Semne de faliment bugetar: angajații primăriei Roznov (Neamț), în concediu fără plată din cauza lipsei banilor de la Finanțe

Criză financiară la Primăria din Roznov. Angajații Primăriei orașului Roznov, județul Neamț, au acceptat să intre, prin rotație, într-o lună de concediu fără plată, din cauza lipsei fondurilor necesare pentru cheltuielile de salarizare, potrivit Agerpres.
Criză financiară la Primăria din Roznov
Edilul Vasile Pavăl a explicat că alte variante analizate au fost disponibilizările sau reducerea salariilor, însă angajații au preferat concediul fără plată ca soluție temporară.
Potrivit primarului, Primăria Roznov a primit în acest an doar 800.000 de lei de la Ministerul Finanțelor Publice pentru cheltuielile de funcționare, în condițiile în care necesarul depășește două milioane de lei.
„În 2020, bugetul pe care l-am primit era de șase milioane de lei. De atunci, tot a scăzut, iar anul acesta am primit 800.000 de lei.
Cu acești bani abia putem plăti salariile celor de la Direcția de Evidență a Persoanei, dar mai avem și Căminul de bătrâni, Direcția de Asistență Socială și primăria.
Le-am explicat angajaților situația și au acceptat să intre în concediu fără plată timp de o lună, prin rotație”, a declarat Vasile Pavăl pentru Agerpres.
Primarul renunță la salariu, dar nu e suficient
În încercarea de a reduce cheltuielile, primarul a anunțat că va intra și el în concediu fără plată timp de o lună.
Acesta a precizat că, în anii anteriori, a renunțat deja la o parte din sporurile acordate pentru gestionarea proiectelor cu finanțare europeană, însă măsurile luate nu sunt suficiente pentru a acoperi deficitul bugetar.
„Facem o economie de circa 600.000 de lei, dar tot mai avem nevoie de minim 800.000 de lei.
Sper că va fi o rectificare pozitivă, pentru că altfel ne blocăm de tot.
Ar trebui puțin mai multă atenție de la minister atunci când se face repartizarea bugetelor”, a subliniat edilul.
Serviciile publice, afectate de lipsa finanțării
Primăria Roznov are aproximativ 70 de angajați, incluzând personalul de la Căminul pentru bătrâni și Direcția de Evidență a Persoanei.
Aceste instituții deservesc locuitorii din nouă comune învecinate, ceea ce face ca lipsa fondurilor să aibă un impact major asupra serviciilor publice din regiune.
Dacă nu vor fi alocate fonduri suplimentare printr-o rectificare bugetară, activitatea administrației locale și a instituțiilor aflate în subordine riscă să fie grav afectată.