribuabilii au investit-o în aeroportul Tulcea Potrivit unui comunicat de presă al companiei Concelex, transmis Agerpres, extinderea şi modernizarea aeroportului au fost realizate în 18 luni, la care se adaugă alte două luni cât a durat partea de proiectare, de către asocierea firmelor Concelex SRL şi Consteel Company SRL. Lucrările de la aeroportul din Tulcea au inclus: modernizarea şi extinderea terminalului de pasageri, modernizarea platformei de îmbarcare-debarcare prin construirea unui ansamblu format dintr-un tunel fix în lungime de 9 metri şi un tunel mobil de 32 de metri, modernizarea căii de rulare Alfa (construite în 1973) şi construirea platformei dedicate activităţilor de degivrare/antigivrare aeronave. Cu o suprafaţă desfăşurată de 9.300 de metri pătraţi, Aeroportul Internaţional "Delta Dunării" din Tulcea beneficiază şi de un sistem de control cu trei filtre de securitate pentru pasageri, şase cabine pentru Poliţia de Frontieră, cinci ghişee check-in şi trei porţi de îmbarcare. În urma lucrărilor de modernizare, terminalul de pasageri va putea să deservească un trafic de pasageri de până la 400 de persoane/oră, oferind un grad sporit de confort pasagerilor. Potrivit bugetului pe 2023, la aeroportul Tulcea lucrau circa 40 de persoane, fondul de salarii fiind de 3,8 milioane de lei. DeFapt.ro a arătat că Stoian Vâlcu, un pensionar care joacă la Loto și care, profesional, nu are nici o legătură cu managementul aeroportuar, conduce aeroportul Tulcea, instituție aflată în subordinea Consiliului Județean. Aeroportul a avut în ultimii ani un număr ridicol de pasageri: 73 în 2021, 360 în 2022 și 300 în 2023. El este pe ultimul loc în topul aeroporturilor din ţară, potrivit datelor de la Asociaţia Aeroporturilor din România.

Câți pasageri au trecut prin cel mai penibil aeroport din România Foto: Facebook Centrul de promovare turistica Tulcea
Eveniment

Câți pasageri au trecut prin cel mai penibil aeroport din România

Câți pasageri au trecut în trei luni prin cel mai penibil aeroport din România, cel din Tulcea, subvenționat cu zeci de milioane de lei, cu zeci de angajați și condus de un pensionar afiliat PSD: doi pasageri. Citește și: EXCLUSIV Aeroportul Brașov, o bombă cu ceas în privința securității: SRI, alertă în legătură cu ușurința cu care se poate pătrunde în zonele de securitate. Cum a autorizat AACR funcționarea? Acesta este de departe cel mai inutil aeroport din România, presa relatând an de an despre sumele uriașe pe care le înghite de la buget. Citește și: „Dăruiește Viața” oferă statului patru milioane de euro pentru a implementa un management modern în spitale. Ministerul condus de Rafila ignoră propunerea Aeroportul Tulcea este subordonat Consiliului Județean Tulcea, condus de pesedistul Horia Teodorescu, care acum candidează pentru un nou mandat de președinte de CJ. Câți pasageri au trecut prin cel mai penibil aeroport din România Potrivit datelor prezentate de Dobrogea Live, în trimestrul I din 2023, prin acest aeroport au trecut doi pasageri, ambii pe curse interne. Curse externe nu au existat. Pe locul II din coada clasamentului este aeroportul Arad, cu 42 pasageri în trei luni, iar pe III se află Băneasa, cu 4.371 de pasageri. Datele sunt preluate dinntr-o informare a Asociației Aeroporturilor din România. Totalul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile în primele trei luni ale anului 2024 a fost mai mare cu aproape 5% decât cifrele înregistrate de aeroporturi în primele trei luni ale anului trecut. Potrivit bugetului pe 2023, la aeroportul Tulcea lucrau circa 40 de persoane, fondul de salarii fiind de 3,8 milioane de lei. DeFapt.ro a arătat că Stoian Vâlcu, un pensionar care joacă la Loto și care, profesional, nu are nici o legătură cu managementul aeroportuar, conduce aeroportul Tulcea, instituție aflată în subordinea Consiliului Județean. Aeroportul a avut în ultimii ani un număr ridicol de pasageri: 73 în 2021, 360 în 2022 și 300 în 2023. El este pe ultimul loc în topul aeroporturilor din ţară, potrivit datelor de la Asociaţia Aeroporturilor din România. Stoian Vâlcu, directorul aeroportului a făcut o facultate de inginerie chimică, la Politehnica București. Până în 2013, când a fost propulsat director tehnic al aeroportului, nu a avut legătură cu acest domeniu. El a lucrat la ALUM Tulcea și la Altex, printre altele. Citește și: Drum județean din Tulcea, de 17 milioane de euro, ciuruit la un an de la deschidere. Președintele CJ și prefectul fac averi din contracte cu comunitățile locale Consiliul Județean se laudă cu un eșec de proporții Potrivit declarației de avere, Vâlcu a încasat, în anul fiscal 2022, o pensie de 67.000 de lei și a câștigat 1.400 de lei de la loto. Salariul său anual la conducerea aeroportului cu 300 de pasageri pe lună a fost de 109.000 lei. Însă Vâlcu a luat peste 28.000 de lei și prin prezența în CA-ul Aquaserv Tulcea, altă companie subordonată Consiliului Județean. Presa locală anunța însă, triumfător, la 18 aprilie, că „după doi ani, lucrările de modernizare la Aeroportul Internațional „Delta Dunării” Tulcea sunt gata. Consiliul Județean Tulcea va ține miercuri, 24 aprilie, conferința de recepție a lucrărilor ce au avut ca obiectiv aducerea infrastructurii la standardele operaționale și de securitate cerute de normele europene pentru operarea de zboruri, dar și de noile reglementări impuse aeroporturilor din România, după intrarea țării noastre în Spațiul Schengen”.

