vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: soferi

25 articole
Eveniment

Începem să avem autostrăzi, dar nu știm să circulăm pe ele și facem prea multe accidente

România începe să construiască autostrăzi, însă lipsa educației rutiere și a conștientizării riscurilor face ca numărul accidentelor să rămână ridicat, chiar și pe drumuri moderne. Autostrăzi noi, șoferi nepregătiți La Iași a avut loc o conferință dedicată siguranței rutiere, organizată în contextul inaugurării primului segment de autostradă din județ, Mircești–Pașcani, pe A7. Citește și: Senatoarea POT Aldea, lovită pe stradă, mașina i-a fost vandalizată. Agresoarea ar fi soția unui om de afaceri Evenimentul a reunit autorități, specialiști în infrastructură, reprezentanți ai societății civile și ai instituțiilor de intervenție, pentru a discuta cum pot fi folosite autostrăzile în siguranță. Invitat special a fost pilotul de raliuri Titi Aur, recunoscut pentru activitatea sa în educația rutieră și pentru promovarea metodelor de prevenire a accidentelor. Continuarea, în Ziarul de Iași

Autostrăzi noi, șoferi nepregătiți (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Probabil cele mai nerușinate sporuri de care beneficiază judecătorii și șoferii lor Foto: CSM
Eveniment

Probabil cele mai nerușinate sporuri de care beneficiază judecătorii și șoferii lor

Probabil cel mai nerușinate sporuri de care beneficiază judecătorii și șoferii lor: pentru confidențialitate și pentru solicitare neuropsihică, sporuri care variază între 12.000 de lei pe lună, brut, și 1.000 de lei.  Citește și: Dosarul privind panourile PNL cu cartea lui Ciucă zace la DNA de peste un an: „Suntem în cursul efectuării unor constatări” Dacă magistrații primesc aproape fără excepție acest spor, doar la unele instanțe el este acordat șoferilor.  Probabil cele mai nerușinate sporuri de care beneficiază judecătorii și șoferii lor La Curtea Constituțională, președintele instituției - care are un salariu lunar brut de 47.074 de lei - primește și sporuri pentru confidențialitate și pentru solicitare neuropsihică în valoate cumulată de peste 14.000 de lei. La CCR, șoferii nu primesc acest spor.  La Curtea de Apel București, președintele primește sporuri de confidențialitate și pentru solicitare neuropsihică în valoare de peste 8.000 de lei. În cazul șoferilor, acestea variază între 1.400 de lei și 1.800 de lei.  Primesc aceste sporuri și șoferii de la Curtea de Apel Iași sau de la Tribunalul București. La Tribunalul București, președintele instanței încasează peste 6.500 de lei din aceste sporuri, la un salariu de peste 26.000 de lei. Șoferii judecătorilor de la această instanță au salarii între 4.500 și 5.800 de lei, iar cele două sporuri le mai aduc între 1.400 de lei și 1.700 de lei, brut, lunar. La DNA și Parchetul General aceste sporuri nu se acordă șoferilor. Pentru șefii celor două instituții, aceste sporuri aduc la salariu un plus de circa 10.000 de lei.  Însă șoferii procurorilor beneficiază de: „Decontare transport la de la locul de muncă”, „decontarea chiriei”, „Decontare transport pe perioada concediului de odihnă”, „Decontare  asistență medicală, medicamente și proteze” și „Decontare cheltuieli de delegare/detasare- diurnă, cazare și transport”. 

Ce sporuri primesc șoferii de la Curtea de Apel București Foto: Curtea de Apel Bucuresti
Eveniment

Ce sporuri primesc șoferii de la Curtea de Apel București, de unde provine șefa CSM

Ce sporuri primesc șoferii de la Curtea de Apel București, de unde provine șefa CSM: pentru simplul fapt că-i transportă pe judecători, aceștia încasează, printre altele, spor pentru risc și solicitare neuropsihică si spor pentru asigurarea confidenţialității. Citește și: Ce CV are șefa CSM, Elena Costache, care crede că o pensie de 11.000 de lei este mică Datele sunt postate pe site-ul acestei instanțe și sunt din martie 2025.  Ce sporuri primesc șoferii de la Curtea de Apel București Salariile brute de bază ale șoferilor sunt între 4.693 și 5.997 de lei, iar acest spor variază între 1.408 și 1.799 de lei.  Șoferii judecătorilor mai primesc și spor pentru condiții grele de muncă, așa că pot ajunge la 8.696 lei brut, deci netul este puțin sub 6.000 de lei. Ei depășesc astfel salariul unui profesor cu grad didactic II (5–10 ani experiență).  În plus, personalul auxiliar al Curții de Apel București are dreptul la: o singură dată pe an li se decontează transportul spre localitatea unde își petrec vacanța asistență medicală gratuită, medicamente și proteze pentru el și familia sa decontare transport dacă nu are locuință în București decontare chirie, dacă nu are locuință de serviciu  Grefierii arhivari încasează, brut între aproape 11.000 și 14.250 de lei.  Însă drepturile personalului auxiliar sunt mult eclipsate de cele judecătorilor de la Curtea de Apel: președintele Curții de Apel încasează patru sporuri și ajunge la un salariu brut de 38.868 de lei (peste 22.000 de lei net) vicepreședinții acestei curți de apel sar de 35-37.000 lei, brut.  specialistul IT ajunge la un salariu brut de peste 33.000 de lei În plus, judecătorii au dreptul la șase călătorii dus-întors în țară, asistență medicală gratuită, decontarea chiriei și a transportului. 

Jaf la Guvern: mașinile „de protocol” consumau 20 l/100km Foto: Facebook
Eveniment

Jaf la Guvern: mașinile „de protocol” consumau 20 l/100km, o apă la 0,33 l se vindea cu nouă lei

Jaf la Guvern: mașinile „de protocol” consumau 20 l/100km, iar o apă la 0,33 l se vindea cu nouă lei, a spus șeful cancelariei, Mihai Jurca. Citește și: Estul României va fi abandonat în eventualitatea unui conflict cu Rusia, arată o analiză a infrastructurii rutiere El a arătat că chiria pentru 30 de mașini era de 1.300 de lei pe zi, benzină costta 33.000 de lei pe lună, pentru opt chelneri închiriați de la RA-APPS  se cheltuiau 80.000 de lei lunar, iar apa și sucurile la 0,33 litri erau cumpărate la prețul de 9 lei, în condițiile în care în magazine costă maximum 4 lei.  Jaf la Guvern: mașinile „de protocol” consumau 20 l/100km Guvernul plătește: chirie pentru 30 de mașini - 12 milioane de lei/an, 1.300 lei/lună, benzină - 33.000 de lei/lună, iar consumul mediu a ajuns la 20 l/100 km. „Aici cea mai mare cheltuială este cea cu automobile. Avem 12 milioane de lei pe an pentru 30 de mașini, fără să includem și cheltuiala cu combustibil. Cheltuiala lunară de până acum cu combustibilul, este, în medie, de 33 de mii de lei pe luna”, a spus oficialul.  Întrebat ce se întâmplă cu cei care nu au carnet de conducere, dacă își vor deconta transportul cu taxiul sau prin aplicațiile de ride-sharing, Mihai Jurca i-a invitat să folosească transportul în comun.  „Ceea ce se întâmplă și într-o companie privat cu o persoană care nu are carnet de conducere: circulă cu mijloacele de transport în comun”, a spus Mihai Jurca.  „Fiecare demnitar va avea acces la o Dacie Duster, dar nu va mai avea șofer, își va conduce propria mașină, la fel ca în orice companie privată. Vom reduce schema de personal, pentru a reduce bugetul. Am redus numărul de mașini la jumătate, vom renegocia contractul pentru autovehicule. Indiferent cum o luăm, noi am fi putut să cumpărăm pe lună zece mașini la cheltuielile pe care le-am avut. Dacă nu putem renegocia acet contract, vom găsi o variantă să schimbăm furnizorul, poate facem un parteneriat cu cei de la Dacia”, a mai arătat șeful Cancelariei.    

Funcționarii Guvernului își toarnă șefii: mașinile cu șofer ale demnitarilor costă sume uriașe Foto: Gov.ro
Politică

Funcționarii Guvernului își toarnă șefii: mașinile cu șofer ale demnitarilor costă sume uriașe

Funcționarii Guvernului, supărați că sunt amenințați cu concedierea, își toarnă șefii: mașinile cu șofer ale demnitarilor costă sume uriașe, lunar. Citește și: Scoaterea din PNRR a unor segmente de autostradă, rezultatul fraudei, acuză un fost secretar de stat Mașinile cu șofer ale demnitarilor costă sume uriașe „Știți cât costă deplasarea unui demnitar la Guvern lună de lună? Între 21.000 de lei și 30.000 de lei. Aici intră mașină, șofer, combustibil, tot ce ține de mentenanța unei mașini”, a spus președintele sindicatului angajaților din Guvern, Noni Iordache, la Antena 3. Iordache a întrebat, retoric, de ce demnitarii au nevoie de aceste servicii.  „Hai să fim eco, să fim solidari și să renunțe la mașini. Înmulțiți câți consilieri sunt, secretari de stat, miniștri, și prin autorități. Și înmulțiți cu 21.000. Cel puțin asta e suma minimă la Guvern, 999 de lei pe zi lucrătoare. Sunt unii care folosesc mașina și în weekend”, a arătat Noni Iordache.  DeFapt.ro a scris că guvernul Ciolacu a plătit sume uriașe pentru a închiria, de la controversata regie a protocolului de stat (RAAPPS), mașini pentru transportul bugetărimii din Palatul Victoria. Potrivit unui centralizator al contractelor SGG, doar în februarie s-a încheiat un contract de 1,24 milioane de lei (circa 250.000 de euro) cu RAAPPS pentru „servicii de transport auto de persoane”.  Ulterior, s-a încheiat un alt contract, de 8,5 milioane de lei, tot pentru „servicii de transport auto de persoane” în perioada martie-august 2025.  Șeful Cancelariei lui Bolojan a confirmat la Antena 3 CNN că a cerut liste cu oameni care să fie dați afară de la Guvern. Mihai Jurca a spus că reducerea trebuie să fie una „consistentă” și a dat termen limită de una, două zile pentru a primi aceste liste. 

Spor de metrou, chiar la suprafață (sursa: clubferoviar.ro)
Eveniment

De sporurile mari de subteran de la Metrorex beneficiază traducătorii, șoferii și directorii

Spor de metrou, chiar la suprafață. La Metrorex, nu doar angajații care lucrează în subteran beneficiază de sporuri pentru condiții grele. Inclusiv salariații care își desfășoară activitatea la suprafață sau în sediul central din Palatul CFR, la etajul 9, primesc „spor de metrou”, alături de alte beneficii salariale consistente. Majorare salarială acoperită prin scumpirea biletelor Potrivit Club Feroviar, sporurile și creșterile salariale sunt prevăzute în Contractul Colectiv de Muncă semnat în decembrie 2024. Citește și: Dobânzile cu care statul român s-a împrumutat, la cel mai mic nivel din 2025 Cu acea ocazie, angajații Metrorex au obținut o majorare de 1.050 de lei per persoană, sumă care a fost ulterior compensată prin scumpirea titlurilor de călătorie, aplicată începând cu 1 ianuarie 2025. Spor de metrou, chiar la suprafață Angajații Metrorex beneficiază de numeroase tipuri de sporuri, indiferent de locul în care își desfășoară activitatea. Printre cele mai importante se numără: Spor de vechime în muncă: între 12% și 25% Spor de metrou: între 20% și 40%, aplicabil tuturor angajaților, inclusiv celor din birouri Spor pentru condiții nocive: 10% din salariul minim la Metrorex Spor pentru lucru în timpul nopții: 25%, cu posibilitate de majorare la 28% Spor pentru conducerea unei formații de lucru: între 5% și 10% Spor pentru activitate în weekend și sărbători legale: 100% Spor pentru muncă sistematică peste program: între 5% și 25% Spor pentru exercitarea unei funcții suplimentare: 30% Spor pentru titlul științific de doctor: 15% Spor de fidelitate: între 2% și 10% Sporuri și în birourile de la etajul 9 Toate aceste sporuri sunt acordate inclusiv angajaților din aparatul central al companiei, care lucrează în condiții normale, în birouri situate la etajul 9 al Palatului CFR. Astfel, beneficiile salariale sunt extinse mult dincolo de angajații care lucrează în subteran sau în condiții de risc.

La ce direcție lucrează bufetierii din ministerul de Finanțe  și ce salarii sunt în acest minister Grupaj foto: Antena 3
Eveniment

La ce direcție lucrează bufetierii din ministerul de Finanțe și ce salarii sunt în acest minister

La ce direcție lucrează bufetierii din ministerul de Finanțe și ce salarii sunt în acest minister, unde angajații protestează spontan: la direcția de comunicare și transparență sunt 19 persoane, cu salarii între 11.695 și 5.935 de lei, net, lunar. Bufetierii au însă sub 4.000 de lei. Citește și: EXCLUSIV „Bomba” pusă de Tîlvăr sub scaunul lui Moșteanu: sistemul de rachete SHORAD-VSHORAD de 2,2 miliarde de euro care nu respectă cerințele de licitație La ce direcție lucrează bufetierii din ministerul de Finanțe În mai 2023, la această direcție lucrau 17 persoane, iar salariile erau între 10.000 de lei și 5.334 de lei. Însă această direcție este relativ prost plătită, în minister existând directori cu salarii nete, lunare, de 19-20.000 de lei. La Direcția Juridică, șefii de serviciu primesc peste 17.000 de lei. În minister sunt doi medici, plătiți cu circa 13.500 de lei, și 16 șoferi, care au sub 5.000 de lei.  Pe lista privind tranparența salarială nu se precizează dacă aceste salarii includ sau nu sporurile și ce sporuri se plătesc în minister.  Angajaţii din Ministerul Finanţelor şi ANAF protestează marţi, pentru a doua zi consecutiv, în faţa instituţiilor, nemulţumiţi de măsurile luate de Guvern în privinţa personalului plătit din fonduri publice. Mai mult, aceştia au amenințat că vor bloca România cu o grevă generală. "Eventual, nu vom veni o zi la muncă, în ziua în care se dau salarii, pensii", a declarat preşedintele Sed Lex, Vasile Marica. 

Sporurile incredibile pe care le primesc șoferii instanțelor de judecată Foto: ICCJ
Eveniment

Sporurile incredibile pe care le primesc șoferii instanțelor de judecată

Sporurile incredibile pe care le primesc șoferii instanțelor de judecată: prin decizii judecătorești, aceștia au primit dreptul la spor de risc și suprasolicitare neuropsihică, spor de confidențialitate și spor pentru condiții deosebite de muncă.  Citește și: Atac brutal al unei judecătoare la adresa lui Nicușor Dan: ea cere suspendarea noului președinte pentru că i-a convocat la Cotroceni pe șefii parchetelor Informația apare într-un raport al Curții de Conturi, care a auditat Înalta Curte de Casație și Justiție.  Potrivit acestui raport, șoferii și personalul conex al unor instanțe de judecată au dat în judecată statul și au câștigat, obținând plata drepturilor restante din 2018, plus plata dobânzilor penalizatoare.  Sporurile incredibile pe care le primesc șoferii instanțelor de judecată „Un alt aspect care a făcut obiectul verificărilor l-a constituit acordarea sporurilor aplicate la salariul de bază pentru funcția șofer - personal conex (...)  Sporul pentru condiții de muncă grele, vătămătoare sau periculoase - în procent de 15% aplicat la salariul de bază a fost acordat personalului conex atât la nivelul ordonatorului principal, cât și la nivelul ordonatorilor secundari Sporul pentru risc și suprasolicitare neuropsihică – prevăzut de lege în procent de 25% pentru personalul auxiliar de specialitate (grefieri, specialiști IT etc.) a fost acordat și personalului conex (aprod, șofer, agent procedural) în baza unor hotărâri judecătorești, în mod diferit, de către ordonatorii secundari de credite, respectiv: 25% aplicat la salariul de bază la nivelul CA Bacău, CA București, CA Galați, CA Constanța și CA Tg. Mureș și în procent de 15% aplicat la salariul de bază, spor acordat la nivelul CA Suceava și CA Ploiești. Sporul pentru păstrarea confidențialității - a fost, de asemenea, acordat în baza hotărârilor judecătorești, în procent de 5% aplicat la salariul de bază și a fost acordat de către CA Bacău, CA Galați, CA Constanța și CA Tg. Mureș”, arată Curtea de Conturi.  Curtea oferă exemplul unei cauze judecate la Galați, reclamanții, „personalul auxiliar de specialitate și conex”, fiind de la Curtea de Apel Constanța. Șoferii câștigă și dobânzi penalizatoare pentru sporurile „restante” Ei au solicitat plata, începând cu anul 2018 și în viitor, a diferenței dintre suma încasată efectiv și suma datorată de angajator, determinată prin luarea în considerare a nivelului maxim al indemnizației brute lunare, precum și a sporului de risc și suprasolicitare neuropsihică, a sporului de confidențialitate și a sporului pentru condiții deosebite de muncă cuvenite „astfel cum au fost stabilite la nivelul altor curți de apel precum CA Bacău, CA București și CA Ploiești”. Au câștigat și vor primi „drepturile salariale recunoscute urmând a fi achitate reclamanților integral și actualizate cu indicele de inflație la data plății, precum și cu dobânda legală penalizatoare pentru executarea cu întârziere a acestor obligații de plată”. 

Nurofenul nu trimite șoferii după gratii (sursa: Facebook/Robert Cazanciuc)
Eveniment

Nurofenul luat de șoferi nu duce la închisoare, asigură senatorul Robert Cazanciuc

Nurofenul nu trimite șoferii după gratii. Vicepreședintele Senatului, Robert Cazanciuc, a respins marți informațiile apărute în spațiul public potrivit cărora administrarea Nurofenului ar putea duce la sancțiuni penale pentru șoferi. Nurofenul nu trimite șoferii după gratii Oficialul a precizat că medicamentul nu are efecte psihoactive, iar proiectul de lege privind șoferii drogați are ca scop principal protejarea vieții. Citește și: Georgescu nu se grăbește să-și depună candidatura, ca să-l blocheze pe Simion, care îl susține doar declarativ „Profesorul Radu Țincu m-a asigurat că Nurofenul nu are efecte psihoactive. Nu există niciun risc pentru cei care își protejează sănătatea și iau astfel de medicamente”, a declarat Cazanciuc în cadrul dezbaterii publice din Senat privind noul proiect legislativ. Nici un dosar pentru medicamente prescrise Robert Cazanciuc a subliniat că, potrivit datelor furnizate de Parchet, nici o persoană nu a fost trimisă în judecată pentru consumul unui medicament prescris, chiar dacă acesta ar fi conținut substanțe cu efect psihoactiv. „Toate dosarele trimise în instanță pentru anumite medicamente au fost corelate cu alcool sau alte droguri. Niciodată doar pentru un medicament luat legal”, a precizat senatorul PSD. Proiect de lege pentru pedepsirea șoferilor drogați La finalul lunii ianuarie, în Senat a fost depus un proiect legislativ ce prevede sancțiuni dure pentru șoferii care conduc sub influența substanțelor psihoactive. Inițiativa aparține unor parlamentari, printre care Alina Gorghiu, Robert Cazanciuc, Cristian Niculescu-Țâgârlaș și Daniel Fenechiu. Potrivit propunerii, șoferii depistați cu droguri sau substanțe psihoactive în sânge riscă între 2 și 7 ani de închisoare, alături de interzicerea unor drepturi. Inițiatorii consideră că măsurile sunt necesare pe fondul creșterii alarmante a consumului de droguri. În expunerea de motive se precizează că indiferent de cantitatea consumată, efectele substanțelor psihoactive asupra organismului sunt periculoase și justifică înăsprirea pedepselor. „Legiuitorul a considerat gravă conducerea unui autovehicul după consumul de substanțe psihoactive, indiferent de concentrația detectată. Mărirea limitelor de pedeapsă de la 2 la 7 ani este necesară pentru descurajare”, se arată în documentul oficial. Ce prevede în prezent Codul penal În legislația actuală, Codul penal sancționează conducerea unui vehicul sub influența alcoolului sau a drogurilor cu închisoarea, între 1 și 5 ani, sau amendă penală, în funcție de gravitate. Noul proiect de lege propune pedepse mai dure pentru consumul de substanțe psihoactive, având ca obiectiv reducerea numărului de accidente provocate de șoferii drogați.

Protest al angajaților Senatului față de reorganizarea Bolojan Foto: Inquam/Octav Ganea
Politică

Protest al angajaților Senatului față de reorganizarea Bolojan

Protest al angajaților Senatului față de reorganizarea propusă de Bolojan: nu este benefică pentru funcționari și „familiile lor”. Funcționarii parlamentari beneficiază, printre altele, de pensii speciale. Citește și: Boloș recunoaște că pensiile speciale au blocat PNRR-ul: „Avem jaloane care nu au fost îndeplinite, unul, cel legat de pensiile speciale” Protest al angajaților Senatului față de reorganizarea Bolojan Sindicatul Funcţionarilor Publici Parlamentari, Sindicatul Personalului Contractual şi Sindicatul Şoferilor din Senatul României au protestat în comun, afirmând, într-un comunicat, că „o reorganizare făcută în grabă care să aibă în vedere strict factorul economic (scăderea cheltuielilor salariale) este extrem de îngrijorătoare şi nebenefică atât pentru funcţionarea instituţiei, cât şi pentru angajaţi şi familiile lor. O astfel de acţiune în forţă ridică serioase semne de întrebare şi îngrijorări la nivelul întregului aparat tehnic al Senatului”. „Angajaţii Senatului sunt esenţiali pentru funcţionarea eficientă a procesului legislativ. Orice proces de reorganizare trebuie să fie realizat cu respectarea drepturilor acestora şi fără a afecta stabilitatea instituţiei. Facem apel la toţi senatorii să sprijine o reformă bazată pe echitate şi raţionalitate”, se arată în protest. În consecință, aceste sindicate solicită "implementarea unei reorganizări bazate pe criterii transparente şi echitabile, respectarea drepturilor angajaţilor, inclusiv protejarea categoriilor vulnerabile, cum ar fi familiile monoparentale şi persoanele cu dizabilităţi, precum şi organizarea unei consultări pentru analizarea impactului măsurilor asupra funcţionării Senatului". Președintele Senatului, Ilie Bolojan (PNL), se pregătește să dea afară aproape 200 de angajați ai Senatului și să reducă consumul de carburanți ai instituției. Potrivit unui memorandum propus, azi, în ședința Biroului Permanent al Senatului, numărul angajaților instituției se va reduce cu 189, de la 796 la 607. Din cele 797 de posturi prevăzute acum în organigramă, circa 30 sunt libere.

Bolojan se pregătește să dea afară aproape 200 de angajați ai Senatului Foto: Aktual 24
Politică

Bolojan pregătește dea afară aproape 200 de angajați ai Senatului

Președintele Senatului, Ilie Bolojan (PNL), se pregătește să dea afară aproape 200 de angajați ai Senatului și să reducă consumul de carburanți ai instituției. Potrivit unui memorandum propus, azi, în ședința Biroului Permanent al Senatului, numărul angajaților instituției se va reduce cu 189, de la 796 la 607. Site-ul stiri pe surse scrie că memorandumul a fost aprobat cu unele modificări. Citește și: Boloș recunoaște că pensiile speciale au blocat PNRR-ul: „Avem jaloane care nu au fost îndeplinite, unul, cel legat de pensiile speciale” În plus, nu este clar dacă toate posturile care se desființează sunt ocupate efectiv de cineva. Bolojan se pregătește să dea afară aproape 200 de angajați ai Senatului Memorandumul lui Bolojan, intitulat „Masuri pentru reorganizarea activității Senatului României și reducerea cheltuielilor bugetare” prevede, printre altele: reducerea numărului de secretari adjuncți, de la patru la doi la direcția de presă dispar șase posturi de la Direcţia generală cooperare parlamentară externă se taie 14 posturi 122 de posturi se desființează de la direcțiile legislativă, secretariat general și administrare patrimoniu dispar 24 de posturi de șofer, fiindcă se va aloca o mașină la zece senatori, nu la opt, cum este în prezent În plus, cota lunară de carburanți se reduce cu 20%, iar indemnizația acordată „coordonatorilor” comisiilor dispare. Memorandumul estimează o reducere de aproape 24% a posturilor existente. Nu există însă un calcul al impactului buegtar și un calendar al transpunerii efective în practică a prevederilor din memorandum.

Lista medicamentele care influențează capacitatea șoferilor (sursa: Facebook/Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale din România)
Eveniment

Lista medicamentele care influențează capacitatea șoferilor

Lista medicamentele care influențează capacitatea șoferilor. Ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, a anunțat miercuri că lista de medicamente care pot afecta capacitatea de a conduce vehicule a fost finalizată și urmează să fie făcută publică. El a subliniat însă că această listă nu include substanțele care pot da rezultate fals pozitive la testele de droguri. Lista medicamentele care influențează capacitatea șoferilor În cadrul unei conferințe de presă, Rafila a explicat că lista conține substanțe „recomandate să nu fie utilizate înainte de conducerea autovehiculelor sau, dacă sunt utilizate, să fie utilizate atunci când există o indicație din partea medicului”. Citește și: FOTO Sorina Docuz-Stan, buzoianca foarte apropiată de Marcel Ciolacu, la Paris cu prietena care are contracte cu PSD. Un bărbat înalt, clăpăug și grizonant se ferește de poză El a adăugat că, pentru unele dintre aceste substanțe, efectele depind de cantitatea consumată: „Sunt substanțe care luate într-o cantitate mică nu influențează, ele sunt prezente pe listă.” Aceasta a fost realizată de Comisiile de specialitate de psihiatrie și neurologie, iar produsele au fost verificate de Agenția Națională a Medicamentului. Responsabilitatea testării revine Poliției Rafila a precizat că Ministerul Sănătății nu se ocupă de testarea conducătorilor auto pentru astfel de substanțe: „Noi nu ne ocupăm cu testarea, testarea o face Poliția, nu există o procedură în acest sens.” Scopul listei este de a informa publicul corect cu privire la substanțele care pot afecta siguranța la volan. Informații suplimentare pentru publicul larg Ministrul a menționat că majoritatea medicamentelor pentru răceală, cu puține excepții, nu afectează capacitatea de a conduce, iar aceste excepții vor fi incluse în listă. „Acum e vorba de o sinteză a acestei categorii de substanțe”, a spus el, adăugând că Ministerul Sănătății și Ministerul de Interne vor colabora pentru a oferi informații precise publicului.

Românii beau și conduc fără carnet (sursa: Facebook/Poliția Română)
Eveniment

Românii beau și conduc fără carnet

Românii beau și conduc fără carnet. Statisticile privind accidentele rutiere din România continuă să fie alarmante, în ciuda unor progrese în reducerea numărului acestora. Românii beau și conduc fără carnet Potrivit secretarului de stat din cadrul MAI, Bogdan Despescu, în primele 9 luni ale anului s-au înregistrat 3.130 de accidente rutiere, soldate cu 1.086 de decese și 2.411 răniți grav. Citește și: Averea inexplicabil de mare a polițistului lui Băluță care l-a respins pe Nicușor Dan în Piața Unirii și a sunat la 112. Soția, fără venituri ani întregi, lucrează la Primăria Sectorului 4 De asemenea, peste 11.000 de persoane au fost prinse fără permis de conducere și alți 26.000 de șoferi au fost depistați sub influența alcoolului. Bogdan Despescu a subliniat rolul crucial al educației rutiere în prevenirea accidentelor, afirmând că investițiile în educație sunt esențiale pentru a reduce numărul tragediilor pe șosele. Deși infrastructura și legislația sunt importante, fără o educație adecvată a participanților la trafic, progresul va fi limitat. Cifre îngrijorătoare Printre cele mai alarmante statistici prezentate de Despescu se numără cele legate de șoferii fără permis și cei care conduc sub influența alcoolului. În primele 9 luni ale anului, peste 11.447 de persoane au fost surprinse conducând fără permis, iar 26.000 de șoferi au fost depistați sub influența alcoolului. Dintre aceștia, aproape 9.300 de cazuri au fost clasificate drept infracțiuni, iar restul au fost sancționate contravențional. Despescu a subliniat necesitatea unui parteneriat public-privat pentru promovarea educației rutiere, implicând atât autoritățile, cât și societatea civilă. Acesta a punctat că educația rutieră trebuie să fie un proces continuu și bine organizat pentru a produce efecte pe termen lung. Educația rutieră în școli Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației, a declarat că ministerul lucrează pentru formarea cât mai multor cadre didactice care să predea educația rutieră. Peste jumătate de milion de copii au participat la activități de educație rutieră în afara orelor de dirigenție, iar ministerul a publicat ghiduri de educație rutieră disponibile pe site-ul oficial, destinate elevilor din ciclul primar, gimnazial și liceal. La nivelul Uniunii Europene, obiectivul pe termen mediu este reducerea deceselor și vătămărilor grave cu 50% până în 2030, conform politicii de siguranță rutieră a UE pentru perioada 2021-2030. Janina Sitaru, secretar de stat în MAE, a subliniat că România trebuie să adopte modele de bune practici din alte state membre ale UE pentru a reduce numărul accidentelor și a atinge obiectivele stabilite. Impactul economic al accidentelor rutiere Liviu Zorilă, președintele Asociației EDIT, a evidențiat că România ocupă locul doi în UE la numărul de decese cauzate de accidente rutiere. El a menționat că statul român cheltuie anual aproximativ trei miliarde de euro pentru victimele accidentelor. Schimbarea mentalității și promovarea educației pentru siguranță ar putea contribui semnificativ la îmbunătățirea acestei situații. În cadrul Programului Național „România în siguranță”, derulat de Asociația EDIT, aproximativ 250.000 de elevi au beneficiat de activități de educație rutieră, cursuri de prim-ajutor și educație pentru cutremur. Aceste activități au rolul de a forma tinerii în spiritul siguranței rutiere și al prevenirii accidentelor.

Petiție cere reținerea carnetului când drug-testul arată rezultat pozitiv Foto: Drager.com
Eveniment

Petiție cere reținerea carnetului drug-testul arată rezultat pozitiv

O petiție care cere reținerea carnetului auto când drug-testul arată un rezultat pozitiv a fost lansată marți pe site-ul petitieonline.com: “Nu ne dorim și alți tineri uciși de drogați teribiliști, nu ne mai dorim ca polițiștii să ridice din umeri neputincioși“, se arată în acest document. Petiția se intitulează “Nu vrem ,,Vlad Pascu” pe șosele! STOP droguri la volan! Și VIAȚA noastră CONTEAZĂ!!!“. Citește și: PSD îl promovează mediatic intens, din nou, pe George Simion. Analist politic: „Lui Ciolacu îi convine, evident, un tur doi cu liderul AUR, nu cu Ciucă” Potrivit acestui document, este falsă informația potrivit căreia drug-testerele utilizate de Poliția Română dau rezultate eronate. Petiție cere reținerea carnetului când drug-testul arată rezultat pozitiv “În sfârșit, avem modificări bune ale legilor, care să ducă la un trafic rutier mai sigur. Nu ne dorim și alți tineri uciși de drogați teribiliști, nu ne mai dorim ca polițiștii să ridice din umeri neputincioși, din lipsa legislației care să nu le permită acestor inconștienți să conducă pe drumurile publice! Susținem retragerea permiselor de conducere, până la primirea rezultatului! Informația conform căreia drug-testerele utilizate de Poliția Română dau rezultate false este un fake-news nesustinut de nicio statistică. Sunt numeroase studii de specialitate, realizate pe un număr mare de subiecți care arată că procentul de rată de teste fals-pozitiv ale aparatului drug-test utilizat și la noi în țară este similară cu analiza de sânge“, se afirmă în petiție. În petiție se află un link către un studiu, publicat în Jurnalul Analytical Toxicology, care evaluează Dräger DrugTest 5000 (DDT5000) , folosit din 2015 de poliția norvegiană și care este utilizat și de poliția română. Ce arată experiența norvegiană “Proporțiile de rezultate fals pozitive cu DDT5000 în comparație cu constatările în probele de sânge peste limitele legale norvegiene per se au fost pentru canabis 14,5%, amfetamină 23,2%, metamfetamină 38,4%, cocaină 87,1%, opiacee 65,9% și benzodiazepine 36,4%. Proporțiile de rezultate fals negative au fost pentru canabis 13,4%, amfetamină 4,9%, metamfetamină 6,1%, cocaină 0,0%, opiacee 0,0% și benzodiazepine 18,8%. În rândul conducătorilor auto care aveau concentrații de droguri peste limitele legale în sânge, proporția celor care au fost testați pozitiv cu DDT5000 a fost de 82,9% pentru THC, 90,8% pentru amfetamină, 75,7% pentru metamfetamină, 100,0% pentru cocaină, 100,0% pentru opiacee și 37,2% pentru benzodiazepine. În cazurile cu rezultate fals pozitive ale DDT5000 comparativ cu sângele, urmele de droguri au fost cel mai adesea găsite în lichidul oral. DDT5000 nu a identificat în mod absolut corect infractorii care au condus sub influența drogurilor din cauza proporțiilor destul de mari de rezultate fals-pozitive sau fals-negative comparativ cu concentrațiile de droguri din sânge. Poliția a raportat că DDT5000 a fost în continuare un instrument valoros în identificarea posibililor infractori care au condus sub influența drogurilor, ducând la mai mult decât dublarea numărului de infractori reținuți pentru că au condus sub influența drogurilor“, se afirmă în jurnalul de toxcologie analitică.

Șoferii blocați în Valea Oltului, șocați de ritmul bleg al lucrărilor Foto: captură video
Eveniment

Șoferii blocați în Valea Oltului, șocați de ritmul bleg al lucrărilor

Șoferii de TIR blocați la intrarea în Valea Oltului sunt șocați de ritmul bleg al lucrărilor de defrișare: “Hai să vezi ce lucrează, că de asta mă enervez: Două rabe și un escavator!“, a spus unul dintre ei, citat de Turnul Sfatului. De altfel, imaginile postate chiar de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) confirmă aceste remarci. Citește și: De ce Sorin Grindeanu este direct responsabil de dezastrul din Transporturi: de la haosul de pe Otopeni și de la Tarom, la CFR-ul falit și închiderea haotică a Văii Oltului În multiplele filmări postate de CNAIR pe Facebook nu se pot vedea mai mult de 2-3 utilaje care lucrează pe acest șantier. Șoferii blocați în Valea Oltului, șocați de ritmul bleg al lucrărilor “Ăla e ministru al transporturilor? Păi noi suntem transporturile, uită-te aici, ajută-ne pe noi! Hai să vezi ce lucrează, că de asta mă enervez: Două rabe și un escavator! Cum e, mă, posibil, să închizi Valea Oltului și tu să ieși pe șantier cu o mână a mașini?!”, a spus Alin P., unul dintre șoferii nemulțumiți, citat de Turnul Sfatului. ”Acolo trebuia să fie furnicar de muncitori, să lucreze din toate părțile, oriunde în Europa așa ar fi fost”, arătat un alt șofer, citat tot de această publicație din Sibiu. “La începutul celei de-a doua zile a lucrărilor de defrișare a versantului aflat în zona de protecție a DN7 de pe Valea Oltului, antreprenorul este mobilizat în teren cu 8 excavatoare, 1 autogreder, 2 încărcătoare frontale, 3 buldoexcavatoare, 8 autobasculante și 3 echipe specializate în tăierea masei lemnoase de pe versant“, a susținut, pe Facebook, CNAIR. Un șofer care transporta legume din Olt spunea că ar pierde un sfert din profit dacă ar folosi variantele ocolitoare, așa că preferă să circule noaptea pe Valea Oltului. Între timp, pe Valea Prahovei, ambuteiajele au început de luni și sunt șoferi care susțin că au făcut un kilometru în 40 de minute. Dar abia de marți acest traseu va fi deschis TIR-urilor, așa că situația va fi și mai complicată. “Șoferii parcurg 38 de km, adică distanța dintre Predeal și Comarnic, în aproximativ o oră și 40 de minute“, relata, luni, Pro TV.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră