Un client reclamă BCR că permite tranzacții suspecte care nu sunt făcute de titular. Banca susține că a protejat banii clientului

BCR a trimis un drept la replică ce poate fi citit la finalul articolului.
_____________
BCR, complice cu hackerii la fraude. O ieșeancă a asistat neputincioasă la o deturnare de fonduri din contul său.
BCR, complice cu hackerii la fraude
Când aceasta a anunțat instituția bancară despre faptul că tranzacția se află în derulare, reprezentanții băncii i-au dat un răspuns halucinant: că nu pot interveni pentru oprirea decontării sumei. Cazul a ajuns în atenția polițiștilor.
Cazul arată cât de simplu pot "umbla" hackerii prin conturile bancare, în timp ce funcționarii băncilor sunt simpli spectatori la deturnarea fondurilor.
În ciuda apelurilor disperate ale victimei la call center-ul băncii, în care reclama că este în desfășurare un furt, banca a refuzat să oprească plata.
Continuarea, în Ziarul de Iași.
________________________________
DREPT LA REPLICĂ
BCR asigură clienții că toate conturile băncii sunt protejate cu sisteme de securitate la cele mai înalte standarde în domeniu. Așa că nu a existat și nu există nicio posibilitate ca vreun hacker să umble direct în conturile băncii. Deși avertizăm și am avertizat în mod constant clienții, prin toate mijloacele de comunicare, inclusiv în timpul tranzacționării, să nu divulge date personale sau de identificare ale cardului, există cazuri în care persoane răufăcătoare îi determină, prin inginerii sociale sau alte metode de fraudă, să pună la dispoziție “cheile” de acces de la conturile lor. Printre acestea enumerăm phishing-ul – sau așa-numitul pescuit de date prin e-mail, WhatsApp, SMS sau altele, prin care hoții păcălesc clienții să le ofere datele cardului sau accesul la aplicațiile de internet banking – și colectarea datelor cardului, prin intermediul site-urilor dubioase accesate de clienți, cu scopul de a fi folosite ulterior în mod fraudulos, fără acordul titularului.
În cazul specific reclamat de publicația dumneavoastră, vă putem spune că, în urma unei investigații minuțioase, este vorba de compromiterea datelor cardului folosit de clientă, printr-o operațiune efectuată de aceasta în ianuarie 2024, în care a oferit toate informațiile acestui mijloc de plată pe o platformă online nesigură. Deși cardul i-a fost blocat proactiv de către banca noastră, în urma unor potențiale tranzacții suspecte identificate de mecanismele antifraudă utilizate de BCR, iar clienta a fost avertizată rapid, aceasta a ales să-l deblocheze printr-o solicitare specifică adresată telefonic instituției noastre. Acest lucru a permis ulterior ca datele cardului să fie folosite pentru plăți neautorizate, fără autentificarea din partea clientului, în mediul online.
Îi sfătuim pe toți clienții noștri să nu divulge date personale sau datele cardurilor persoanelor necunoscute, pe site-uri sau platforme digitale care nu prezintă elemente de siguranță. De asemenea, în cazul în care identifică tranzacții pe cont pe care nu le recunosc sau nu le-au autorizat, să-și blocheze rapid cardul prin telefon sau aplicația de mobile banking, să contacteze banca și să înainteze un aviz de refuz la plată. Orice card BCR poate fi înlocuit ulterior rapid, fiind reemis online, instantaneu.
În cazul reclamat de Ziarul de Iași, fondurile identificate ca fiind transferate neautorizat prin compromiterea datelor de card au fost repuse rapid în contul clientei, în urma avizului de refuz la plată, iar banca va investiga mai departe speța și va încerca recuperarea sumelor.