duminică 23 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: locomotivă

6 articole
Eveniment

Sancțiuni aplicate de polițiștii de transporturi

Sancțiuni aplicate de polițiștii de transporturi. În primele 11 luni ale anului, polițiștii de la transporturi au efectuat controale intense pentru a asigura siguranța circulației feroviare. Peste 2.900 de angajați cu atribuții privind siguranța feroviară, dintre care 483 de mecanici de locomotivă, au fost testați cu aparatul etilotest. În urma acestor acțiuni, au fost constatate 33 de infracțiuni. Sancțiuni aplicate de polițiștii de transporturi Conform Direcției Poliție Transporturi, acțiunile din perioada ianuarie-noiembrie au vizat prevenirea evenimentelor și accidentelor feroviare prin identificarea zonelor de risc și eliminarea vulnerabilităților. Citește și: EXCLUSIV Anca Alexandrescu, foame de bani: propagandista lui Călin Georgescu a ajuns, de la peste 10.000 de euro lunar, bani parțial publici, la doar vreo 2.000 de euro lunar, din propria firmă De asemenea, s-a lucrat pentru siguranța transporturilor aeriene, prin combaterea furturilor din bagajele de cală ale pasagerilor, siguranța transporturilor navale pe Dunăre și lacurile interioare navigabile și reducerea infracțiunilor contra patrimoniului. Furturi pe calea ferată Datorită prezenței active a poliției în stații, trenuri, porturi și aeroporturi, furturile de la infrastructura feroviară au scăzut cu 5,19%. Furturile din vagoane au înregistrat o reducere semnificativă, de 32,85%. Furturile de bagaje s-au menținut la același nivel ca în anul precedent. Accidente rutiere Pentru prevenirea accidentelor rutiere, polițiștii au verificat 4.257 de vehicule și au aplicat 1.897 de sancțiuni contravenționale, însumând 638.922 de lei. Dintre acestea, 1.623 de sancțiuni au fost pentru abateri la regimul rutier. 237 de sancțiuni pentru încălcări la trecerile la nivel cu calea ferată. Au fost constatate 10 infracțiuni și reținute 106 permise de conducere. Combaterea faptelor ilicite în transporturi În stațiile de cale ferată și în trenuri, polițiștii au depistat 15 persoane suspectate de comiterea unor infracțiuni. În total, au fost înregistrate 18 infracțiuni, dintre care: 3 de natură judiciară, 10 de natură economică, 5 de altă natură. De asemenea, au fost aplicate 1.521 de sancțiuni contravenționale, însumând 390.175 de lei. Testări și măsuri stricte pentru angajați Din cei 2.972 de angajați verificați cu aparatul etilotest, au fost constatate 33 de infracțiuni, iar 32 de persoane au fost conduse la unități medicale pentru prelevarea probelor biologice. Polițiștii de la transporturi vor continua controalele pentru menținerea unui climat optim de siguranță publică în transporturile feroviare, aeriene și navale. Aceste măsuri urmăresc reducerea riscurilor și sporirea încrederii publicului în siguranța infrastructurii de transport.

Sancțiuni aplicate de polițiștii de transporturi (sursa: Facebook/CFR Călători)
Relatare tragicomică a unei călătorii cu trenul Foto: Facebook
Eveniment

Relatare tragicomică a unei călătorii cu trenul

Relatare tragicomică a unei călătorii cu trenul București-Ploiești, la 39 de grade: „Pasagerii o iau pe jos peste câmp până la Buftea”, scrie, pe Twitter, un utilizator cu numele Lady Mihaela. Citește și: Aerogara Otopeni avea bani pentru investiții uriașe, ca să nu fie rușinea țării, dar Grindeanu a luat banii pentru gaura de la buget Postarea a fost pe 12 iulie, dar incidentul s-a petrecut pe 11 iulie. Presa nu a relatat până acum nimic despre această situație. Foto: Club Feroviar Relatare tragicomică a unei călătorii cu trenul „România, anul stelar 2024. 39°C la umbră. Trenul București-Ploiești pleacă din Gara de Nord, dar, după numai 10 minute de târât pe șine, i se strică locomotiva. Pasagerii sunt debarcați în gara Chitila, de unde reușesc cu greu să prindă un alt tren spre Ploiești. Al doilea tren se strică și el, undeva pe câmp, la 3 km de gara Buftea. În continuare 39° C la umbră. Pasagerii o iau pe jos peste câmp până la Buftea. Acolo, după 20 de minute de așteptare, constată fericiți că i-a ajuns din urmă trenul care se stricase la Chitila. Se urcă din nou în el, plini de speranța că vor ajunge la Ploiești. În final chiar ajung la Ploiești, cu doar 2 ore întârziere. Lumea e fericită și apreciază că acesta este un happy-end. De fapt, drumul trebuia să dureze 50 de minute, dar asta numai fiindcă suntem în România, altfel ar dura 15, maxim 20”, a scris Lady Mihaela. S-a întâmplat ieri dar povestim azi ?România, anul stelar 2024. 39°C la umbră. Trenul București-Ploiești pleacă din Gara de Nord, dar, după numai 10 minute de târât pe șine, i se strică locomotiva. Pasagerii sunt debarcați în gara Chitila, de unde reușesc cu greu să prindă un…— Lady Mihaela (@LadyMihaelaTarg) July 12, 2024 În februarie 2024, Observatorul Prahovean scria că navetiștii de pe ruta București Nord – Ploiești Vest au ajuns la capătul răbdării din cauza condițiilor zilnice în care călătoresc pe această rută. „Oamenii reclamă aglomerația, faptul că sunt nevoiți să călătorească în picioare și, mai mult decât atât sunt nemulțumiți că aceasă situație este zilnică și nimeni nu ia nicio măsură”, arăta publicația. În iunie, călătorii din trenul Bucureşti-Budapesta au rămas fără apă, blocaţi pe un câmp în apropiere de Buftea și Peris, şi au apelat serviciul de urgenţă 112. „Între Bucureşti şi Ploieşti, opriţi la 45 grade în vagon, nu e curent la locomotivă şi toată lumea e încântată...îl aşteptăm pe nea Grindeanu, poate aduce o galeată de curent”, relata un călător.

Antena 3, campanie pentru Piedone Foto: Captură video
Eveniment

Antena 3, campanie pentru Piedone

Antena 3 trece la o campanie deschisă pentru Piedone Popescu, în care sugerează că PSD-PNL trebuie să-l retragă pe medicul Cătălin Cîrstoiu și să-l susțină pe edilul Sectorului 5 în competiția pentru funcția de primar general al Capitalei. Antena 3 este controlată, de facto, de Dan Voiculescu, care este și președinte fondator al PUSL, formațiunea din care face parte Piedone Popescu. Citește și: Averile uriașe, mașinile de lux, conturile și salariile impresionante ale medicilor care conduc spitalul Sf. Pantelimon, unde 17 pacienți au murit în condiții dubioase în câteva zile Luni după-amiaza, Antena 3 a început un interviu cu Piedone anunțând că în coaliție se discută retragerea lui Cîrstoiu. Câteva ore mai târziu, PSD-PNL au anunțat că vor depune lunea viitoare candidatura lui Cîrstoiu la BEC, întrucât au fost strânse 23.000 de semnături. Antena 3, campanie pentru Piedone Întrebat dacă a discutat cu liderii PSD despre retragerea lui Cîrstoiu, Piedone a negat. „Eu sunt o locomotivă. Eu m-am pus pe șine, eu știu că această locomotivă plecată din gara celebră, Gara de Bord a Bucureștiului, are un traseu bine stabilit: Primăria Capitalei. Dacă acum, dacă la această locomotivă, în urma sondajelor, a cancelariilor partidelor sau mașinăriilor partidelor aflate azi în concurență cu mine, se pot alătură acestei locomotive...să bage cărbune...în această locomotivă”, a afirmat primarul Sectorului 5. El a afirmat că înainte de desemnarea candidatului PSD-PNL la primăria Capitalei el s-a întâlnit atât cu Marcel Ciolacu, cât și cu Nicolae Ciucă. Potrivit lui Piedone, PUSL ar fi dorit o alianță cu PSD și PNL. „Dacă Dumnezeu le dă gândul de apoi, fără a cerși nimic, dacă vor să aibă campania parlamentară și prezindețială, pot să vină să bage cărbuni în această locomotivă (...) Poate să vină orice partid care să îl susțină pe Piedone...Ok...Eu trag, treci în locomotivă”, a afirmat primarul Sectorului 5. „Dacă ei îmi vor da această susținere nu vor susține decât normalitatea și vor înțelege că în București trebuie să scăpăm de nocivitatea USR-ului. Vorbim de șobolanul USR de la sectorul 1”, a mai declarat Piedone, fără ca nici una din cele două moderatoare ale Antenei 3 să-i atragă atenția. Întrebat ce le-ar răspunde lui Ciolacu și Ciucă dacă îi vor propune să candideze, el a spus: „Ok, băgați cărbune în locomotiva Piedone”. Piedone a cerut un protocol clar semnat, care să precizeze ce se va petrece în consiliul general.

Noi scene horror în regia CFR Călători: pasagerii unui tren, blocați într-un tunel, în pădure
Eveniment

Pasagerii, blocați într-un tunel, în pădure

Locomotiva trenului Iași-București Inter Regio 12662 s-a stricat la 30 de minute de la plecare, în zona gării din Bârnova. Pasagerii au stat 40 de minute blocați într-un tunel, în pădure. CFR Călători a avut, constant, întârzieri majore în această vară. Mii sau zeci de mii de pasageri au rămas în căldura sufocantă, fără apă și fără mâncare - datele oficiale lipsesc. Însă ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, nu a avut nici o reacție la această situație. Pasagerii, blocați într-un tunel, în pădure Trenul a plecat din Gara Iaşi la ora 14,00 şi ar fi trebuit să ajungă la Bucureşti, conform programului, la ora 21.18. În aproximativ 30 de minute de la plecarea din staţia Iaşi, locomotiva s-a defectat în timp ce trenul se afla în tunelul din apropierea Gării Bârnova. Potrivit călătorilor, aceştia au fost nevoiţi să stea aproximativ 40 de minute în tunel, până când a ajuns de la Iaşi o altă locomotivă care să tracteze trenul până în cea mai apropiată gară. Un pasager al trenului, Doinița, a declarat că oamenii sunt speriați, deoarece nu știu ce se întâmplă și nu au la ei apă și mâncare. În plus, nu au nici posibilitatea de a ajunge la o cale de acces rutieră, trenul fiind blocat într-o pădure. "Am plecat de la Iași spre Galați, cu trenul de pe ruta Iași - București. Am mers jumătate de oră și când am intrat într-un tunel situat în apropiere de Bârnova, trenul s-a oprit brusc. Suntem sute de oameni, mulți dintre noi nu avem nici apă, nici mâncare, într-o pădure. Așteptăm de o oră. Am căutat soluții să ne întoarcem la Iași, dar fiind în pădure nu avem cum ajunge pe jos la stradă", a spus pasagerul, potrivit DC News. Citește și: Cine a îngropat tăierea pensiilor speciale: o judecătoare suspectă de plagiat, fiica unui primar PSD, și un fost consilier al lui Ion Iliescu. Toți judecătorii CCR, beneficiari ai pensiilor speciale Conform declaraţiilor directorului CFR Iaşi Călători, Ioan Grădinariu, trenul a plecat din staţia Bârnova la ora 17,19, înregistrând astfel trei ore întârziere.

Locomotiva ucigașă din Galați, 75 km/h (sursa: Inquam Photos/Ovidiu Iordachi)
Eveniment

Locomotiva ucigașă din Galați, 75 km/h

Locomotiva ucigașă din Galați, 75 km/h. În urma verificărilor preliminare efectuate de poliţişti în cazul accidentului feroviar de sâmbătă de la Galaţi, soldat cu decesul unei persoane şi rănirea altor trei, s-a stabilit că acul ceasului vitezometrului locomotivei a rămas blocat la poziţia 75 km/h, iar din declaraţia mecanicului reiese că locomotiva s-a accelerat brusc şi că el a încercat să acţioneze sistemul de frânare, dar nu a mai funcţionat. Trei oameni în vagon În cauză s-a întocmit dosar penal pentru infracţiunile de distrugere sau semnalizare falsă, ucidere din culpă şi vătămare corporală din culpă, cercetările fiind continuate pentru stabilirea împrejurărilor în care s-a produs acest tragic eveniment feroviar. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Inspectoratul de Poliţie Judeţean Galaţi a venit cu precizări legate de accident. "La data de 25 martie 2023, la ora ora 19,19, un vagon de călători etajat, care se afla garat la linia nr. 4 din Staţia CF Galaţi în aşteptarea formării garniturii trenului pentru ruta Galaţi - Mărăşeşti, a fost lovit frontal de locomotiva care urma să tracteze garnitura, condusă de mecanicul de serviciu, un bărbat cu vârsta de 49 ani, din municipiul Tecuci. A rezultat deformarea vagonului în partea de impact şi deplasarea acestuia cu circa 80 metri. În momentul producerii evenimentului, în vagonul de călători se afla partida trenului, formată din şeful de tren, o femeie cu vârsta de 53 de ani, conductorul de tren, un bărbat cu vârsta de 47 de ani, precum şi un călător, un bărbat, cu vârsta de 53 ani din comuna Piscu, judeţul Galaţi", precizează IPJ. Locomotiva ucigașă din Galați, 75 km/h Ca urmare a coliziunii, atât mecanicul de locomotivă, cât şi cele trei persoane aflate în vagon au suferit leziuni, călătorul a rămas încarcerat, iar femeia a intrat în stop cardio-respirator. După intervenţia echipelor de descarcerare de la ISU Galaţi şi acordarea primului ajutor, toate cele patru victime au fost transportate de către echipajele SMURD la UPU din cadrul Spitalului Judeţean Clinic de Urgenţă "Sf. Apostol Andrei" Galaţi. Din cauza leziunilor produse, femeia a decedat. Ministrul Sorin Grindeanu a adresat condoleanțe. "S-a efectuat cercetarea la faţa locului de către poliţiştii din cadrul Secţiei Regionale de Poliţie Transporturi Galaţi, iar din verificările preliminare s-a stabilit că acul ceasului vitezometrului locomotivei a rămas blocat la poziţia 75 km/h, iar din declaraţia mecanicului reiese că locomotiva s-a accelerat brusc şi că a încercat să acţioneze sistemul de frânare, dar acesta nu a mai frânat", arată sursa citată. Citește și: Forțele ruse, măcelărite și demoralizate la Bahmut, ofensiva este aproape oprită. Ucraina pregătește o contraofensivă Celelalte trei persoane au rămas internate în spital, cu diferite leziuni, fiind în stare stabilă. Mecanicul şi conductorul de tren au fost testaţi cu aparatul alcooltest Drager, rezultatele fiind negative. La faţa locului s-au prezentat pentru efectuarea de verificări reprezentaţi ITM, AGIFER, Revizoratul Regional SC şi SRTFC Galaţi.

Geoană lovește iar: locomotivă versus vagon (sursă: Marius Tucă Show)
Eveniment

Geoană lovește iar: locomotivă versus vagon

Geoană lovește iar: locomotivă versus vagon. Aflat într-o ofensivă de imagine pentru o eventuală campanie la prezidențialele de la București din 2024, Mircea Geoană, actual secretar general adjunct al NATO, s-a remarcat din nou cu o zicere din seria celor care l-au făcut celebru. Geoană lovește iar: locomotivă versus vagon "(E o greșeală – n.r.) să crezi că într-un fel există un efect de tracțiune. Faptul că ești parte din piața unică, din UE, din NATO, automat te-ar trage. Nu! Te trage dacă ești ultimul vagon, locomotiva tot timpul va merge mai repede decât ultimul vagon. De fapt și cel care imită nu va fi niciodată mai bun decât originalul", a spus Geoană (minutul 52.30) într-un interviu extins pe care i l-a luat recent Marius Tucă pentru "Gândul". https://www.youtube.com/watch?v=8kbx-8SIwCs&t=3579s Evident, ce voia să spună Geoană este că locomotiva trece întotdeauna prima printr-un punct spațial, urmată apoi de vagoane, de la primul la ultimul. Citește și: FOTO „Kind reminder, Austria”, urare făcută Vienei de europarlamentarul Dragoș Pîslaru (REPER & Renew Europe) Imaginea de gafeur a lui Mircea Geoană a fost cimentată de câteva episoade celebre: vizita la Sorin Ovidiu Vântu înaintea celui de-al doilea tur de scrutin al prezidențialelor din 2009, apelativul "prostănac" pe care l-a primit de la Ion Iliescu în 2005, discursul de învingător de după al doilea tur al alegerilor prezidențiale din 2009 (urmat de înfrângerea după numărarea voturilor), fraza "nici noi nu mai știm câți suntem" - rostită în legătură cu numărul agenților acoperiți.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră