sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: soferi

16 articole
Politică

Protest al angajaților Senatului față de reorganizarea Bolojan

Protest al angajaților Senatului față de reorganizarea propusă de Bolojan: nu este benefică pentru funcționari și „familiile lor”. Funcționarii parlamentari beneficiază, printre altele, de pensii speciale. Citește și: Boloș recunoaște că pensiile speciale au blocat PNRR-ul: „Avem jaloane care nu au fost îndeplinite, unul, cel legat de pensiile speciale” Protest al angajaților Senatului față de reorganizarea Bolojan Sindicatul Funcţionarilor Publici Parlamentari, Sindicatul Personalului Contractual şi Sindicatul Şoferilor din Senatul României au protestat în comun, afirmând, într-un comunicat, că „o reorganizare făcută în grabă care să aibă în vedere strict factorul economic (scăderea cheltuielilor salariale) este extrem de îngrijorătoare şi nebenefică atât pentru funcţionarea instituţiei, cât şi pentru angajaţi şi familiile lor. O astfel de acţiune în forţă ridică serioase semne de întrebare şi îngrijorări la nivelul întregului aparat tehnic al Senatului”. „Angajaţii Senatului sunt esenţiali pentru funcţionarea eficientă a procesului legislativ. Orice proces de reorganizare trebuie să fie realizat cu respectarea drepturilor acestora şi fără a afecta stabilitatea instituţiei. Facem apel la toţi senatorii să sprijine o reformă bazată pe echitate şi raţionalitate”, se arată în protest. În consecință, aceste sindicate solicită "implementarea unei reorganizări bazate pe criterii transparente şi echitabile, respectarea drepturilor angajaţilor, inclusiv protejarea categoriilor vulnerabile, cum ar fi familiile monoparentale şi persoanele cu dizabilităţi, precum şi organizarea unei consultări pentru analizarea impactului măsurilor asupra funcţionării Senatului". Președintele Senatului, Ilie Bolojan (PNL), se pregătește să dea afară aproape 200 de angajați ai Senatului și să reducă consumul de carburanți ai instituției. Potrivit unui memorandum propus, azi, în ședința Biroului Permanent al Senatului, numărul angajaților instituției se va reduce cu 189, de la 796 la 607. Din cele 797 de posturi prevăzute acum în organigramă, circa 30 sunt libere.

Protest al angajaților Senatului față de reorganizarea Bolojan Foto: Inquam/Octav Ganea
Bolojan se pregătește să dea afară aproape 200 de angajați ai Senatului Foto: Aktual 24
Politică

Bolojan pregătește dea afară aproape 200 de angajați ai Senatului

Președintele Senatului, Ilie Bolojan (PNL), se pregătește să dea afară aproape 200 de angajați ai Senatului și să reducă consumul de carburanți ai instituției. Potrivit unui memorandum propus, azi, în ședința Biroului Permanent al Senatului, numărul angajaților instituției se va reduce cu 189, de la 796 la 607. Site-ul stiri pe surse scrie că memorandumul a fost aprobat cu unele modificări. Citește și: Boloș recunoaște că pensiile speciale au blocat PNRR-ul: „Avem jaloane care nu au fost îndeplinite, unul, cel legat de pensiile speciale” În plus, nu este clar dacă toate posturile care se desființează sunt ocupate efectiv de cineva. Bolojan se pregătește să dea afară aproape 200 de angajați ai Senatului Memorandumul lui Bolojan, intitulat „Masuri pentru reorganizarea activității Senatului României și reducerea cheltuielilor bugetare” prevede, printre altele: reducerea numărului de secretari adjuncți, de la patru la doi la direcția de presă dispar șase posturi de la Direcţia generală cooperare parlamentară externă se taie 14 posturi 122 de posturi se desființează de la direcțiile legislativă, secretariat general și administrare patrimoniu dispar 24 de posturi de șofer, fiindcă se va aloca o mașină la zece senatori, nu la opt, cum este în prezent În plus, cota lunară de carburanți se reduce cu 20%, iar indemnizația acordată „coordonatorilor” comisiilor dispare. Memorandumul estimează o reducere de aproape 24% a posturilor existente. Nu există însă un calcul al impactului buegtar și un calendar al transpunerii efective în practică a prevederilor din memorandum.

Lista medicamentele care influențează capacitatea șoferilor (sursa: Facebook/Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale din România)
Eveniment

Lista medicamentele care influențează capacitatea șoferilor

Lista medicamentele care influențează capacitatea șoferilor. Ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, a anunțat miercuri că lista de medicamente care pot afecta capacitatea de a conduce vehicule a fost finalizată și urmează să fie făcută publică. El a subliniat însă că această listă nu include substanțele care pot da rezultate fals pozitive la testele de droguri. Lista medicamentele care influențează capacitatea șoferilor În cadrul unei conferințe de presă, Rafila a explicat că lista conține substanțe „recomandate să nu fie utilizate înainte de conducerea autovehiculelor sau, dacă sunt utilizate, să fie utilizate atunci când există o indicație din partea medicului”. Citește și: FOTO Sorina Docuz-Stan, buzoianca foarte apropiată de Marcel Ciolacu, la Paris cu prietena care are contracte cu PSD. Un bărbat înalt, clăpăug și grizonant se ferește de poză El a adăugat că, pentru unele dintre aceste substanțe, efectele depind de cantitatea consumată: „Sunt substanțe care luate într-o cantitate mică nu influențează, ele sunt prezente pe listă.” Aceasta a fost realizată de Comisiile de specialitate de psihiatrie și neurologie, iar produsele au fost verificate de Agenția Națională a Medicamentului. Responsabilitatea testării revine Poliției Rafila a precizat că Ministerul Sănătății nu se ocupă de testarea conducătorilor auto pentru astfel de substanțe: „Noi nu ne ocupăm cu testarea, testarea o face Poliția, nu există o procedură în acest sens.” Scopul listei este de a informa publicul corect cu privire la substanțele care pot afecta siguranța la volan. Informații suplimentare pentru publicul larg Ministrul a menționat că majoritatea medicamentelor pentru răceală, cu puține excepții, nu afectează capacitatea de a conduce, iar aceste excepții vor fi incluse în listă. „Acum e vorba de o sinteză a acestei categorii de substanțe”, a spus el, adăugând că Ministerul Sănătății și Ministerul de Interne vor colabora pentru a oferi informații precise publicului.

Românii beau și conduc fără carnet (sursa: Facebook/Poliția Română)
Eveniment

Românii beau și conduc fără carnet

Românii beau și conduc fără carnet. Statisticile privind accidentele rutiere din România continuă să fie alarmante, în ciuda unor progrese în reducerea numărului acestora. Românii beau și conduc fără carnet Potrivit secretarului de stat din cadrul MAI, Bogdan Despescu, în primele 9 luni ale anului s-au înregistrat 3.130 de accidente rutiere, soldate cu 1.086 de decese și 2.411 răniți grav. Citește și: Averea inexplicabil de mare a polițistului lui Băluță care l-a respins pe Nicușor Dan în Piața Unirii și a sunat la 112. Soția, fără venituri ani întregi, lucrează la Primăria Sectorului 4 De asemenea, peste 11.000 de persoane au fost prinse fără permis de conducere și alți 26.000 de șoferi au fost depistați sub influența alcoolului. Bogdan Despescu a subliniat rolul crucial al educației rutiere în prevenirea accidentelor, afirmând că investițiile în educație sunt esențiale pentru a reduce numărul tragediilor pe șosele. Deși infrastructura și legislația sunt importante, fără o educație adecvată a participanților la trafic, progresul va fi limitat. Cifre îngrijorătoare Printre cele mai alarmante statistici prezentate de Despescu se numără cele legate de șoferii fără permis și cei care conduc sub influența alcoolului. În primele 9 luni ale anului, peste 11.447 de persoane au fost surprinse conducând fără permis, iar 26.000 de șoferi au fost depistați sub influența alcoolului. Dintre aceștia, aproape 9.300 de cazuri au fost clasificate drept infracțiuni, iar restul au fost sancționate contravențional. Despescu a subliniat necesitatea unui parteneriat public-privat pentru promovarea educației rutiere, implicând atât autoritățile, cât și societatea civilă. Acesta a punctat că educația rutieră trebuie să fie un proces continuu și bine organizat pentru a produce efecte pe termen lung. Educația rutieră în școli Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației, a declarat că ministerul lucrează pentru formarea cât mai multor cadre didactice care să predea educația rutieră. Peste jumătate de milion de copii au participat la activități de educație rutieră în afara orelor de dirigenție, iar ministerul a publicat ghiduri de educație rutieră disponibile pe site-ul oficial, destinate elevilor din ciclul primar, gimnazial și liceal. La nivelul Uniunii Europene, obiectivul pe termen mediu este reducerea deceselor și vătămărilor grave cu 50% până în 2030, conform politicii de siguranță rutieră a UE pentru perioada 2021-2030. Janina Sitaru, secretar de stat în MAE, a subliniat că România trebuie să adopte modele de bune practici din alte state membre ale UE pentru a reduce numărul accidentelor și a atinge obiectivele stabilite. Impactul economic al accidentelor rutiere Liviu Zorilă, președintele Asociației EDIT, a evidențiat că România ocupă locul doi în UE la numărul de decese cauzate de accidente rutiere. El a menționat că statul român cheltuie anual aproximativ trei miliarde de euro pentru victimele accidentelor. Schimbarea mentalității și promovarea educației pentru siguranță ar putea contribui semnificativ la îmbunătățirea acestei situații. În cadrul Programului Național „România în siguranță”, derulat de Asociația EDIT, aproximativ 250.000 de elevi au beneficiat de activități de educație rutieră, cursuri de prim-ajutor și educație pentru cutremur. Aceste activități au rolul de a forma tinerii în spiritul siguranței rutiere și al prevenirii accidentelor.

Petiție cere reținerea carnetului când drug-testul arată rezultat pozitiv Foto: Drager.com
Eveniment

Petiție cere reținerea carnetului drug-testul arată rezultat pozitiv

O petiție care cere reținerea carnetului auto când drug-testul arată un rezultat pozitiv a fost lansată marți pe site-ul petitieonline.com: “Nu ne dorim și alți tineri uciși de drogați teribiliști, nu ne mai dorim ca polițiștii să ridice din umeri neputincioși“, se arată în acest document. Petiția se intitulează “Nu vrem ,,Vlad Pascu” pe șosele! STOP droguri la volan! Și VIAȚA noastră CONTEAZĂ!!!“. Citește și: PSD îl promovează mediatic intens, din nou, pe George Simion. Analist politic: „Lui Ciolacu îi convine, evident, un tur doi cu liderul AUR, nu cu Ciucă” Potrivit acestui document, este falsă informația potrivit căreia drug-testerele utilizate de Poliția Română dau rezultate eronate. Petiție cere reținerea carnetului când drug-testul arată rezultat pozitiv “În sfârșit, avem modificări bune ale legilor, care să ducă la un trafic rutier mai sigur. Nu ne dorim și alți tineri uciși de drogați teribiliști, nu ne mai dorim ca polițiștii să ridice din umeri neputincioși, din lipsa legislației care să nu le permită acestor inconștienți să conducă pe drumurile publice! Susținem retragerea permiselor de conducere, până la primirea rezultatului! Informația conform căreia drug-testerele utilizate de Poliția Română dau rezultate false este un fake-news nesustinut de nicio statistică. Sunt numeroase studii de specialitate, realizate pe un număr mare de subiecți care arată că procentul de rată de teste fals-pozitiv ale aparatului drug-test utilizat și la noi în țară este similară cu analiza de sânge“, se afirmă în petiție. În petiție se află un link către un studiu, publicat în Jurnalul Analytical Toxicology, care evaluează Dräger DrugTest 5000 (DDT5000) , folosit din 2015 de poliția norvegiană și care este utilizat și de poliția română. Ce arată experiența norvegiană “Proporțiile de rezultate fals pozitive cu DDT5000 în comparație cu constatările în probele de sânge peste limitele legale norvegiene per se au fost pentru canabis 14,5%, amfetamină 23,2%, metamfetamină 38,4%, cocaină 87,1%, opiacee 65,9% și benzodiazepine 36,4%. Proporțiile de rezultate fals negative au fost pentru canabis 13,4%, amfetamină 4,9%, metamfetamină 6,1%, cocaină 0,0%, opiacee 0,0% și benzodiazepine 18,8%. În rândul conducătorilor auto care aveau concentrații de droguri peste limitele legale în sânge, proporția celor care au fost testați pozitiv cu DDT5000 a fost de 82,9% pentru THC, 90,8% pentru amfetamină, 75,7% pentru metamfetamină, 100,0% pentru cocaină, 100,0% pentru opiacee și 37,2% pentru benzodiazepine. În cazurile cu rezultate fals pozitive ale DDT5000 comparativ cu sângele, urmele de droguri au fost cel mai adesea găsite în lichidul oral. DDT5000 nu a identificat în mod absolut corect infractorii care au condus sub influența drogurilor din cauza proporțiilor destul de mari de rezultate fals-pozitive sau fals-negative comparativ cu concentrațiile de droguri din sânge. Poliția a raportat că DDT5000 a fost în continuare un instrument valoros în identificarea posibililor infractori care au condus sub influența drogurilor, ducând la mai mult decât dublarea numărului de infractori reținuți pentru că au condus sub influența drogurilor“, se afirmă în jurnalul de toxcologie analitică.

Șoferii blocați în Valea Oltului, șocați de ritmul bleg al lucrărilor Foto: captură video
Eveniment

Șoferii blocați în Valea Oltului, șocați de ritmul bleg al lucrărilor

Șoferii de TIR blocați la intrarea în Valea Oltului sunt șocați de ritmul bleg al lucrărilor de defrișare: “Hai să vezi ce lucrează, că de asta mă enervez: Două rabe și un escavator!“, a spus unul dintre ei, citat de Turnul Sfatului. De altfel, imaginile postate chiar de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) confirmă aceste remarci. Citește și: De ce Sorin Grindeanu este direct responsabil de dezastrul din Transporturi: de la haosul de pe Otopeni și de la Tarom, la CFR-ul falit și închiderea haotică a Văii Oltului În multiplele filmări postate de CNAIR pe Facebook nu se pot vedea mai mult de 2-3 utilaje care lucrează pe acest șantier. Șoferii blocați în Valea Oltului, șocați de ritmul bleg al lucrărilor “Ăla e ministru al transporturilor? Păi noi suntem transporturile, uită-te aici, ajută-ne pe noi! Hai să vezi ce lucrează, că de asta mă enervez: Două rabe și un escavator! Cum e, mă, posibil, să închizi Valea Oltului și tu să ieși pe șantier cu o mână a mașini?!”, a spus Alin P., unul dintre șoferii nemulțumiți, citat de Turnul Sfatului. ”Acolo trebuia să fie furnicar de muncitori, să lucreze din toate părțile, oriunde în Europa așa ar fi fost”, arătat un alt șofer, citat tot de această publicație din Sibiu. “La începutul celei de-a doua zile a lucrărilor de defrișare a versantului aflat în zona de protecție a DN7 de pe Valea Oltului, antreprenorul este mobilizat în teren cu 8 excavatoare, 1 autogreder, 2 încărcătoare frontale, 3 buldoexcavatoare, 8 autobasculante și 3 echipe specializate în tăierea masei lemnoase de pe versant“, a susținut, pe Facebook, CNAIR. Un șofer care transporta legume din Olt spunea că ar pierde un sfert din profit dacă ar folosi variantele ocolitoare, așa că preferă să circule noaptea pe Valea Oltului. Între timp, pe Valea Prahovei, ambuteiajele au început de luni și sunt șoferi care susțin că au făcut un kilometru în 40 de minute. Dar abia de marți acest traseu va fi deschis TIR-urilor, așa că situația va fi și mai complicată. “Șoferii parcurg 38 de km, adică distanța dintre Predeal și Comarnic, în aproximativ o oră și 40 de minute“, relata, luni, Pro TV.

Ordonanța testării antidrog a șoferilor, amânată (sursa: Facebook/Marcel Ciolacu)
Eveniment

Ordonanța testării antidrog a șoferilor, amânată

Ordonanța testării antidrog a șoferilor, amânată. Guvernul va proroga joi o parte din prevederile Ordonanței de Urgență privind testarea antidrog. Ordonanța testării antidrog a șoferilor, amânată Mai mult, ar urma ca Institutul de Medicină Legală să intre într-un program accelerat de dotare cu aparatură, pe banii Băncii Mondiale, au confirmat pentru HotNews surse apropiate discuțiilor. Citește și: RetuRO SGR rămâne cu 30 mil. EUR lunar cash, dar numărul automatelor de colectare este de abia 3.000 și nu crește. Danemarca are 14.500 de automate la o populație de numai șase milioane Tot Banca Mondială se va ocupa și de licitațiile prin care noua aparatură va fi achiziționată. Potrivit acelorași surse, costurile estimate ale aparaturii depășesc 40 de milioane de euro. Prorogarea se va face tot prin OUG, urmând ca în termen de 5 zile să se convoace Biroul Permanent al Senatului care să ia act. În 2023, doar 62% dintre drugtestele rapide cu rezultat pozitiv au fost confirmate de analizele de sânge.

Persoane cu certificat de nevăzător au fost prinse de poliție în timp ce conduceau Foto: Facebook
Eveniment

Persoane certificat nevăzător prinse poliție conduceau

Olt: mai multe de persoane cu certificat de nevăzător au fost prinse de poliție în timp ce conduceau, scrie Jurnalul Olteniei, citându-l pe prefectul județului, Mario de Mezzo (PNL). Acestea vedeau foarte bine, fiind sancționate pentru că depășiseră viteza sau nu purtau centură. Pro Motor scrie că, în acest an, șapte persoane cu certificat de nevăzător au fost oprite și sancționate de poliția rutieră din Olt. Citește și: Meniu cu 27 de opțiuni, la un spital de stat: pacienții pot alege între friptură de vită cu ciuperci, somon, pui tikka masala sau opțiuni vegetariene. La un spital din Londra „Am aflat, cu surprindere, că în ultimul an, șapte șoferi care figurează în baza de date a primăriei ca fiind nevăzători, au fost sancționați contravențional de Poliția Rutieră pentru diverse abateri în trafic. Aceștia primesc indemnizație de handicap vizual major, dar au în continuare permis de conducere. Și circulă nestingheriți pe drumurile publice”, a declarat pentru ProMotor, prefectul de Olt, Mario De Mezzo. Conform datelor transmise prefecturii Olt, cei șapte au depășit limita de viteză, au parcat neregulamentar sau nu au purtat centura de siguranță. Persoane cu certificat de nevăzător au fost prinse de poliție în timp ce conduceau Însă, de fapt, sunt mult mai multe persoane cu certificat de nevăzător care au carnet de conducere. „În urma unei statistici pe care am solicitat o de la DGASPC și de la Serviciul Permise și Înmatriculări Auto, aflat în subordinea instituției prefectului, am ajuns la concluzia că sunt 78 de nevăzători în județul Olt care au permise de conducere valabile. 78 de nevăzători din județul Olt cu grad de handicap vizual I sau II, ceea ce înseamnă grav și accentuat, care au permise de conducere valabile. Mai mult decât atât, pentru că această statistică am solicitat-o în urma unor informații și sesizări, am informații clare că dintre acești oameni care au grad de handicap I și II, grav și accentuat, sunt oameni care conduc mașini. Mie mi se pare o situație comică că anumite persoane nevăzătoare, orbi în speță, conduc mașinile în municipiul Slatina și în județul Olt”, a spus de Mezzo, citat de Jurnalul Olteniei. Prefectul a mai afirmat că situația nevăzătorilor cu permise de conducere valabile apare în urma unei sincope legislative. Citește și: Judecătoarea Pivniceru, primă de pensionare de 30.000 de euro. Pensia anuală, aproape 400.000 de lei. Alți judecători cer aceeași primă în instanță „Până prin 2014, 2016, medicii din Comisia DGASPC, care acordau gradul de handicap, sesizau organele de poliție care retrăgeau permisul. S-a făcut o schimbare legislativă, în urma căreia medicul oftalmolog care declară un pacient că are grad de handicap și este nevăzător, sau medicul de familie trebuie să notifice Poliția Rutieră pentru ca aceasta să anuleze permisul de conducere. Acest lucru nu se întâmplă”, a mai declarat prefectul de Olt, adăugând că va transmite situația Serviciului Rutier și va solicita anularea celor 78 de permise de conducere.

Filmările făcute de simplii cetățeni, folosite pentru a pedepsi șoferii Foto: Facebook
Eveniment

Filmările făcute simplii cetățeni, folosite pedepsi șoferii

Revoluție în trafic: Internele propun ca filmările făcute de simplii cetățeni să poată fi folosite pentru a pedepsi șoferii care conduc agresiv, trec pe roșu sau nu dau prioritate pietonilor. Modificările legislative propuse de ministerul de Interne, puse vineri în dezbatere publică, sunt justificate de numărul uriaș de încălcări ale legii din primele nouă luni ale anului, precum și de numărul celor uciși în accidente rutiere, deși acesta este într-o ușoară scădere față de primele nouă luni din 2022. Citește și: VIDEO Propaganda Hamas distribuie scene oribile cu cadavrul gol al unei femei din armata israeliană, iar mulțimea strigă „Allahu Akbar”. Altă femeie, bătut și plină de sânge, ostatic De exemplu, în primele nouă luni ale anului, au fost constatate peste 1,1 milioane depășiri ale limitei de viteză. Au murit, în accidente rutiere, în primele nouă luni, 1.076 de persoane, față de 1.172 de decese în perioada similară din 2022. Filmările făcute de simplii cetățeni, folosite pentru a pedepsi șoferii Potrivit notei de fundamentare a proiectului de lege, modelul pe care vrea și Poliția Română să-l implementeze, respectiv „implicarea societății civile”, este folosit și în Marea Britanie. „Polițistul rutier poate constata contravenții și cu ocazia verificării unei sesizări cu privire la o posibilă faptă de nerespectare a unei reguli de circulație de către un conducător de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai, a cărei producere a fost percepută de către un alt participant la trafic și surprinsă de acesta într-o înregistrare audio-video sau video, după caz”, prevede proiectul de lege. Însă, pentru a descuraja șicanările, cei care fac sesizări trebuie să-și asume cele declarate, pe un formular care poate fi completat electronic. Filmarea poate fi descărcată pe un site al poliției. În plus, pe lângă proba video oferită de societatea civilă, poliția ar trebui să audieze și alți martori oculari și să verifice situația la fața locului. O altă modificare legislativă va permite poliției să foloseacă filmările realizate de camerele administratorilor drumurilor pentru a-i sancționa pe șoferii care încalcă regulile. Citește și: ANALIZĂ Prestigioasele servicii israeliene de informații, luate prin surprindere de atacul masiv al Hamas. Gruparea teroristă, finanțată și înarmată de Iran Nota de fundamentare arată că, în primele opt luni din 2023, s-au aplicat 11.736 sancțiuni pentru conducere sub influența alcoolului și 24.153 pentru trecerea pe roșu.

Instituția de stat unde șoferii au „spor de complexitate” Foto: Facebook
Eveniment

Instituția de stat unde șoferii au „spor de complexitate”

Instituția de stat unde șoferii au „spor de complexitate” a muncii: la Autoritatea Electorală Permanentă, condusă de pesediștii Toni Greblă, președintele AEP, și Constantin Mitulețu Buică, secretar general al instituției, sunt zece șoferi și toți beneficiază de acest spor. Citește și: Salarii uriașe, plus chirii imense pentru „locuințele de serviciu” ale angajaților, la ministerul înființat pentru Firea, pe care Ciolacu nu vrea să-l desființeze Ambii șefi ai AEP au avut probleme penale. Toni Greblă a fost reținut de DNA și acuzat de corupție, dar a fost achitat, iar acum are o pensie specială de circa 25.000 de lei pe lună, ca fost judecător CCR. Mitulețu Buică a fost dat de ANI pe mâna procurorilor fiindcă și-a angajat cumnata în instituție. În plus, CNATDCU i-a retras doctoratul, întrucât ar fi plagiat. Ambii au ajuns în funcții cu susținerea PSD. Instituția de stat unde șoferii au „spor de complexitate” Potrivit datelor din martie, privind situația drepturilor salariale în AEP, salariul brut al unui șofer era de circa 4.700-4.800 de lei, dar la acesta se adăuga sporul de complexitatea muncii, între 800 și 1.000 de lei. În consecință, cei zece șoferi ai instituției ajungeau la circa 5.800 de lei pe lună, brut. Probabil că ei beneficiază și de tichete de masă și vouchere de vacanță, dar datele nu apar pe site-ul AEP. Datele AEP arată că aproape toți angajații instituției beneficiază de acest spor, nu este clar de ce. În august 2023, Pro TV arăta că salariul brut al unui asistent universitar cu mai puțin de trei ani vechime este de 5.430 de lei. Abia după 25 de ani în funcție, un asistent universitar sau un lector universitar cu până în 20 de ani vechime pot spera la salariul unui șofer al AEP, de peste 5.800 de lei brut. Un conferențiar universitar cu 3-5 ani vechime primește 5.808 lei pe lună, brut, arătat tot Pro TV. Citește și: Salariu uriaș, plus mii de lei pentru concedii medicale, pentru Mitulețu-Buică, penal și plagiator care ocupă funcția de secretar general al Autorității Electorale Permanente Un profesor debutant cu studii superioare de lungă durată are un salariu care începe de la 4.098 de lei brut și ajunge până la 5.398 lei.

Șoferii băuți sau drogați, la închisoare (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Șoferii băuți sau drogați, la închisoare

Șoferii băuți sau drogați, la închisoare. Anul trecut, la nivelul celor patru judecătorii din județul Iași au fost pronunțate 19 condamnări pentru ucidere din culpă, în 16 cazuri fiind implicați șoferi sau căruțași. Șoferii băuți sau drogați, la închisoare În toate cele 16 cazuri, au fost pronunțate condamnări cu suspendarea executării. Citește și: Pensionar special din SRI, la bază „mecanic agricol”, pus de Grindeanu la conducerea inutilei societăți care administrează Palatul CFR. Societatea, zeci de angajați, sporuri peste sporuri O dată cu intrarea în vigoare, pe 10 iulie, a legii „Anastasia”, nu vor mai fi posibile sentințe precum cea care a vizat un căruțaș beat, care s-a răsturnat cu utilajul. Accidentul a avut ca urmare moartea propriului copil, dar căruțașul a scăpat cu o condamnare la doar doar ani de închisoare, cu suspendare. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Vasile Blaga: Negociem cu șoferii PSD-iștilor de altădată
Politică

Negociem cu șoferii PSD-iștilor de altădată

Europarlamentarul PNL Vasile Blaga, despre discuțiile PNL-PSD pentru formarea viitorului guvern: „Noi de fapt negociem cu șoferii PSD-iștilor de altădată”. Blaga și-a îndemnat astfel colegii să nu cedeze la negocierile cu PSD, afirmă surse din acest partid. El a făcut această firmație la ședința cu ușile închise care a avut loc luni seara la Vila Lac 1. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Negociem cu șoferii PSD-iștilor de altădată „Noi de fapt negociem cu șoferii PSD-iștilor de altădată”, ar fi spus Blaga, potrivit surselor din PNL. În 2017, au devenit virale imaginile în care Liviu Dragnea a mers la pescuit alături de Sorin Grindeanu, în timp ce Marcel Ciolacu vâslea. ”În acest sfârșit de săptămână, l-am învățat pe Sorin să pescuiască. Marea ruptură între Parlament și Guvern a avut loc: eu am prins 17 știuci și el 9. Eu cred că e foarte bine pentru un începător care nu pusese niciodată mâna pe o lansetă! La vâsle, un ecologist: Marcel Ciolacu”, a scris Dragnea. Dragnea, Grindeanu și Ciolacu la pescuit Foto: Facebook Liviu Dragnea Surse liberale au precizat că Rareș Bogdan și Dan Motreanu, dar și alți 3-4 lideri județeni liberali au cerut imperativ la Vila Lac ca PNL să nu cedeze ministerul Transporturilor la PSD. Luna trecută, Blaga afirma într-o altă întâlnire informală la Vila Lac că am ”ajuns ospătari la guvernare”, iar PNL este o anexă a PSD-ului. Europarlamentarul a avut și o exprimare plastică, atunci când a evaluat miniștrii PNL. ”Dacă pui 7 din 9 miniștri lângă un stâlp, până și activiștii PNL salută mai repede stâlpul decât pe ministru. Nu-i știe nimeni!”, a spus Vasile Blaga. Citește și: EXCLUSIV Ministrul Economiei, Florin Spătaru, habar nu are ce obuze poate produce România pentru Ucraina și cum să ia comenzi pe bani UE. Oricum, e nevoie de investiții în echipamente „Ospătarii, ajunși șefii PNL, azi serveau la bar la Cotroceni” Aproape imediat a urmat reacția PSD. „Domnule Blaga, «șoferii» nu conduc băuți! Ca să înțelegeți că nici aici nu aveți loc la negocieri. Apoi, ca să negociați cu șoferii, trebuie să vă pricepeți la mașini măcar! Voi nu vă pricepeți la nimic. Ați dovedit-o, domnule Blaga, când ați tăiat pensii și salarii! Ospătarii, ajunși șefii PNL, azi serveau la bar la Cotroceni. Puteți rămâne ospătarii PSD în continuare! Vă mai chemăm noi la zilele comunelor. Avem ce face cu voi! Până atunci, stați calmi! Ospătarii servesc. La loc comanda, domnule Blaga!”, afirmă liderul PSD Giurgiu, pe Facebook.

Șoferi beți ucigași, iertați de judecători (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Justiție

Șoferi beți ucigași, iertați de judecători

Șoferi beți ucigași, iertați de judecători. Pe tot parcursul anului trecut, niciun şofer care a ucis şi a fost trimis în judecată pentru ucidere din culpă în județul Iași nu a primit o pedeapsă cu executarea în regim de detenţie, indiferent de circumstanţele faptei. Șoferi beți ucigași, iertați de judecători Pentru judecători, nu a contat faptul că şoferul era beat, fără permis şi depăşise cu 30 km/h viteza legală şi nici faptul că pietonul traversa pe zebră, perfect regulamentar. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Invariabil, cei judecaţi pentru ucidere din culpă au primit pedepse cu suspendare. Doi au fost chiar achitaţi. Citește și: EXCLUSIV Haos la TAROM, după atacul cibernetic recent: salariile au fost calculate cu foaie și pix. Nici specialiștii SRI nu pot repune sistemul în funcțiune Într-un singur caz, uciderea din culpă a dus la trimiterea cuiva după gratii. Nu era însă vorba de un accident rutier, ci de unul de muncă, în care un salcâm a căzut în capul unui muncitor forestier. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Oferă mâncare sutelor de șoferi care tranzitează Isaccea Foto: Captură YouTube
Politică

Oferă mâncare șoferi care tranzitează Isaccea

O companie privată oferă, zilnic, mâncare gratuită sutelor de șoferi care tranzitează vama Isaccea și sunt nevoiți să aștepte uneori zile întregi pentru a trece granița. Până acum, bucătăria de campanie susținută de Denis Stamatescu - proprietarul unei cherhanale din Vadu - a oferit gratuit mâncare în valoare de peste 1,2 milioane de lei persoanelor aflate în tranzit în zonă, voluntari, dar şi refugiaţi ucraineni sau şoferi de camioane. Oferă mâncare sutelor de șoferi care tranzitează Isaccea "Statul, în afară de taxele şi impozitele pe care ni le ia, nu oferă niciun ajutor. Nu avem nici cadrul legal pentru a cere sprijin. Nefăcând cazare, nu putem cere cei 20 de lei pe zi pentru refugiaţi. Ca să întocmim noi liste, în cazul în care s-ar putea face aşa ceva, după cutumele statului, care cere declaraţie cu dosar cu şină care se depune online la etajul al doilea, nu cred că se poate aşa ceva", a declarat, pentru AGERPRES, directorul societăţii care administrează bucătăria mobilă, Denis Stamatescu. Bucătăria mobilă instalată la Isaccea pe data de 6 martie oferă atât supe, cât şi felul al doilea şi a consumat până acum cel puţin 12 tone de cartofi şi 10 tone de carne. Șoferii de TIR așteaptă 3-5 zile "Duminică (6 martie, n.red.), am pregătit echipamentele, iar luni dimineaţa am scos primele 870 de porţii. La finele zilei, nu mai aveam ce să oferim. Nu am ştiut să facem aprovizionarea din prima, iar la început ne-am bâlbâit în ceea ce priveşte numărul de porţii. După vreo două, trei săptămâni, totul era extrem de bine organizat, graţie acestor oameni care au coordonat activitatea din Isaccea, comandantul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, Daniel Petrov, şi locotenentul Marian Lupan, am putut face estimări şi am mers de la 500 la 800 de porţii pe zi. Citește și: Noul şef al Statului Major al armatei britanice sugerează că războiul se va extinde pe continent: Trebuie să pregătim forţele armate să lupte în Europa încă o dată Azi, am ajuns să dăm şi 1.300 de porţii pe zi. Numărul persoanelor care vin din Ucraina a scăzut, e adevărat, dar în permanenţă sunt în staţionare 300 de TIR-uri, oameni care stau de la trei până cinci zile, oameni care sunt şoferi, sunt plătiţi, dar nu mai au ce să mănânce", a mai spus Denis Stamatescu. CNN's @miguelmarquez reports from Romania, where more than 400,000 Ukrainian refugees have fled the Russian invasion. pic.twitter.com/JG3AsLj81k— CNN (@CNN) March 15, 2022 Efortul său a fost remarcat și de CNN, într-un reportaj.

Șoferii, cei mai căutaţi pentru angajare (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Șoferii, cei mai căutaţi pentru angajare

Șoferii, cei mai căutaţi pentru angajare. Concurență mare, la Iași, pe anunțurile de recrutare publicate de OLX. Șoferii, cei mai căutaţi pentru angajare Au fost 13 candidați care au aplicat anul trecut, în medie, pentru fiecare loc de muncă oferit în județul Iași pe platforma de anunțuri, în timp ce media națională a fost de opt candidați pe un loc de muncă. Cu aproape 400.000 de aplicanți pentru cele 31.321 de oferte de muncă, populația Iașiului a manifestat cel mai mare interes pentru un loc de muncă în 2021. Citește și: Putin, nou delir de grandoare: compară politica agresivă pe care o duce în Ucraina cu cea dusă de Petru cel Mare împotriva Suediei și insistă că Occidentul nu rezistă fără petrol rusesc Asta în condițiile în care capitala de nord est a țării s-a situat abia pe locul cinci în topul județelor cu cele mai multe oferte de muncă. Continuarea, în Ziarul de Iași.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră