Românii beau și conduc fără carnet. Statisticile privind accidentele rutiere din România continuă să fie alarmante, în ciuda unor progrese în reducerea numărului acestora.
Românii beau și conduc fără carnet
Potrivit secretarului de stat din cadrul MAI, Bogdan Despescu, în primele 9 luni ale anului s-au înregistrat 3.130 de accidente rutiere, soldate cu 1.086 de decese și 2.411 răniți grav.
De asemenea, peste 11.000 de persoane au fost prinse fără permis de conducere și alți 26.000 de șoferi au fost depistați sub influența alcoolului.
Bogdan Despescu a subliniat rolul crucial al educației rutiere în prevenirea accidentelor, afirmând că investițiile în educație sunt esențiale pentru a reduce numărul tragediilor pe șosele.
Deși infrastructura și legislația sunt importante, fără o educație adecvată a participanților la trafic, progresul va fi limitat.
Cifre îngrijorătoare
Printre cele mai alarmante statistici prezentate de Despescu se numără cele legate de șoferii fără permis și cei care conduc sub influența alcoolului.
În primele 9 luni ale anului, peste 11.447 de persoane au fost surprinse conducând fără permis, iar 26.000 de șoferi au fost depistați sub influența alcoolului.
Dintre aceștia, aproape 9.300 de cazuri au fost clasificate drept infracțiuni, iar restul au fost sancționate contravențional.
Despescu a subliniat necesitatea unui parteneriat public-privat pentru promovarea educației rutiere, implicând atât autoritățile, cât și societatea civilă.
Acesta a punctat că educația rutieră trebuie să fie un proces continuu și bine organizat pentru a produce efecte pe termen lung.
Educația rutieră în școli
Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației, a declarat că ministerul lucrează pentru formarea cât mai multor cadre didactice care să predea educația rutieră.
Peste jumătate de milion de copii au participat la activități de educație rutieră în afara orelor de dirigenție, iar ministerul a publicat ghiduri de educație rutieră disponibile pe site-ul oficial, destinate elevilor din ciclul primar, gimnazial și liceal.
La nivelul Uniunii Europene, obiectivul pe termen mediu este reducerea deceselor și vătămărilor grave cu 50% până în 2030, conform politicii de siguranță rutieră a UE pentru perioada 2021-2030.
Janina Sitaru, secretar de stat în MAE, a subliniat că România trebuie să adopte modele de bune practici din alte state membre ale UE pentru a reduce numărul accidentelor și a atinge obiectivele stabilite.
Impactul economic al accidentelor rutiere
Liviu Zorilă, președintele Asociației EDIT, a evidențiat că România ocupă locul doi în UE la numărul de decese cauzate de accidente rutiere.
El a menționat că statul român cheltuie anual aproximativ trei miliarde de euro pentru victimele accidentelor.
Schimbarea mentalității și promovarea educației pentru siguranță ar putea contribui semnificativ la îmbunătățirea acestei situații.
În cadrul Programului Național „România în siguranță”, derulat de Asociația EDIT, aproximativ 250.000 de elevi au beneficiat de activități de educație rutieră, cursuri de prim-ajutor și educație pentru cutremur.
Aceste activități au rolul de a forma tinerii în spiritul siguranței rutiere și al prevenirii accidentelor.
_______________________________
Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.
Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.
Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro
CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450
Deschis la BRD
Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.
[…] Cum ar arăta cifrele astea și străzile dacă s-ar face controale mai dese? Ar fi mai puține accidente? Ar fi mai puțini descreierați pe care lumea îi ferește ca să nu își strice mașinile? […]
[…] Românii care conduc fără carnet, ori băuți. […]