/

Autonomia mașinilor electrice scade cu o treime în condiții reale – „What Car”. Un Lexus de 57.000 de lire străbate cu 37% mai puțin decât în prezentarea sa oficială

Autonomia mașinilor electrice scade cu circa o treime în condiții reale Foto: Norwegian Automobile Federation

Autonomia mașinilor electrice scade cu circa o treime în condiții reale, arată testele realizate de revista britanică „What Car”.

Citește și: EXCLUSIV Legături periculoase ale judecătoarei care-l poate scăpa pe Mario Iorgulescu: fiica sa ia bani de la o firmă favorizată de fostul primar Daniel Tudorache, prietenul lui Gino Iorgulescu

De exemplu, un Lexus UX 300e Takumi, de 57.000 de lire, a străbătut cu 37% mai puțin decât în prezentarea sa oficială.

Citește și: „Băieții deștepți” estimau că Gold Corporation pierde procesul Roșia Montana și au pariat pe prăbușire: numărul acțiunilor „shortate” a explodat după declarațiile lui Ciolacu

Autonomia mașinilor electrice scade cu circa o treime în condiții reale

„Procedura oficială de testare a vehiculelor ușoare armonizată la nivel mondial (WLTP), care este utilizată pentru a măsura autonomia, s-a dovedit a fi deosebit de nerealistă în condiții de frig, diferența ajungând la aproape 40% pentru unele mașini.

Comparând o selecție de 12 vehicule noi complet electrice (EV), cel mai recent test de autonomie pe timp de iarnă realizat de What Car? a constatat că niciuna dintre mașini nu se poate apropia cu mai puțin de 20% de datele oficiale, pe care producătorii sunt obligați prin lege să le publice”, scrie What Car.

Oficial, mașinile electrice sunt testate la o viteză medie de 28,8 mile pe oră la temperaturi de vară de 23 grade Celsius, de la o încărcare de 100 % la zero.

În cadrul testului What Car?, vehiculele au fost încărcate la 100% și apoi au fost lăsate afară peste noapte, timp de 14 ore, la temperaturi cuprinse între 6 și 10 grade Celsius, în instalația de testare din Bedfordshire. În dimineața următoare, au fost conectate la priză pentru a se verifica dacă erau complet încărcate înainte ca sistemul de climatizare să fie setat la 21 de grade celsius și farurile să fie trecute pe faza de întâlnire.

Autoturismele au fost conduse continuu pe un traseu de testare de aproximativ 15 mile, care include 2,6 mile de conducere urbană simulată cu opriri și porniri, patru mile la o viteză constantă de 50 de mile pe oră și opt mile la o viteză constantă de 70 de mile pe oră. Pentru a asigura corectitudinea, la sfârșitul fiecărui tur de circuit au avut loc schimbări de șoferi și o schimbare a ordinii de rulare. Temperatura aerului exterior a variat între 10 și 11 grade Celsius.

Grafic: The Times

Mercedes, evaluarea cea mai apropiată de realitate

„Lexus UX 300e Takumi de 57.095 de lire sterline a avut cea mai proastă performanță în cadrul testului, oprindu-se după 170 de mile, față de o autonomie de 273 de mile prevăzută în broșură – un deficit de 37,9%. Fratele său mai scump, Lexus RZ 450e Takumi de 74.000 de lire sterline, a murit după 159 de mile – un deficit de 36,6% față de autonomia anunțată de 251 de mile.

Volkswagen ID 7 Pro Match, în valoare de 51.550 de lire sterline, a murit după 254 de mile, ceea ce reprezintă un deficit de 33,6 procente. Cea mai performantă dintre cele 12 mașini testate cel mai recent a fost Mercedes-Benz EQE 300 Sport Edition, în valoare de 68.810 lire sterline, care s-a descărcat după 480 de kilometri, ceea ce reprezintă încă un deficit de 21 %”, relatează The Times, care preia articolul din What Car.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

5 Comments

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

Ultima oră

11:56Cine îl huiduie pe Bolojan pentru că vrea să-i mai dea afară: funcționarii Senatului au dreptul la pensie specială, media fiind de peste 6.100 de lei pe lună
11:23Suma astronomică pe care a cheltuit-o guvernul Ciolacu, în 2024, pe petreceri la casele de oaspeți RAAPPS și mașinile de protocol ale angajaților Executivului
10:28Ponta și-a mai luat un apartament în străinătate, pe lângă cel din Istanbul. Daciana Sârbu, cu care s-a căsătorit la Beijing, expulzată din declarația de avere
10:08Eternul primar din Sinaia, Vlad Oprea, la DNA pentru fapte de luare de mită, abuz în serviciu şi trafic de influenţă în legătură cu emiterea unor autorizaţii de construcţie
10:00Nici măcar un botez pe an în unele sate din România, se plâng preoții. Explicația: depopularea masivă
09:54Trump anunță o investiție uriașă în tehnologie AI, de 500 de miliarde de dolari din fonduri private, sub numele „Stargate”
09:47Inginer la Apele Române, dealer de cannabis de anvergură mică, dar penală
09:40Unde se duc foștii parlamentari când se duc din Legislativ? Unii dispar ca norii
09:33Fără discursuri ale politicienilor pe 24 ianuarie la Iași, la manifestările dedicate Unirii Principatelor. Dar vor avea loc două proteste
21:42Președintele Trump vrea pace în Ucraina, este un obiectiv oficial al Casei Albe, a spus noul secretar de stat al SUA, Marco Rubio
21:26Premierul britanic susține crearea unui stat palestinian, idee pe care i-a transmis-o și premierului israelian Netanyahu
21:18Ursula von der Leyen scapă de justiția belgiană în dosarul vaccinurilor anti-COVID, dar nu și de dosarul EPPO deschis de Kovesi
21:11Tudorache „Diamant”, fostul primar de la Sectorul 1, a scăpat de închisoare: Înalta Curte i-a redus pedeapsa și l-a condamnat cu suspendare
20:42EXCLUSIV Cum a „omis” Emil Hurezeanu să-și declare asocierea în afaceri cu Michael Schmidt, omul care a încasat 283 de milioane de euro de la statul român
19:08Protest al angajaților Senatului față de reorganizarea propusă de Bolojan: nu este benefică pentru funcționari și „familiile lor”