Șeful Wizz: 20% din pasagerii afectați, din România Foto: Facebook
Economie

Șeful Wizz: 20% din pasagerii afectați, din România

Șeful Wizz Air, József Váradi, CEO-ul companie, recunoaște că 20% din pasagerii afectați de zborurile anulate sau amânate de această companie erau din România. Citește și: DOCUMENT Lista uriașă a privilegiilor unui magistrat: pensii speciale, sporuri nenumărate, chirii subvenționate, călătorii în vacanță și asistență medicală extinsă Însă el a susținut că Wizz Air compensează pasagerii „în mod corespunzător”, că 70% din cererile de despăgubire se pot face automatizat și că în septembrie nu a mai fost nici un zbor anulat. Șeful Wizz: 20% din pasagerii afectați, din România „Vorbim despre câteva zeci de mii de pasageri afectaţi în vară. Eu vorbesc la nivel total, în reţeaua totală. Probabil că România reprezintă cam 20% din această cifră. În vară, compensaţiile au fost aproape de 100 de milioane de euro. Deci noi compensăm în mod corespunzător. Nu trebuie să vă îngrijoraţi de asta. Sigur că nu ne dorim să anulăm, de aceea suntem preocupaţi să efectuăm zborurile. Dar dacă totuşi trebuie să anulăm dintr-un motiv sau altul, noi respectăm regulamentele europene şi plătim pasagerilor orice drepturi au. Le apreciem şi le respectăm drepturile. În momentul de faţă avem cam 70% din cererile de despăgubire în mod automatizat. Deci chiar şi clienţii pot să-şi obţină rambursarea. Apasă pe un buton şi primesc banii fără nicio intervenţie din partea companiei. Şi practic facem foarte multe eforturi astfel încât acest proces să fie cât mai automatizat cu putinţă. Sigur că întotdeauna există şi cereri de despăgubire mai complicate, care necesită mai mult timp de procesare. Însă pentru a atenua toate aceste probleme, noi încercăm să nu anulăm şi să efectuăm zborurile. Pe asta ne concentrăm şi aţi văzut ce investiţii am făcut? Luna trecută nu am avut niciun zbor anulat în România”, a spus József Váradi. El a menţionat că în România au fost probleme în lunile iunie şi iulie şi a arătat că operatorul aerian o adoptat o serie de decizii pentru a evita asemenea situaţii. Aeronave de rezervă, două unități call-center suplimentare „Am luat o serie de decizii grele pentru că ne costă bani. Investim în aeronave de rezervă. O aeronavă de rezervă costă 100 de milioane de euro. Înainte aveam cinci aeronave de rezervă în sistem. La începutul verii am ajuns la opt aeronave, deci pentru toată reţeaua Wizz, pentru tot sistemul Wizz. Deci de la cinci la opt. Am investit 300 de milioane de euro pentru asta. Am creat mai multe echipaje şi piloţi de stand-by, astfel încât dacă e nevoie să introducem o nouă aeronavă pentru a recupera operaţiuni, să avem şi echipaje disponibile pentru aeronavele respective de rezervă. Şi aceasta este o investiţie semnificativă. Am investit foarte mult şi în logistică. Distribuiam piese de schimb pentru recuperare tehnică de la o serie de puncte şi am extins numărul de puncte. De exemplu, avem o bază logistică la Bucureşti, astfel încât să fim cât mai aproape de problemă. Dacă este o problemă în România, să nu aducem piesele din Polonia, pentru că avem o bază mare în Polonia, dar avem piese şi aici la Bucureşti. Vorbim despre depozite, hangare, despre piese de schimb. Deci este o investiţie. Şi apoi ne-am uitat şi la orarul de zbor. Am evaluat riscul ca personalul să iasă din programul de zbor sau să existe riscul de anulare de zbor. Deci am făcut optimizare din acest punct de vedere. Şi am investit foarte mult şi în call center. Înainte aveam trei, acum avem cinci unităţi de call center, deci mai multă capacitate, mai multă infrastructură astfel încât să satisfacem cerinţele oamenilor. Şi investim şi în resursele de la sol, din aeroporturi. Dacă există o problemă, oamenii să aibă la cine să apeleze, să nu se simtă sinistraţi”, a afirmat József Váradi. Citește și: DOCUMENT CONFIDENȚIAL Șocant: Magistrații au jupuit statul de un miliard de euro, dându-l în judecată și apoi câștigând. Pretențiile câștigate, încă neachitate: alte 3,2 miliarde euro El a precizat că problemele nu au dispărut cu totul, dar că în prezent compania nu se mai confruntă cu situaţia din iunie şi iulie.

Până și maghiarii s-au săturat de Wizz Air Foto: Facebook
Eveniment

Până și maghiarii s-au săturat de Wizz Air

Până și maghiarii s-au săturat de propria lor linie aeriană, Wizz Air: „Compania aeriană low-cost maghiară Wizz Air a doborât un record negativ în această săptămână”, scria, acum două zile, Daily News Hungary. Citește și: Tânăr ofițer DGA acuză conducerea Poliției că a făcut presiuni asupra sa după o ceartă cu un judecător controversat de la ÎCCJ, cel care i-a achitat pe securiștii din dosarul Gheorghe Ursu În Marea Britanie, Wizz Air a fost declarată, printr-un studiu printre pasageri, drept cea mai proastă linie aeriană. Până și maghiarii s-au săturat de Wizz Air „Luni, unul din două zboruri Wizz Air a aterizat la Budapesta cu o întârziere de cel puțin 30 de minute. Între timp, doar cinci din cele 32 de zboruri ale rivalului Ryanair au aterizat cu întârziere la Budapesta. Din păcate, situația se va înrăutăți la toamnă. După recordul său negativ, transportatorul low-cost se va confrunta cu o toamnă și mai grea. După cum am scris, programul său din septembrie-octombrie va fi perturbat din cauza reviziei motoarelor (...) În două zile, zborurile Wizz care aterizează pe aeroportul din Budapesta au acumulat 50 de ore de întârziere, potrivit site-ului oficial al aeroportului din Budapesta. Duminică, 13 din 35, iar luni, 16 din 32 de aeronave ale companiei aeriene care au sosit pe Aeroportul Internațional Liszt Ferenc au avut întârzieri de cel puțin 30 de minute. Luni au fost înregistrate în total 26 de ore de întârzieri, scrie Világgazdaság. Prin comparație, 12 din 33 de zboruri ale principalului rival Ryanair au aterizat cu cel puțin o jumătate de oră întârziere duminică și cinci din 32 luni. Compania aeriană irlandeză a avut "doar" 31 de ore de întârziere în cele două zile. Cele două companii aeriene low-cost reprezintă aproape jumătate din totalul zborurilor care sosesc pe aeroport”, scrie Daily News Hungary. Publicația maghiară explică faptul că Wizz Air urmează să verifice motoarele avioanelor, procedură care va dura circa 60 de zile, deci sunt estimate noi probleme pentru pasageri. Guvernul român se vaită la Bruxelles Ministrul român al Turismului spune că România nu are cum să sancționeze Wizz Air și trimite pasagerii nemulțumiți la Comisia Europeană, respectiv la un site pe care pot depune reclamații. Însă, în Marea Britanie, guvernul a forțat Wizz Air să re-examineze cererile de compensații pentru pasagerii abandonați pe aeroporturi. În februarie 2023, o organizație a consumatorilor din Marea Britanie a decis că Wizz Air este cea mai proastă companie aeriană în ceea ce privește comfortul pasagerilor și îmbarcarea. Media întârzierilor, de 46 de minute, plasa compania tot pe locul I, al doilea an consecutiv.

Un tabloid britanic se bate cu Wizz Air pentru pasagerii abandonați Foto: Facebook Wizz Air
Eveniment

Un tabloid britanic se bate cu Wizz Air

Un tabloid britanic, The Sun, se bate cu Wizz Air pentru pasagerii abandonați prin aeroporturi. Tabloidul se laudă că a obținut mii de lire pentru pasageri prin echipa sa de presiune - „Squeeze Team” - asupra celor de la Wizz. În România, Wizz Air a anulta zborurile Cluj-Lyon și Lyon-Cluj chiar în ziua în care autoritățile române se lăudau că au reclamat compania la Agenția Uniunii Europene pentru Siguranța Aviației. Un tabloid britanic se bate cu Wizz Air pentru pasagerii abandonați The Sun scrie că, în trimestrul II din 2023, Wizz Air a obținut un profit de 69 de milioane d elire sterline. „Pasagerii furioși care au fost păcăliți de Wizz Air după întârzieri și anulări au recuperat mii de lire sterline după ce Sun Money a intervenit (...) Echipa noastră a ajutat cinci cititori să recupereze mai mult de 2.000 de lire sterline după ce au avut zboruri anulate sau întârziate. Peter Kieran, în vârstă de 59 de ani, și soția sa Angie, în vârstă de 50 de ani, au așteptat aproape un an pentru a li se returna banii pentru zborurile anulate din vacanța lor din Cipru, în august anul trecut. Cuplul a rămas blocat pe pista aeroportului din Larnaca timp de două ore înainte de a li se spune că zborul a fost anulat, iar pasagerilor li s-a ordonat să coboare din avion. Peter, care conduce o afacere de catering, a trebuit apoi să plătească pentru a zbura la Edinburgh, la aproape 500 de kilometri de casa sa de lângă Lincoln, cu o altă companie aeriană - dar după un an de apeluri telefonice și e-mailuri nu au ajuns nicăieri. După ce Sun Money a intervenit, Wizz Air le-a plătit 859 de lire sterline”, relatează The Sun. Un alt cuplu, al cărui zbor de la Gdansk la Londra a fost anulat, a primit compensări de 658 de lire pentru zborul care i-a adus acasă. „De asemenea, Wizz Air a plătit 489 de lire sterline pasagerilor Suzanne McGettigan și Ștefania Alixandrescu atunci când Sun Money a preluat cazurile lor”, arată tabloidul. Statul român trimite plângeri la Bruxelles În România, în situații identice, statul român se plânge că nu poate face nimic decât să se plângă la Comisia Europeană. Un zbor al Wizz Air a fost anulat sâmbătă, chiar în ziua în care compania aeriană a fost reclamată de România la Agenția Uniunii Europene pentru Siguranța Aviației. „Wizz Air a fost reclamată sâmbătă de România, prin Ministerul Transporturilor, la Agenţia Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei, respectiv la instituţia care a oferit licenţa companiei aeriene. Culmea că e în ziua în care secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Bogdan Mândrescu, făcea acest anunț, compania maghiară Wizz Air a lăsat sute de români în aşteptare. Astfel, zborul Cluj-Lyon (decolare la ora 18:25) și Lyon-Cluj (aterizare ora 0:10) a fost anulat. Sute de pasageri au rămas cu "ochii-n soare" atât pe Aeroportul Internațional Cluj, cât și pe Aeroportul francez din Lyon”, relatează Antena 3. Citește și: PNRR, aproape blocat la nivelul UE: opt state nu au depus nici măcar o cerere de finanțare, doar trei țări au depus câte trei. Austria, escrocherie la vedere: a livrat doar 4% din ce a promis

Încă o măgărie Wizz Air Foto: Facebook Wizz Air
Eveniment

Încă o măgărie Wizz Air

Încă o măgărie Wizz Air, considerată cea mai proastă companie aeriană din Marea Britanie: perioada de check-in gratuit se reduce la 21 de ore, dacă nu ați achiziționat loc, anunță AirLinesTravel. În februarie 2023, o organizație a consumatorilor din Marea Britanie a decis că Wizz Air este cea mai proastă companie aeriană în ceea ce privește comfortul pasagerilor și îmbarcarea. Media întârzierilor, de 46 de minute, plasa compania tot pe locul I, al doilea an consecutiv. Mulți pasageri s-au plâns că aplicația Wizz Air nu este funcțională și trebuie să plătească taxe uriașe pentru check-in. Încă o măgărie Wizz Air „Din 12 iunie 2023, Wizz Air a modificat perioada disponibilă pentru check-inul online gratuit. Rețineți că, după 12 iunie 2023, ora 00:00 UTC, check-inul online gratuit va fi disponibil cu 24 de ore înainte de ora de decolare programată și până la 3 ore înainte de aceasta, dacă nu v-ați achiziționat locurile pentru rezervare. Conform modificării, dacă nu vă cumpărați locurile pentru rezervare, rămâneți la mâna destinului la check-inul online disponibil cu 24 de ore înainte de zbor. Dacă alegeți să călătoriți mai mulți, cu siguranță locurile vor fi alocate aleatoriu, cu șanse minime să fiți apropiați. Totodată, există riscul de overbooking și atunci cei ce lasă check-inul pe ultima sută de metri riscă să rămână pe dinafară”, explică AirLinesTravel. Până acum, se putea face check-in cu 48 de ore înainte de decolare, dacă pasagerii nu rezervau loc în avion. Pentru cei care rezervă loc, check-in se poate face cu 30 de zile înainte. În 21 mai, ziarul The Times a deschis suplimentul de turism, care apare în fiecare final de săptămână, cu un articol în care arată cum a ajuns Wizz Air cea mai proastă linie aeriană din Marea Britanie. „Întârzieri, rambursări neplătite în valoare de 5 milioane de lire sterline și 881 de hotărâri judecătorești – cum au rămas sute de clienți fără bani în buzunar”, este subtitlul articolului. Wizz Air, cea mai proastă linie aeriană din Marea Britanie „The Sunday Times a aflat că Wizz Air încă datorează publicului britanic aproape 5 milioane de lire sterline în rambursări, în ciuda asigurărilor date de compania aeriană că «lucrează pentru a identifica și a încheia toate CCJ-urile [hotărâri judecătorești] restante». Până pe 5 mai încă se emiteau până la patru hotărâri judecătorești pe zi. Ancheta noastră a descoperit 881 de hotărâri judecătorești în valoare totală de 4.950.479 de lire sterline restante împotriva companiei aeriene, cu pretenții individuale cuprinse între 47 și 10.358 de lire sterline. Pentru Jozsef Varadi, directorul executiv al companiei, urmărirea cu perseverență a unei creșteri post-pandemie pare să fi suprasolicitat organizația sa în moduri care au provocat mânia pasagerilor și critici din partea organismelor oficiale”, scrie Sunday Times. Citește și: Minciună flagrantă în programul de guvernare al cabinetului Ciolacu: românii nu au „cele mai mici câștiguri din UE”, cum afirmă acest document oficial

Wizz Air, cea mai proastă linie aeriană din Marea Britanie Foto: Facebook Wizz Air
Eveniment

Wizz Air, cea mai proastă linie aeriană Marea Britanie

Ziarul The Times deschide, azi, suplimentul de turism, care apare în fiecare final de săptămână, cu un articol în care arată cum a ajuns Wizz Air cea mai proastă linie aeriană din Marea Britanie. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online „Întârzieri, rambursări neplătite în valoare de 5 milioane de lire sterline și 881 de hotărâri judecătorești - cum au rămas sute de clienți fără bani în buzunar”, este subtitlul articolului. Wizz Air, cea mai proastă linie aeriană din Marea Britanie „The Sunday Times a aflat că Wizz Air încă datorează publicului britanic aproape 5 milioane de lire sterline în rambursări, în ciuda asigurărilor date de compania aeriană că «lucrează pentru a identifica și a încheia toate CCJ-urile [hotărâri judecătorești] restante». Până pe 5 mai încă se emiteau până la patru hotărâri judecătorești pe zi. Ancheta noastră a descoperit 881 de hotărâri judecătorești în valoare totală de 4.950.479 de lire sterline restante împotriva companiei aeriene, cu pretenții individuale cuprinse între 47 și 10.358 de lire sterline. Pentru Jozsef Varadi, directorul executiv al companiei, urmărirea cu perseverență a unei creșteri post-pandemie pare să fi suprasolicitat organizația sa în moduri care au provocat mânia pasagerilor și critici din partea organismelor oficiale”, scrie Sunday Times. hey @wizzair, why is your customer experience so poor? app and website not working properly yesterday, and nobody ever answers in the "24/7 live support" chat? what a joke. please react, I need help with my booking and priority upgrade for my flight.— Ste r (@3917380B) May 19, 2023 Publicația arată că personalul calificat a plecat în timpul pandemiei și nu s-a mai întors. Anul trecut, în decembrie, Autoritatea Aviației Civile din Marea Britanie a reacționat neobișnuit de dur, condamnând tratamentul inacceptabil aplicat pasagerilor și remarcând faptul că plângerile referitoare la această companie sunt mult mai numeroase decât în cazul altora. În februarie 2023, o organizație a consumatorilor din Marea Britanie a decis că Wizz Air este cea mai proastă companie aeriană în ceea ce privește comfortul pasagerilor și îmbarcarea. Media întârzierilor, de 46 de minute, plasa compania tot pe locul I, al doilea an consecutiv. Mulți pasageri s-au plâns că aplicația Wizz Air nu este funcțională și trebuie să plătească taxe uriașe pentru check-in. what @wizzair the price increased 10 times in less than an hour? pic.twitter.com/lw3YWxi6CP— Anna™ (@moodjiminssi) May 18, 2023 Miza: un bonus de 100 de milioane de lei În plus, pasagerii nu pot vorbi direct cu un reprezentant al companiei, la un call centre, decât contra sumei de 1,45 lire pe minut. The Times arată că piloții și personalul de zbor lucrează mult mai mult decât cei de la Ryan Air și easyJet. Publicația arată și care ar fi explicația pentru goana după profit și lăcomia companiei: „În septembrie anul trecut, acționarii Wizz Air au votat să îi plătească lui Varadi (Nota redacției: Joszef Varadi, managerul companiei) un bonus de 100 de milioane de lire sterline dacă reușește să crească prețul acțiunilor - care este de aproximativ 30 de lire sterline - la 120 de lire sterline în cinci ani. Personalul spune că acest lucru este realizat prin transferarea riscului de afaceri către personal, transformând efectiv personalul navigant în muncitori la bucată”. Citește și: Influent jurnalist american, specializat în tenis, explică acuzațiile aduse lui Halep: „Sunt cele mai grave acuzații de dopaj cu care s-a confruntat vreun jucător de tenis de pe locul unu”

Dan Mihalache, către românii blocați: „Să se descurce singuri”
Politică

Mihalache românii blocați să se descurce singuri

Ambasadorul României în Cipru, Dan Mihalache, către românii blocați în Cipru după anularea curselor Blue Air: „Să se descurce singuri”. El a făcut această declarație pentru PSNews. Însă argumentul lui Mihalache, că situația lor nu „angajează responsabilitatea statului”, este fals. Statul român ar trebui să aibă doi reprezentanți în Consiliul de Administrație al Blue Air, cu drept de veto, după ce a garantat un împrumut de 300 de milioane de lei către această companie. Împrumutul a fost acordat tot de o bancă de stat, EximBank. Cei doi reprezentanți ai statului în CA-ul Blue Air primesc 80.000 lei pe an pentru a se asigura că Blue Air va fi capabilă să îşi plătească datoria, scrie Ziarul Financiar. În 2015, imaginile cu Dan Mihalache, pe atunci șeful Administrației Prezidențiale, dormind la o reuniune din Serbia, au devenit virale. Mihalache, către românii blocați: „Să se descurce singuri” „E vorba de chestiuni private și nu neapărat de chestiuni care angajează responsabilitatea statului. Responsabilitatea statului este pentru situații de război, pentru crize umanitare, pentru catastrofe, dar nu neapărat pentru întreruperea unor zboruri. Cu alte cuvinte, românii ar trebuie să se descurce singur, nu să apeleze la asistența statului pentru lucruri care țin de chestiuni private. Argumentul „am ajuns în Cipru și nu am bani cu care să mă întorc” cred că e un pic exagerat în raport cu datoria pe care o are statul față de cetățeni. Cred că statul are o datorie față de cetățeni în cazurile de război, de dezastre naturale, de crize umanitare, dar nu și față de fiecare dintre noi atunci când, din păcate, e confruntat cu o situația care ține de un contract privat. Trebuie să se descurce singuri”, a spus Dan Mihalache. El a arătat că în Cipru mai sunt 50 de cetățeni români și a sugerat că ambasada nu-i va sprijini. Citește și: Replica Maiei Sandu către liderii pro-ruși ai Găgăuziei: „În UE nu vreți, dar spital de la UE – vreți” „Nu știm cum vom da curs acestor solicitări, pentru că, până la urmă, aceste zboruri de repatriere au însemnat o soluție la o criză pe care, sigur, nu și-a dorit-o nimeni, dar care nu poate continua la nesfârșit. Deci cred că pe viitor, cu toată considerația pentru cetățenii români, ei trebuie să apeleze la instrumentele comerciale pe care le au la dispoziție”, a afirmat ambasadorul, tot către PSNews.

Grindeanu râde de clienții Blue Air (sursa: Facebook/Sorin Grindeanu)
Eveniment

Grindeanu râde de clienții Blue Air

Grindeanu râde de clienții Blue Air. Această companie este un operator privat care va trebui să plătească atât despăgubiri către pasagerii pe care i-a abandonat, cât şi costurile curselor TAROM, a scris ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook. Grindeanu râde de clienții Blue Air "Facem toate eforturile pentru a aduce în ţară cetăţenii români cărora Blue Air le-a anulat cursele. Trebuie însă să ţinem cont şi de faptul că TAROM are de onorat, în primul rând, cursele proprii", a notat joi Grindeanu. Şeful de la Transporturi a mai precizat că transportul cetăţenilor abandonaţi a fost asigurat exclusiv de compania de stat TAROM, care a operat într-un timp record cursele speciale pentru repatrierea pasagerilor. Citește și: Scandalul Blue Air pe înțelesul tuturor: un faliment dirijat, un ajutor de stat suspect și un brânci final de la UDMR, deloc dezinteresat "Condamn modul iresponsabil în care compania Blue Air a înţeles să dezinformeze opinia publică asumându-şi nejustificat eforturile companiei de stat TAROM şi ale autorităţilor române. Compania Blue Air trebuie să îşi schimbe rapid conduita şi să îşi ceară iertare de la miile de cetăţeni români abandonaţi brusc pe aeroporturi. Precizez că transportul cetăţenilor abandonaţi a fost asigurat exclusiv de compania de stat TAROM, care a operat într-un timp record cursele speciale pentru repatrierea pasagerilor. De asemenea, compania Blue Air trebuie să îşi ceară scuze de la contribuabilii români din banii cărora statul a alocat rapid 5 milioane de lei, destinaţi curselor speciale. Totul, în condiţiile în care Blue Air nu şi-a plătit datoriile către bugetul de stat. Întreaga societate a fost nevoită astfel să suporte noi costuri - efecte ale incapacităţii manageriale ale Blue Air", a afirmat acesta, într-o altă postare. TAROM, curse speciale pentru recuperarea pasagerilor Potrivit acestuia, singurul "record" al Blue Air în aceste zile a fost abandonarea bruscă şi fără niciun anunţ prealabil, pe aeroporturile din Europa, a mii de cetăţeni cărora le-au încasat banii pe bilete. "Reamintesc Blue Air că este obligată acum să returneze toate sumele cheltuite din cauza situaţiei create şi să despăgubească toţi pasagerii afectaţi", a reiterat ministrul. Două curse speciale TAROM vor decola, joi seara, spre aeroportul Heraklion (Grecia) şi, respectiv, spre Larnaka (Cipru), pentru a repatria aproape 200 de români, afectaţi de suspendarea zborurilor Blue Air. De asemenea, TAROM a trimis aseară o cursă aviatică specială la Tel Aviv (Israel) pentru a aduce în ţară circa 150 de cetăţeni români. Suspendarea zborurilor până pe 12 septembrie Blue Air Aviation a anunţat marţi că suspendă până luni, 12 septembrie, toate cursele programate a pleca de pe aeroporturile din România, din cauza popririi tuturor conturilor companiei de către Ministerul Mediului, care pune compania în imposibilitatea achitării costurilor curente, necesare pentru operarea zborurilor zilnice. Executivul a aprobat alocarea sumei de cinci milioane de lei din fondul de rezervă aflat la dispoziţia Guvernului pentru suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor în vederea aducerii românilor blocaţi pe aeroporturi din străinătate ca urmare a anulării zborurilor de către compania Blue Air, a anunţat miercuri purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru. MAE, numere de asistență Call center-ul MAE, misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României au primit, în total, 2.663 de solicitări de ajutor din partea românilor afectaţi de suspendarea zborurilor Blue Air, a informat joi Guvernul. Ministerul Afacerilor Externe a pus la dispoziţia cetăţenilor români aflaţi în străinătate, afectaţi de anularea recentă a zborurilor companiei Blue Air, două numere de telefon la care aceştia îşi pot notifica situaţia, pentru a solicita sprijin în vederea repatrierii. Astfel, românii blocaţi în străinătate din cauza situaţiei amintite pot solicita asistenţă la numărul 004 021 4311869, dar şi la numărul 004 0751084537. De asemenea, au la dispoziţie şi adresa de email [email protected].

Sute de români, abandonaţi de Wizz (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Sute de români, abandonaţi de Wizz

Sute de români, abandonaţi de Wizz. Pasagerii cursei de luni seară pe ruta Milano (Bergamo) – Iaşi au aflat, brusc, la poarta îmbarcării, că zborul lor a fost anulat. Sute de români, abandonaţi de Wizz 200 de persoane au rămas blocate în aerogară, iar în primă fază nu au beneficiat de vreo explicaţie. La câteva ore după anularea zborului, li s-a comunicat că motivul a fost „vremea nefavorabilă”. Citește și: Rusia a închis podul peste strâmtoarea Kerci. Oficial, există riscul atacurilor cu rachete. Neoficial: nomenklatura din Crimeea fuge „E frustrant când te ia de prost”, a comentat un pasager. Celor 200 de ieşeni li s-au alăturat 200 de craioveni, în cazul cărora tot Wizz le-a anulat zborul, în acelaşi timp cu cel spre Iaşi. Continuarea, în Ziarul de Iași.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră