Musk, lăsat fără publicitate pe Twitter. Grupul auto german Volkswagen s-a alăturat vineri altor companii în decizia de a-şi suspenda publicitatea pe Twitter după ce această reţea de socializare a fost cumpărată de miliardarul Elon Musk, care a recunoscut „o scăderea masivă a veniturilor” din publicitate după aceste decizii pentru care el a acuzat presiunea exercitată de „grupuri de activişti” asupra companiilor
VW retrage campaniile tuturor mărcilor
Motivul invocat de Volkswagen este anunţul Twitter că reţeaua de socializare îşi va revizui orientările referitoare la activitatea de publicitate. Prin urmare, grupul Volkswagen le-a cerut mărcilor sale, printre care se numără Volkswagen, Audi, Porsche, Seat, Cupra şi Skoda să-şi întrerupă până la „noi ordine” activităţile publicitare pe Twitter.
Compania General Motors (GM) a transmis joi că îşi întrerupe publicitatea pe Twitter, până când se va clarifica „direcţia” în care merge această platformă sub noua conducere a lui Musk. Compania agroalimentară General Mills şi-a suspendat de asemenea publicitatea pe Twitter, la fel şi grupul Mondelez din acelaşi domeniu şi compania farmaceutică Pfizer.
Elon Musk a promis că va favoriza libertatea de exprimare în detrimentul a ceea ce el consideră a fi politicile excesive de moderare a conţinuturilor practicate de reţeaua de socializare, acuzată până în prezent că a cenzurat astfel opinii conservatoare, inclusiv prin suspendarea contului fostului preşedinte republican american Donald Trump.
Musk, lăsat fără publicitate pe Twitter
Totuşi, pentru a-şi asigura furnizorii de publicitate, ce asigură circa 90% din veniturile Twitter, noul proprietar al reţelei de socializare a promis că această platformă va avea un „consiliu de moderare a conţinuturilor”.
Într-un mesaj publicat vineri, Musk a admis o „scădere masivă” a veniturilor din publicitate după ce mai multe companii şi-au oprit reclamele pe Twitter, aceasta deşi deocamdată „nimic nu s-a schimbat în moderarea conţinuturilor”.
El a adăugat că s-a făcut „tot posibilul pentru a calma activiştii” ce fac presiuni asupra companiilor să-şi retragă publicitatea de pe reţeaua sa de socializare şi care „încearcă să distrugă libertatea de exprimare în SUA”.
Guvernul german a anunţat săptămâna trecută că va examina dacă mai doreşte să-şi menţină prezenţa pe Twitter.
Musk reduce cheltuielile masiv
În acest timp, Musk a iniţiat un program de reducere masivă a cheltuielilor Twitter şi a dispus vineri închiderea unor birouri ale aceste companii, fiind aşteptate numeroase concedieri, fără a preciza deocamdată câţi angajaţi ai Twitter vor fi disponibilizaţi.
Potrivit Washington Post, valul de concedieri va afecta circa jumătate din cei aproximativ 7.500 de angajaţi.
Imediat ce a preluat Twitter, Musk a dizolvat consiliul de administraţie şi a concediat directorul general şi alţi membri din managementul superior.
_______________________________
Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.
Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.
Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro
CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450
Deschis la BRD
Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.