/

Autonomia mașinilor electrice scade cu o treime în condiții reale – „What Car”. Un Lexus de 57.000 de lire străbate cu 37% mai puțin decât în prezentarea sa oficială

Autonomia mașinilor electrice scade cu circa o treime în condiții reale Foto: Norwegian Automobile Federation

Autonomia mașinilor electrice scade cu circa o treime în condiții reale, arată testele realizate de revista britanică „What Car”.

Citește și: EXCLUSIV Legături periculoase ale judecătoarei care-l poate scăpa pe Mario Iorgulescu: fiica sa ia bani de la o firmă favorizată de fostul primar Daniel Tudorache, prietenul lui Gino Iorgulescu

De exemplu, un Lexus UX 300e Takumi, de 57.000 de lire, a străbătut cu 37% mai puțin decât în prezentarea sa oficială.

Citește și: „Băieții deștepți” estimau că Gold Corporation pierde procesul Roșia Montana și au pariat pe prăbușire: numărul acțiunilor „shortate” a explodat după declarațiile lui Ciolacu

Autonomia mașinilor electrice scade cu circa o treime în condiții reale

„Procedura oficială de testare a vehiculelor ușoare armonizată la nivel mondial (WLTP), care este utilizată pentru a măsura autonomia, s-a dovedit a fi deosebit de nerealistă în condiții de frig, diferența ajungând la aproape 40% pentru unele mașini.

Comparând o selecție de 12 vehicule noi complet electrice (EV), cel mai recent test de autonomie pe timp de iarnă realizat de What Car? a constatat că niciuna dintre mașini nu se poate apropia cu mai puțin de 20% de datele oficiale, pe care producătorii sunt obligați prin lege să le publice”, scrie What Car.

Oficial, mașinile electrice sunt testate la o viteză medie de 28,8 mile pe oră la temperaturi de vară de 23 grade Celsius, de la o încărcare de 100 % la zero.

În cadrul testului What Car?, vehiculele au fost încărcate la 100% și apoi au fost lăsate afară peste noapte, timp de 14 ore, la temperaturi cuprinse între 6 și 10 grade Celsius, în instalația de testare din Bedfordshire. În dimineața următoare, au fost conectate la priză pentru a se verifica dacă erau complet încărcate înainte ca sistemul de climatizare să fie setat la 21 de grade celsius și farurile să fie trecute pe faza de întâlnire.

Autoturismele au fost conduse continuu pe un traseu de testare de aproximativ 15 mile, care include 2,6 mile de conducere urbană simulată cu opriri și porniri, patru mile la o viteză constantă de 50 de mile pe oră și opt mile la o viteză constantă de 70 de mile pe oră. Pentru a asigura corectitudinea, la sfârșitul fiecărui tur de circuit au avut loc schimbări de șoferi și o schimbare a ordinii de rulare. Temperatura aerului exterior a variat între 10 și 11 grade Celsius.

Grafic: The Times

Mercedes, evaluarea cea mai apropiată de realitate

„Lexus UX 300e Takumi de 57.095 de lire sterline a avut cea mai proastă performanță în cadrul testului, oprindu-se după 170 de mile, față de o autonomie de 273 de mile prevăzută în broșură – un deficit de 37,9%. Fratele său mai scump, Lexus RZ 450e Takumi de 74.000 de lire sterline, a murit după 159 de mile – un deficit de 36,6% față de autonomia anunțată de 251 de mile.

Volkswagen ID 7 Pro Match, în valoare de 51.550 de lire sterline, a murit după 254 de mile, ceea ce reprezintă un deficit de 33,6 procente. Cea mai performantă dintre cele 12 mașini testate cel mai recent a fost Mercedes-Benz EQE 300 Sport Edition, în valoare de 68.810 lire sterline, care s-a descărcat după 480 de kilometri, ceea ce reprezintă încă un deficit de 21 %”, relatează The Times, care preia articolul din What Car.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

5 Comments

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

Ultima oră

20:29Lideri ai PNL strâng semnături pentru Crin Antonescu pentru a evita o susținere a lui Ilie Bolojan pentru candidatura lui Nicușor Dan la președinție – presă
19:47Autostrada A7, deschisă circulației pe 21 de kilometri între Dumbrava și Mizil. Investiția, finanțată prin PNRR
19:38Șeful CIA din mandatul lui Biden tocmai și-a încheiat ultima vizită la Kiev. Nu e clar care va fi atitudinea noului șef al CIA
19:32Germania putea să scape de autorul atacului de la Magdeburg încă de acum un an, dar a refuzat să răspundă unei cereri de extrădare a Arabiei Saudite
19:23Atacul letal de la Magdeburg a trimis o undă de șoc în Europa, multe țări au crescut nivelul de securitate la evenimentele de sărbători
19:17TikTok, interzis timp de un an în Albania după ce un adolescent a fost ucis ca urmare a unei dispute pe rețeaua socială
19:10Consultări politice la Cotroceni, duminică: Iohannis a chemat partidele parlamentare pentru a primi propuneri de premier
12:09Ponta susține că PNL l-a ajutat intenționat pe Călin Georgescu ca să îl împiedice pe George Simion să ajungă în turul II, cu Marcel Ciolacu
11:46Variante PSD pentru conducerea viitorului guvern: Ciolacu II, penalul Neacșu, premierul lui Dragnea, Grindeanu, și meditatorul lui Ciolacu, Socol
10:44Monument dedicat victimelor Holocaustului într-un mare parc din Iași care va trece printr-un proces de modernizare
10:38Încep lucrările la Autostrada Unirii (A8): în februarie 2025, lotul Târgu Neamț – Moțca intră în faza de șantier
10:29Dezvoltatorii imobiliari au ajuns să construiască și poduri rutiere peste râuri, pe banii lor, ca să-și poată continua afacerile
10:20PNL a plătit una din campaniile de promovare a lui Călin Georgescu pe TikTok. Firma de comunicare angajată de liberali care a făcut campania nu are explicații credibile
10:09Vor fi măsuri foarte dure de austeritate după alegerile prezidențiale, până atunci PSD și PNL vor minți cât vor putea, spune Lasconi
09:57Șoferul care a intrat cu mașina în mulțimea de la târgul de Crăciun din Magdeburg, originar din Arabia Saudită, dar locuia în Germania din 2006