Lovită de sancțiuni, Rusia va fabrica mașini fără ABS și fără să respecte nici o normă de mediu. Nici sisteme electronice de stabilitate, ESP, nu vor mai avea mașinile fabricate de Rusia după 1 aprilie 2022.
Rusia va fabrica mașini fără ABS
Noua legislație privind standardele vehiculelor comerciale, care se aplică de la 1 aprilie până la sfârșitul anului, a fost prezentată de site-ul rusesc motor.ru. Scăderea standardelor a primit undă verde pentru a asigura dezvoltarea economiei ruse sub sancțiuni, explică acest site.
Potrivit motor.ru, companiile cu peste 5.000 de angajați, precum și producătorii de semiremorci și autobuze electrice, au acum permisiunea să producă vehicule din toate clasele de mediu. Acesta diferă de standardul Euro-5, pe care UE l-a introdus în 2008 (urmat de Euro-6) și pe care Rusia l-a adoptat în 2016.
„În cea mai mare parte, proprietarilor nu le pasă ce clasă de mediu are automobilul. Chiar și cu aceiași catalizatori: atunci când eșuează după expirarea garanției, de regulă, nu sunt reinstalați de către proprietari și, în consecință, clasa de mediu a mașinii scade. Totodată, nu se mai fac verificări ale emisiilor de CO2 în timpul controlului tehnic, precum și controlul analizoarelor de gaze la posturile de poliție rutieră”, a arătat Sergey Udalov de la Avtostat, citat de ecofm.md.
De aceste prevederi va beneficia și compania Avtovaz, deținută de Renault Group, care produce automobile Lada, explică profit.ro.
Renault, la fel ca alte companii auto occidentale, și-a oprit activitățile în Rusia, dar numai la uzina care producea autovehicule Renault. Uzinele Lada, care aparțin AvtoVAZ, funcționează în condiții dificile, dar activitatea nu a fost oprită complet. Renault nu este unic acționar al AvtoVAZ, un pachet important de acțiuni fiind deținut de compania de stat Rostec.
Nu doar standardele de poluare vor fi, practic, eliminate. Potrivit ziarului Izvestia, Rusia permite acum construcția de mașini „simplificate”, până în februarie 2023.
Cutiile de tablă, la export
Vehiculele, odată fabricate, vor fi disponibile și în Kîrghizstan, Armenia, Belarus și Kazahstan, sub rezerva unor acorduri bilaterale. Faptul că vehiculele au fost construite în mod „simplificat” va fi indicat pe certificatele de înmatriculare, iar personalul vamal și de frontieră va ține și evidența exportului acestor vehicule.
Nu este clar ce vor presupune de fapt standardele simplificate. Potrivit motor.ru, „cel mai probabil li se va permite (…) să producă mașini fără sisteme ABS și ESP, precum și airbag-uri”.
Hey Alt-Bot and less fortunate friends. This true? „The first model which will enter the market is Granta, without ABS, ESP, airbags and the ERA-GLONASS.” Can u light a cigarette or will it blow up like that boat? Not worthy 2 b labelled Soviet Russia? 🤣 https://t.co/RWK6fQem70
— Lusnok (@kattmus10k) April 19, 2022
Lada a început deja să producă vehicule pentru piața rusă conform standardelor inferioare, „simplificate”.
_______________________________
Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.
Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.
Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro
CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450
Deschis la BRD
Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.