/

Pe autostrăzile lui Umbrărescu, lucrările avansează în ritm de melc: „A intrat în «Clubul 2% pe lună» alături de repetenții clasei”, scrie Asociația Pro Infrastructură

Pe autostrăzile lui Umbrărescu, lucrările avansează în ritm de melc Foto: Facebook

Pe autostrăzile lui Umbrărescu, lucrările avansează în ritm de melc: „A intrat în «Clubul 2% pe lună» alături de repetenții clasei”, scrie Asociația Pro Infrastructură. De altfel, această asociație a avertizat acum peste un an că firmele omului de afaceri din Bacău, apropiat de PSD și lăudat atât de premierul Ciolacu, cât și de președintele AUR, George Simion, au primit prea multe lucrări și nu vor avea resurse umane să le termine la timp.

Citește și: Cine este necunoscutul medic de la unul din cele mai jalnice spitale din România care câștigă, lunar, 11.000 de euro de la stat. Cum a explodat salariul său, în doar doi ani

Însă UMB, compania controlată de Dorinel Umbrărescu, are în lucru 80% din autostrăzile finanțate prin PNRR, iar ratarea termenelor de finalizare riscă să ducă la pierderea acestor bani europeni.

Pe autostrăzile lui Umbrărescu, lucrările avansează în ritm de melc

„UMB este întins ca marmelada pe prea multe felii de pâine, 10 la număr doar pe #AutostradaA7. Așa că a intrat în „Clubul 2% pe lună” alături de repetenții clasei, fapt evidențiat fără echivoc chiar de cifrele oficiale date de CNAIR, confirmând cele mai rele temeri ale noastre din 2022.

Pe cele 5 loturi ale A7 de la nord de Focșani, între Domnești și Pașcani, adică pe 137,7 km (54%) din totalul de 255,7 km contractați de UMB dintre Buzău și Pașcani, avansul fizic oficial raportat de CNAIR în noiembrie este cuprins între 1% (unu %) și 3% (trei %). Adică aproape nimic, la 6-7 luni de la emiterea ordinelor de începere lucrări în mai 2023. Iar termenul de execuție este de 30 luni la fiecare.

Ați spune că se concentrează pe restul de 46% unde stau mai bine. Nu, nu stau. Focșani-Domnești este la 15% după 7-8 luni de la emiterea ordinului de începere (OIL), deci 2% pe lună, tot 30 luni execuție. Loturile 2 și 3 din Buzău-Focșani sunt la 23%, respectiv 25% după 9-10 luni de la OIL, adică 2,5% lunar. Aici este chiar mai sever contractul: 26 de luni execuție directă!

Același ritm jalnic avem și pe loturile 1 și 4 din Buzău-Focșani care sunt la 23%, respectiv 27% după 11-12 luni de la OIL, deci vreo 2,2% avans fizic lunar, în medie. Acestea două sunt singurele tronsoane din cele 10 ale UMB de pe A7 care au termen de finalizare în 2024, mai precis în august. În condițiile date, imposibil de respectat.

Dacă aceste cifre de „progres” fizic erau făcute de orice alt antreprenor, îi vedeam la televizor pe ministrul Grindeanu și pe șeful CNAIR Pistol fluturând amenințător rezilierea contractelor. Dar statul este doar pentru unii mumă, pentru ceilalți e ciumă.

Este fix predicția noastră devenită realitate. UMB nu și-a putut dubla capacitatea peste noapte: pe 54% din A7 nu face mai nimic, iar pe restul de 46% gâfâie. Ba chiar putem spune că am fost optimiști fiindcă și alte șantiere suferă! Pe A3 Nădășelu-Zimbor-Poarta Sălajului nu mai au mobilizarea din trecut. Și mai ales Tronsonul 4 DEx12 Craiova-Pitești este foarte întârziat.

Într-adevăr, UMB încearcă să închidă cât mai repede din șantiere, vezi A0 Nord lotul 2 și DEx12 Slatina-Colonești, dar forța considerabilă a UMB este clar împrăștiată pe mult prea multe fronturi.

Să ne înțelegem: UMB este, de departe, cel mai puternic și mai muncitor antreprenor din infrastructura rutieră din țara noastră. Dar ar fi bine să recunoască spășit că, din ambiția stupidă de a face TOATĂ autostrada care-i trece prin fața sediului, s-a întins peste dublul capacității reale.

UMB are în tolbă 80% din autostrăzile finanțate prin PNRR, adică 341 km din totalul de aproape 430 km din program pe A8, A7, A3 și A1. Și riscă să iasă din termenele contractuale, să pună România în poziția ratării țintelor (și banilor) din PNRR, să-și păteze reputația greu construită în toți anii ăștia și, cel mai grav, să treacă peste limitele roșii auto-impuse și să-și omoare, la propriu, muncitorii”, a scris, azi, pe Facebook, Asociația Pro Infrastructura.

Citește și: Cătălin Cherecheș și-a pregătit plecarea din țară de ani de zile: a cărat sute de mii de euro cu sacoșa în Germania, împreună cu mama sa. Sume imense avea și într-un seif din Baia Mare

La 26 noiembrie, Ziarul de Cluj publica o filmare în care arăta că, pe Autostrada Transilvania, se lucra la viaducte, deși temperaturile erau la limita înghețului.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

3 Comments

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

Ultima oră

22:40SRI și SIE, acuzate că îl protejează pe Călin Georgescu: dosarul acestuia NU a fost transmis CNSAS, arată un cercetător, fostul disident Gabriel Andreescu
19:36VIDEO Cum își bătea joc Călin Georgescu de Diaspora, în 2016: „Nici nu știu să citească! Semnează cu degetul. Toți, nu unul”
17:50Călin Georgescu, idolul femeilor: 62% dintre urmăritorii săi pe TikTok sunt de sex feminin. Fostul candidat are audiență mare și în rândul tinerilor
16:33Ciolacu II pune capăt subvenționării prețului la energie: se vor acorda ajutoare doar pentru cei cu venituri mici
15:28Medicul Cîrstoiu lasă să se înțeleagă că ar putea candida la prezidențiale dacă vor fi „aliniate astrele pentru astfel de lucruri”: „Sunt ferm convins că a venit vremea unui independent”
12:16Nou delir al lui Georgescu: în România se află metale rare care nu sunt în tabelul lui Mendeleev. Reacția lui Ion Cristoiu: „Interesant”
11:34Datoria guvernării Ciolacu a crescut cu peste 150 de miliarde de lei în 11 luni din 2024. Datoria guvernamentală a ajuns la 54,3% din PIB
11:28Vârsta nu garantează înțelepciunea: un șofer de 71 de ani a fugit de la locul accidentului după ce a acroșat un pieton
11:17Trenul metropolitan de la Iași, tras pe linie moartă înainte să facă vreo cursă: proiectul nu are nici măcar studiu de fezabilitate
11:09Daniel David, ministrul Educației, cere indicatori de performanță pentru profesori, dar și salarii atractive
10:30Judecătoare de la Tribunalul București apără poziția „suveraniștilor” și cere demisia CCR
21:31Bilanț catastrofal al guvernării Ciolacu I: deficit bugetar de 152,7 miliarde lei, salariile bugetarilor au consumat 9,3% din PIB, dobânzile – 2,1% din PIB
20:43Președintele bulgar Rumen Radev, suspectat de legături cu o rețea de spioni ruși judecați la Londra
20:34Polițiștii de la Rutieră vor opri în continuare șoferii depistați în trafic sub influența substanțelor psihoactive, recenta decizie a Înaltei Curți nu schimbă procedurile
20:20Nici unul din cei trei arestați în cazul furtului tezaurului dacic nu este român, potrivit secretarul de stat MAI Despescu