vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: publicitate

6 articole
Economie

Mizele războiului G4 Media - HotNews și noi acuzații reciproce. Audiențele și unii finanțatori

Mizele războiului G4Media - HotNews, culise, context: scandalul a fost declanșat pe 16 mai și continuă și în prezent. Tăpălagă acuză banii AUR Pe 16 mai, printr-o postare pe Facebook, Dan Tăpălagă (G4Media) susținea că "HotNews.ro nu mai este ce a fost. Joacă pe față cu Simion și AUR, iau publicitate la greu de la partidul extremist, promovat intens și în editorial, cu interviuri non-jurnalistice, semi-publicitare, făcute în genunchi cu personaje toxice pentru politica românească." Citește și: Auristul Piperea îl lasă în offside pe Simion: Nicușor Dan are o legitimitate „foarte mare” În aceeași zi, Cătălin Tolontan a răspuns, tot printr-o postare pe Facebook: "Critica e sănătoasă. În acest caz însă, așa cum explică colegul meu Gabriel Bejan în articolul alăturat, când afirmi așa ceva nu faci judecăți de valoare, ci inventezi informații și atribui intenții." G4Media, bani de la PSD și PNL Pe 21 mai, Tăpălagă a revenit cu un articol publicat pe G4Media, în care prezintă ceea ce consideră a fi dovezile partizanatului HotNews în favoarea AUR. Pe 22 mai, jurnalistul Cristian Andrei (Snoop, publicație afiliată HotNews), acuză G4Media de părtinire în favoarea PSD și PNL, tot pe bani electorali: "Am dovezi concrete că G4Media a luat bani de la PSD, ca nu mai sunt presa independenta și s-au vândut lui Ciolacu. S-au vândut și lui Ciuca și lui Antonescu masiv. Sa isi prezinte contractele, o sa vedeți ca nu va mint. Va pot arata articolele plătite de PSD, totul este demonstrabil, sunt vânduți. Îl pupau pe Antonescu. (...) Faptul că G4Media a primit publicitate de la PSD nu înseamnă că și-a alterat conținutul, așa cum cei de le G4Media spun despre alții. Am folosit logica lor strâmbă (...)." Mizele războiului G4Media - HotNews, culise, context Însă relațiile între cele două publicații sunt mai complexe decât atât. Un rol semnificativ pare să-l joace Florin Talpeș (Bitdefender), omul de afaceri care finanțează atât publicația Snoop, afiliată HotNews, cât și pe Nicușor Dan. De altfel, Florin Talpeș este un finanțator tradițional al lui Nicușor Dan, la vedere. Până la jumătatea anului 2023, G4Media părea să se afle într-o relație amicală cu familia Talpeș: publicația prelua interviuri prietenoase realizate de EduPedu cu Măriuca Talpeș, soția lui Florin Talpeș și co-fondatoare a Bitdefender. Ulterior, însă, G4Media s-a concentrat doar pe calitatea de sponsor politic a lui Florin Talpeș. Astfel, publicația constata, pe 1 mai 2024, că fondatorul Bitdefender era cel mai mare donator la REPER. Iar pe 1 iunie 2024, Tăpălagă îl intervieva pe Nicușor Dan, candidat pentru un nou mandat la Primăria București. Iar informația principală prezentată în titlu era "Florin Talpeș, printre marii donatori (ai lui Nicușor Dan - n.r.)". Bătălia cifrelor de audiență Din punct de vedere al performanțelor de audiență ale celor două platforme media, G4Media pare să fi pierdut bătălia de moment cu HotNews. Înainte de venirea echipei lui Cătălin Tolontan la HotNews, ecartul de trafic dintre cele două publicații era de aproximativ 30-40% în favoarea HotNews. Astfel, în mai 2023, de exemplu, G4Media raporta 2,7 milioane de unici, iar HotNews - 3,5 milioane. În mai 2024, lucrurile stăteau aproape la fel: G4Media - 2,5 milioane de unici, HotNews - 3,5 milioane. În noiembrie și decembrie 2024, însă, diferența a devenit enormă în favoarea HotNews. Noiembrie 2024: G4Media - 3,5 milioane de unici, HotNews - 8,3 milioane. Decembrie 2024: G4Media - 4 milioane de unici, HotNews - 8,4 milioane. Azi, ecartul se menține: în aprilie 2025, G4Media - 2,5 milioane de unici, HotNews - 5 milioane. Datele de audiență comparate ale G4Media și HotNews pe ultimii doi ani (sursa: SATI)  

Mizele războiului G4Media - HotNews, culise, context (sursa: Inquam Photos/Octav Ganea)
Nordis, sume uriașe cheltuite pentru promovare. În imagine, Vladimir Ciorbă adus la Curtea de Apel pentru arestare (sursa: Inquam Photos/George Călin)
Eveniment

Nordis, sume uriașe cheltuite pentru promovare

Nordis, sume uriașe cheltuite pentru promovare. Procurorii DIICOT susțin că membrii rețelei Nordis au pus la punct o campanie agresivă de marketing, utilizând toate canalele de comunicare posibile pentru a câștiga încrederea potențialilor clienți. Strategia a inclus publicitate masivă în media, sponsorizări și campanii online, având scopul de a crea iluzia unui business de succes. Nordis, sume uriașe cheltuite pentru promovare În referatul trimis în instanță, procurorii detaliază modul în care Nordis a investit peste 8,3 milioane de lei în publicitate, folosind fondurile colectate de la clienți. Citește și: EXCLUSIV Laura Vicol a scos peste opt milioane de lei din firmele grupului Nordis, pe persoană fizică. O parte, ca „avans” și „salarii”, deși nu era angajata acestor firme, restul – ca împrumuturi 5.114.040 lei – cheltuiți prin instituții media private; 1.672.706 lei – direcționați către Facebook Ads; 1.593.609 lei – investiți în Google Ads; 4.286.462 lei – sponsorizări, inclusiv către Federația Română de Fotbal. "Așa cum s-a precizat în debutul situației de fapt, pentru câștigarea încrederii potențialilor clienți și crearea imaginii unui business de succes, s-a pus la punct un program de marketing agresiv, care a vizat toate canalele de comunicare posibile, sens în care 8.380.355 lei au fost cheltuiți pentru publicitate (...)", arată procurorii. Sponsorizările, paravan pentru publicitate mascată Din suma totală investită în promovare, peste 4,2 milioane de lei au fost alocate sponsorizărilor, dintre care cea mai importantă a fost direcționată către Federația Română de Fotbal. "În aceeași paradigmă se regăsesc și sponsorizări în valoare de 4.286.462 lei, din care cea mai importantă este cea acordată Federației Române de Fotbal, în fapt tot un mijloc de publicitate", explică procurorii. Această strategie a avut rolul de a crește vizibilitatea brandului Nordis, mascând în același timp utilizarea frauduloasă a banilor proveniți de la clienții care au investit în proiecte imobiliare. Arestări în dosarul Nordis În urma anchetei, procurorii DIICOT au solicitat arestarea preventivă a 11 inculpați, printre care Laura Vicol – avocat și fost parlamentar; Vladimir Ciorbă – acționar principal la Nordis Group, Gheorghe Poștoacă – acționar principal la Nordis Group. Curtea de Apel București urmează să decidă asupra cererii de arestare preventivă, în contextul în care investigația DIICOT scoate la iveală o schemă complexă de fraudă, în care marketingul agresiv a fost folosit pentru a atrage fonduri de la clienți, în timp ce banii erau deturnați spre cheltuieli de lux.

Cum îi fac posturile PSD Antena 3 și RTV publicitate masivă lui George Simion Foto: Inquam/ George Călin
Politică

Antena 3 și RTV, publicitate masivă lui George Simion

Cum îi fac posturile PSD Antena 3 și RTV - primul, controlat de turnătorul și penalul Dan Voiculescu, al doilea, de fugarul Sebastian Ghiță - publicitate masivă lui George Simion: liderul AUR este mediatizat constant și extrem de favorabil. De 1 decembrie, și premierul PSD Marcel Ciolacu s-a bucurat de un interviu la RTV, cu Victor Ciutacu, care nu i-a pus nici o întrebare care să-l pună în dificultate. Ciolacu la RTV, de Ziua Națională Pentru comparație, am verificat și cum este mediatizat primarul Capitalei, Nicușor Dan: acesta este atacat brutal și, la RTV, este descris drept „Grinch-ul Capitalei”. Simion la Antena 3, de Ziua Națională Antena 3 și RTV, publicitate masivă lui George Simion Vă prezentăm mediatizarea lui George Simion din ultimele zile, așa cum apare ea pe site-urile Antenei 3 și a RTV: Antena 3: de 1 decembrie, difuzează un interviu cu George Simion și soția sa. Antena 3 l-a însoțit pe acesta la Măciuca, în Vâlcea, pe platoul unde s-a căsătorit. Liderul AUR a avut ocazia să declare că n-a rămas cu nimic din cei 400.000 de euro care au fost cadou de nuntă, s-a pupat cu soția sa în fața camerei de luat vederi și a explicat că nu este un extremist. Antena 3 îl însoțește, la 22 noiembrie, pe George Simion la un test antidrog și anunță că acesta nu consumă substanțe interzise. Este singurul lider politic căruia postul lui Dan Voiculescu i-a oferit ocazia să-și facă astfel publicitate Antena 3 a mediatizat intens „Trenul AUR” cu care susținătorii lui George Simion s-a deplasat la Alba Iulia. Informația că trenul a fost plătit din subvenția publică, iar apoi susținătorii AUR au plătit bilet, a fost oferită chiar de Simion, dar Antena 3 n-a comentat acest fapt. România TV, avalanșă de titluri în care anunță un „EXCLUSIV” cu George Simion. „EXCLUSIV | George Simion vrea să renunțăm la vrajbă de Ziua Națională a României: «Sunt bineveniți și pesediști și peneliști, azi e o zi a unității! La mulți ani!»” România TV: „EXCLUSIV George Simion, după scandalul vaccinurilor anti-Covid: «Nu trebuie să avem milă față de acești criminali»” România TV: „EXCLUSIV | George Simion, reacție la scandalul vaccinurilor: «Să ne uităm în conturile lor bancare! Se dovedește tot ce am acuzat»”. România TV: „EXCLUSIV George Simion, după ce a fost testat anti-drog: «Mi-au zis mulți că am făcut o prostie, dar să facă și ceilalți»” - și Antena 3 a avut acest subiect, tot „Exclusiv”. România TV: „EXCLUSIV | George Simion demască cine se află în cercurile care conduc rețelele de droguri și proxenetism: «Noi avem grijă la ce intră în țara asta?»” Nicușor Dan, zero știri favorabile, rar informații neutre Cum a fost mediatizat, în schimb, primarul Nicușor Dan la cele două posturi, în ultimele săptămâni: Antena 3: „Nicușor Dan a întârziat la recepția de 1 Decembrie. Ce le urează bucureștenilor care n-au apă caldă și căldură” Antena 3: „Nicuşor Dan a promis apă caldă şi caldură, însă numărul avariilor creşte de la o zi la alta” Antena 3: „Protest la ușa lui Nicușor Dan, în scandalul retrocedării parcului IOR/ Locuitorii Sectorului 3, în frunte cu primarul Robert Negoiță, au protestat la ușa primarului general al Capitalei” - este vorba de protestul la care pe pancartele protestatarilor s-a pus virgulă între subiect și predicat. România TV: „Nicolae Ciucă se leapădă de Nicuşor Dan. Mesaj ferm din partea PNL pentru actual edil al Capitalei” România TV: „EXCLUSIV | Victor Ponta desființează mandatul lui Nicușor Dan: «E semn de prostie pură! Nu am văzut nimic schimbat în bine în București»” România TV: „Nicușor Dan, în vizită la Moș Crăciun! Grinch-ul Capitalei a furat startul și s-a pozat alături de familie lângă brad” Citește și: Cum face Simion afaceri pe spinarea fanilor AUR: închiriază un tren de la CFR cu banii din subvenția de la buget și apoi vinde bilete cu 100 de lei celor care vor să meargă cu el la Alba-Iulia Din cele opt televiziuni de știri din România, Realitatea, România TV și Antena 3 au primit cele mai multe sancțiuni din partea CNA, se precizează în raportul „Breaking News Democracy”, realizat de ActiveWatch îm mai 2023.

Mega Image, amendată: campanie publicitară mincinoasă (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Mega Image, amendată: campanie mincinoasă

Mega Image, amendată: campanie publicitară mincinoasă. Campaniile publicitare ale supermarket-urilor, prin care se anunţă cele mai mici preţuri, au intrat în atenţia inspectorilor Protecţiei Consumatorului. Mega Image, amendată: campanie publicitară mincinoasă Mega Image SRL a fost amendată pentru practici comerciale înşelătoare, după ce comisarii au găsit produse similare la preţuri mai mici în alt supermarket. Citește și: DOCUMENT Lista uriașă a privilegiilor unui magistrat: pensii speciale, sporuri nenumărate, chirii subvenționate, călătorii în vacanță și asistență medicală extinsă Inspectorii Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC) Iași au controlat în august anul trecut activitatea Mega Image. La acea dată, în magazinele companiei se derula o campanie intitulată „Preţ mic garantat”. Regulamentul propriu al campaniei atesta faptul că produsele marcate cu această referinţă aveau preţul mai mic de la cel al produselor marcă proprie ale altor operatori economici. Comisarii CRPC au constatat că lucrurile nu stăteau însă aşa. Mega Image oferea spre vânzare „Salată de ton italiană Delhaize” de 250 grame la preţul de 10,99 lei. Un produs similar, „Salată de ton italiană Carrefour”, de acelaşi gramaj, costa însă doar 9,39 lei. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Musk, lăsat fără publicitate pe Twitter (sursa: Twitter/Elon Musk)
Eveniment

Musk, lăsat fără publicitate pe Twitter

Musk, lăsat fără publicitate pe Twitter. Grupul auto german Volkswagen s-a alăturat vineri altor companii în decizia de a-şi suspenda publicitatea pe Twitter după ce această reţea de socializare a fost cumpărată de miliardarul Elon Musk, care a recunoscut "o scăderea masivă a veniturilor" din publicitate după aceste decizii pentru care el a acuzat presiunea exercitată de "grupuri de activişti" asupra companiilor VW retrage campaniile tuturor mărcilor Motivul invocat de Volkswagen este anunţul Twitter că reţeaua de socializare îşi va revizui orientările referitoare la activitatea de publicitate. Prin urmare, grupul Volkswagen le-a cerut mărcilor sale, printre care se numără Volkswagen, Audi, Porsche, Seat, Cupra şi Skoda să-şi întrerupă până la "noi ordine" activităţile publicitare pe Twitter. Compania General Motors (GM) a transmis joi că îşi întrerupe publicitatea pe Twitter, până când se va clarifica "direcţia" în care merge această platformă sub noua conducere a lui Musk. Compania agroalimentară General Mills şi-a suspendat de asemenea publicitatea pe Twitter, la fel şi grupul Mondelez din acelaşi domeniu şi compania farmaceutică Pfizer. Elon Musk a promis că va favoriza libertatea de exprimare în detrimentul a ceea ce el consideră a fi politicile excesive de moderare a conţinuturilor practicate de reţeaua de socializare, acuzată până în prezent că a cenzurat astfel opinii conservatoare, inclusiv prin suspendarea contului fostului preşedinte republican american Donald Trump. Musk, lăsat fără publicitate pe Twitter Totuşi, pentru a-şi asigura furnizorii de publicitate, ce asigură circa 90% din veniturile Twitter, noul proprietar al reţelei de socializare a promis că această platformă va avea un "consiliu de moderare a conţinuturilor". Într-un mesaj publicat vineri, Musk a admis o "scădere masivă" a veniturilor din publicitate după ce mai multe companii şi-au oprit reclamele pe Twitter, aceasta deşi deocamdată "nimic nu s-a schimbat în moderarea conţinuturilor". El a adăugat că s-a făcut "tot posibilul pentru a calma activiştii" ce fac presiuni asupra companiilor să-şi retragă publicitatea de pe reţeaua sa de socializare şi care "încearcă să distrugă libertatea de exprimare în SUA". Guvernul german a anunţat săptămâna trecută că va examina dacă mai doreşte să-şi menţină prezenţa pe Twitter. Musk reduce cheltuielile masiv În acest timp, Musk a iniţiat un program de reducere masivă a cheltuielilor Twitter şi a dispus vineri închiderea unor birouri ale aceste companii, fiind aşteptate numeroase concedieri, fără a preciza deocamdată câţi angajaţi ai Twitter vor fi disponibilizaţi. Citește și: Decizii pripite sau luptă de putere între facțiuni la Kremlin: Moscova a reintrat în acordul de export maritim al cerealelor, mințind că ar fi primit garanții de securitate de la Ucraina Potrivit Washington Post, valul de concedieri va afecta circa jumătate din cei aproximativ 7.500 de angajaţi. Imediat ce a preluat Twitter, Musk a dizolvat consiliul de administraţie şi a concediat directorul general şi alţi membri din managementul superior.

Gorghiu a încălcat legea prin publicitate (sursa: Facebook/Alina Gorghiu)
Eveniment

Gorghiu a încălcat legea prin publicitate

Gorghiu a încălcat legea prin publicitate. „Sunt cele mai produse naturale”, scrie Alina Gorghiu, vicepreședinte PNL, pe Instagram despre produsele Veroslim. Urmează un schimb de replici cu Veroslim, care se încheie cu aprecierea Alinei Gorghiu: „Chiar e un ceai bun”. Într-o a doua postare pe Instagram, Gorghiu afirmă: „Ceaiul e chiar gustos”. Gorghiu a încălcat legea prin publicitate Gustos sau nu, ceaiul îi aduce senatoarei PNL Alina Gorghiu o problemă mare cu legea. Este vorba de legea privind statutul deputaților și senatorilor (96/2006). Potrivit articolului 18 din această lege, "Este interzisă folosirea numelui însoţit de calitatea de deputat sau de senator în orice acţiune publicitară privitoare la orice societate reglementată de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şicompletările ulterioare, financiară ori industrială sau altele asemenea cu scop lucrativ." Citește și: Pe Instagram, vicepreședintele PNL Alina Gorghiu face reclamă la ceaiuri de slăbit Or, Gorghiu exact asta a făcut: și-a asociat numele în scopuri publicitare cu o firmă. Potrivit aceleiași legi (articolul 51), "Constituie abateri disciplinare parlamentare următoarele fapte săvârşite de deputaţi sau de senatori şi dacă, potrivit legii, nu constituie infracţiuni: a) încălcarea dispoziţiilor privind îndatoririle deputaţilor şi ale senatorilor prevăzute de Constituţie şi de prezenta lege". Care sunt sancțiunile și cum se aplică Articolul 52 din actul normativ citat prevede că "Sancţiunile disciplinare parlamentare pentru abateriledisciplinare prevăzute la art. 51 sunt următoarele:a) atenţionarea verbală;b) chemarea la ordine;c) retragerea cuvântului;d) îndepărtarea din sală pe durata şedinţei;e) avertismentul scris." Iar articolul 53 arată cât de complicat este ca Gorghiu chiar să primească vreun fel de sancțiune: "(1) Sancţiunile prevăzute la art. 52 lit. a)-c) se aplică de cătrepreşedintele de şedinţă. (2) Sancţiunile prevăzute la art. 52 lit. d) se aplică la solicitarea preşedintelui de şedinţă sau a unui grup parlamentar de către plenul Camerei prin votul majorităţii celor prezenţi.(3) Abaterile care implică aplicarea sancţiunilor prevăzute la art. 52 lit. e) se constată de către comisia care are în competenţă analiza problemelor de disciplină la nivelul Camerei respective, la sesizareapreşedintelui de şedinţă, a unui grup parlamentar ori la sesizarea unui deputat sau senator. Sesizarea se adresează preşedintelui Camerei respective în termen de cel mult 30 de zile de la data săvârşirii faptei." Alina Gorghiu nu a putut fi contactată până în prezent pentru un comentariu.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră