duminică 23 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: masini electrice

5 articole
Eveniment

Problemele Volkswagen: concedieri și închiderea fabricilor

Problemele Volkswagen: concedieri și închiderea fabricilor. Grupul Volkswagen AG a anunţat marţi că va abandona o serie de acorduri de muncă, inclusiv garantarea locurilor de muncă până în 2029, la şase fabrici din Germania, ceea ce sporeşte perspectiva concedierilor din 2025. Problemele Volkswagen: concedieri și închiderea fabricilor Cel mai mare producător auto din Europa anulează acordul din 1994 privind garantarea locurilor de muncă, ca parte a măsurilor de reducere a costurilor, în urma încetinirii vânzărilor, şi a concurenţei vehiculelor mai ieftine din Asia. Citește și: Spital nou de lux pentru pensionarii speciali ai Internelor. Valoarea totală: două miliarde de lei – un miliard din PNRR, celălalt miliard – de la bugetul public al României Volkswagen se confruntă cu numeroase provocări, inclusiv diminuarea cererii pentru automobilele sale, în special automobile electrice, intensificarea concurenţei din China şi o structură complexă de guvernare care, potrivit unor investitori şi analişti, încetineşte procesul de luare a deciziilor în perioade de criză. Anunţul de marţi al Volkswagen vine după ce compania a avertizat că ar putea închide fabrici în Germania, pentru prima dată în istoria sa de 87 de ani, ceea ce a dus la scăderea acţiunilor în sectorul auto şi îngrijorări la nivel înalt în cadrul Guvernului de la Berlin. "Trebuie să dăm posibilitatea Volkswagen AG să-şi reducă costurile în Germania la un nivel competitiv, pentru a investi în noile tehnologi şi în noi produse, cu propriile resurse", a afirmat directorul Departamentului de Resurse Umane, Gunnar Kilian. Negocieri salariale Pentru a atenua incertitudinile privind acordurile de muncă, Kilian a anunţat că Volkswagen va merge mai departe cu negocierile salariale. Cea mai mare organizaţie sindicală din Germania a promis săptămâna trecută că va analiza toate opţiunile, inclusiv trecere la săptămâna de lucru de patru zile, pentru a răspunde la avertismentele lansate de echipa managerială de la producătorul auto Volkswagen, privind închiderea unor uzine şi eliminarea garanţiei locurilor de muncă. Directorii de la Volkswagen au anunţat în 2 septembrie că analizează posibilitatea luării măsurii fără precedent de a închide unele din uzinele din Germania şi totodată că ar putea să pună capăt programului de securitate a locului de muncă, existent încă din 1994, care împiedică eventuale concedieri până în 2029. Săptămâna de lucru de patru zile Întrebată dacă sindicatul IG Metall este dispus să analizeze săptămâna de lucru de patru zile ca o opţiune alternativă, preşedinta Christiane Benner a spus că aceasta este o opţiune "posibilă". "Nu vom lăsa nicio idee neexplorată", a spus Christiane Benner, prima femeie numită vreodată în postul de preşedinte al IG Metall. Cu toate acestea, Benner a precizat că este imposibil să vină cu propuneri detaliate fără mai multe informaţii cu privire la soluţiile propuse de companie. Thorsten Groeger, preşedintele sindicatului IG Metall pentru regiunea Saxonia Inferioară, unde este sediul Volkswagen, a subliniat că acordurile convenite de echipa managerială cu sindicatele, cu prilejul precedentelor crize, au fost special concepute pentru a permite producătorului auto să traverseze situaţii dificile, şi nu ar trebui excluse de data aceasta. De exemplu, în cadrul unui program de reducere a costurilor din 1993, echipa managerială şi sindicatele de la VW au acceptat introducerea unei săptămâni de lucru de patru zile, cu un program de lucru de 28,8 ore, începând din 1994, ceea ce a însemnat o reducere de 20% a programului de lucru, şi o mică diminuare a retribuţiei. Considerat drept o soluţie inovatoare pentru a salva 30.000 de locuri de muncă la cele şase uzine VW din Germania, acel acord pe doi ani a fost adaptat în anii ulterior, până în 2006, când echipa managerială de atunci a decis că acordul afectează competitivitatea şi a renunţat la el. Într-un interviu pentru postul de televiziune NDR, Stephan Weil, premierul landului Saxonia Inferioară, unde se află cinci din cele şase uzine Volkswagen protejate de garantarea locurilor de muncă, a declarat că producătorul auto trebuie să găsească o soluţie pentru a împărţi, în mod corect, povara crizei. "În 1993 şi 1994 am avut o criză serioasă care i-a zguduit pe toţi cei implicaţi....ceva similar ar putea fi încă odată baza pentru un acord", a spus Weil, făcând referire la acordul convenit la acea dată cu sindicatele. Negocierile dintre conducere şi sindicatele de la Volkswagen ar urma să înceapă la mijlocul lunii octombrie şi există posibilitatea unor greve de protest la finele lunii noiembrie. Sindicatele cer echipei manageriale să urgenteze calendarul negocierilor astfel încât să reducă îngrijorările muncitorilor, a spus Groeger.

Problemele Volkswagen: concedieri și închiderea fabricilor (sursa: Facebook/OPTIMA Batteries)
Autonomia mașinilor electrice scade cu circa o treime în condiții reale Foto: Norwegian Automobile Federation
Eveniment

Autonomia mașinilor electrice scade cu o treime în condiții reale

Autonomia mașinilor electrice scade cu circa o treime în condiții reale, arată testele realizate de revista britanică „What Car”. Citește și: EXCLUSIV Legături periculoase ale judecătoarei care-l poate scăpa pe Mario Iorgulescu: fiica sa ia bani de la o firmă favorizată de fostul primar Daniel Tudorache, prietenul lui Gino Iorgulescu De exemplu, un Lexus UX 300e Takumi, de 57.000 de lire, a străbătut cu 37% mai puțin decât în prezentarea sa oficială. Citește și: „Băieții deștepți” estimau că Gold Corporation pierde procesul Roșia Montana și au pariat pe prăbușire: numărul acțiunilor „shortate” a explodat după declarațiile lui Ciolacu Autonomia mașinilor electrice scade cu circa o treime în condiții reale „Procedura oficială de testare a vehiculelor ușoare armonizată la nivel mondial (WLTP), care este utilizată pentru a măsura autonomia, s-a dovedit a fi deosebit de nerealistă în condiții de frig, diferența ajungând la aproape 40% pentru unele mașini. Comparând o selecție de 12 vehicule noi complet electrice (EV), cel mai recent test de autonomie pe timp de iarnă realizat de What Car? a constatat că niciuna dintre mașini nu se poate apropia cu mai puțin de 20% de datele oficiale, pe care producătorii sunt obligați prin lege să le publice”, scrie What Car. Oficial, mașinile electrice sunt testate la o viteză medie de 28,8 mile pe oră la temperaturi de vară de 23 grade Celsius, de la o încărcare de 100 % la zero. În cadrul testului What Car?, vehiculele au fost încărcate la 100% și apoi au fost lăsate afară peste noapte, timp de 14 ore, la temperaturi cuprinse între 6 și 10 grade Celsius, în instalația de testare din Bedfordshire. În dimineața următoare, au fost conectate la priză pentru a se verifica dacă erau complet încărcate înainte ca sistemul de climatizare să fie setat la 21 de grade celsius și farurile să fie trecute pe faza de întâlnire. Autoturismele au fost conduse continuu pe un traseu de testare de aproximativ 15 mile, care include 2,6 mile de conducere urbană simulată cu opriri și porniri, patru mile la o viteză constantă de 50 de mile pe oră și opt mile la o viteză constantă de 70 de mile pe oră. Pentru a asigura corectitudinea, la sfârșitul fiecărui tur de circuit au avut loc schimbări de șoferi și o schimbare a ordinii de rulare. Temperatura aerului exterior a variat între 10 și 11 grade Celsius. Grafic: The Times Mercedes, evaluarea cea mai apropiată de realitate „Lexus UX 300e Takumi de 57.095 de lire sterline a avut cea mai proastă performanță în cadrul testului, oprindu-se după 170 de mile, față de o autonomie de 273 de mile prevăzută în broșură - un deficit de 37,9%. Fratele său mai scump, Lexus RZ 450e Takumi de 74.000 de lire sterline, a murit după 159 de mile - un deficit de 36,6% față de autonomia anunțată de 251 de mile. Volkswagen ID 7 Pro Match, în valoare de 51.550 de lire sterline, a murit după 254 de mile, ceea ce reprezintă un deficit de 33,6 procente. Cea mai performantă dintre cele 12 mașini testate cel mai recent a fost Mercedes-Benz EQE 300 Sport Edition, în valoare de 68.810 lire sterline, care s-a descărcat după 480 de kilometri, ceea ce reprezintă încă un deficit de 21 %”, relatează The Times, care preia articolul din What Car.

Satele din Vaslui instalează stații de încărcare a vehiculelor electrice Foto: Vremea Nouă
Politică

Satele Vaslui instalează stații de încărcare a vehiculelor electrice

Satele din Vaslui instalează masiv stații de încărcare a vehiculelor electrice, finanțarea venind de la Compania Națională Investiții (CNI), arată presa locală. Problema este că în zonă nu este nici o mașină electrică, iar localnicii circulă cu căruțe trase de cai. Citește și: Un judecător de la Târgu Mureș are sute de dosare pe care nu le-a închis, unele au zăcut peste doi ani. Câștiga 20.000 de lei pe lună, iar CSM nu i-a făcut, practic, nimic Fotografii din aceste sate arată că, la o ploaie mai abundentă, mașinile riscă să rămână împotmolite în noroaie. Satele din Vaslui instalează stații de încărcare a vehiculelor electrice În august, când Dumitru Buzatu conducea încă Consiliul Județean, presa locală anunța că județul Vaslui va beneficia de 14 stații de încărcare cu putere normală pentru mașinile electrice. Dintre acestea, nouă erau în municipiul Vaslui, iar alte cinci la Bârlad, Negrești, Băcești și Codăești. „Am semnat la CNI douã contracte în valoare de aproape 1.900.000 de lei, prin care vom instala un sistem de supraveghere video în toatã comună. De asemenea, vom instala patru stații de încãrcare a mașinilor electrice și vom asigura digitalizarea completã și integratã a serviciilor din Primãria Ivãnești”, anunță Vasile Novac, primarul comunei Ivãnești, la începutul acestui an. Însă, acum, site-ul Vremea Nouă din Vaslui arată că în zonă nu se află mașini electrice și sunt drumuri pe care ambulanțele nu pot circula decât trase tractoare. Grupaj foto: Realitatea.net „Zilele trecute, în satul Cosca din comună Ivãnești a fost o adevãrațã revoltã, dupã ce mai multe mașini au rãmas împotmolite în noroaiele pânã la genunchi. A fost nevoie că oamenii sã scoatã caii din grajduri pentru a trage autoturismele blocate”, scrie Vremea Nouă. Primarul comunei este membru PSD, fiind ales în această funcție din 2012. PSD controlează opt din cei 13 consilieri locali. În aprilie 2023, presa scria că tăia miei în curtea primăriei.

Susţinem achiziţia de maşini electrice prin Rabla Plus, spune ministrul Tanczos Barna
Mediu

Susţinem achiziţia de maşini electrice prin Rabla Plus

Susţinem achiziţia de maşini electrice prin Rabla Plus, a declarat ministrul Mediului, Tanczos Barna. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online El a precizat că s-a deplasat la şedinţa de Guvern de joi cu una dintre maşinile finaliste ale concursului Best Electric Car România 2023. Susţinem achiziţia de maşini electrice prin Rabla Plus „Viitorul aparţine transportului verde, astfel că susţinem achiziţia de maşini electrice prin Rabla Plus, iar anul acesta vom lansa un program şi pentru microbuze electrice şi încurajăm transportul în comun, mersul pe bicicletă sau pe jos, nu doar în Vinerea Verde”, a adăugat ministrul UDMR, citat de news.ro. „Astăzi ne-am întors cu Cseke Attila şi Adrian Câciu de la şedinţa de Guvern cu una dintre maşinile finaliste ale concursului Best Electric Car România 2023. Apropo, nu doar astăzi, dar în fiecare zi mă deplasez doar cu maşină electrică în Bucureşti”, a scris Tanczos Barna, pe Facebook. El a mai spus că „viitorul aparţine transportului verde, astfel că susţinem achiziţia de maşini electrice prin Rabla Plus, iar anul acesta vom lansa un program şi pentru microbuze electrice şi încurajăm transportul în comun, mersul pe bicicletă sau pe jos, nu doar în Vinerea Verde”. Citește și: ANALIZĂ Mii de primari ar rămâne șomeri dacă s-ar desființa comunele sub 5.000 de locuitori. Majoritatea zdrobitoare, de la PSD și PNL „Guvernul, UDMR are ca obiectiv dezvoltarea infrastructurii de încărcare pentru maşini electrice: asta facem la Ministerul Dezvoltării şi la MMAP”, a completat ministrul Mediului.

Reţeaua de staţii de încărcare EVconnect va depăşi pragul de 500 de staţii publice electrice în acest an Foto: News.ro
Mediu

EVconnect depăşi pragul 500 de staţii publice electrice

Reţeaua de staţii de încărcare EVconnect va depăşi pragul de 500 de staţii publice electrice în acest an, urmând ca până în 2025 reţeaua să cuprindă cel puţin 3.000 de staţii de încărcare. ”EVconnect, una dintre cele mai extinse reţele de staţii de încărcare vehicule electrice din România, va depăşi pragul de 500 de staţii de încărcare publice electrice disponibile prin aplicaţie posesorilor de maşini electrice şi plug-in hybrid până la sfârşitul anului 2023, urmând ca până în 2025 reţeaua să cuprindă cel puţin 3.000 de staţii de încărcare maşini electrice”, anunţă compania, citată de news.ro. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online EVconnect va depăşi pragul de 500 de staţii publice electrice Reţeaua EVconnect a depăşit, în 2023, pragul de 300 de staţii publice de încărcare. Dezvoltarea infrastructurii de încărcare a fost realizată doar din surse de finanţare proprii. Anul trecut, în reţeaua EVconnect s-au înregistrat 166.244 de sesiuni de încărcare, însumând 2,37 Gwh, ceea ce reprezintă o reducere a amprentei de CO2 cu 1.989 tone. Peste 10.000 de utilizatori au încărcat maşinile în mod constant din cei 23.000 de utilizatori EVconnect. ”Una din cele mai mari provocări în exploatare pentru menţinerea funcţionarii corecte a staţiilor este dată de multe ori de instabilitatea reţelelor electrice, fluctuaţiile constante de tensiune şi reţeaua electrică învechită sau capacităţile insuficiente de putere, în special în zonele urbane central”, spun reprezentanţii companiei. Staţiile de încărcare vehicule electrice EVconnect sunt amplasate în centre comerciale (Cora, AFI, Shopping City, Iulius Mall, Palas Mall, Veranda Mall etc.), la dealerii auto (Dacia, Renault, Casa Auto, etc.) şi în locaţii cheie din marile oraşe din România. Citește și: Stenogramele dosarului Otopeni: „Păi da’ no-i face afacere cu statu’! Se fură la stat, nebunule!”. Cum erau descriși liderii politici: Ciolacu – un țăran de Buzău, Rareș Bogdan – un măscărici La o staţie de încărcare de 50 kW, majoritatea maşinilor electrice se încarcă în 45-60 de minute. Ţinta companiei este de a extinde reţeaua instalând staţii de 60 KW şi mai puternice, astfel asigurând încărcarea în cel mai scurt timp, dar şi a staţiilor AC de 7-22 KW pentru a crea o capilaritate urbană, necesară încărcării de zi cu zi.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră