/

FOTO Incredibil: o pasarelă pietonală de pe Centura Bucureștiului are un stâlp de susținere în mijlocul unei benzi, pe care o îngustează la jumătate. CNAIR va muta axul drumului

Pasarela de pe Centură ocupă o bandă
Pasarela de pe Centură ocupă o bandă (sursa: Facebook/România fără gropi)

Pasarela de pe Centură ocupă o bandă. Viața șoferilor este pusă în pericol cu bună știință de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru că nu a presemnalizat corect o porțiune de drum care se îngustează brusc pe Centura Bucureștiului. Oficialii CNAIR susțin că vina este a constructorului Delta ACM, o societate controlată de Primăria Sector 3, care a intrat în insolvență și nu poate finaliza lucrarea.

Pasarela de pe Centură ocupă o bandă

Sectorul de drum A1 – DN7, o parte din Centura Municipiului București, reprezintă un adevărat pericol pentru șoferii aflați în trafic. O bandă de drum se îngustează brusc fără a fi presemnalizată, motiv pentru care viața șoferilor poate fi pusă în pericol. Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvând al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere și al ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, a explicat pentru Defapt.ro că proiectantul lucrării a fost în anul 2015 compania Maxidesign, societate patronată de Ovidiu Marian Barbier, fostul director general adjunct al CNAIR.

„În anul 2015 s-a făcut proiectul tehnic de către Maxidesign. Iar în 2020 au fost aprobați noii indicatori tehnico-economici. În 2020 era director general adjunct la noi (CNAIR – n.r.) exact acela care era șef la Maxi Design. Și de aici iese minunea aia”, a spus Alin Șerbănescu.

Delta ACM, 49,9% a PS3

În plus, acesta a mai explicat că șantierul este în responsabilitatea antreprenorului Delta ACM: „Noi le-am reziliat contractul, dar instanța i-a repus în contract. Trebuie să mai reziliem o dată contractul, să le dăm certificat negativ intermediar. Se va ajunge din nou cu ei la reziliere. Ei nu prea dau semne că pot face lucrarea. Situația asta este din 2017-2018”.

Situația pasarelei care nu se suprapune cu lățimea șoselei a fost semnalată de „România fără gropi”, un proiect civic de semnalare a problemelor care țin de infrastructura rutieră.

Compania Delta ACM este deținută în proporție de 49,9% de Administrare Străzi S3, o societate a Primăriei Sector 3, în fruntea căreia se află primarul Robert Negoiță. Restul părților sociale sunt deținute de Ram Cons Assets SRL (20%) și Bizcube Invest SRL (30,1%).

Barbier: Constructorul e de vină

Ovidiu Barbier, fost patron al Maxidesign și ex-director general adjunct al CNAIR, a explicat că fosta sa societate a fost asociat la lucrare pe partea de proiectare: „Eu din punct de vedere al proiectului tehnic eram cu toate actele în regulă. Că nu s-a mai dus să lucreze antreprenorul, nu e problema Maxidesign. Un proiectant nu poate prelua un contract de antreprenor general, să fie clar. Eu nu mai sunt la Maxi Design de patru ani. Dacă Delta nu și-a făcut treaba, nu înseamnă că Maxidesign nu și-a făcut treaba”.

Citește și: Secția specială o ține în șah pe Kovesi: șefa Parchetului European cere ÎCCJ să oblige procurorii de la Parchetul General să finalizeze dosarul deschis pe numele ei

Întrebat ce trebuia să facă antreprenrul, adică Delta ACM, Ovidiu Barbier a spus că „corecțiile de traseu trebuia să le facă constructorul. Drumul trebuia deviat pe o lungime mult mai lungă în așa fel încât să existe gabaritul de trecere corect. E o porcărie ce s-a făcut aici. Acolo drumul trebuia dezaxat. Lucrarea nu este finalizată. Lucrarea trebuia făcută cu dezaxarea drumului. Pe partea cealaltă ai suficient spațiu să intre două benzi cu două benzi. Ce au făcut ăștia cu contractul nu mai știu. Contractul trebuia reluat după ce a dat faliment Delta. Trebuia relicitat. Ce e făcut acolo nu e finalizat. Nu știu cine și cum dă vina. Să dea vina pe Maxi Design că ce? Am făcut niște pasarele?”

CNAIR mută axul drumului

Până se vor găsi vinovații, actualul director general al CNAIR, Cristi Pistol, a decis ca Direcția Regională de Drumuri București să ia măsuri urgente de remediere a situației și punerea drumului în parametri de siguranță. Potrivit lui Alin Șerbănescu, cei de la DRDP București refac marcajele, scot parapetul de beton pentru că în spatele acestuia este parapet metalic.

„Vin cu parapet pe axul drumului pentru a respecta lățimea benzilor, câte șapte metri pe-o parte, câte 3,5 metri banda. Să vedem configurația cum va fi! Cu marcajele făcute, cu parapeții de beton scoși. Noi o să luăm măsuri pentru refacerea marcajelor, dar nu putem să intervenim în lucrarea în sine. Noi suntem obligați să luăm măsuri pe siguranță”, a mai declarat Alin Șerbănescu.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

3 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultima oră

19:30Despărțire: Ciolacu i-a cedat femeii cu care a deținut celebrul chioșc din Buzău părțile sociale ale acestuia. Șeful PSD a rămas, în acte, căsătorit cu Roxana
18:57Cine vrea să-l scape pe Iliescu de dosarul de la Revoluție: controversata Lia Savonea, favorita lui Liviu Dragnea, care a patronat achitări halucinante
17:26Ciolacu, ironii la adresa PNL și refuz ferm să organizeze prezidențiale în decembrie: „Guvernul reprezintă altceva decât şmecheriile unora”
15:00Lecțiile bune ale Americii: un inginer întors de acolo în România premiază elevii merituoși din școli rurale
14:47Vârsta de începere a vieții sexuale a scăzut la 12-13 ani, mai ales la țară. Din ce în ce mai multe cazuri de mame la 14 ani. Unele își pun sterilet înainte de a avea buletin
14:04Număr uriaș de voturi anulate, cu circa 80% mai multe decât în 2019: aproape jumătate de milion de voturi aruncate la coș la europarlamentarele de anul acesta (analiză EFOR)
11:38PSD s-a dus la mânăstirea lui Arsenie Boca ca să afle cine va fi candidat la prezidențiale. Ciolacu ar fi spus că PSD va merge separat de PNL
11:12Wizz Air, cea mai proastă companie din Marea Britanie în ceea ce privește întârzierile, al treilea an consecutiv. Profitul companiei: 341 milioane euro
10:08ANALIZĂ România s-a înroșit din nou: PSD are peste jumătate din primari și aproape două treimi din președinții de consilii județene
21:22Ce cântă Babasha: „Îți spun fără rușine că nu mai scapi de mine” sau „Îl ajută și pielea, poate îți fură inima”
21:09Activele rusești din Occident înghețate vor garanta un împrumut de 50 de miliarde de dolari pentru Ucraina, a decis G7. Furie la Moscova
18:20ANALIZĂ Mircea Geoană, pe cale de a fi recuperat de PSD: ce îl apropie și ce îl desparte pe secretarul general adjunct al NATO de fostul său partid
16:01Telefonul lui Șoșoacă s-a înfierbântat: senatoarea l-a băgat în frigider ca să oprească un „atac” asupra TikTok-ului ei
15:59Coldplay, considerați „idioți utili” ai unor companii poluatoare: au încheiat parteneriate pentru turnee ecologice cu BMW și cu compania petrolieră Neste, care a defrișat mii de hectare
14:27O avocată naționalistă și care își postează poze cu pistoale la imaginea de profil de pe Facebook a acroșat un motociclist în trafic. Intenționat, spun procurorii. În arest, femeia se ceartă cu gardienii