Autonomia mașinilor electrice scade cu circa o treime în condiții reale, arată testele realizate de revista britanică „What Car”.
De exemplu, un Lexus UX 300e Takumi, de 57.000 de lire, a străbătut cu 37% mai puțin decât în prezentarea sa oficială.
Autonomia mașinilor electrice scade cu circa o treime în condiții reale
„Procedura oficială de testare a vehiculelor ușoare armonizată la nivel mondial (WLTP), care este utilizată pentru a măsura autonomia, s-a dovedit a fi deosebit de nerealistă în condiții de frig, diferența ajungând la aproape 40% pentru unele mașini.
Comparând o selecție de 12 vehicule noi complet electrice (EV), cel mai recent test de autonomie pe timp de iarnă realizat de What Car? a constatat că niciuna dintre mașini nu se poate apropia cu mai puțin de 20% de datele oficiale, pe care producătorii sunt obligați prin lege să le publice”, scrie What Car.
Oficial, mașinile electrice sunt testate la o viteză medie de 28,8 mile pe oră la temperaturi de vară de 23 grade Celsius, de la o încărcare de 100 % la zero.
În cadrul testului What Car?, vehiculele au fost încărcate la 100% și apoi au fost lăsate afară peste noapte, timp de 14 ore, la temperaturi cuprinse între 6 și 10 grade Celsius, în instalația de testare din Bedfordshire. În dimineața următoare, au fost conectate la priză pentru a se verifica dacă erau complet încărcate înainte ca sistemul de climatizare să fie setat la 21 de grade celsius și farurile să fie trecute pe faza de întâlnire.
Autoturismele au fost conduse continuu pe un traseu de testare de aproximativ 15 mile, care include 2,6 mile de conducere urbană simulată cu opriri și porniri, patru mile la o viteză constantă de 50 de mile pe oră și opt mile la o viteză constantă de 70 de mile pe oră. Pentru a asigura corectitudinea, la sfârșitul fiecărui tur de circuit au avut loc schimbări de șoferi și o schimbare a ordinii de rulare. Temperatura aerului exterior a variat între 10 și 11 grade Celsius.
Mercedes, evaluarea cea mai apropiată de realitate
„Lexus UX 300e Takumi de 57.095 de lire sterline a avut cea mai proastă performanță în cadrul testului, oprindu-se după 170 de mile, față de o autonomie de 273 de mile prevăzută în broșură – un deficit de 37,9%. Fratele său mai scump, Lexus RZ 450e Takumi de 74.000 de lire sterline, a murit după 159 de mile – un deficit de 36,6% față de autonomia anunțată de 251 de mile.
Volkswagen ID 7 Pro Match, în valoare de 51.550 de lire sterline, a murit după 254 de mile, ceea ce reprezintă un deficit de 33,6 procente. Cea mai performantă dintre cele 12 mașini testate cel mai recent a fost Mercedes-Benz EQE 300 Sport Edition, în valoare de 68.810 lire sterline, care s-a descărcat după 480 de kilometri, ceea ce reprezintă încă un deficit de 21 %”, relatează The Times, care preia articolul din What Car.
_______________________________
Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.
Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.
Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro
CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450
Deschis la BRD
Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.
[…] Citește și: Autonomia mașinilor electrice scade cu o treime în condiții reale. Un Lexus de 57.000 de lire str… […]
[…] Citește și: Autonomia mașinilor electrice scade cu o treime în condiții reale. Un Lexus de 57.000 de lire str… […]
[…] Citește și: Autonomia mașinilor electrice scade cu o treime în condiții reale. Un Lexus de 57.000 de lire str… […]
[…] Citește și: Autonomia mașinilor electrice scade cu o treime în condiții reale. Un Lexus de 57.000 de lire str… […]
[…] Citește și: Autonomia mașinilor electrice scade cu o treime în condiții reale. Un Lexus de 57.000 de lire str… […]