BMW vrea să vândă cât mai multe automobile electrice, a anunțat această companie, care se aşteaptă ca până în a doua parte a deceniului vehiculele exclusiv electrice să reprezinte peste 50% din noile vânzări, „cu mult înainte” de ţinta sa din 2030. Compania germană preconizează să aibă în producţie o maşină alimentată cu hidrogen în a doua parte a deceniului, a anunţat miercuri producătorul auto german.
BMW vrea să vândă cât mai multe automobile electrice
Până în 2025, vehiculele exclusiv electrice vor reprezenta o pătrime din noile vânzări BMW, ajungând la o treime până în 2026, o ţintă ambiţioasă faţă de nivelul actual. În ultimul trimestru al anului trecut, livrările grupului BMW au crescut cu 10,6%, pe măsură ce blocajele de aprovizionare au fost eliminate. În plus, BMW a livrat anul trecut 215.755 de vehicule BMW şi MINI complet electrice, în creştere cu 107,7% comparativ cu 2021.
Unul dintre cei mai vocali susţinători ai tehnologiei pilelor de combustie cu hidrogen ca opţiune alături de vehiculele alimentate cu baterii, directorul general al BMW, Oliver Zipse, a explicat că nu exclude să aibă în producţie o maşină alimentată cu hidrogen în a doua parte a deceniului.
„Vedem vehiculele alimentate cu hidrogen ca o completare semnificativă la mobilitatea electrică”, a declarat Zipse la prezentarea rezultatelor anuale.
În prezent, compania testează în diverse ţări modelul BMW iX5 Hydrogen, cu o autonomie de 500 km şi capacitatea de realimentare în trei-patru minute, a informat într-un comunicat grupul german.
BMW a confirmat rezultatele preliminare publicate săptămâna trecută, conform cărora a înregistrat la divizia auto o marjă operaţională de 8,6%, un profit înainte de taxe şi dobânzi de 10,6 miliarde de euro şi un flux de numerar de 11,1 miliarde de euro.
Miercuri, BMW a estimat pentru 2023 la divizia auto o marjă operaţională de 8% – 10%, după ce obiectivul stabilit anul trecut era un nivel între 7% – 9% target, şi a informat că se aşteaptă anul acesta la o cerere stabilă pe piaţa maşinilor sale de lux, în pofida inflaţiei ridicate şi a majorării dobânzilor.
Totuşi, compania se aşteaptă la o uşoară scădere a înmatriculărilor pe piaţa din Europa, în timp ce rivala Volkswagen previziona o creştere de peste 5%.
_______________________________
Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.
Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.
Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro
CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450
Deschis la BRD
Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.